Riigikogu
Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Kalender

Vali ajavahemik Ava kalender

Alates:

Kuni:

Sulge X

Vaata tulemusi:

Otsi stenogramme

Kui soovid kindla päeva või ajavahemiku stenogrammi, vali kalendrist kuupäev või vahemik ning klikka „Otsi“ nupul. Kui soovid oma otsingut täpsustada, siis kasuta enne „Otsi“ nupule vajutamist all olevaid valikuid. Sisuotsing peab olema vähemalt 3-täheline.

Otsi stenogramme

Tühista
header-logo

Stenogrammid

Stenogrammid: 36 Ava/Sulge kõik
04.05.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:41 Vabariigi Presidendi valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (340 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Suur tänu! Kas sa saaksid avada nende numbrite tagamaid, et miks just sellised proportsioonid? Me teame, et mõni erakond väga tahab presidendi otsevalimisi, ja juhul, kui need [eelnõus esitatud] numbrid oleksid rohkem sõltuvuses elanikkonnast, siis see olekski samm otsevalimiste suunas. Aga need ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Suur tänu! Hea ettekandja! Sa oled paar korda vastanud siin sarnastele küsimustele. Alguses sa ütlesid, et see eelnõu on siin nii hilja sellepärast, et koalitsioon ei viitsinud tööd teha. Ja siis sa ütlesid, et valimistega seotud regulatsiooni ei peaks muutma viimasel hetkel, aga presidendivalimi... Loe lähemalt

21.04.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:23 Isikut tõendavate dokumentide seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (366 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Austatud rahvasaadikud, istungi juhataja! Antud eelnõu oli põhiseaduskomisjoni päevakorras 13. aprillil, teisipäeval. Istung toimus videosilla vahendusel. Seda eelnõu tutvustas meile siseminister Kristian Jaani, kes rääkis sellest põhjalikult ka siin saalis.

Komisjonis väga suurt vaidlust e... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Tõepoolest, küsida saab ilmselt ikkagi ühe küsimuse. Aga komisjonis nendel teemadel otseselt arutelu ei toimunud. Küll aga nii palju, kui ma oskan sellele vastata, saab anonümiseeritud andmete puhul võrrelda omavahel erinevaid andmeid. Näiteks kui sõrmejäljed langevad kokku, siis seda saab teha k... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Ma esiteks arvan, et see annab tulu nii mulle kui ka sulle, hea Kalle, sellepärast et tegemist on ikkagi meie Eesti riigiga. Kui selle andmebaasi abil õnnestub säästa arenduskulusid, siis sellest võidame meie kui maksumaksjad. Mina isiklikult seda andmebaasi arendada ei plaani, tegemist on... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Sellest, kust need andmed pärinevad, oli komisjonis juttu. Tegemist ei ole ainult politseiarhiiviga, vaid ka uued passid on tegelikult biomeetriliste andmetega. Nii et iseenesest, kui Eesti kodanikul on uuem pass, siis ka tema andmed on varem või hiljem selles andmebaasis. Täna on need eri... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Üldiselt sellest komisjonis küll juttu ei olnud, aga praktika ei ole selline mustvalge. Eesmärk on vältida andmete dubleerimist. Juhul, kui sul on vaja sõrmejälgi kusagil mujal, mõnes teises teenuses, siis need võetakse sellest uuest andmebaasist. Need otseselt ei kao, aga nad lihtsalt ei ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Sellest komisjonis juttu ei olnud, aga mul on sügav kahtlus, et nad ei paikne üheskoos. Teie sõrmejäljed võib-olla paiknevad, aga üldiselt näiteks piiriületamisel ja politsei arhiivis ei pruugi need andmed olla ühes kohas. Seda esiteks. Ja teiseks, eesmärk on viia biomeetrilised andmed kok... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Sellest otseselt komisjoni aruteludes juttu ei olnud. Ma olen ka eelnevalt vastanud, et kui inimene saab uue passi kätte, siis tema sõrmejäljed on andmebaasi jõudmas. Midagi sellist ei ole plaanis, et nendel inimestel, kellelt ei ole sõrmejälgi võetud, käiakse kodudes ja neilt võetakse sõr... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Tõepoolest, Riigikogu töö pakub aeg-ajalt üllatusi ja see ongi selline asja võlu. Nüüd, mis puudutab algatajat, siis eelnõu on algatanud Siseministeerium, küll mitte tänane värske siseminister, vaid eelmine ehk Mart Helme. Seda, et meeleolud muutuvad, me näeme ka üsna regulaarselt, nii et ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh, hea Paul! Ma vastasin sellele küsimusele ja vastus oli totaalselt teistsugune. Need andmebaasid, mis on täna olemas, need võtavad tulevikus andmed kesksest andmebaasist. Nii on meil üsna paljude andmetega, aga biomeetriliste andmetega meil niiviisi ei ole. Ja sellel on kaks aspekti. Esitek... Loe lähemalt

12.04.2021 / 15:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Andrei Korobeinik:

Aitäh, hea Riigikogu esimees! Ma mäletan, et § 74 reguleerib tegelikult protesti esitamist ja küsimusi istungi korraldamise kohta. See ei võimalda pidada dialoogi. Aga kuna teie vastused on nii põnevad, siis saadikutel tekivad lisaküsimused ja lisasoovid. Kas oleks võimalik kaaluda võimalust, et ... Loe lähemalt

10.03.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

17:23 Psühhiaatrilise abi seaduse § 3 muutmise seaduse eelnõu (115 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Ma selguse mõttes ikkagi täpsustaksin teie vastust selle kohta, mis juhtub siis, kui me hääletame praeguse muudatusettepaneku vastu. Esimese muudatusettepanekuga, mis on vastu võetud, ei juhtu mitte kui midagi. On hästi oluline see üle korrata, sellepärast et sellele küsimusele te olete ko... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Me näeme, et iseenesest kõik toimib. Kui on võimalik, siis palun siiski jätkata.

Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Ma lihtsalt mainin, et üsna suures Keskerakonna fraktsioonis on kõigil saadikutel hääletusega kõik korras, nii et meie poolest on kõik väga hästi.

Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Kui vähegi võimalik, siis ma palun minna hääletuse juurde.

Loe lähemalt

21:53 Välismaalaste seaduse muutmise seaduse (viisavaide otsuse kohtukaebeõigus) eelnõu (328 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Aitäh, hea istungi juhataja! Austatud rahvasaadikud! Välismaalaste seaduse muutmise seaduse eelnõu 328 oli põhiseaduskomisjoni päevakorras teisipäeval, 16. veebruaril 2021. Komisjoni istung toimus videosilla vahendusel ja eelnõu tutvustas meile siseminister Kristian Jaani koos arvestatava Sisemin... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Seal on kirjas, et Euroopa Komisjonil on võimalik rikkumismenetluste puhul pöörduda kohtusse ja nõuda selle protseduuri käigus trahvisummat, mis on pea 400 000 eurot. Aga samas see ei pruugi nii lõppeda, nagu ka Urmas Reinsalu mainis komisjoni istungil. Temal on selle kohta eriarvamus.

Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Euroopa Komisjon võib pöörduda kohtusse selleks, et nõuda trahvisummat. Kahtlemata iga Euroopa riigi kohus on Euroopa kohus geograafilises mõttes. Seda konkreetset protseduuri me ei arutanud, sellepärast et me tahtsime seda vältida selle seaduse vastuvõtmisega, mis loodetavasti ka sünnib siin jär... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

No mõjust me oleme rääkinud. Üks oht on see, nagu ka siseminister mainis enda vastustes, et kasvab kohtute koormus. Aga see tõenäosus ei ole väga suur. Seda me arutasime jah, et see efekt ei saa olla väga massiline, sellepärast et ka varasem praktika näitab, et inimesed ei kasuta seda võimalust m... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Suur tänu! Varsti näeme! Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Suur tänu, Urmas, küsimuse eest! Kui lähtuda sellest, mida me komisjoni istungil teada saime, siis peamine põhjus, miks seitsme aasta jooksul ei ole valitsus selle initsiatiiviga edasi liikunud, oli see, et sina olid selle valitsuse liige. Ja nüüd, kui toimus valitsuse vahetus, siis siin me oleme... Loe lähemalt

00:36 Loomatauditõrje seaduse § 11 muutmise seaduse eelnõu (307 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Suur tänu, austatud istungi juhataja! Head kolleegid! Tõepoolest, eelmisel aastal algatasime umbes paarikümne rahvasaadikuga seaduseelnõu üleriigilise lemmikloomaregistri loomiseks. Praegune seadus kohustab omavalitsusi pidama lemmikloomade üle arvestust ja seda nad ka teevad. Selle tulemuseks on... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Selline mõttekäik on, ma arvan, väga sobilik sellise kellaaja jaoks. Ma arvan, et selle konkreetse seaduseelnõuga see põhimõte ei muutu. Ka praegu maksab iga Eesti elanik registrite pidamise kaudselt kinni, vahe on ainult selles, et ta maksab mitme registri eest, neid on sadakond. Tuleviku... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Esiteks, see esimene osa. Tõepoolest, need reeglid on eri omavalitsustes erinevad. Näiteks Pärnus me just eelmisel aastal tegime kiibistamise kohustuslikuks, enne see ei olnud kohustuslik. Aga kohustus lemmikloomade üle arvestust pidada on olemas igal juhul ja omavalitsused seda ilmselt ik... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Ma kahjuks ei tea, mis omavalitsuse kodanik te olete, aga väga suure tõenäosusega on teie loom registreeritud ka kusagil mujal. Kiibi peal on tavaliselt ainult number ehk siis selline ID ja see info asub andmebaasis. Nüüd, selle informatsiooniga võib käituda erinevat moodi. Tänapäeval, juh... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Küsimus oli selles, kuidas riik võidab. Riik olemegi mina ja teie ja kõik meie siin ja me kõik maksame sada olemasolevat registrit kinni ja sellel ei ole väga sügavat mõtet, sellepärast et üldjuhul on nende ainuke roll täita seadust. Mingit praktilist vajadust nende registrite järele ei ol... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Meie oleme praegu Tallinna territooriumil, aga see ei tähenda, et kõik meie elu aspektid on kohaliku omavalitsuse seadusega reguleeritud. On ka muud seadused olemas. Nüüd, sõna "kohustatud" selles kontekstis tähendab vaid seda, et kohalik omavalitsus kasutab just seda registrit, mitte ming... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Ei, see seaduseelnõu ei tegele selle kohustusega, aga nagu ma mainisin, see on arutelu koht tulevikuks, kas tõepoolest peab igas Eesti omavalitsuses olema eraldi regulatsioon selle kohta, kuidas looma saab pidada. Mõni omavalitsus lubab kassi välja, mõni keelab kassi tänavale lasta, mõni o... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh küsimuse eest! Ma kahjuks iga kassi kohta ei saa pead anda. Täiesti võimalik, et mõni omanik jättis oma kassi kiibistamata. Ma isegi ei hakka näiteks ema käest küsima, kas tema kass on kiibistatud või mitte, igaks juhuks, aga selline kohustus on tõepoolest olemas. Teatud mõttes, eriti kui a... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Jaa, absoluutselt! Ma ilmselt ei suutnud eelmises vastuses piisavalt seda mõtet selgitada. Loogika on selles, et see register on justkui värav teiste teenuste jaoks, et kui sa tahad luua mõnda teenust lemmiklooma jaoks. Aga lemmikloomadel on teatud eripärad, näiteks hamster erineb kuldkala... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Kindlasti võib seal olla teisi lemmikloomi. Mitte ainult minihobused, ka päris hobused on suurepärased lemmikloomad. Tänases seaduses on mainitud, et kiibistamine on ainult üks identifitseerimise viis, aga on ka teisi viise ja nende viiside puhul saab lemmiklooma lisada registrisse. Nii et jah, k... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Ma täpselt ei saanud aru, kas ma võtan kohustuse ära või lisan, aga võib-olla see ei olegi nii väga tähtis. Hea Kalle! Näiteks Pärnu puhul on pidevalt olnud aktuaalne debatt selle üle, kas kehtestada turismimaks. Sõidad Pärnusse randa ja maksad ühe euro linna kassasse. Aga ei saa, sest tekib põhi... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Jah, aga ma vastasingi väga põhjalikult Kallele. See vastus võttis paar minutit aega ja ma usun, et kui Kalle mõtleb järele, siis ta saab aru, et see oli tegelikult väga ammendav vastus. Me võime seda diskussiooni kahtlemata jätkata, aga protseduurilised küsimused puudutavad protseduure ja nad on... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! See oli selline läbirääkimiste formaat rohkem. Üsna sarnane teenus oli Eestis olemas, aga sel ei läinud väga hästi. Investorid kaotasid raha ja olid väga kurjad selle peale. Aga eks saab vigadest õppida ja me oleme näinud, kuidas Riigikogu liikmed on saanud edukateks ettevõtjateks. Kalle P... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Põllumajandusloomad, lehmad ja hobused, on täna põllumajandusregistris. Minihobuste kohta ma pean tunnistama, et ma ei tea täpselt, kuhu nad kuuluvad. Aga põllumajandusloomad on kindlasti põllumajandusregistris. Jällegi on tegemist riigi poolt hallatava registriga ja ta jääb kindlasti keht... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Jaa, nii on. Aga siin peab aru saama ka sellest, et ideaalis võib ju öelda, et kui mõni kohalik omavalitsus kasutab mõnda registrit, siis ta võibki seda edasi kasutada ja andmed jõuavad sealt riigi registrisse selle liidese kaudu. Aga selleks peab see liides olema kahepoolne ja suure tõenä... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Kahjuks ei ole. Ma arvan, et siin on peamised favoriidid need, kes haldavad mõnda olemasolevat registrit. Ma ei usu, et konkurentsivõimelise hinnaga saab luua teenust nullist. Mul ei ole ühtegi lemmikloomaregistrit, ma pean ausalt tunnistama, ja tuttavatel ka ei ole. Aga neid registreid on Eestis... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Repinski teatas, et ta ei saa praegu süsteemi sisse. Ta palub aega, et sinna sisse logida. Süsteem logis ta välja.

Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Ma Andrese ettepanekuga ei nõustuks, sellepärast et siis kaob ju võimalus küsida, aga Andrese küsimused on alati väga põnevad. Nii et ma siiski tahaks kuulata ettekandjat.

Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Ma võin siiski kinnitada, et ma olen härra Repinskiga telefonitsi rääkinud ja ta kirjutab ka teiste kanalite kaudu, et tal on väga suur tahe esitada oma ettekannet, aga ta ei pääse kahjuks löögile. Iseenesest võib ju kaaluda ka muid variante, näiteks telefoni teel esitamist või midagi muud, aga k... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Kalle kahjuks järjekordselt lähtub mingist ühest lausest olukorras, kus tema käes on väga suur paberite hunnik. Nagu korduvalt mainitud, komisjoni esimees võib ettekandjat asendada ja me oleme just näinud, et komisjoni esimees on täiesti virtuaalselt kohal. Nii et väita, et ettekandjat pol... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Ma juhin tähelepanu, et komisjoni esimees on ennast kenasti kirja pannud ja väga tahab esineda. Väide, et ettekandja puudub, ei päde absoluutselt. Ettekandja on täiesti olemas, väga tahab edasi liikuda, aga praegu ei saa, sellepärast et on hästi palju protseduurilisi küsimusi.

Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh, austatud istungi juhataja! Ma juhin tähelepanu sellele, et keset koroonakriisi EKRE saadikud tundide kaupa venitavad seda istungit. Kas meil oleks võimalik liikuda edasi päevakorraga, mis on tegelikult juba lõpusirgel, ja ma arvan, et sellise tempoga me kella kuueks selle läbime ja saame r... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Kuna härra Ernits mainis minu nime, siis ma pean siiski ära mainima, et ma olen ka praegune Pärnu volikogu esimees, mitte kunagine, ja see väide, et eelnõu väljatöötamisel ei ole huvigruppidega konsulteeritud, on täiesti vale. Me oleme kaasanud umbes kümme kohalikku organisatsiooni ja nend... Loe lähemalt

13.01.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

13:57 Istungi rakendamine

Andrei Korobeinik:

Eesti Keskerakonna fraktsiooni nimel teen ettepaneku välja arvata tänasest päevakorrast esimene ja ainus päevakorrapunkt: otsuse "Rahvahääletuse korraldamine abielu mõiste küsimuses" eelnõu. Tänan!

Loe lähemalt

15:35 Riigikogu otsuse „Rahvahääletuse korraldamine abielu mõiste küsimuses“ eelnõu (288 OE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Aitäh! Palun kaks minutit vaheaega!

Loe lähemalt

16.12.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:02 Istungi rakendamine video-link-logo

Andrei Korobeinik:

Head kolleegid! Mina ja nüüd juba 18 saadikut viiest fraktsioonist ning isegi üks fraktsioonitu algatame lemmikloomaregistri seaduse, mis loob Eestis ühise lemmikloomaregistri. Praegu on neid sadakond. Kui me selle seaduse vastu võtame, siis me säästame maksumaksja raha, koormame omavalitsusi väh... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik:

Palun lihtsalt kutsungit.

Loe lähemalt

06.07.2020 / 12:00 XIV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk Vaata täpsemalt

12:06 Välismaalaste seaduse muutmise seaduse (tööjõukriisi leevendamine) eelnõu (192 SE) esimene lugemine

Andrei Korobeinik: Head kolleegid, tervist ka minu poolt! Välismaalaste seaduse muutmise seaduse eelnõu 192 arutelu toimus Riigikogu põhiseaduskomisjonis videosilla vahendusel 16. juunil 2020. Tegemist oli ettevalmistusega esimeseks lugemiseks. Eelnõu esitles eelnõu algataja esindaja Jürgen Ligi, kes ühtlasi asendas k... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh küsimuse eest! Isegi kui komisjoni istungi päevaks oleks ajamasin olnud leiutatud, siis meie käsutuses seda ei olnud ja me valitsuse ettepanekut komisjoni istungil ei arutanud – sel lihtsal põhjusel, et seda otsust ei olnud selleks päevaks veel tehtud. Mina olen komisjoni ettekandja ja paraku ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Alguses tehti komisjonis ettepanek, et analüüsi viiks läbi Vabariigi Valitsus. Mõnele komisjoni liikmele, ka mulle, tundus see suhteliselt ebaloogiline. Samas on meil olemas Riigikogu Kantselei, mis teeb mitmesuguseid analüüse. Selles mõttes olen ma muidugi nõus, et lüpsmise teemat valdavad k... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh küsimuse eest! Komisjoni istungil ei ole Isamaaliit teinud ühtegi sellist ettepanekut, nii et selleks ajaks ei olnud päästjarolli ei neil ega kellelgi teistel. Ma arvan, et kõik komisjoni liikmed said istungil aru või olid juba varem arvamusel, et selles kriisis peab tegutsema kiiresti ja otsu... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma ei arva, et ma ei saa rääkida teistest asjadest, ma lihtsalt pean seda üsna ebaviisakaks. Kui ma olen komisjoni ettekandja, siis on minu roll tutvustada teile, kes te ei viibinud komisjoni istungil, seda, mis komisjoni istungil toimus. Kui ma hakkan rääkima teistest asjadest, siis kannatab... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! No mõned maasikad jäävad ikka põllule, nad jäävad lihtsalt kahe silma vahele. Nii see on. Aga üldiselt, kui rääkida tänase päeva teemast, siis see konkreetne eelnõu ei lahenda ju mineviku probleeme, see lahendab tuleviku probleeme. Me kõik oleme ju päri sellega – sellest oli ka komisjonis pik... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Tänane olukord paneb mõtlema väga erisugustele asjadele. Konkreetselt selle peale, mis juhtub just nimelt septembris, võib-olla mitte nii väga, aga üldpildile kindlasti. Ma olen veendumusel, et meie ühine prioriteet on leida tööjõuprobleemile optimaalne lahendus. Me kõik – mitte ainult koalitsioon v... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ma ei saanud väga täpselt aru, kes on selles küsimusepüstituses "teie", üldiselt põhiseaduskomisjon ju toetas selle eelnõu esimese lugemise lõpetamist. Igasugune kriisi lahendamise plaan on parem kui plaani puudumine. Kuna komisjoni istungi ajal oli see ainuke ettepanek, mis oli laual, siis leidis s... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Sellist konkreetset konsensuslikku arvamust komisjonis arutelu käigus ei kujunenud. Oli erinevaid mõtteid. Üks mõte oli selline, et need, kes töö kaotasid, saavad ju osa palgast töötukassa kaudu kätte ja seetõttu tekib neil soov minna uusi valdkondi proovima võib-olla veidi hiljem, näiteks sü... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma kahjuks niimoodi peast ei tea ja ka protokollist ei leia, et meil oleks juttu olnud üliõpilastest. Võib-olla eelnõu algataja lihtsalt ei mõelnud selle teema peale, kui ta selle eelnõu esitas. Teema ise on kahtlemata väga oluline, aga see eelnõu seda kahjuks ei käsitle. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Esiteks, muudatusettepanekute esitamise tähtaeg juhul, kui esimene lugemine lõpetatakse, on kümme tööpäeva. Teiseks, mina jäin komisjonis hääletamisel erapooletuks. Kolmandaks, kui küsimus on selles, miks komisjon seda eelnõu toetas, siis – nagu ma mainisin – üks ajend oli ilmselt see, et kri... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! No kui te räägite kahest näitest, siis ma arvan, et need on sellised üsna triviaalsed. Esiteks, kõik on päri sellega, et ühelt poolt on tööjõuturule lisandunud mitukümmend tuhat uut tööotsijat. See on fakt, sellele vastu vaielda on päris keeruline. Teine asi, milles komisjon samuti oli minu a... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Esiteks, mina isiklikult ei ole valitsuse analüüsitegemise võimekusele hinnangut andnud. Põhjus, miks ma arvasin, et see ei olnud väga mõistlik ettepanek, oli see, et eelnõu esitas ju sisuliselt parlament, osa parlamendist. Küsida selles olukorras analüüsi valitsuselt, kui meil on olemas Riig... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tegelikult on olukord natukene teistsugune. See eelnõu käib ju sisuliselt käsikäes selle vahepealse tegevusega, mida me koos valitsusega siin parlamendis ka opositsiooni häältega oleme ellu viinud. Ehk me oleme põllumajandussektoris pikendanud välistööjõu viibimist Eestis kuni juuli lõpuni. S... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Mitte siiski kõiki ei saadeta välja, vaid need, kes peavad lahkuma tänaste seadusenormide järgi. Mõnel on siin viibimise luba pikemaks ajaks täiesti olemas. Aga valitsus põhjendas seda sellega, et varasemad leevendused on juba tehtud ja sellepärast ei pea ta õigeks uusi leevendusi teha. Nagu ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Mina kindlasti ei ole teinud teile ettepanekut midagi tagasi tõmmata. Ja kaaluma peab. Juhul, kui see eelnõu pannakse hääletusele, siis loomulikult peab iga Riigikogu liige kaaluma, kas ta hääletab poolt või vastu, jääb erapooletuks või ei hääleta üldse. Aga see ei ole enam komisjoni pädevuse... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma olen korra juba vastanud, et kõiki ei saadeta välja. Rahandusministril ei ole pädevust saata välja inimesi, kes võivad siin viibida ja kes ei taha ära minna. Nemad jäävad Eestisse. Nüüd, mis puudutab valitsuse seisukohta, siis see, kas tegemist on EKRE seisukohaga või mitte – noh, see seis... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Mina ütlesin, et ilmselt sellist ideaalset lahendust ei ole, ehk minu öeldu oli umbes vastupidine sellele, mida teie praegu mainisite. Nüüd, sellisest lahutamisest ei ole me komisjonis rääkinud ja ka välisüliõpilastest ei ole me komisjonis üldse rääkinud, kuna seda teemat ei ole kordagi selle... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma arvan, et see, kui hästi iga Riigikogu liige oma rolli täidab, on iga konkreetse liikme enda pädevuses. Selle tagamine ei ole põhiseaduskomisjoni kui järelevalveorgani ülesanne. Aga ma olen oma isiklikku arvamust juba väljendanud ja see seisnes selles, et esiteks on valitsuse ettepaneku si... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma pean tunnistama, et olen ennast igasuguste vandenõuteooriatega kurssi viinud, aga seda, et valitsus on tekitanud koroonakriisi, ma varem kuulnud ei ole. Aga nüüd sellest, mis on vahepeal juhtunud, see on täiesti teine teema. Komisjoni liikmena ma arvan, et sellise arutelu jaoks on parem fo... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Mul on siiralt kahju, et olen valmistanud teile pettumuse, aga elu ongi selline, mõnikord peabki inimestes pettuma. Ma olen komisjoni liige ja lähtun põhimõttest, et komisjoni esindajana räägin ma teile seda, mis komisjonis toimus. Ma pean väga ebaviisakaks, kui mõni Riigikogu liige tuleb sii... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Sellest oli tegelikult üsna põhjalikult juttu, et tähtaeg on 31. juuli. Ja tõepoolest, komisjoni istungi ja selle tähtaja vahele ei olnud Riigikogu istungeid planeeritud. Küll aga olime komisjonis arutanud seda, et kui erakorraline istung tuleb, siis loomulikult on kõik päri sellega, et ka se... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Mõnikord paraku juhtubki niimoodi, et päriselus tundub inimene palju ebameeldivam kui internetis suheldes. Ma ise seda eelnõu mõttetuks ei pea, see oli katse leida lahendus tööjõukriisile. Ja komisjonis mitte ainult selle eelnõu, vaid ka muude teemadega seoses väljendatud seisukohad, mis arutelus es... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Komisjonil on kindlasti teatud võimalused venitada, aga see konkreetne juhtum näitab, et tegelikult komisjon ei tahtnud venitada. Komisjoni istungil oli selle üle ka üsna pikk arutelu. Minu arust ei olnud mitte kedagi – mälu võib küll petta –, kes oleks olnud vastu sellele, et see päevakorrap... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma tunnistan kätt südamele pannes, et ma ei ole öelnud, et kõik on hästi. Maailmas on väga palju asju, mis minu arvates ei ole hästi. See kõik on muidugi üsna subjektiivne, mõni arvab jälle, et need asjad on korras. Aga see arutelu võib-olla väljub komisjoni päevakorra teemast. Nagu olen korr... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Mul on siiralt hea meel, et minu vastuse esimesest osast oli kasu. Aga minu vastusel oli ka teine osa: rääkisin, et ma hea meelega piirduksin vastamisel sellega, mis toimus komisjonis. Sellest kahjuks kasu ei olnud. Aga põhiseaduskomisjoni liikmena on mul tunne, et see kuue kuu temaatika vaja... Loe lähemalt

17.06.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

14:13 Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse § 140 muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Ma pole päris kindel, et tegemist on väga hea eelnõuga. Eesti põhiseaduse § 74 ütleb järgmist: "Arupärimisele tuleb vastata Riigikogu istungil kahekümne istungipäeva jooksul." Teie muudate põhimõtteliselt kodukorda, aga põhiseaduse muutmiseks on ju vaja hoopis midagi muud: kaks koosseisu peab selle ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tõepoolest, ma olen teiega täiesti päri, et kui kokkulepe on olemas ja see isik, kellele arupärimine esitatakse, vastab kiiremini, siis on see väga teretulnud. Aga me ei räägi ju siin kokkuleppest, me räägime seaduseelnõust. Teil on juriidiline haridus. Kas teie väide – ma sain aru, et te ole... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Head rahvasaadikud! Nagu me siin oleme vahepeal kõik teada saanud, Eesti põhiseaduse § 74 ütleb, et arupärimisele tuleb vastata Riigikogu istungil 20 istungipäeva jooksul. See siin on seaduseelnõu 182 ja seal on kirjas, et vastama peab Riigikogu istungil nelja istungipäeva jooksul. On väga raske arv... Loe lähemalt

20.05.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

16:45 Kodakondsuse seaduse § 13 muutmise seaduse eelnõu (147 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Austatud istungi juhataja! Head kolleegid! Tere päevast! Eelnõu 147 oli põhiseaduskomisjoni istungil arutusel teisipäeval, 12. mail aastal 2020. Kuna üsna sarnase või õigemini täpselt sama sisuga eelnõu oli meil komisjonis ka mõni kuu enne seda, siis väga suurt arutelu sisu üle komisjonis ei toimunu... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kui te mõtlete seda, miks sotsiaaldemokraadid ei hääletanud poolt, siis põhjus on selles, et sotsiaaldemokraatide esindaja lahkus istungilt enne hääletust. Aga kui küsimus on selles, miks üks või teine saadik hääletas poolt või vastu, siis konkreetset motivatsioonikõnet ei ole saadikud pidanu... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Nagu ma eelmisele küsimusele vastates ütlesin, et tegemist ei ole sellise psühhoanalüütiku vastuvõtuga. Komisjonis me ei arutanud iga inimese mõttemaailma. Aga kui sa küsid minu käest isiklikult, siis muidugi ma olen selle poolt, et Eestis sündinud lapsed saaksid Eesti kodakondsuse. Ja samas ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Esiteks, mul ei ole infot, tegemist võis olla ka isaga. Aga ma arvan, et ma olen sellele küsimusele juba vastanud. Kui minul oleks valida, siis ma annaks selle kodakondsuse kohe. Samas ma hindan kõrgelt seda, et need lapsed, kes võib-olla pole enam väikesed, võib-olla nad on juba 17 aasta rin... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Suur tänu küsimuse eest! Esiteks, ma ei võrdleks Eesti kodakondsust elektritõukerattaga, aga teatud iva on selles võrdluses tõesti olemas. Samas, elektritõukeratast ma ei annaks 3-aastasele lapsele. Selle kiirus võib sõltuvalt mudelist olla ka 40 kilomeetrit tunnis. Ja põhjus, miks need lapsed ei sa... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Juhul kui see Eesti kodakondsus on n-ö tinglik, siis laps ei peagi sellest loobuma. Ta lihtsalt valib ühe, mis on talle meelepärasem. Ma arvan, et Eesti riigi ülesanne on saavutada see, et laps valib Eesti kodakondsuse. Ma olen arvamusel, et mida rohkem on Eesti kodanikke, kes on niimoodi vab... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh küsimuse eest! Minu vastuse mõte oli selles, et mõlemal lähenemisel on omad plussid ja miinused. Ma üritasingi selgitada neid plusse ja miinuseid. Aga mis puudutab elektritõukeratast, siis ma plusse ei näe, kui kolmeaastane laps selle saaks. Kodakondsuse puhul me jõudsime komisjoni arutelus jä... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Seda maailmavaate küsimust me komisjonis ei arutanud. Aga see risk on ilmselt mõlemapoolne. Kui 18-aastane inimene avastab, et tema maailmavaade ei sobi või ei lange kokku Eesti Vabariigi põhimõtetega, siis ta võibki seda valikut mitte langetada. See ei pruugi olla riigi käik, vaid võib olla ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Pean tunnistama, et kahjuks see ei puutu sellesse konkreetsesse päevakorrapunkti, aga ma olen selle õiguskantsleri arvamusega tutvunud eelnõu 58 menetlemise käigus. Kahjuks te ei ole seda arvamust esitanud komisjonile, aga miski ju ei sega seda lugeda. Ja lisaks selles tsitaadis öeldule juhti... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Selguse mõttes ma täpsustan, et see on lisatud peale seda, kui menetlus oli läbi. Nagu ma ütlesin, menetluse käigus seda arvamust komisjonile ei esitatud.  Loe lähemalt

15.04.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

14:03 Abipolitseiniku seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (COVID-19 haigust põhjustava viiruse SARS-Cov-2 levikuga seotud meetmed) eelnõu (170 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh küsimuse eest! Ei, mulle ei ole keegi enne komisjoni koosoleku algust andnud soovitusi kultuurikomisjoni ettepanek tagasi lükata. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma näen, et ... (Juhataja helistab kella.) Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ma ei oska kahjuks kommenteerida õiguskomisjoni esimehe kommentaare, aga ma isiklikult olen üldiselt muidugi päri, et tööjõuga seotud olukord võib muutuda kriitiliseks ja mitte ainult põllumajanduses, vaid ka muudes sektorites. See otsus oli kokkulepe. Õiguskomisjon toetas sellist kompromisslahendus... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Põhjus peitub siin hääletamistulemustes. Just muudatusettepanek nr 24 sai rohkem poolt- kui vastuhääli. Mis puudutab osalist arvestamist, siis see on tingitud sellest, et kui üks muudatusettepanek on toetuse leidnud ja kui on teine, sarnane muudatusettepanek, mis sellega osaliselt kattub, sii... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Sellest arutelust võtsid osa selle valdkonna esindajad nii Riigikogust kui ka valitsusest. Komisjonis osalesid külalistena kultuurikomisjoni esimees ja haridusminister ning ühise arutelu tulemusena sündis just selline otsus. Nagu kolleegid varem mainisid, olid mõned muudatusettepanekud tegeli... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tervisetõendite puhul käis arutelu abipolitseinike teemal ja me küsisime Siseministeeriumi arvamust. Nemad selgitasid meile komisjonis olukorda. See debatt ei olnud väga pikk, aga oli üsna sisuline. Muudatusettepanek nr 15 ei leidnud komisjonis toetust, kuna tervisetõendite väljastamine jätku... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma päris täpselt seda küsimust praegu ei kuulnud. Kui saalis on natuke rohkem vaikust, siis on sisust lihtsam aru saada. Mõttekäik nii selle kui ka abipolitseinike punkti puhul oli selles, et tänases olukorras oleks tõepoolest kõik vajadused rahuldatud. Aga me ei tea, kuidas see olukord täpse... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh selle arvamuse eest! Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Jah, aitäh! Näiteks Politsei- ja Piirivalveamet, mis on küll riiklik asutus, on välja toonud, et koduvägivalla juhtumite ja abivajajate arv on kasvanud juba praegu, ning nende prognoos on see, et kui olukord läheb samamoodi edasi, siis võib see vajadus kasvada veelgi. Sellest oli komisjonis tõepoole... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Jaa, ma tahan ära mainida, et täna toimus õiguskomisjoni koosolek, kus komisjon tegi otsuse, et selle eelnõu kolmas lugemine võiks toimuda järgmisel esmaspäeval. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Palun seda muudatusettepanekut hääletada! Loe lähemalt

14.04.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

13:04 Abipolitseiniku seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (COVID-19 haigust põhjustava viiruse SARS-Cov-2 levikuga seotud meetmed) eelnõu (170 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Head kolleegid! Eelnõu 170 oli õiguskomisjoni päevakorras korralisel istungil, mis toimus neljapäeval, 9. aprillil 2020. Sellele järgnes erakorraline istung ja komisjon lõpetas arutelu selle nädala esmaspäeval, 13. aprillil toimunud istungil. Eelnõu ühendab endas kriisimeetmeid ja puudutab vä... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Mis puudutab sotsiaalkomisjoni tehtud ettepanekut, siis muudatusettepanekuid saavad Riigikogu komisjonid ju esitada. Nende sisu üle otsustab esitaja, mitte see, kes ettepaneku vastu võtab. Sotsiaalkomisjon põhjendas, et kõnealune muudatus on vajalik ja sobib seaduse konteksti, aga nad ütlesid... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Nad põhjendasid oma soovi sellega, et järgmise õppeaasta osas ei ole selgust. Nende plaan oli kohe algusest peale see, et järgmise õppeaasta eksamite toimumine otsustatakse selle aasta augustis. Me vormistasime selle komisjoni ettepanekuna, et kommunikatsiooniriski vähendada, sest sellest esi... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Siin tuli päris mitu küsimust. Ma saan aru, et esimesed kaks olid sellist retoorilisemat laadi ja vastama pean eelkõige viimasele. Mina arvan, et tänases olukorras ei ole meil tegelikult väga palju aega. Meie ühine eesmärk on saavutada optimaalne tulemus, mis aitaks Eestil kriisist väljuda, ü... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! See muudatus puudutab firmasid, mille põhitegevusala vastab Statistikaameti Eesti majanduse tegevusalade klassifikaatori ehk EMTAK-i tähtkoodile A01, mis hõlmab taime- ja loomakasvatust, jahindust ning neid teenindavaid tegevusalasid. Majanduslikku nõu ma siin Riigikogu liikmena võib-olla and... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tegemist oli suures osas videoistungiga. Kohal viibisime mina ja komisjoni esimees ning meid keegi ei survestanud. Samas ei oska ma öelda, mis toimus nende inimeste kodudes, kes osalesid istungil video kaudu. Ma päris kätt südamele panna ei saa. Aga sinu ees istub Toomas Kivimägi, kes oskab ö... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ei, komisjon sellist asja ei arutanud, aga see eelnõu ei välista seda. Võib ju tulla järgmine eelnõu, mis annab valitsusele suurema osalemisõiguse või muudab kuupäevi või lisab tegevusvaldkondi jne. Praegu on tõepoolest poliitiline kompromiss selline, nagu ta on. Me kõik saame aru, et põlluma... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Esiteks juhin ma tähelepanu sellele, et nii eelnõu kui ka ettepanekute tutvustused on seal saali tagaotsas olemas. Ma lihtsalt ei pidanud vajalikuks kõiki 47 muudatusettepanekut siin ette kanda. Küll aga ma mainisin, et istung lõppes kell 20.40 ja algas kell 14, nii et päris seitset tundi se... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Te mainisite praegu vähemalt kolme muudatusettepanekut. Muudatusettepanekut nr 5 otsustas õiguskomisjon arvestada täielikult. (S. Riisalo selgitab kohalt.) Nr 8? Ma kuulen, et Jürgen Ligi tahab appi tulla. Ma kohe süvenen, ta võib vahepeal sõna sekka öelda. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Muudatusettepanekus nr 8 on juttu isikutest, kes on rasedad või kellel on väike laps. Vahe muudatusettepanekuga nr 5 on selles, et seal ei ole täpsustatud, mitu vanemat on. Kaheksas ettepanek. (Jutt saalis.) Muudatusettepanekust nr 9 on välja jäetud sõnad "üks vanem" selleks, et ei oleks kitsendavat... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Sarnase suunise oli peale maaelukomisjoni andnud ka põhiseaduskomisjon. Tõepoolest, õiguskomisjon tegi kokkuvõttes oluliselt konservatiivsema otsuse. Me oleme varem arutanud, et viibimisluba on võimalik pikendada 31. juulini ainult juhul, kui välistööline töötab põllumajanduses. Oli ka muid e... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kui te mõtlete seda muudatusettepanekut, mida soovis Haridus- ja Teadusministeerium, siis tõepoolest, seda võib tõlgendada erinevat moodi. Selleks, et tõlgendamisruumi vähendada, saigi vastu võetud kompromissettepanek, mis ka haridusministri arvates vastab nende taotlustele – see vähendab tõl... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Sisuliselt oli see algataja soov ja komisjoni ettepanekuna vormistati see viimasel komisjoni istungil. Põhjus oli ilmselt selles, et see regulatsioon pidi tulema mujale. No me võime arutada, kas eelmine seaduseelnõu on selle jaoks ikka parim koht, aga see konkreetne kontekst võib-olla ei ole ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Sellist arutelu komisjonis ei olnud, konkreetselt selle nurga alt ei arutatud. Ma eeldan, et see olukord on sarnane olukorraga, kus sinu tööjuhendis on kirjas loetelu sinu kohustustest ning sinu ja su tööandja arusaam neist on erinev. Näiteks tema arvab, et see kohustus tähendab üht, aga sinu arvate... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Seal oli valiku küsimus, ma saan aru. Ma ei oska öelda, mis täpselt toimus kultuurikomisjonis, aga survestamise teemal me oleme siin kolleeg Toomasega jõudnud ühisele arvamusele, et survestamist pole toimunud – ei tema kodus ega ka õiguskomisjoni ruumides. Tõepoolest, arutelus osalesid kultuurikomis... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kui küsimus on selles, kuidas selline muudatusettepanek siia sattunud on, siis tegemist oli neljapäevase komisjoni istungiga, millest võtsid osa ka sina. Toimus arutelu ja seejärel oli hääletus. Hääletuse tulemusel mõned muudatusettepanekud said komisjoni heakskiidu ja mõned mitte. Ja nii see... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Nii on. Tõepoolest, tegemist ei ole otseselt kriisiga seotud initsiatiiviga. Jutt käib sellest, et üldapteegi haruapteek võib tulla ka linnaossa, kui lähim apteek asub sellest vähemalt 10 kilomeetri kaugusel ja selles piirkonnas on põhjendatud vajadus ravimite kättesaadavuse järele. Konkreetselt geo... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tõepoolest. Arto Aasa kiri on olemas. Ka mina olen seda lugenud ja ka ma isiklikult olen mures tööjõuturu pärast. Nüüd, mis puudutab komisjoni otsust, siis selle küsimusega seoses oli esitatud mitu muudatusettepanekut. Need olid erinevad ja arutelu oli väga sisuline, võttis üsna palju aega. K... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Sarnast volitusnormi oleme ka põhiseaduskomisjonis andnud. Vahepeal on toimunud õppused, mis simuleerisid seda, et kusagilt tuleb hästi suur rahvamass ja Eesti riik ei suuda sellega hakkama saada. Sellisel juhul, tõepoolest, võiksid mõned normid olla lihtsustatud. Antud juhul ma arvan, et "su... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: See regulatsioon puudutas vabatahtlikke, kes saaksid andmetele juurdepääsu väga piiratud ulatuses. (Saalist kostab: "Ei.") Palun öelge konkreetse muudatusettepaneku number! Numbrid 5 ja 6, jah? Õiguskantsleri kirjaga me oleme komisjoni istungil tutvunud, enne eelviimast istungit. Seal oli muu hulgas... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Kaitseväelaste osas seda debatti toimunud ei ole, küll aga abipolitseinike osas. Viiruse või kriisiga on seos selline, et võib juhtuda, et inimressurssi ei ole piisavalt. Ja sellisel juhul tundus näiteks autode peatamine selliste abivahenditega mõistlik, aga abipolitseinik ei saa seda praegu kehtiva... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ei saa kurta. Ma muidugi tänan ettepaneku eest! Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Mul on paar muret. Esiteks, kas ei ole nii, et vaheaja võtmise õigus on fraktsiooni esindajal vahetult enne hääletamist? Minu arvates ei hakka me praegu midagi hääletama. Mis alusel härra Randpere vaheaega küsis? Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aga Valdo Randpere ei ole ju veel juhatuses. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aga ... Loe lähemalt

06.04.2020 / 15:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

15:35 Abipolitseiniku seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (COVID-19 haigust põhjustava viiruse SARS-Cov-2 levikuga seotud meetmed) eelnõu (170 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Tere õhtust, head kolleegid! Abipolitseiniku seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu 170 oli õiguskomisjoni päevakorras reedel, 3. aprillil kell 12. Istung toimus osaliselt videosilla vahendusel. Osales üheksa õiguskomisjoni liiget ning sotsiaalkomisjoni esimees. Seaduseelnõu esitajaks ol... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Jah, ma hea meelega kommenteeriks seda, aga küsimus oli ju protseduuriline. Tõepoolest, sellise palve komisjon tegi ja täna saabus ka vastus, millele ma tegelikult oma ettekandes osaliselt ka viitasin: aega oli vähe, maht oli suur, eelnõu kallal tegi tööd mitu ministeeriumi ja palutakse mõistvat suh... Loe lähemalt

23.03.2020 / 15:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

15:00 Istungi rakendamine

Andrei Korobeinik: Aitäh! Teen ettepaneku muuta käesoleva töönädala ajagraafikut selliselt, et täiskogu istungid toimuksid täna, 23. märtsil, ja kolmapäeval, 25. märtsil, ning kolmapäeval, 25. märtsil toimuks infotund.  Loe lähemalt

16.03.2020 / 15:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

15:00 Istungi rakendamine

Andrei Korobeinik: Aitäh! Hea istungi juhataja! Mul on ettepanek muuta käesoleva nädala täiskogu töö ajagraafikut selliselt, et täiskogu istung toimuks üksnes täna, 16. märtsil, ja kolmapäeval, 18. märtsil toimuks infotund. Loe lähemalt

26.02.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

14:13 Äriseadustiku muutmise seaduse (osa võõrandamine) eelnõu (148 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Hea istungi juhataja! Lugupeetud kolleegid! Esiteks tuletan meelde, mis eelnõuga on tegemist. Kui Eesti firmaomanikud soovivad täna enda firma osakuid müüa, siis peavad kõik, nii firma omanikud kui ka uued investorid tulema ühel ajal ühe konkreetse Eesti notari juurde – ka siis, kui osanikke on kümn... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Jah, hea meelega. Eelnõu eesmärk on see, et notarivabu tehinguid saaks teha vaid juhul, kui kõik osanikud seda soovivad. Selleks peab muutma põhikirja ja selleks peab iga osanik andma oma nõusoleku. 10 000 euro piir on sisse toodud selleks, et see otsus oleks väga teadlik. Ehk siis tavalise osakapi... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kui te küsite põhikirja muudatuse kohta, siis on täitsa tavapärane, et põhikirja muutmiseks on vaja osanike koosolekut. Seal ei ole midagi uut. Jutt käis osakute müümisest. Eesti õigusnormid lubavad tegelikult ka suulisi lepinguid: sa võid müüa asja suulise kokkuleppega, sa võid võtta laenu s... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! No tegemist on hinnanguga. E-residentide loodud firmad maksid eelmisel aastal riigieelarvesse üle kümne miljoni euro. Kas tegemist on suure või väikse edulooga, seda ei oska ma kommenteerida. Ma ei ütleks, et see programm on ebaõnnestunud, küll aga on teatud probleem selles, et Eesti pangad e... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tegelikult me ootame siia palju rohkem raha. Eelmisel aastal on üle kümne idufirma, üle kahekümne idufirma tõstnud siia igaüks üle miljoni euro. Mõned investeeringud on väga suured, kümnetes miljonites. Meie mure on see, et need firmad võivad teatud hetkel, kui neil on juba palju osanikke, mi... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Osaühingute puhul võib olla ka osanike leping, mis sätestab näiteks eelisostuõiguse, igasugused muud mehhanismid, see ei puutu praegu siia konteksti. Nüüd, osakute müümisel oleks olukord üsna sarnane sellega, mis toimub praegu Eesti väärtpaberite registris registreeritud osakutega. Ka seal ei pea sa... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ma veel kord rõhutan, et jutt käib osakute ostu-müügi tehingust. Me saame mõlemad sellest aru, eks ole. See leping on samasugune nagu ükskõik milline teine leping, kui sa müüd näiteks autot, mööblit, korterit – reeglid on täpselt samad. Tavaline allkiri sobib, digiallkiri sobib. Peaasi, et leping ol... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ma igaks juhuks protseduuriliselt siiski täiendaks. Muudatusettepaneku sisu on kättesaadav ka paberil. Ma igaks juhuks loen selle läbi. Ma saan aru, et muudatusettepanekut ei tutvustata juhul, kui ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ei, asi on selles, et ma olen muudatusettepanekuid hästi lühidalt tutvustanud, aga selgub, et sellest ei piisa. Ilmselt need paberisahtlid seal toa tagaotsas ei ole saadikute seas väga populaarsed. Muudatusettepaneku nr 2 üks osa kõlab niimoodi: osa võõrandamise käsundustehing tehakse vähemalt kirja... Loe lähemalt

18.02.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:20 Elektroonilise side seaduse muutmise seaduse eelnõu (138 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Eelnõu eesmärk on arusaadav. Ma saan aru, et riistvara ja tarkvara peavad vastama teatud turvanõuetele. Mul on küsimus: kes otsustab nende kriteeriumite üle, millele peab riistvara ja tarkvara vastama? Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Tõepoolest, eelnõu sisu on see, et me anname volituse valitsusele, kes omakorda delegeerib selle tarbijakaitseametile. Nüüd, kujutame ette, et seadus juba kehtib ja tulebki otsus, et üks või teine riistvaratootja ei kõlba Eesti turule. Kas ja kuidas saan mina näiteks teada, mis kriteeriumitel... Loe lähemalt

28.01.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:03 Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (58 SE) kolmas lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Head kolleegid! Täna on meil võimalus võtta vastu seadus, mis annab Eestis sündinud lastele Eesti kodakondsuse. Meil käib pidevalt debatt selle üle, kes elab Eestis aastate pärast ja mis põhjusel tulevad need inimesed meie riiki või jäävad siia elama. Tavaliselt keskendub see debatt migratsioonipoli... Loe lähemalt

10:19 Äriseadustiku muutmise seaduse (osa võõrandamine) eelnõu (117 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Õiguskomisjoni istungil 20. jaanuaril oli päevakorras kaks sarnast eelnõu: 117, mille oli algatanud Vabariigi Valitsus, ja 101, mille oli algatanud õiguskomisjon. Mõlemad eelnõud adresseerivad sama probleemi. Justiitsminister on andnud väga hea ülevaate Vabariigi Valitsuse algatatud eelnõust. Arutel... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Midagi saab teha nende eelnõudega siis, kui mõlema esimene lugemine on lõpetatud. Üldine arusaam komisjonis oli see, et edasi võiks minna ühe eelnõuga, kas nad ühendada või võtta aluseks üks nendest ja teist mitte edasi menetleda. Aga enne esimese lugemise lõpetamist selliseid otsuseid teha ei saa, ... Loe lähemalt

11:08 Äriseadustiku, tõestamisseaduse ja notari tasu seaduse muutmise seaduse eelnõu (101 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Kuna mina olen siin nii eelnõu algataja kui ka juhtivkomisjoni esindaja, siis ma räägin nii eelnõust kui ka menetluse käigust. Aga üldiselt, kuna eelnõu 101, mille on algatanud õiguskomisjon, lahendab täpselt sama probleemi, mida lahendab eelmine eelnõu, mis oli valitsuse algatatud, siis ma sisusse ... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma väga tänan teid, et olete Facebookis minu fänn, aga kui te ei ole, siis saate laiki vajutada ja tutvuda edaspidiste uudistega palju mugavamalt. Aga mis puudutab antud eelnõude menetluskäiku, siis ajaloo huvides ütlen, et olukord oli selline. Õiguskomisjon algatas eelnõu 101, millele valits... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Ma oleks võinud esineda ka ju sõnavõtuga, aga võib-olla oleks siis natuke liiga palju sõnavõtte ühe päeva jaoks. Keskfraktsioon toetab seda suunda ja keskfraktsiooni ettepanek on toetada mõlemat eelnõu. See, mis saab peale esimest lugemist, on minu, sinu ja teiste õiguskomisjoni liikmete otsustuspäd... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ja küsimus? Ei tule küsimust. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Jaa, sinu väide võib olla õige, aga ma ei oska pead anda. Kindlasti on oluline aspekt see, et see mittenotariaalne tehing võib toimuda ju selles ajavahemikus, kui osakapital on 25 000. See muudab selle nõude minu hinnangul üsna mõttetuks, kuigi "mõttetu" on võib-olla natuke liiga karm sõna, aga ta i... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Jah, see arutelu toimus nii enne esimest lugemist kui ka peale seda. Peamine oht on seesama tankistide teema, mida tõstatati siin saalis ka paar korda. See oht on olemas ka täna. Tankist võib kenasti tulla notari juurde, neid juhtumeid me teame lähiajaloost päris mitmeid. Nagu ka mainitud oli, Ameer... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma niimoodi peast arvutada ilmselt ei saa. Küll aga arvan, et kuna mõlemad eelnõud parandavad Eesti majandusolukorda ja kui majandus kasvab, siis inimestel on üldiselt nagu parem olla ja see võib suurema tõenäosusega viia selleni, et kuritegude arv hoopis langeb, kuna inimestel lihtsalt on pa... Loe lähemalt

16.01.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:01 Ühelt poolt Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide ning teiselt poolt Singapuri Vabariigi vahelise investeeringute kaitse lepingu ratifitseerimise seaduse eelnõu (104 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Hea ettekandja! Te olete maininud, et teie arvates võiks julgesti Singapuri investeerida. Minu teada on Eesti seaduste järgi selline olukord, et kui pakkumine on suunatud üle 100 inimesele, siis on tegemist avaliku pakkumisega ja te peate lisama selle kohta hoiatuse, mis on ohud, ja pakkuma m... Loe lähemalt

14.01.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, III Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:02 Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (58 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kuna mind süüdistati siin valetamises, siis ma soovitan lugeda komisjoni protokolli. Üksainuke sotsiaaldemokraatide esindaja oli tõepoolest antud seaduseelnõule vastu. See on täiesti tõene fakt. See tähendab seda, et mina ei valetanud. Küll aga sotsiaaldemokraadid olid võimul aastaid ega ole ... Loe lähemalt

17.12.2019 / 10:00 XIV Riigikogu, II Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

11:22 Ravimiseaduse muutmise seaduse eelnõu (118 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Küsimus on tõepoolest, et mis saab. Seaduse mõjuanalüüs räägib meile sellest, et seaduse rakendamisega saame me vältida kohtuvaidlusi ning hilisemaid sundvõõrandamise tõttu makstavaid hiigelnõudeid. Hiigelnõudeid, pange tähele! Kui me loeme seletuskirja 3. punkti, siis leiame sealt, et tegemi... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ma olen eelnõu algataja käest küsimuse küsinud ja ma pole vastust saanud. Eelnõu algataja rääkis vahepeal sellest, et mõned ebatäpselt sõnastatud kohad võivad olla tingitud eelnõu algataja võimekuse puudumisest, aga minu küsimusele pole ta siiski vastanud. Eelnõu seletuskirjas on välja toodud... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Esiteks, vastusõnavõtt: mina ei ole küll eelnõu algatajana esinenud, minu allkirja algatamispaberil ei ole. Seda esiteks. Ja teiseks on mul protseduuriline küsimus. Ma olen esitanud kaks küsimust, kaks samasugust küsimust, olen nende peale kulutanud mõlemad küsimisvõimalused, kuid vastust ma saanud ... Loe lähemalt

05.12.2019 / 10:00 XIV Riigikogu, II Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:18 Alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõu (83 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Ka mina toetan teie püüdlusi alkoholitarbimist vähendada. Aga minu küsimus on see. Inimesed käivad tööl ka öösiti, näiteks tehastes on öövahetused. Nende inimeste jaoks on hommikune aeg sama, mis teie jaoks on õhtune aeg. Kas järgmine liberaalne samm võiks olla see, et inimesed võiksid ärgata... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Kas järgmine samm võiks olla see, et inimesed võiksid kõik magama minna ja ärgata ühel ajal, nagu ühes Orwelli raamatus? Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kas te olete ennustanud, kui suurt mõju võib see kokkuvõttes avaldada alkoholitarbimisele? Kas tarbimine väheneb ja kui, siis kui palju? Loe lähemalt

20.11.2019 / 14:00 XIV Riigikogu, II Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

14:08 Karistusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (Euroopa Liidu finantshuvide kaitse direktiivi ja alaealiste menetlusõiguste direktiivi ülevõtmine) eelnõu (50 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Tere päevast! Olen teie ees seaduseelnõuga 50. Tegemist on direktiivi ülevõtmisega ja seaduse nimi on Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seadus. Sain komisjoni istungil teada, et ühtegi ettepanekut huvigruppidelt pole laekunud, küll aga laekus üks ettepanek ... Loe lähemalt

15:00 Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Euroopa Liidu õigusest tulenevad rahatrahvid) eelnõu (94 SE) esimene lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Tere, Jürgen! Tere, teised! Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu oli õiguskomisjonis esmaspäeval, 11. novembril s.a. Arutelu oli pikk ja põhjalik. Need teemad, mis pakkusid komisjoni liikmetele huvi, olid üsna samad m... Loe lähemalt

19.11.2019 / 10:00 XIV Riigikogu, II Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:02 Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Maksusüsteem – kuidas edasi?" arutelu video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh, pole hullu! Hea Indrek! Mul on küsimus tööjõumaksude kohta. Tegemist on sellise oma 150 aastat vana kontseptsiooniga, mis oli omal ajal mõeldud selleks, et maksustada lisandväärtust. Ja tol ajal see toimis. Tänapäeval on majanduse struktuur hoopis teistsugune ja me ilmselt peame rääkima mingi... Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! Palun kolm minutit juurde! Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Aitäh! "Riigikogu arutab Keskerakonna algatusel maksude tõstmist", annab täna Delfi meile teada. See pealkiri võtab hästi kokku meie ühiskonnas valitseva konsensuse. Kõik usuvad, et rohkem raha riigieelarvesse saab vaid uute maksudega või olemasolevate maksude tõstmisega. Et kui me tahame aidata suh... Loe lähemalt

14.11.2019 / 10:00 XIV Riigikogu, II Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

10:03 Loomatauditõrje seaduse, riigilõivuseaduse, söödaseaduse, toiduseaduse ja veterinaarkorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (90 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Austatud istungi juhataja! Hea ettekandja! Tegemist oli väga põhjaliku ja huvitava ettekandega, aga ma arvan, et me võiksime teemasse sügavuti minna. Te mainisite ettekande lõpus, et tehti päris mitu muudatusettepanekut. Nende seas oli näiteks viis vigade parandust. Kas te oskate öelda, mis v... Loe lähemalt

13.11.2019 / 14:00 XIV Riigikogu, II Istungjärk, täiskogu korraline istung Vaata täpsemalt

14:30 2020. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (82 SE) teine lugemine video-link-logo

Andrei Korobeinik: Aitäh! Kuni aastani 2003 oli ettepaneku algatajal võimalus oma ettepanekut tutvustada, aga seda võimalust ei ole juba 16 aastat. Mis alusel toimub siin ettepaneku tutvustamine? Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse järgi seda võimalust täna enam ei ole. Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Eelmine märkus kehtib põhimõtteliselt siiani. Me jõudsime selgusele, et kodu- ja töökorra seadus tõepoolest ei võimalda ettepaneku tutvustamist, vaid ainult numbri väljaütlemist. Sellega põhimõtteliselt ongi kõik. (Sumin saalis.) Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee