Riigikogu
Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Kalender

Vali ajavahemik Ava kalender

Alates:

Kuni:

Sulge X

Vaata tulemusi:

Otsi stenogramme

Kui soovid kindla päeva või ajavahemiku stenogrammi, vali kalendrist kuupäev või vahemik ning klikka „Otsi“ nupul. Kui soovid oma otsingut täpsustada, siis kasuta enne „Otsi“ nupule vajutamist all olevaid valikuid. Sisuotsing peab olema vähemalt 3-täheline.

Otsi stenogramme

Tühista
header-logo

Stenogrammid

Stenogrammid: 723 Ava/Sulge kõik
16.11.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:45 2023. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (708 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits: Jah. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! 500 lehekülge, paksukene nagu ikka, ja tegevuspõhine kõikide nende tulemusvaldkondade, programmide, meetmete, tegevuste, teenuste ja mõõdikutega.

Rahandusminister Pentus-Rosimannus ütles mulle [riigi]eelarve kontrolli erikomisjonis – enne kui ta Brüsseli [poole... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, nii ongi. Aitäh!

Loe lähemalt

16.11.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:13 Olukord riigis video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma tahtsin juhtida tähelepanu sellele, mida valitseja ütles lõpus: ma saan aru, et mul on aeg läbi. Järelikult ta sai väga hästi aru, et ta räägib asjadest, mis ei puutu asjasse. Ja minu protseduuriline küsimus juhatajale: kas ei peaks peaministri vastust sellisel juhul katkestama, ... Loe lähemalt

15.11.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:52 Riigikontrolöri ülevaade Eesti tervishoiu suundumustest ning riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2021.–2022. aastal video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma küsin, õigemini räägin natuke lahti selle sinu ettepaneku – minu meelest suurepärane ettepanek. Nende eelnõude puhul võiks olla märgitud ka, kus koha pealt neid inimesi võtta ja kõik see. Eila oli siin peaminister, esitles seda 2035. aasta nii-öelda formaalset üle... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kolleegid! Ma olen ise meedikute klannist ja tähtede teistsuguse seisuga oleksin ma pidanud ise arst olema. Mu vend on arst, isa, ema, venna pere, lapsed, perekonna sõbrad – puhas meedikute, arstide klanni esindaja. Mu vend on juba kaua aega Ameerika Ühendriikides arst, nagu ka enam... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluks küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Mida me siin teeme? Me teeme roppu tööd kas või pimesi juba – ta on kirurg – ja ootame oma esimest infarkti, aga palgapäeval ei saa isegi õlut juua. Ja läksid. Ammuilma läksid. See on EMO. Või õdede puhul. Selleks, et saavutada natukenegi normaalsemat seisu, peaks suurendama õdede vastuvõttu – vä... Loe lähemalt

Peeter Ernits:  ... pole oluline. Ega rohkem ei tahagi öelda. Aitäh!  Loe lähemalt

14.11.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:04 Peaministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Auväärt valitseja! Aitäh huvitava ettekande eest selle pabertiigri lennutamise kohta! Te räägite, et Eestis elavad arukad, tegusad, terved ja hoolivad inimesed. Jah, suurepärane! Aga millegipärast ei räägi te sellest, kes nad on. Kas nad on eestlased, räägivad nad eesti keelt, peava... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Miks te seda pole arvestanud?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea valitseja! Ma otsisin kiiresti välja dokumendi 2020. aasta oktoobrist ja vaatasin üle ka teie ettekande, mis iseenesest on ilus ja tubli. Selline lühike raport, et 2035 elab siin tegus, terve ja arukas rahvas ning majandus areneb mühinal ja kõik muu. Selle vastu ei ole ilmselt m... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paar minutit. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga ma ei kasutagi nii palju ära.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ilus pabertiiger, aga suhteliselt tühi ja läheb kõige olulisemast kahjuks mööda ja sellega ei saa mina ega meie [erakond] nõustuda. Aitäh!

Loe lähemalt

16:45 Ülevaade avaliku teenistuse 2021. aasta aruandest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jüri Raidla on riigireformi väsimatu eestvedajana öelnud, et ametnikke on liiga palju, 15% võiks nende arvu rahulikult vähendada, võiks ka rohkem. Ma võrdlesin eelmise aasta ja selle [aasta] raportit. Eelmisel aastal oli 118 853 valitsussektori töötajat, suur armee, ... Loe lähemalt

17:49 Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (668 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Me hetk tagasi kuulsime, kuidas ametnike arv on kasvanud 1300 võrra. Aga aastal 2015 pakkus praegune president, toonane riigikontrolör, välja, et kui ametnike arvu 15% vähendada, siis oleks 300 miljonit naksti! käes ning saaks koolitoitu ja paljusid muid asju finants... Loe lähemalt

09.11.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:41 Prokuratuuriseaduse ja kohtute seaduse muutmise seaduse eelnõu (632 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma vaatan, siin üks topeltkodakondsusega kolleeg pidevalt esitab küsimusi. Kas see on normaalne, et meil siin topeltkodakondsusega inimesed istuvad ja osalevad?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mina mäletan, kui oli selline Reformierakonna liige nagu Silver Meikar ja oli peasekretär Kristen Michal, ka meie hea kolleeg. Ja tema nagu helistas Silverile ja ütles, et kuule, oleks vaja nagu raha pesta, kanda nii-öelda erakonna arvele. Noh, ta helistas paljudele:... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Küsimus on selles, et ... Ma väidan, et neid lugusid on küll ja küll ja ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Küsimus on: oled sa minuga nõus, et see on üks nendest värvikatest lugudest, kuidas Reformierakond on siin ka ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Loen siin jälle suure huviga selle Reformierakonna kilekotiskandaali. Selline värskendav! Paljud head kolleegid, mõned on lahkunud siit, mõned istuvad siin jätkuvalt. Soovitan teilgi lugeda, selline mahlane kirjeldus, kuidas raha pestakse peaministri parteis. Aga küs... Loe lähemalt

16:03 Õppetoetuste ja õppelaenu seaduse muutmise seaduse eelnõu (662 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Positiivne, et me vähemalt püüame luua eeldusi, et parandada tudengite majanduslikku olukorda. Aga vaat see, et nüüd pool õppelaenust kustutatakse, kui on üks laps, ja kui teine ka, siis saab kõik kustutatud, see on umbes 6000 [eurot] – kas see 3000 [eurot] lapse ees... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Vastus sellele viimasele küsimusele oli selline, noh ... Te peaks olema intelligentne inimene ja professor ja teate küll, kuidas värgid käivad. Aga kusagil nagu midagi on, aga initsiatiivile ikkagi tõmbame vee peale, äkki kusagilt midagi tuleb, aga niipea niikuinii e... Loe lähemalt

09.11.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:17 Madridi tippkohtumise kokkulepete täitmine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Valitseja ütles, et Reformierakond ja tema ei ole kiitnud pedofiiliat heaks. Aga ma ei saa kuidagi ütlemata jätta, et meil on kolm head kolleegi siin, kes on tulnud välja arvukate pedofiilsete ettepanekutega: abielluda 11‑, 12‑, 13‑, 14‑aastastega. Toomas Kivimäg... Loe lähemalt

12:55 Reformierakonna moraalne pale video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea valitseja! Mõni aeg tagasi teie erakonnakaaslased tulid välja ettepanekutega, et lastega võiks abielluda: 11-,12-,13-,14-, 15-aastasega. Noh, seal olid mitmed lugupeetud kolleegid: Toomas Kivimägi, Ants Laaneots, Erkki Keldo. Kõik kuuluvad teie erakonda. Ja kui keegi teeb ettepa... Loe lähemalt

13:23 Pildid, "mida ei tohiks mitte keegi mitte kunagi teha" video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Ma vaatasin hämmastusega, kuidas te ahmisite siin õhku, kui me püüdsime väga lihtsatele küsimustele vastuseid saada. Mina vaatasin Marko Mihkelsoni perekonda puudutanud "Pealtnägijat" mitu korda. Kõige lihtsam oleks rääkida, kuidas on. Keegi ei taha, mina ka ei t... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea valitseja! Minu huvi ei ole tõesti kahjustada kellegi laste olukorda. Aga kui Marko Mihkelson ja tema abikaasa on öelnud, et need pildid on sellised, mida ei tohiks mitte keegi mitte kunagi teha, siis järelikult need peaksid olema midagi väga räiget. Aga kas te olete küsinud oma... Loe lähemalt

08.11.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:09 Põllumajandusloomade aretuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (624 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma rääkisin hetk tagasi Eesti Tõuloomakasvatuse Liidu juhi professor Saveliga ja küsisin, kas ta kiidab selle asja heaks. Ta ütles, et teadmisi ei hinnata, see on täielik jama. Mina ei ole maaelukomisjoni liige, aga ma küsin, kust teil selline parem teadmine on, et t... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ma ei ole maaelukomisjoni liige, aga ma olen Eesti Maakarja Kasvatajate Seltsi liige. Mul ei ole oma lehma – ma olen vist ainukene selles seltsis, kellel oma lehma ei ole. Aga see on see Kalevipoja ja Linda lehm, kes annab head piima, ligi 10%‑list ja väga magusat. Loe lähemalt

10:18 Pühade ja tähtpäevade seaduse ning Eesti lipu seaduse muutmise seaduse eelnõu (635 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Üle pika aja selline arukas eelnõu. Oma kultuuri, oma kirjandust, laulu‑ ja tantsupidu ja nende tähendust tuleb rõhutada. Nii et siiras lugupidamine selle eelnõuga seoses. Aga on palju teravamaid asju. Ja ma küsin teilt kui kultuuriministrilt. Mäletate küll, m... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ministriproua! Ma jätkan seda teemat. Mul on siin ees meie armastatud kirjaniku Leelo Tungla arvamine mõne aja eest, kus ta räägib samal teemal, mida hulluksmineva poliitkorrektsuse puhul tehakse. Ta ütleb, et võib-olla järgmisena peaks äkki Lindgreni "Röövlitütar Ronja" 12 rööv... Loe lähemalt

11:16 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (652 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma olen viimasel ajal palju mõelnud selle peale, et kuidas ikkagi on Kaja Kallasel õnnestunud aasta otsa hoida Euroopa inflatsiooni rekordit ja olla selles maailmaklassis. Energia hind on seal oluline tegija, aga teistel on ka. Ja üks hüpotees on, et tema nõunikud on... Loe lähemalt

07.11.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

16:29 Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (663 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Meil Ukraina sõpru tuleb nii uksest kui ka aknast ja värskete prognooside järgi peaks neid järgmise aasta lõpuks siin 150 000 või rohkem olema. Aga kui vaadata mõne omavalitsuse ees nende lippude värve ja arvu – noh, Tartu linn näiteks, Tartu raekoda –, siis võiks ar... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! No C1, kui lugeda selle nõudmisi, mis siin kirjas on, on üsna karmid: oskab varieerida intonatsiooni ja kasutab õiget lauserõhku, et väljendada peenemaid tähendusvarjundeid, ja nii edasi, ja nii edasi. Küsimus sulle. Milline seis võiks olla nendes probleemsetes volik... Loe lähemalt

18:21 Arupärimine LNG tankeri kohta (nr 153) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Aeg liigub kiiresti ja tundub isegi kohatu nende küsimustega teie [väärtuslikku] aega raisata. 26. septembril esitasime selle arupärimise. Nii palju sündmusi on toimunud vahepeal. 10. oktoobril [avalikustas] majandusminister saladuse, mis oli juba ammuilma teada ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja, aitäh nende vastuste eest! Aga 11. mail Alexela ütles, et ta ei nõua valitsuselt mingeid garantiisid. Ja ühel erikomisjoni paljudest istungitest, 24. oktoober oli see, ütles Timo Tatar, et ehitajad on kai puhul suvel esitatud eelarve [raamides] ja mingisugust lis... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Hulk aega tagasi ei teadnud me midagi LNG‑st, haalamiskaist ega FSRU-st. Valget laeva teadsime küll. Aga mis see LNG on? Selline põhiline metaan, mis surutakse lihtsalt kokku –160 kraadi all. 600 korda saab [selle mahtu] kokku surudes [vähendada] ja seejärel on v... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, paluks küll.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! Nii et ausalt öeldes selline sürrealistlik maastik. Ja nii paljudel LNG-koosolekutel, ausalt öeldes, mina pole küll nii paljudel olnud, on see teema nagu pealuusse läinud. Aga kogu see sürrealistlik reaalsus – tuleb, ei tule, kelle oma ja mida keegi on teinud või ei ole teinud – tuletab me... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... vaatemäng. Aitäh!

Loe lähemalt

19:44 Arupärimine parvlaev Estonia vraki uurimise rahastamise kohta (nr 154) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Auväärt valitseja! Te ütlesite, et 28 aastat hiljem ei ole võimalik tuvastada, mis seal vee all on. Aga minu küsimus on: kas paari aasta taguse pildi pealt, mille kohta on öeldud, et sellist pilti ei tohiks mitte kunagi mitte keegi teha, ka oleks võimalik juhtunut tuvastada, et mis ... Loe lähemalt

26.10.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:15 Keskkonnaministri ettekanne "Maapõuepoliitika põhialused aastani 2050“ elluviimisest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ministrihärra! Ilus ülevaade sellest, kuidas on aastate jooksul midagi tehtud. Aga ma küsin sellist asja, et paljudele lähevad korda kruusa- ja liivakarjäärid ja nii edasi. Rail Baltic on ka selline lohe, mis kuidagi nihkub nagu silmapiiri poole, aga inimestele, kelle külasse võ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa-jaa. Hea juhataja! Ministrihärra! Tulen selle kruusa ja liiva juurde tagasi. Meil Elva vallas on samad probleemid, aga meil ei ole Rail Balticut seal lähedal. Ma tulen tagasi selle teema juurde. Jah, tõesti see menetlemine niimoodi käib, ja kõik need ootused ja lootused. Aga kuna me oleme nüü... Loe lähemalt

15:37 Meresõiduohutuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (697 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! [Eelnõust võib] lugeda, et vähendame 25% ehk veerand, aga senimaani oli 50%. Ma loen seda seletust siin, et 25% vähendamine on parem kui 50%. Mina, loll loom, ei saa sellest küll aru. Seleta nüüd selges eesti keeles. Muuseas, täna hommikul oli jutuks, et kerge k... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Nauditav arutelu. Ministriproua ütles otse välja, mis on. Kolleeg Aivar ütles, et tegelikult on asi hoopis teistpidi, et kas suurendada või vähendada. Selge on see, et selline variant igal juhul muudab olukorra hullemaks. Aga sa viitasid, et kuna raha sulle ei a... Loe lähemalt

16:01 Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse (eestikeelsele õppele üleminek) eelnõu (722 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ministrihärra! Kuidagi sürrealistlik õhtupoolik täna. Tõnis, sa oled varsti juba kaheksa aastat istunud haridusministri kabinetis. Ja Eesti suurkujud, Mart Laar on su peaminister olnud, Andrus Ansip ja nii edasi. Aga varsti kaheksa aastat oled seanahka vedanud, oled maksu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ministrihärra! Kas sa ei ole mõelnud kirjutada sellist raamatut, kuidas me ei ole suutnud 30 aastaga umbkeelsust välja juurida? Oleks kindlasti menuk. Aga konkreetne küsimus on, et kas sul on mingeid rehnungeid – ma olen ka teistelt küsinud siin, Mailis Repsilt ja [teistelt] –, ... Loe lähemalt

18:38 Kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse eelnõu (684 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea justiitsminister! See on selline huvitav üllitis. Kaks [osa], üks on raamotsus ja teine on direktiiv. Üks on 2002/584 ja teine on 2013/48. Ja me ei ole truualamlikult võtnud kogu seda asja üle. On nagu kaheldav. Ja siis on kokku käkerdatud selline parandus ja see ongi see eelnõu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Jah, rikkumismenetlus ja mittenõuetekohane ülevõtmine. Rikkumismenetlus alustatud kahe ukaasi [põhjal] ja mittenõuetekohane. Aga ma küsin, kui palju peaks maksma trahvi Brüsselile, et seda jama mitte vastu võtta. Ja mitut inimest see tegelikult puudutab? Te ütle... Loe lähemalt

19:16 Äriseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (äriühingute piiriülene liikumine) eelnõu (713 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud Eesti Vabariigi justiitsminister! Ma loen siit, et eelnõuga võetakse üle direktiiv 2019/2121, millega muudetakse direktiivi 2017/1132. Eesti keeles selline ilus sissejuhatus. Aga seletage nüüd eesti keeles ära, et kui neid kahte direktiivi ei menetletaks, võetakse üle üks... Loe lähemalt

19:29 Okupatsioonirežiimide poolt represseeritud isiku seaduse muutmise ja sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seaduse (represseeritute ja tuumakatastroofi tagajärgede likvideerijate toetuse suurendamine) eelnõu (698 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud justiitsminister! No see on oluline eelnõu. Ja te olete meid täna õhtu juba kostitanud hulga eurodirektiividega. Aga minu küsimus. Euroopa on selline suur moodustis, kus on palju erinevaid rahvaid ja riike, okupatsioone on igasuguseid üle käinud. Kas Euroopa Liidus ei ole... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud justiitsminister! Ma ei küsinud üldse Ukraina kohta, ma ütlesin, et Euroopa Liidus. Ukraina ei ole Euroopa Liidu riik. Aga seal on palju rahvaid ja riike, okupatsioonirežiime üle käinud, nii et vähe ei ole, ja represseeritud inimesi küll. Kas ei võiks selle eelnõu puhul v... Loe lähemalt

26.10.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:52 Migratsioonitsunami video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Auväärt valitseja! Hiljuti hoiatas Ukraina peaminister ajalehes Frankfurter Allgemeine, et Euroopat võib tabada migratsioonitsunami. See on hiidlaine kohutavate tagajärgedega. Minu küsimus teile: kas valitsus on arutanud, kuidas selle võimaliku peatselt saabuva Ukraina migratsioonit... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea valitseja! Tegelikult ei ole me kulutanud mitte 0,4%, vaid 0,6% SKT‑st Ukrainast saabunud pagulastele, seda 14. oktoobri seisuga. Ma palusin teilt vastust, kui palju me suudame vastu võtta, kui suur meie süda on: 50 000 või 100 000 [inimest] ja kas 1% SKT‑st läheb nendele. Te rä... Loe lähemalt

25.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

11:47 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 9-le protsendile" eelnõu (653 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Vanasti, ma mäletan, oli Rahandusministeeriumi dogmaatikute jutt – see oli aastaid tagasi juba –, et ei ole mõtet, niikuinii poodnikud panevad juurde. Kuidas sina arvad selles praeguses olukorras, eriti veel selle ilmselt raske talve eel?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Sa ütlesid, et peaks rohkem panustama metsaandidele ja et rahvas on niigi paks. Tõepoolest, hundinuia juurikas on väga tärkliserikas ja talvel saab ka kätte. Aga kas see on see lahendus? Siin põllumajandus-kaubanduskoja juht Roomet Sõrmus ja ettevõtja Indrek Kasela o... Loe lähemalt

24.10.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

16:43 Sotsiaalhoolekande seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (704 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Kujuta ette, Signe, et homme peaksid sa vanadekodusse minema, ja sul on ülevaade, millised teenused ja milline pakett sind seal ootavad. Kui sa paneksid [end] homsest nii-öelda vanadekodu kliendi positsiooni, siis mida sa muudaksid paremaks? Tegemist on ju finiš... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea minister! Minu eelmisele küsimusele selle kohta, kui sina homme oleksid vanadekodus, sa vastasid, et [sooviksid, et] hooldajad vaataksid sinu kui inimese peale, mitte kui objekti peale. Aga ma küsisin nende teenuste standardeid, et mitu korda peaks sul mähkmeid vahetama või [kui sageli] vaata... Loe lähemalt

18:15 Arupärimine Ukraina põgenike kohta (nr 149) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud peaminister! Mida ma teilt küsin? Vaadake, Eesti minu meelest ei ole slaavi riik ja ÜRO pagulasameti andmetel on ukrainlased tulnud eelkõige slaavi riikidesse: Tšehhi, Poola, Montenegro. Ja esinelikus esimene neist on Eesti. Teie juhtimisel on Eesti riigist saanud või saa... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Vaadake, see solvab mind sügavalt, et ta ütles "südametud". Kõigepealt, te ajate täielikku jama, et vaadake rahvusvahelise migratsiooniameti ja muid usaldusväärseid allikaid. Küsimus ei ole, et keegi on südametu, vaid on see, et igal asjal on oma mõõt ja Eesti mõõt on ammuilma täis. Aga see ei pu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud kolleegid! Hea peaminister! Ma kuulen rõõmuga – see on väike iroonia, ma olen ise hariduselt geneetik –, et nüüd peaminister on tõmmanud selga eugeeniku kitli. Jaan Tõnisson rääkis ka kunagi, et võiks eestlastele tõuraamatud sisse seada. Ma ei tea, kas valitseja on selle ... Loe lähemalt

20:20 Arupärimine Riigimetsa Majandamise Keskuse juhatuse esimehe kohta (nr 150) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Õhtusel tunnil muidugi võiks ka metsast rääkida. Aga ma arvan, et eelmäng on toimunud siin juba eugeenikaga ja ka kõik muu on mängu tulnud, praegu võiks jõuda süvariigi juurde. Selle arupärimise iva ongi püüd selgeks rääkida, kuidas süvariik toimib. Ja mets on ainult... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Te mitme koha peal ütlesite, et seadus ei luba. Aga ma küsin teilt, et vaadake, kui keegi on Välisluureameti juht ja sõda käib ... Nõukogu liikmeid ei ole eriti palju. Kas siis äkki Mihhail Korb [helistas]? Tal oli telefoninumber, et helistada Välisluureameti juhile sõja ajal? Või ä... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ütlen taas: metsast ei räägi. Aga jätkame teemal "Süvariik" ja sellega, mida siin Leo natuke rääkis juba, kuidas kõik tegelikult käib. Nagu Erkki Koort on öelnud: tippametnike konkursid enamasti on fassaadiks ja otsused tehakse kulisside taga.

Ja nüüd jõuame as... Loe lähemalt

21:16 Arupärimine kontrollikoja liikme kandidaadi esitamise kohta (nr 151) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Auväärt valitseja! On selline mõiste nagu laitmatu maine. Definitsioon on pikk: maine ehk reputatsioon on kolmandate isikute hinnang sellele, milline hinnatav isik on, arvestades tema varasemat käitumist, toimepandud või tegemata jäetud tegusid – ma kõike ette ei loe –, meediakajast... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Vahepeal oli siin vaheaeg, ootamatu, ja nagu ma aru sain, et valitseja midagi informeeris, miks seda vaheaega on vaja. Ma sain aru, et valitseja tahtis minna pissile, aga tuleb välja, et see vaheaeg kulus hoopis Google'is sorimisele, et fakte leida. See vaheaeg, mis selle eesmärk oli?

Loe lähemalt

22:05 Arupärimine ettevõtete toimimise tagamise kohta energiakriisi tingimustes (nr 152) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea peaminister! Me oleme ehitanud või õigemini teie näpunäidete järgi on ehitatud isegi 40 miljoni või 45 miljoni eest kai, mille äärde laevad ei tule, teed on asfalteeritud ja nii edasi. Nüüd te tahate osta selle välja, aga samal ajal on raha puudu. Arto Aas, teie kunagine erakonn... Loe lähemalt

20.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:01 Õiguskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Päästeameti elanikkonnakaitse plaan – probleemid, lahendused ja inimesed" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Aitäh kõigepealt! Te olete nagu kahes rollis siin, ühtepidi ka uuriva toimetuse juhataja lehes, ja te olete öelnud, et valitsus peab oma töö ära tegema kolme kuuga. See oli 17. juulil. Kolm kuud on täis. Ja kui nüüd rääkida elanikkonnakaitsest, kas on ära tehtud see,... Loe lähemalt

19.10.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:46 Kirjaliku nõude "Umbusaldusavaldus majandus- ja taristuminister Riina Sikkutile" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on ka siiras mure kolleeg Randpere pärast. Ma ei ole nõus tema selliste truualamlike sõnavõttudega. Ma sain aru, et neist koolituskuludest ei piisaks tema aitamiseks käitumise puhul ja me peaksime kuidagi empaatilisemalt suhtuma kolleeg Randperesse. Aga äkki peaks juhatus arutam... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Riina, sa oled tore inimene, sa räägid ülimalt sugestiivselt ja žestikuleerides. Aga ma olen seda mängu jälginud varakevadest saadik detailselt. Ma võin sulle öelda, miks sa peksad segast. Lähme konkreetsemaks. 18. juulil teadsid sa, et laeva ei tule, valget laeva, aga 28. augustil ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kuigi mina teadsin ja sina teadsid. Miks sa ei teinud seda?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Riina! Kiidan taas: selline suurepärane sugestiivne esitus. Aga tühi kahjuks. Aga vaata, kunagi, 16. juunil 2006 avati Saaremaa süvasadam, mille kohta öeldi, et see on majanduse arengumootor, uhke suur aken Euroopasse ja nii edasi, kümme kruiisilaeva kuus ja nii edasi. Ja mis ta... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Hea juhataja! Ma vaatan rõõmuga, et varsti on terve valitsus loožis. Aga tegelikult on täna oodatud siia ainult minister Järvan, Urmas Kruuse ka ja Signe Riisalo. Aga ülejäänud seltskond? Kas tohib küsida ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Miks nad siia saabusid? Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kas neil pole midagi muud teha? Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kas ma sain [õigesti] aru, et kolleeg Odinets on saatnud kolleeg Helme nahui? Või tema pole maksnud, on keegi ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma nagu kuulsin, kolleeg Jürgenstein nimetas Riina Sikkutit Sokrateseks: Riina Sokrates. Kas juhatus ei peaks mõtlema, et võib-olla saadikutel on olnud pikk päev, tervis ei ole kõige paremas korras ja enam ei saa aru, mis toimub? Äkki peaks seda arutama? Äkki kellelgi on veel proble... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Päev on pikaks läinud ja paljudel on kõht tühi. Härra kolleeg Jürgenstein ütles, et pidusöök on ootamas. Kas tohiks teada saada, lugupeetud juhataja, kus see laud on kaetud?

Loe lähemalt

Peeter Ernits: Hea juhataja! Mul on tõesti protseduuriline küsimus praegu. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ma tean, et kolleeg Aivar Kokk, kes on selle LNG‑terminali pärast kogu aeg südant valutanud ja väga palju, sadu kordi vist sõna võtnud siin saalis, tahaks ka sõna võtta, aga ta ei pääse nagu saali. Kas saadik peaks oma sõnades vaba olema? Kuidas saaks Aivar Kokka aidata, et ta saaks öelda oma sõn... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Ma suhtlesin kolleeg Kokaga ja ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tänu sellele ma selle avalduse ka tegin. Aivari mõtteavaldus oleks siin väga asjakohane, kuna ta on meie hulgas, ma arvan, üks kõige kompetentsemaid selles valguses.

Loe lähemalt

20:20 Kalapüügiseaduse muutmise seaduse eelnõu (136 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Viimasel ajal on ka meie postkaste täitnud sellised ahastavad ja murelikud kirjad, et kui see eelnõu vastu võetakse, siis inimesed enam ei saa korralikult kala püüda ja Peipsi rand jääb tühjaks. Kui õigustatud see mure on?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mis sina arvad või kas komisjonis on arutatud, kas peaks selle järelevalve andma hoopis politsei ja piirivalve kätte? Mulle tundub, et Keskkonnaamet ei saa sellega hästi hakkama, pole saanud hakkama järelevalvega.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Jah, Peipsi järv, Peipsi-Pihkva järv, rannajoon 520 kilomeetrit. Eestile kuulub sellest 175. Ja kaks kallast. Ma ei räägi mitte Kaja Kallasest ja keskkonnaministrist, vaid Eesti-poolsest ja Vene-poolsest kaldast. Ja mõlemal pool on sootuks teine elu. Venemaa pool on ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga vahendajatel on käsi kullas. Ostad 2 euroga, müüd siin 20-ga nii-öelda Eesti kala pähe. Ja see ongi see seltskond, kes praegu on väga vihane ja räägib Eesti kalurite nimel.

Peipsil tuleks kord majja lüüa, sellest on räägitud, mina mäletan, kümme aastat või rohkem. Aga tänase päevani pol... Loe lähemalt

21:10 Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Tunnistan, et ma ei ole seda eelnõu kahjuks eelnevalt lugenud. Kui sa ütleksid, mis selle asja iva on siin? Ma vaatan, üks esimesi paragrahve on, et kui tahad abielluda ja tahad esitada avalduse, siis [ei pea] ilmuma sinna majja, nii-öelda ZAGS-i, vaid juhul, kui dig... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Jah, kolleeg Priit võttis mul sõnad suust. Ma tahtsin samas suunas tüürida. Aga ma jätkan seda. Ma olen osalenud ka lõunasöökidel, mis toimuvad veebi teel. Igaüks lööb klaasi kokku ekraani poole ja nii edasi. Ja Eesti kui digiriik – kas ei peaks sinnapoole liikuma, et teha mitte ain... Loe lähemalt

21:28 Loomakaitseseaduse ja geneetiliselt muundatud organismide keskkonda viimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Meid on siin saalis umbes sama palju kui teadlasi, kes tahavad hiirte või rottide või küülikutega katseid teha. Aga kas sa natuke täpsustaksid, mida nende hiirte ja rottidega reeglina uuritakse? Kas neile tehakse ka mingeid auke sisse või kuidagi nende heaolusse sekk... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ütleme niimoodi, et kui Priit, Kristina ja Jaanus teeksid katseid loomadega – ma tahan rääkida loomade heaolu näidikust –, siis kuidas see värk käib? Kui keegi vihjab, et Priit võtab oma hiirtega ette midagi, mis ei ole hiirtele hea, ja Jaanus või Kristina ei võta, s... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, protseduuriline küsimus. Me rääkisime siin hiirtest ja rottidest ja küülikutest, aga nüüd ministrihärra rääkis kassidest ja kõigest muust. Kas keegi teeb katseid kassidega ka?

Loe lähemalt

22:11 Perehüvitiste seaduse ja perekonnaseaduse muutmise seaduse eelnõu (703 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah, ka mina võin oma isiklikku arvamust avaldada ja küsin: Signe, kas sul häbi ei ole? Kas sul häbi ei ole?! Me oleme siin öösel hääletanud teie mõttetuid parandusettepanekuid sellesama eelnõu kohta, kus sina ja sinu erakond olite ainsana selle vastu. Nüüd sa tuled sirge näoga rääkima siin mingi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Eelmisele küsimusele vastates te ütlesite, et teil häbi ei ole. Te olete raisanud siin Riigikogu tööaega pikalt, pannud ka oma fraktsiooni mõttetult tööle selle 2000 parandusettepanekuga. Teie erakond oli ainsana selle eelnõu vastu. Ja nüüd räägite sellist juttu... Loe lähemalt

00:10 Välisinvesteeringu usaldusväärsuse hindamise seaduse eelnõu (639 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Minister! Ma vaatasin seda teatist, mille alusel te oma bulla olete valmis teinud. Ja sealt tuleb välja, et terve Euroopa Liidu peale on mingi 17 000 sellist ettevõtet, pluss veel 7000, mille enamusosalus ... No mis ta tuleb, umbes 25 000 ettevõtet terves Euroopa Liidus. Need invest... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! 19% tuleb kolmandatest riikidest, aga meie huvi on praegu Venemaa ja natuke ka Valgevene. Kui palju Venemaa puudutab seda 19%? Kui palju sealt on?

Loe lähemalt

19.10.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:01 Valitsuse otsused video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah, ma arvan ka, et võiks rääkida asjast. Peaminister ütles, et ei ole kohane siin saalis kohtuotsuseid kommenteerida, aga samas ta kommenteeris oma kalli isa Siim Kallase 10 miljoni otsust. Või see ongi niimoodi, et igaüks räägib, mis tahab, olgu või peaminister?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja! Vett võib küll juua siin, aga vesi on sama valge nagu viin. Kas protseduuriliselt võib siin juua klaasist ka viina? Ja kas ma kohvitassiga võin tulla saali?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Peaminister tegi hetk tagasi avalduse, et ma esinen siin kohatute küsimustega. Aga ma küsisin väga selgelt, kas siia saali tohib tulla kohvitassiga. Nagu ma aru saan, siis austatud juhatajal on kohvitass seal ees kusagil, veeklaasi kõrval. Ja mina tean, et kui mina üritaks tulla sii... Loe lähemalt

12:34 Ukrainlased video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Peaminister ütles hetk tagasi, et Ukrainas on 31 miljonit [inimest]. Ukraina suurima abistajana ma vaatasin praegu tänast seisu: Ukrainas elab praegu 43 141 083 inimest. Äkki juhite peaministri tähelepanu sellele, et ta isegi ei tea meie suure sõbra elanikkonna [suurust] ja arvestab... Loe lähemalt

13:04 Allaheitlikkus video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Te olete lasknud ennast esitleda raudse leedina, aga teie tegevus kahjuks lõhnab allaheitlikkuse järele. Minu esimene küsimus on selline. Keegi meist ei kahtle, et Karl Vaino tegeles omal ajal kümnete tuhandete venekeelsete inimeste Eestisse toomisel Kremli huv... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Te siin viitasite lastele. Eilne Turu-uuringute AS näitas, et teie toetajad peaministrina on valdavalt lapsed ja raugad, [vastavalt] 48% ja 38%. Näiteks Jüri Ratasel on palju viletsamad tulemused neis rühmades. Aga minu küsimus ei ole praegu Kremli huvide kohta... Loe lähemalt

18.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:07 Riigikogu avalduse "Ukraina territooriumi annekteerimise hukkamõistmisest ja Venemaa režiimi terroristlikuks kuulutamisest" eelnõu (717 AE) esimene lugemine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Tegelikult sa mängid siin üsna ohtlikku mängu. See avaldus on suhteliselt tühi, populistlik paugutamine. Ja oluline on see, et me oleme, ma arvan – ma võin rääkida endast –, Ukraina poolt, neil on täielik õigus kaitsta oma maad ja nii edasi. Aga see avaldus on... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa. Küsimus on see: miks sa ei taha minna tegudele, kas või mõne neist meie ettepanekutest sisse hääletada?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kas ettekandja ütles just hetk tagasi kolleeg Kaskpeiti küsimuse peale, et küsimused ei ole asjakohased, ja muigas? Kolonel Kaskpeit juhtis tähelepanu sellele, et kui reaalselt hakatakse üle piiri tulema ja piirivalve ei tohi tuld avada. See on väga asjakohane [tähelepanek]. Mind sü... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja, [mul on] tõesti protseduuriline. Kas võib kolleeg Randpere, Reformierakonna saadiku ettepanekut, et saaks ainult ühe küsimuse esitada, käsitleda diskussiooni lämmatamise katsena?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Me oleme üsna hästi püüdnud oma USA kolleegidega ühte sammu astuda. Aga nüüd ma loen, mul on Reutersi uudis 6. septembrist ees, kus on öeldud must valgel, et kuigi Ukraina püüab USA‑d survestada [Venemaa] kuulutamises terroristlikuks riigiks, ameeriklased ütlevad, et... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja! Kuna ettekandja ütles, et USA ei peagi [Venemaad] kuulutama terroristlikuks, peaasi on teod ja see, et USA on pretsedenditult toetanud Ukrainat, siis ma ei saa ütlemata jätta, et ka Eesti on pretsedenditult Ukrainat toetanud. Meie käes on maailmarekord per capita igas ... Loe lähemalt

13.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:03 Riigieelarve kontrolli erikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Riigiteede rahastamine on jõudnud tupikusse" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ei saa kuidagi mööda minna sinu sellisest lemmikteemast, LNG-kaist, millega sa tõmbasid ettevõtjatele, nagu öeldakse, ma ei hakka maakeelset väljendit [kasutama], oma sellise valejutuga nii‑öelda vee peale ja avalikkusele samuti. Aga vaata, Riinakene, oli "Teist... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kes selle eest vastutab, Riinakene? Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja, aitäh huvitava ettekande eest! Me siin [riigi]eelarve kontrolli [eri]komisjonis septembri lõpul arutasime seda ja tuli selline informatsioon, et umbes 20 miljoni eest on Eesti riik jätnud maksmata. Ma vahepeal peaministrilt küsisin seda selles tuules ja peamin... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Annely jutt oli sõjaprintsessi valitsuse tuntud plaat. Kõik raha, maksimaalselt raha Ukrainale ja omad vaadaku ise. Täna me räägime riigiteedest. Aga me oleme siin saalis rääkinud sel aastal paljudest asjadest. Kalle Grünthal viitas siin vereringele ja tal oli jumala... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nii. ... siin rääkis, et kõik on suurepärane ja meil raha ei ole ja tuleb panustada hoopis kusagile mujale see raha – noh, maal öeldakse selle kohta, et loll jutt suhu tagasi. Kes see meie kolleegidest siin ütles? Aa, Taavi Aas ütles, et lahendus on olemas, peale 5. märtsi, kui toimub restart, si... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Aitäh! Loe lähemalt

12.10.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:23 Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (696 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jutusta natuke võrgukadudest. Kui suur see tegelikult on ja kui palju kulub raha selle kompenseerimiseks praegu, enne kui see eelnõu jõusse astub.

Loe lähemalt

14:33 Päästeseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (678 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud siseminister! Väga huvitav eelnõu, aga mind painab üks küsimus ja ma ei saa seda küsimata jätta. Härra siseminister, ütelge, kui palju on praegu Eesti Vabariigis inimesi, umbes kümnetuhandese täpsusega. Oskate öelda meile? Võib-olla keegi teine tunneb ka huvi. 

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Need veevõtukohad. Muhulased on muretsenud või teinud ettepaneku, et peaks olema mingi veevõtukohtade nõutav kaugus hoonetest. See on hajaasustusaladel. Nad on toonud ka selle välja, kui palju see kupatus tegelikult Muhu näitel maksma läheb, kui peaks seda tegema. Aga ... Loe lähemalt

12.10.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:48 Valge laev video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Teie eelkäija peaministrina, Taavi Rõivas, oli jõuetu Eesti rahvuslike huvide kaitsmisel. 2014. aasta oktoobris loovutas ta LNG-terminali soomlastele. Te näete nagu päris tegus välja, aga teie peaministrina, peab tunnistama, olete ka osutunud jõuetuks Eesti rahvu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Piinlik on kuulda teie jõuetust õigustavat juttu. Vanarahval on [ütlus], et sõber sõbra perset koorib. Ma ei arva, et soomlased on seda teinud, aga on jutuks olnud, et soomlased peale 20. maid, kui Gasgrid selle lepingu ameeriklastega alla kirjutas, ei ole meie v... Loe lähemalt

11.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:07 Riigikaitsekomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Riigikaitse jätkusuutlik finantseerimine" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ma olin oma toas ja kuulasin, võib-olla kõike ei kuulnud. Aga sotsiaaldemokraatide räige esinemine riivas mu kõrva. No see on inimese enda adekvaatsuse küsimus, kas ta suudab viia otsad kokku või vaatab oma kitsa mätta otsast, oma parteilise mätta otsast. Nii et piin... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Mida ma tahan sellega öelda? Sõda käib kusagil. Samas ma olen veendunud, et see ei ole mitte Eesti sõda. Sõda ei käi Eestis. Me oleme küll poole valinud, aga see on eelkõige Ukraina rahva sõda. [Nendel tuleb] oma maad kaitsta ja neil on täielik õigus seda teha.

Aga kui tulla tagasi tänase t... Loe lähemalt

13:05 Eesti Vabariigi valitsuse ja Norra Kuningriigi valitsuse vahelise investeeringute vastastikuse soodustamise ja kaitse lepingu lõpetamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu (646 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Ma tahtsin küll ministrihärrale seda küsimust esitada, aga noh, sina tead sama hästi. Mu küsimus on see. Jah, ma mõistan kogu seda loogikat. Aga kuidas see mõjub Eesti riigi suveräänsusele sellest aspektist, et nüüd loobume kahepoolsetest [lepingutest]?

Loe lähemalt

10.10.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:09 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Tegelikult ma olen juba kahe sellise Vene väejooksikuga kohtunud siin Toompea platsil, aga see selleks. 16. detsembril kehtestas Vabariigi Valitsus tänavuseks sisserände piirarvuks 1311 inimest. Ma ei hakka ütlema, kui palju neid juba praeguseks on siia saabunud, ma ... Loe lähemalt

16:23 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (637 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Mart! Põhiseaduses on kirjas, et Eesti Vabariik on loodud selleks, et tagada eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimine läbi aegade. Aga nüüd sa oled kuuenda eelnõuga siin Riigikogu kõnepuldis ja viis tükki on suur saal juba allavett lasknud. Sa ütlesid, et peaks olema mandaat i... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea põhiseaduskomisjoni esimees! Kasutan võimalust, et olen siin Lossi platsil juba kahe sellise Vene mehega rääkinud, kes on nii‑öelda desertöörid, ja nad on küsinud, kuhu nad peaksid pöörduma. Ma küsin nüüd põhiseaduskomisjoni auväärt esimehelt, et kuhu nad peaksid pöörduma. Kas s... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Jah, need kuus eelnõu – see on juba kuues eelnõu – puudutavad üliolulist teemat ja [koos eelmise] viiega on ta juba suure osa saali arvates saadetud prügikasti kui mittevajalik.

Tõepoolest, ka mina olen viimasel ajal hakanud mõtlema, et võib-olla see põhiseadus... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, palun. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nii et praeguses seisus – need arvud ei ole küll täpsed – oleme ületanud seda piirarvu 44 korda. Eelmise aasta 16. detsembril Kaja Kallase valitsus kehtestas selle sisserände piirarvu, 1311, aga aasta pole veel kaugeltki lõppenud. Desertööride hordid üritavad pääseda Gruusiasse. Thbilisi näeb väl... Loe lähemalt

18:39 Arupärimine abivajajate ebavõrdse kohtlemise kohta (nr 145) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Läinud suvel või suve lõpul märkasin ma äkki ühte teadet, kus Riigi Tugiteenuste Keskus oli välja kuulutanud riigihanke Ukraina sõjapõgenikele toidu- ja esmatarbekaupade ostmiseks. Neid hanketeateid on pidevalt ja ma olen hoidnud neil silma peal, aga see äratas tähelepa... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma ei saanud nagu täpselt aru. Küsisime, kas nende hangete puhul, mida korraldatakse, praegusel juhul ka toiduabi ja muu, on sätestatud, et tuleb eelistada ökokaupa, ükskõik mis firma nime ta kannab. Ja miks, nagu ma aru saan, kohvi ja kakao puhul on seda nagu k... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Aitäh ministrile vastuste eest! Aga mina sain aru neist vastustest, et kõikide nende riigihangete puhul, mis tehakse toiduabiks, on ökotooted ja kallim kraam, Fairtrade ja nii edasi, Rainforest Alliance ja muud ökod sees. Kui me avastasime sõjapõgenikele mõeldud hank... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paar minutit, aga mitte rohkem. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja mis siis kokkuvõttes öelda? Me saime natukene targemaks, mina sain natukene targemaks, aga lõplikku selgust, mis siis tegelikult on, mina küll ei saanud. Jäeti mulje, et kõik saavad ühtepidi ökotooteid, eriti ökokohvi ja ‑šokolaadi. Jutuks tuli mesi, mida paljud [armastavad] ja minagi armastan... Loe lähemalt

19:26 Arupärimine süvariigi seoste kohta metsandusvaldkonnaga (nr 148) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kõigepealt ministrihärra võiks olla kursis, mida tema alluv on öelnud avalikus ruumis, mitte saunalaval. See on esimene. 

Aga teine. Ma küsin sellise küsimuse. Mõelge teraselt, kui te vastate sellele. Kas te võite käe südamele panna ja öelda, et uus RMK ju... Loe lähemalt

20:08 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ei oleks tahtnud tulla siia, aga täna pidin seda tegema. Valget laeva ei tule. Järjekordne kobarkäkk on plahvatanud. Riina Sikkut, majandusminister, ütles täna lõpuks välja, mida mina ja ka paljud meie kolleegid, väga lai seltskond teadis juba ammu. Valge laev tuleb ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Aitäh! Loe lähemalt

29.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

11:19 Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (656 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! See 2030 on selline müstiline number siin. Teie valitsuskoalitsiooni koalitsioonileppe järgi peab 2030‑ndaks lõppema eestikeelsele haridusele üleminek. Ja siin on ka, et elektri puhul peab olema lõppenud sajaprotsendiliselt, sama nagu eestikeelsele haridusele ülemine... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jaa, Riina on tore inimene, aga tema puhul kahjuks ma pean kinnitama, et ... Kuidas see Orumets laulis? Hüvasti, Maria, kiri võib tulla ka mulla alt, saatmata see ei jäänud. Riina lubas meile erikomisjonis juba kaks nädalat tagasi reedeks öelda, kuhu LNG valge laev t... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! 22. augustil olid siin kõnepuldis kaks inimest. Üks oli ettevõtlusminister, kelle kohta ma toona mitu korda kasutasin nimetust "sotsiaalkaitseminister", ja teine oli majandusminister Riina Sikkut. Esimene esitles universaalteenust, et tavakodanikud saaksid mingi kind... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... iganädalaselt pidanud ja alles rahanduskomisjonis sel nädalal joonistus välja selge pilt. Meile on sisuliselt valetatud. On ammuilma teada, et see valge laev ei tule siia Pakri neemele, vaid läheb hoopis Soome. On teada, et Soome tahab NATO-sse astuda ja meie oleme ühiselt rentinud selle valg... Loe lähemalt

28.09.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:04 Jäätmeseaduse, pakendiseaduse ja tubakaseaduse muutmise seaduse eelnõu (665 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Jah, mul ka kahju, et teil on nii tihe graafik, et te ei ole leidnud aega ka meil komisjonis eelnõu tutvustada. Siis oleks [selgem], teil on ju pilt ees, mis seal tegelikult toimus, et te sellise käkiga välja tulite. Aga ma küsin teilt: kas teil on andmeid selle... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Äkki seletate mulle, miks peab selle direktiivi järgi hakkama plastikpudelite korke kinnitama pudeli külge ja kui seda ei tee, siis on see saatanast ja toob kaasa sanktsioonid? Miks?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Näete, selline priske lapsuke, 150 lehekülge või veidi rohkem. 13 lehekülge seaduse teksti, 45 [lehekülge] seletuskirja ja 109 lehekülge kooskõlastamist ehk seda, mida seltskond, keda see hakkab puudutama, asjast arvab. Mis on huvitav? Tavaliselt 109 lehekülge ei kul... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jaa, mõned sõnad, enne kui ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga sõnum on see, et Konservatiivne Rahvaerakond teeb ettepaneku see tagasi lükata. See toores plönn iseenesest ajab õiget asja, aga sellisel kujul pole sellel küll mõtet. See, et on jälle direktiiv, mis Brüsselist tuleb – noh, mis parata. Aga siiski me võiks olla suveräänse riigi parlament ja lu... Loe lähemalt

15:33 Turvategevuse seaduse eelnõu (638 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ees vilkus eelnõu 629. Ja ma mõtlesin, kas Indrek Saarest on vahepeal minister saanud või Urve Tiidusest, et keda me ootasime 629 all? Aga nüüd ma sain aru, et asi oli hoopis järgmises punktis, aga üleval oli 629 kogu selle aja.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Turvategevuse seadus. Minu küsimus on selline. Meil on olemas politsei ja piirivalve seadus, miks see ei ole politsei ja piirivalve tegevuse seadus? On riigikaitseseadus, miks see ei ole riigikaitsetegevuse seadus? On olemas päästeseadus, miks see ei ole pääst... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! On olemas ka Vabariigi Valitsuse seadus. Ja kui see on valitsuse tehtud, kas on Vabariigi Valitsusel plaan muuta see Vabariigi Valitsuse tegevuse seaduseks?

Loe lähemalt

15:56 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (612 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jah, me täna rääkisime siin nii-öelda venestamise kolmandast lainest. See on hullem kui Karl Vaino ajal. Aga meil on olemas ju, valitsus iga aasta sügisel kinnitab sisserände piirarvu. Tänavu see on – see on juba pealuu sees – 1311, aga seal on suur hulk igasuguseid ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mina olen aru saanud, et Isamaa on meiega ühte meelt. Aga ma sain aru, et keegi Isamaa ohvitser on hääletanud komisjonis hoopis selle vastu. Kas ma sain valesti aru?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma nüüd vaatasin selle eelnõu seletuskirja, kus on öeldud, et [eesmärk] on tagada eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimine läbi aegade – see on siis põhiseaduse preambulis. Ja nüüd on õiguskomisjoni esimehe juhtimisel grupiviisiliselt saadikud teinud ettepaneku see tagasi lükata. ... Loe lähemalt

17:33 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (618 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Leo! Ma ei küsi iduettevõtete kohta, aga küsin sinult kui kõrgemalt sõjaväelaselt. Professoriproua valmistas mulle sügava pettumuse, kui ta ütles, et kõik see, mida me siin räägime, on täielik jama. Aga sina oled kõrgem sõjaväelane. Vaatame seda, mis Venemaal toimub. Thbilisi pi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jah, nii tulebki rääkida: selge lühike jutt ja vastus ja punkt. Aga ma küsin sinult, mida ma ka peaministrilt küsisin: kas see praegune aeg meenutab Karl Vaino aegset venestamislainet?

Loe lähemalt

18:26 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (628 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Eelnõu sissejuhatuses on öeldud, et põhiseaduse täitmist ohustab suuremahuline immigratsioon, mille mõistlik reguleerimine ongi eelnõu peamiseks eesmärgiks. Sa ütlesid, et need, kes selle vastu hääletavad, reedavad meie esivanemaid. Aga oskad sa arvata, miks head kol... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud põhiseaduskomisjoni esimees! Ma ei ole teile enne pihta saanud, kuigi te olete siin juba kolmas kord pukis. Aga ma tahaksin küsida ühe inimliku küsimuse. Professor Sutrop ütles, et mingit massiimmigratsiooni ei ole, on selline mõttetu hirmutamine. Aga kuidas sinu meelest ... Loe lähemalt

19:23 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (631 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Paul! Neid eelnõusid massiimmigratsiooni piiramiseks, kas ma sain õigesti aru, parlamendi põhiseaduskomisjonis sisuliselt ei arutatudki? Sa oled põhiseaduskomisjoni esimees ka olnud. Kas nii ongi, et lihtsalt valitsus ütleb, kuidas on, ja ülejäänud parlamendiliikmed käituvad nii... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea põhiseaduskomisjoni esimees! Jah, te olete küll Ida-Virumaa saadik. Aga ma olen tähele pannud – me oleme nüüd jõudnud lõpuks ukrainlasteni –, et millegipärast neid nagu Ida-Virumaal võrreldes teiste piirkondadega ei ole eriti palju. Oskate te öelda, miks neid seal ei ole? Kui pa... Loe lähemalt

28.09.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:48 Laitmatu maine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kas ongi niimoodi, et saadik võib küsida konkreetset asja, aga vastaja, olgu ta või peaminister, võib rääkida ükskõik mida? Ma [palusin] erikomisjonis ka Pentus-Rosimannusel öelda, neli korda palusin need mõned sõnad öelda, et tal on laitmatu maine. Üle tema huulte ei tulnud ja nüüd... Loe lähemalt

13:31 Venestamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Eesti ajaloos on olnud kaks venestamislainet. Esimest seostatakse keiser Aleksander III‑ga, kelle suuniste järgi ehitati Nevski katedraal, mille kuplid täna päikse käes säravad siin Riigikogu vastas. Teise puhul oli seos Karl Vainoga ja lõppes teatavasti tema val... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! 30 aastat ei ole suudetud siin olevaid slaavikeelseid, venekeelseid inimesi õpetada eesti keelt rääkima ja nüüd teie juhtimise all on siin võetud vastu seitsme kuuga kolm korda rohkem venekeelseid inimesi kui Karl Vaino ajal kolme aastaga. Ja teie juhtimise ajal ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulan seda juttu. Küsimus oli, kuidas peaminister on Eestit venestanud kolm korda vägevamalt kui Karl Vaino. Miks te ei katkesta selle uue Karl Vaino esinemist, kui ta räägib teemast mööda? Jutt oli venestamisest.

Loe lähemalt

13:46 Muud küsimused video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah. Hea juhataja! Piinlik lugeda ja kuulda seda. Eile ma kohtusin siinsamas auto juurde minnes ühe mobilisatsiooni eest põgenenud Vene kodanikuga. Täna kohtusin järgmisega – siinsamas Lossi platsil. Nad ummistavad juba meie Lossi platsi ees. Ja valitseja räägib, et keegi ei pääse. Pääseb küll, j... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Hea juhataja, miks peaminister räägib taolisi asju, mis tegelikult ei vasta tõele? Loe lähemalt

27.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:08 Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (676 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Kas ma saan [õigesti] aru, et meie hea kolleegi Jürgen Ligi kompetents on madalam kui Andres Sutil, et ta välja vahetatakse? 

Loe lähemalt

10:15 Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (680 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! See puudutab jah, nagu ma aru saan, 99% ettevõtetest, aga ikkagi mitu tuhat jääb nagu välja sealt, paar tuhat vist vähemalt. Aga kui nad tegelevad näiteks mingi ühe ja sama asjaga, kas olete mõelnud, et tekib nagu ebavõrdne kohtlemine? Nad pakuvad näiteks toitlustust... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Viimati oli selle sinu koha peal siin ettevõtlusminister, aga ettevõtluse toetamisest ta paraku toona ei rääkinud. Ma nimetasin teda pigem sotsiaalkaitseministriks. Aga nüüd oled sina siin, täidad tegelikult ettevõtlusministri funktsiooni ja räägid, et võib-olla nove... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga ütle mulle, miks koalitsioon on nii kaua jobutanud. Me esitasime selle ju juba kodutarbijate puhul, oleks võinud keevitada needsamad mõned punktid sinna külge ja oleks meil see asi olemas. See, et põrsas on kotis ja et milline hinnasilt talle tuleb – noh, see on tõesti jama ja Konkurentsiamet... Loe lähemalt

11:07 Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (633 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Siin saab vaadata kohtunike ühingu ettepanekuid. See, kuidas ministeerium on reageerinud nendele, on alati väga huvitav. Aga kui nüüd vaadata üldist loomingut, mis Justiitsministeeriumist ja ka mujalt tuleb, siis reeglina on need tähed ja tähtede arv on suhtelis... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Advokaadid ja prokurörid spetsialiseeruvad, ja nagu ma aru saan, on selle tulemus, et peaks ka kohtunikke tuunima spetsialiseerimise koha pealt. Aga kohtunike ühing või need tulihingelised, need, kes ei poolda neid initsiatiive, on öelnud, et õiguse tippspetsialistin... Loe lähemalt

11:33 Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Põllumajandus-kaubanduskoda on teinud ettepaneku, et Keskkonnaamet, Maksu‑ ja Tolliamet ja nii edasi võiksid toimetada järelevalvet oma pädevuse piires. Teie ministeeriumis ütlete, et te ei ole nõus sellega, et need ametid oma pädevuse piires tegutseksid. Järeli... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Tahaksin teada. Siin on väga huvitavaid asju, mida tohib ja mida ei tohi. Keelatud on operatsioonid, mis muudavad looma välimust. Teine asi, keelatud on kastreerimine, kui see tekitab loomale valu kudede nekroosi tekitaval viisil. Minu küsimus ongi, et äkki avate need ... Loe lähemalt

12:01 Keeleseaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Sunniraha kui selline loom on vähemalt 130 seaduses. 130‑s. Kui vaadata, siis ta spekter on väga lai. Kui sa matusetoetusega nihverdad, siis võib 130 eurot [sunniraha] oodata, aga sätid jäätmed metsa alla või kusagile mujale, siis on 32 000 eurot. Praegu on um... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja, aitäh sellegi eest, et te [meie eelnõu] prügikasti ei saada, aga ilmselt ei saagi seda praegusel ajal sinna saata. Ma ikkagi tulen tagasi [selle juurde], et kui reostad loodust, viid mingeid jäätmeid kusagile metsa alla, siis võib sind oodata 32 000 euro suuru... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee