Riigikogu
Riigikogu
Riigikogu
Skip navigation

Riigikogu

Calendar

Select a date range Open Calendar

From:

To:

Close X

View Results:

Find a verbatim record

Search using the left date panel to select a period, and other filters below. The search phrase must be at least 3 characters long.

Find a verbatim record

Cancel
header-logo

Verbatim records

Verbatim reports of proceedings: 610 Ava/Sulge kõik
17.01.2024 / 12:00 XV Riigikogu, III session, Question Time Vaata täpsemalt

12:01 Valitsuse otsused video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Põhimõtteliselt oleme me aastaid kuulnud Reformierakonna esindajate suust, et ei iial enam üksi ja et me oleme NATO. Aga nüüd tuleb välja, et Venemaa NATO‑t ei karda. Venemaa ei karda Ameerika Ühendriike kui maailma võimsaimat sõjalist jõudu kogu tema t... Loe lähemalt

Mart Helme:

… kes teie maksupoliitika ja muude majanduspoliitiliste otsuste tõttu kaotavad oma töökoha? 

Loe lähemalt

12:15 Pronkssõdur video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Vene pool, Vene riik ja vene rahvas ei tähista [9. mail] mitte teise maailmasõja lõppu, vaid võidupüha. Võidupüha! Neil on Moskvas lausa kompleks, kus nad käivad seda 9. mail tähistamas, lisaks igavesele tulele. Selle nimetus on Poklonnaja... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja Venemaa ajalugu siin meie väikeses Eesti kodus?

Loe lähemalt

16.01.2024 / 10:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

11:44

Prokuratuuriseaduse muutmise seaduse eelnõu (105 SE) esimene lugemine


Mart Helme:

Aitäh! Eile olid meil siin arupärimiste raames teemaks Slava Ukraini kuritarvitused, Johanna-Maria Lehtme positsioon ja mis temaga toimunud on. Selgus, et uurimist juhib prokuratuur, teostab keskkriminaalpolitsei, aga toimunud ei ole suurt midagi. Kas me selles kontekstis võime rääkida mitte ainu... Loe lähemalt

15.01.2024 / 15:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:08

Arupärimine ühtse eesti kooli kohta (nr 13)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Haridusminister on jah tõesti head tööd teinud, kui streik on tulemas. See on suurepärane. Mis puutub sellesse, et te ei ole võimeline praegu mingile küsimusele konkreetselt vastama [ja ütlete,] et see on teise ministri haldusalas, siis ma mäletan, et k... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Need vastused olid üleolevad ja need vastused olid ebapiisavad. Veeretada siin, et küll haridus- ja teadusminister tuleb, küsige tema käest – no ei ole kohane. Arupärimine oli esitatud teile. Teil oli arupärimisele valmistudes võimalus tellida kõikv... Loe lähemalt

Mart Helme:

… siis selle peale nagu ei reageeritagi. No see pole probleem. Ei ole probleem, ei ole probleem. Mina ütlen, et kui peaks tekkima selline olukord, et meile esitatakse ühel hetkel ultimaatum, et vene keel peabki olema siin teine riigikeel, siis te olete sellega ilmselt täiesti nõus, sest te olete ... Loe lähemalt

Mart Helme:

… et see viib Eesti riigi katastroofini. See viib Eesti riigi kui rahvusriigi selgroo murdumiseni ja juba täiesti käegakatsutavas ettenähtavas tulevikus. Te võite võltsida valimistulemusi, te võite EKRE üldse elimineerida siit saalist …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… aga katastroofi vältida teil ei õnnestu.

Loe lähemalt

16:16

Arupärimine sõjaaja kaitseväe kaudtulevõimekuse kasvatamise kohta (nr 72)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ajakiri Bild väidab, väidetavalt tuginedes bundesveeri salajastele materjalidele, et sõda NATO ja Venemaa vahel algab juba sel suvel. Sel suvel. Sõjatandriks saab NATO idapiiri riikide territoorium. NATO kavatseb paisata selle sõja käigus idapiiri t... Loe lähemalt

Mart Helme:

Minu küsimus: mida te teete, et sõda meie territooriumil ei puhkeks?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Uh‑uh‑huu! Lihtsalt ütlen uh‑uh‑huu, sellepärast et see jutt, mis siit puldist tuli, kui te vastasite meie arupärimisele, oli kohati ikka täiesti uh-uh-huu. Te elate mingisuguses ulmemaailmas ja ei saa aru, et sõda ei ole mingisugune statistika, et ... Loe lähemalt

Mart Helme: Jah, hea kolleeg tahab aega juurde saada.  Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja siis me räägime sellest, et aga meil on hange välja kuulutatud. Lugupeetud Kaja Kallas! Eesti on võimalikuks sõjaliseks konfliktiks täiesti ette valmistamata ja see on Reformierakonna pikaajalise töö tulemus. Loomulikult ei lange vastutus konkreetselt ja ainult teile. Aga me mäletame ju väga h... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, saan aru, et te karjute mu peale, et mu aeg on otsas, aga ausalt öeldes …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… kui te olete nii räigelt rikkunud töö- ja kodukorda, siis võin ma mõni sekund kauem rääkida.

Loe lähemalt

17:12

Arupärimine immigratsiooni kohta (nr 133)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! No mina tahaksin teid hakata juba nimetama ikkagi nii, nagu ida pool kombeks on, lugupeetud Kaja Siimovna. Sellepärast et te olete tõepoolest lasknud siia sellised slaavikeelsed massid, et see on ennekuulmatu. Tallinnas ei olnud Nõukogude aja lõpul nii palju vene keelt kui... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ärge rääkige vahele! Ärge rääkige vahele!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ärge röökige vahele!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Me teeme täpselt peegeldusefekti. Peegeldusefekti! Nii et maksumaksjaid ta väga tahtis ja maksumaksjaid on Ukrainal ka väga vaja ja on ka sõdureid vaja. Miks te praegu ei pea Ukrainaga läbirääkimisi, et kahepoolselt näidata teed kogu ülejäänud Euroopale, et Ukraina saaks oma inimesed tagasi? Miks... Loe lähemalt

Mart Helme:

(Hõikab saalist.) See on nüüd jälle kodukorra rikkumine! Mul on protseduuriline küsimus selle vastusega seoses.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Mulle loeti ette Zelenskõi kõnet, aga ei vastatud mu küsimusele. Ja mu küsimus oli selge: miks Eesti ei pea kahepoolseid läbirääkimisi?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Mul ei olnud algul plaani üldse pulti tulla, aga mind ässitas üles see, et lugupeetud Kaja Kallas väitis, et Eesti ei saa midagi teha, et need, kes peaksid teenima, püss käes, oma riiki ja kaitsma seda moskoviidi eest, siit ära Ukrainasse läheksid. Saab küll. Saab küll! Ja... Loe lähemalt

Mart Helme: Tulge saali, peame diskussiooni! Loe lähemalt

Mart Helme: Teid ei ole ju! Teid ei ole ju! Teid ei huvita ju! Loe lähemalt

18:09

Arupärimine demograafilise kriisi ja selle lahendamise kohta (nr 232)

video-link-logo

Mart Helme:

Jaa, aitäh! No ma pean ütlema muidugi, et selle inimese, kes teile selle kirjandi kokku kirjutas, te võiksite vahelduseks saata elukogemust omandama kuskile tootvale tööle, sest see on päriselust nii kaugel, kui üldse saab olla. Päriseluga ei ole sellel midagi pistmist. Minu küsimus on: aga äkki ... Loe lähemalt

Mart Helme:

No see märkus, et võtame viimase, ei ole kohane. Me ei tea, võib-olla pärast mind tahab veel keegi protseduurilist ja siis te ikkagi peaksite selle andma. Teema ongi praegu see, et te täiesti voluntaristlikult otsustate, kellele te midagi annate, kellele te midagi ütlete, keda te milleski süüdist... Loe lähemalt

18:59

Arupärimine Rail Balticu vajalikkuse ja väljaehitamise kohta (nr 262)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Te olete täna siin tõelise niisuguse vikerkaarevärvilise küsitluse tule all. See tähendab seda, et tõepoolest, alates riigi kaitsevõimest ja lõpetades praegu Rail Balticu teemaga, olete meile kutsutud vastuseid andma. Ma ei hakka ükshaaval üles luge... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aga küsimus Rail Balticust on ju väga lihtne. Ja tegelikult see tuleneb sellest arupärimisest, millele vastamine just lõppes. Miks on Rail Balticu väljaehitamine Eestile vajalik? Kusjuures lugesime just uudist, et Riiani isegi ei ehitata praegu välja. Meil oli jutt, kuidas me vuhiseme Berliini. N... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Kõige odavamast haaran kinni, sest te ütlesite, et see on odavam transpordiliik. Kõige odavam transpordiliik on veetransport. Rootslased kunagi kavandasid, kui Rootsi võim meil Eestis oli, läbi Eesti ehitada kanali: alustada Pärnu jõest ja lõpetades Emajões ja niimoodi ehitada vahepealne k... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma tahtsin ainult lühikese sõnavõtu teha, et tuua maa peale lugupeetud Kaja Kallase kõikide nende tohutute megaprojektidega kuskile Euroopasse ja ma ei tea, kuhu kohta, Marsile lendamistega. Vaadake, meil on siin just pealkiri, kuidas Elroni rongil läks Lellel toss välja j... Loe lähemalt

19:49

Arupärimine Saaremaa püsiühenduse kohta (nr 278)

video-link-logo

Mart Helme:

No see ei vasta jälle tõele, et ehitate teid. Ehitate neid jupikesi, mis meie ajal projekteerimisse läksid ja mille hankeid hakati juba sel ajal ette valmistama. Nii et te ehite ennast meie sulgedega ja siis näitate näpuga meie peale. Aga ikkagi, võtame sõjaolukorra, millest te meile armastate ko... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, ma tõesti hästi lühida sõnavõtu teen kohapealt ja ütlen elutarga inimese – see elutark inimene oli minu ema – sõnadega. Kui keegi ütles talle, et aga see on nii kallis, siis minu ema ütles alati: ega rahast kallim ei ole. Nii et, lugupeetud Kaja Kallas, ka teie võiksite vaadata neid projekte... Loe lähemalt

20:36

Arupärimine siseturvalisuse tagamise võimekuse kohta uues olukorras, kus kontrollimatu immigratsioon on muutnud eesti inimesed murelikuks oma vara ja oma elu pärast (nr 536)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No ma natukene põrgatan palli teisele väljakupoolele selles mõttes, et siin räägitakse politseist ja eelkõige kodanike varast ja turvalisusest, aga räägime ka riigi turvalisusest. Massiimmigratsioon – minule on arusaamatu, mis maalt teie [silmis] hakkab siis mass. Kas mass algab alles kusk... Loe lähemalt

Mart Helme:

Kontaktid on neil alamal tasemel ammu-ammu olemas. Võrgustikud on olemas. Löögirühmad on olemas.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Mida te kavatsete selleks nüüd ikkagi ette võtta, et ei oleks võimalik neid võrgustikke käivitada ja Eestis põhiseaduslikku korda kukutada?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Meil on immigratsioonist ilmselt väga erinevad arusaamised. Nii teie kui ka siin eelnevalt viibinud Kaja Kallas opereerite pidevalt rahvusvahelise kaitse saajatega. No kullakesed, rahvusvahelise kaitse saanud inimesed on ka siia tulnud ja on immigrandi... Loe lähemalt

Mart Helme:

See on graafik, mis on Eesti Ekspressis ilusti erinevate värvidega ära trükitud. Ma ei tea, mis see põhjus on. Aga ma tegelikult tean, mis see põhjus on. See on eripensionide kaotamine, see on endiselt see, et palgasüsteem on seal lippadi-loppadi. Tammede alleel saavad inimesed väga head palka, a... Loe lähemalt

Mart Helme:

Kes on pedofiil, teeb kummalisi fotosid, kes on hasartmängija, on võlgades …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… kes on narkootikumidega kimpus, kellel on mingisugused muud nõrkused.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja see on seotud sellesama massiimmigratsiooniga ja on turvaoht ja teie vaatate sellest lihtsalt mööda. Ärge vaadake!

Loe lähemalt

21:33

Arupärimine "Slava Ukraini" rahade väärkasutuse ning sellega seotud uurimise kohta (nr 578)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Ma võin öelda, mis teie huvi on. Teie huvi on, et see koalitsioon püsiks ilusti-kenasti ja teie oleksite ametis. See on teie huvi.

Nüüd, mis puutub uurimistoimingutesse, siis kevadel käis meie juures Parmas, kes ütles, et ei ole [midagi] konfiskeeritud, ei ole [Johanna-Maria Lehtmet]... Loe lähemalt

Mart Helme:

… aga midagi ei toimu. Kas see ei olegi teie meelest veider? Kas see ei lõhna selle järele, et Siseministeerium ei tee oma tööd ja ei hoia ennast kursis sellega, kui kaugel politsei …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… uurimisega on?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa. Mina tahan juhtida tähelepanu sellele, et meil ei ole praegu tegemist mingisuguse obstruktsiooniga siin. Meil on tegemist tavapärase tööprotsessiga, arupärimistele vastamisega, ja seetõttu peaks andma protseduuriliste küsimuste [esitamise võimaluse] kohe, kui need ekraanile ilmuvad, mitte oo... Loe lähemalt

10.01.2024 / 14:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:17

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Mul on selline küsimus. 18. sajandi keskel oli Inglismaal teemaks käibemaksu ja ka tulumaksu kehtestamine kodanikele, kuid kodanike suure vastuseisu tõttu, aga ka lordide suure vastuseisu tõttu, kes parlamendis istusid, jäid need ära. Aga kuna riigil oli raha vaja, siis kehtestati ter... Loe lähemalt

15:37

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (220 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Jaa. Kas te olete ka teinud arvutusi, kui palju teie poolt, teie valitsuse poolt käivitatud ja käivitatavate maksude ja maksutõusude rakendamine ajab kallimaks riigieelarvele, aga võib-olla ka tarbijatele ühenduse väikesaartega, sealhulgas Kihnuga?

Loe lähemalt

15:52

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (239 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Jaa! Mul on selline küsimus, et kas lugupeetud eesistuja ootab meeleheitlikult keskerakondlasi saali hääletama, et ta nii pikalt kutsungit laseb.

Loe lähemalt

10.01.2024 / 12:00 XV Riigikogu, III session, Question Time Vaata täpsemalt

12:17 Olukord Eesti Vabariigis video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma olen seoses operatsiooniga natuke aega siit eemal olnud, aga mitte midagi ei ole muutunud peale selle, et te olete pühade ajal stratkomiga kõvasti nõu pidanud ja teile on antud lisaks nendele jutupunktidele, mida te kogu aeg korrutate, veel käputäis uusi jutupunkte. Ma ... Loe lähemalt

Mart Helme: … aga 40% ei usalda. 40% ei usalda.  Loe lähemalt

Mart Helme: Kui ka üksainus inimene … Loe lähemalt

Mart Helme: … ei usalda, siis see on juba piisav, et mitte rakendada e-valimisi. Loe lähemalt

Mart Helme: Nii et kuidas selle avaliku arvamuse arvestamisega on?  Loe lähemalt

Mart Helme: Ainult valimistel? Loe lähemalt

13:46 Ukraina sõda video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ukraina sõda on olnud selline sõjaratsu, mille peal te olete siin juba ligi kaks aastat ratsutanud. Aga nüüd on olukord niisugune, et kirjutavad juhtivad Lääne ajakirjad, ajakirjandusväljaanded, näiteks lugesin just Wall Street Journalit, et Ukraina... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa. No loomulikult me valmistume, see on ju selge, et me päris käed rüpes ei istu. Ma ei taha öelda, et Eesti ei ole mitte midagi teinud, et olla võimalikuks sõjaliseks kriisiks valmis. Küsimus on selles, kas meie kalkulatsioon vastab ka reaalsele olukorrale, mis võib kujuneda meile ülimalt ebas... Loe lähemalt

08.11.2023 / 14:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:03

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni missioonil Iraagis" eelnõu (312 OE) esimese lugemise jätkamine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! No nii täis saali ees ei ole ma ammu esinenud. Uskumatu lihtsalt, et Riigikogus ongi 101 liiget ja suur osa nendest on kohal. Nojah, aga see on tore. Meil on päevakorras tõepoolest missioonide pikendamise eelnõud ja eile ma pidasin sel teemal ühe kõne, kus ma rõhutasin, et... Loe lähemalt

Mart Helme: Me oleme mõistusega inimesed, kes kutsuvad ka teid üles mõtestatult tegutsema. Aitäh! Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Selle kohta on Ivan Sergejevitš Turgenev kirjutanud proosaluuletuste kogumiku "Senilia". (Naerab. Saalis räägitakse.) On tõestatud jah, et ta on kirjutanud selle. Nii, lugupeetud kolleegid, tõepoolest vabandan, et ma nii hooletu olin, aga seda kiirustamisest tulenevalt. Et anda kõigile tei... Loe lähemalt

14:26

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (313 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Lõuna-Liibanon on ju selgelt praegu see kriisipiirkond, kus tegutseb Hezbollah, mis on juba alustanud ka – mitte küll väga süstemaatilist – sõjategevust Iisraeli vastu. Iisrael on teatavasti Põhja-Iisraelist evakueerinud üle 100 000 inimese. Mis ra... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, aitäh! Eelmine kord juba küsisin, et äkki peaks ikkagi tõstatama selle mandaadi muutmise küsimuse, sest tegemist on järjekordselt ülikorrumpeerunud riigiga. Seal on täielik poliitiline kaos, ei suudeta ära valida presidenti, valitsused vahetuvad, riigis on mingi, ma ei tea, poolteist miljoni... Loe lähemalt

Mart Helme:

… lihtsalt käe kõrva äärde löömise asemel tõstataksime selle missiooni mõttekuse ja missiooni muutmise, mandaadi muutmise küsimuse.

Loe lähemalt

15:30

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni valmidusüksuste koosseisus" eelnõu (314 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No ma kuulasin teid fraktsioonis, kus on teie juttu, muide, palju parem kuulata, sest siin saalis räägite ikkagi natuke liiga vaikselt. Kuulasin seda, et ei, Eesti või NATO ei kavatse Ukraina sõtta sekkuda. Esiteks ei vasta see tõele. NATO on sinna juba sekkunud, NATO varustab Ukrainat, me... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja kolmandaks: pärast seda …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… kui Reformierakond on meile massiivselt valetanud, miks me peame teid uskuma?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Minu eelmisele küsimusele vastates te ütlesite, et teie arvates on Eesti huvides selle otsuse vastuvõtmine ja potentsiaalselt selle raames missioonidel osalemine, aga kas te võiksite defineerida, mis on need Eesti huvid. Mis need Eesti huvid on? Äkki defineeriks seda kuidagi, see on nii ab... Loe lähemalt

16:45

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Ühendkuningriigi ühendekspeditsiooniväe koosseisus" eelnõu (315 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud esineja! Minu küsimus tõukub ikkagi sellest eilsest artiklist, mida ma lugesin, ma ei tea, vist oli Postimehes. Missugusel määral kvalifitseerub küsimuste esitamine ja mõttetegevuse käivitamine, et selgust saada kõikides nendes asjaoludes, mis puutuvad nendesse ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud komisjoni esindaja! Mind huvitab, kas komisjonis arutati või oli kuidagigi teemaks see, kas meil peab olema mingisugune valmisolek, kuna juttu on siin olnud merealuse taristu kaitsmisest ja jumal teab mis maailmapunktidesse missioonidele minekust, et meil peab o... Loe lähemalt

19:03

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni või selle liikmesriigi, Euroopa Liidu või Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni juhitaval muul rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil sellesse esmakordsel panustamisel" eelnõu (317 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Hea Leo! Kas oli mingisugustki arutelu sel teemal selle eelnõu puhul, missugused võiksid potentsiaalselt olla need kohad, kuhu Eesti kaitseväelased selle mandaadi alusel või selle eelnõu – ma ei tea, ei oska öelda – sätete alusel võiksid missioonile sattuda? On see Kosovo?... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Leo, ma oma eelmisele küsimusele väga konkreetset vastust ei saanud. Ma sain aru, et komisjonis ei arutatud, missugustesse piirkondadesse või riikidesse võiksid selle mandaadi alusel missioonid minna. On nii?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma sain osalise vastuse ainult selle kohta, et okei, NATO ei saa kasutada neid üksusi oma liikmesriikide territooriumidel, ütleme nii. Aga küll saab seda teha üksikriik, ÜRO ja Euroopa Liit saavad neid kasutada. Kas ma saan sellest õigesti aru ja kas see ei ole ikkagi potentsiaalne voluntaristlik... Loe lähemalt

20:56

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Euroopa Liidu sõjalisel operatsioonil EUNAVFOR Med/Irini" eelnõu (318 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Lugupeetud minister! Ma pean ütlema, et see on järjekordne näide, kuidas me sõidame mingisuguseid roostetanud rööpaid pidi ikka nii, nagu kunagi [kuskil] kaugel-kaugel mingisugune unustatud jaamaülem korralduse andis. Liibüa riiki ei ole ju olemas. Mis relvaäri me seal kontrollime, mis mig... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Meil on nüüd siin terve rida neid missioone läbi jooksnud ja suur osa nendest on olnud ju nii-öelda ühemehemissioonid. Kas komisjonis on olnud ka arutlusel, et miks neid peab üldse missioonideks nimetama? Äkki need võiksid olla komandeeringud, et me komandeerime ühe kaitseväelase staabitöö... Loe lähemalt

Mart Helme:

… aga ma näen, et eesistuja juba vehib seal närviliselt.

Loe lähemalt

22:14

Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (337 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Vaat mina mäletan ühte varasemat valimiskampaaniat, võib-olla kümmekond aastat tagasi, kui vist siit saalist praegu puuduv ja ilmselt kuskil pilvedes hõljuv Isamaa kasutas loosungit "Maksudega ei mängita". Teie valitsus, teie erakonna osalusel ja juhtimisel tegutsev valitsus, on küll võtnu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No vot, ma oma eelmise küsimuse ja mõttearenduse jätkuna tulen ikkagi selle juurde, et mina olen siin saalis igasuguste rahandusteemaliste arutelude ajal korduvalt ja korduvalt kuulnud Reformierakonna esindajate suust, et maksupoliitika peab olema ühtlane ja lihtne, seal ei tohi olla erand... Loe lähemalt

23:14

Sotsiaalmaksuseaduse § 3 täiendamise ja tulumaksuseaduse § 34 muutmise seaduse eelnõu (260 SE) kolmas lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Eelnõus sisalduv on igati tänuväärne ja väärib toetamist, aga juhib ühtlasi meie tähelepanu sellele, et valdkond kui niisugune on teinud läbi regressiivse [arengu] ja jätkab selle läbitegemist. 

Mida ma silmas pean? Pean silmas seda, et tegelikult meil on väga s... Loe lähemalt

Mart Helme:

See on täiesti aktuaalne ka praegu. Me võime tuua ju siin kõikvõimalikke põhjendusi, miks see nii on. Et elatustase ei ole meil ikka piisav ja perevägivalda on liiga palju ja ühiskondlikud hoiakud ei soosi lapsi ja lastehoiuga on probleeme, lasteaiatasud on liiga kõrged. Me võime tuua ju tohutu h... Loe lähemalt

Mart Helme:

Mida te irvitate, kaks jobu?! (Saalist on kuulda ahhetamist: "Oi-oi!") Jah, kaks jobu! Oi-oi! Täpselt nii ma teile ütlengi, sest teie irvitamine jätab teist täpselt selle mulje.

Loe lähemalt

Mart Helme: Jah, ma ei ole Martin. Loe lähemalt

Mart Helme:

Aga siis kutsuge korrale need, kes irvitavad seal. Mida nad irvitavad?! Mida ma ütlesin seesugust, mis vääris irvitamist? Mida nad irvitavad?!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ei ole irvitada midagi! Võtke oma vikerkaarelipp ja irvitage selle taustal! Just nimelt! Ma olen kuue lapse isa, mul on üheksa lapselast, ja teietaolised ei irvita minu üle! Vaat niimoodi! Eh-eh-eh! Ma oskan ka irvitada, väga hästi, ja paremini kui teie. 

Eelnõu on hea, väärib toetamis... Loe lähemalt

23:39

2023. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (303 SE) teine lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Kas oli juttu või kuidagi komisjonis arutati ka seda, et sel ajal, kui Siseministeerium kavatseb sulgeda Kopli päästekomando, siseminister Lauri Läänemets tõstis ministeeriumi töötajate palka. Kas oli ka mingi võrdlus, kui palju see palkade tõstmine eelarvest raha võtab ja mille arvelt see... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Aivar, ma tahan sind kiita. Meil on siin praegu sinu näol puldis inimene, kes tõesti asjadest aru saab. See ei ole sugugi alati nii komisjonipoolsete ettekandjate puhul. Aga, jah, see on väga meeldiv. Ent küsimus on ühe teise ministeeriumi valdkonnast, ja see on Välisministeerium. Välismin... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud esimees!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Hea Aivar! Tänud põhjalike selgituste jagamise eest! Ja loomulikult tänud minu kodufraktsiooni liikmetele asjalike küsimuste esitamise eest! Me saime nii mõnelegi asjale valgust heita. Kuna ma pean siin läbirääkimiste osas avaldama oma seisukohta ja arvamust käsiteldava teema kohta, siis ma ütlek... Loe lähemalt

Mart Helme:

… vanadel roomlastel oli ikkagi õigus, kui nad ütlesid, et kõik algab teest. Kui ei ole teed, ei ole liiklust, ei ole kaubavahetust, ei ole tulu, ei ole heaolu, ei ole arengut. Aga me teid ei ehita. Samal ajal – see on niisugune kohaliku ja eurobürokraatia kimäär – ehitame mingisuguseid Rail Balt... Loe lähemalt

Mart Helme: Jaa, minu aeg. Loe lähemalt

08.11.2023 / 12:00 XV Riigikogu, II session, Question Time Vaata täpsemalt

12:46 Eesti ja Balti kaitsekavade arengud

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ma toon kaitseplaanide teise poole fookusesse, see puudutab elanikkonnakaitset. Me näeme, et meil on võib-olla tekkinud mingisugune natukene kergendatud või mitte päris adekvaatne arusaamine mõnest varasemast sõjast – Iraagi sõda ja ka Afganistani s... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja mõtete realiseerimise pikemad kavad selles suunas [on töös]?

Loe lähemalt

13:00 Poliitilised valikud

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud härra Tsahkna! Mina käisin New Yorgi peakonsulaadis 1994. aastal, tollal oli veel Ernst Jaakson seal tegev. Ma mäletan, missuguse uhkusega Ernst Jaakson rääkis selle peakonsulaadi ajaloost ja sellest, kuidas neil kogu külma sõja perioodil oli võimalus Nõukogude ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Me leiame kindlasti võimaluse New Yorgi peakonsulaadi [tegevuse] jätkamiseks. Ma lihtsalt kasutasin võimalust see repliik esitada.

Loe lähemalt

13:12 Eesti tulevik

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Lubage mul kõigepealt teha teile kompliment: teile väga sobib see punane värv, tõepoolest. Tulles teema juurde: me meenutame praegu, kuidas 2008.–2009. aasta kriisi ajal töötasid meil kärpekrokodillid, mille tulemusena lahkusid kümned tuhanded Eesti... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja see ongi minu küsimuse tuum: missugust tulevikku te näete Eestile, kui need protsessid tõepoolest realiseeruvad kõige negatiivsemas vormis?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Teie valitsuse liige Kristen Michal ütles vist eile või millalgi televisioonis "Esimeses stuudios" elektri hinnast rääkides, et opereeritakse vananenud andmetega. Ka teie opereerite siin paljudel puhkudel juba vananenud andmetega. Nagu ma ütlesin esimese küsimuse ajal: need maksutõusud ja kogu lö... Loe lähemalt

Mart Helme:

… aga reaalsus saab teid ikka kätte. Reaalsus saab kätte terve Eesti riigi ja terve Eesti rahva.

Loe lähemalt

07.11.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:27

Riigikogu otsuse "Valdkonna asjatundjatest Eesti Panga Nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (333 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, lugupeetud eesistuja! Lugupeetud esineja! Minul on väga tõsine protest. Küpses eas valge mehena olen mina siiralt šokeeritud, et niinimetatud asjatundjate rivis – ma neid väga asjatundjateks, tõsi, ei pea – on ainult naised. Soolise võrdõiguslikkuse rikkumine on ilmne, ja meessoo kahjuks. ... Loe lähemalt

10:58

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil Inherent Resolve" eelnõu (310 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Kas teil ei ole sellist tunnet, et me sõidame nagu kunagi 10 aastat tagasi või 20 aastat tagasi maha pandud rööbaste peal? Olukord on täiesti kardinaalselt muutunud, aga meie sõidame ikka nende rööbaste peal edasi ja ega me täpselt ei tea, mis vahe- võ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Minu küsimus tõukub sellest, mida küsis Helle-Moonika Helme. Nimelt, meie isikukaotused missioonidel. Ma mäletan, kui meil on olnud [missioonil] langenud inimesed – au ja kiitus nende mälestusele –, kuidas sellest on tehtud niisugune, noh, kuidas ma ütlen, isegi propagandistlik show. Ja nü... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Mul on tõepoolest küsimus, ma usun, et see on ikkagi täiesti protseduuriline. Me pidevalt, kogu aeg meediast loeme, kuidas koalitsiooni esindajad ja ka Riigikogu juhatuse esindajad räägivad sisulise diskussiooni vajalikkusest. Aga siis, kui on tegelikult sisulise diskussio... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud kolleegid! Eesti Vabariigi relvajõudude osalemine rahvusvahelistel missioonidel on kindlasti väga oluline. See on kestnud juba paarkümmend aastat. 1995. aastal minu andmetel läksid Eesti kaitseväelased esimest korda missioonile. Ja nüüd arutame me praegu seda, e... Loe lähemalt

Mart Helme:

… missugust hübriidrünnakut on Valgevene ja loomulikult Valgevene selja taga seisev Venemaa rakendanud meie hea partneri Leedu vastu? Mingite Lähis-Idast kohale transporditud migrantide saatmine piirile. Sama olukord on ju väiksemal määral olnud Lätis. Meie piirivalvurid on käinud nii Leedus kui ... Loe lähemalt

12:03

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel konfliktijärgsel rahuvalveoperatsioonil Liibanonis, Iisraelis, Egiptuses ja Süürias" eelnõu (311 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Kas te defineeriksite, mida see konfliktijärgne tähendab? Me ju näeme, et seal käib praegu täiemõõduline sõjategevus. Iisrael on sisuliselt tunginud Gaza sektorisse, selle pooleks lõiganud, mereni välja jõudnud. Sekkunud on Hizbollah Liibanoni territoo... Loe lähemalt

Mart Helme: Aitäh! Tore, et eesistuja kogu aeg lehvitab. Lehvitage meile ka!  Loe lähemalt

Mart Helme:

Väga hea! Tore! Minu küsimus puudutab tegelikult palju suuremat pilti kui see üks kaitseväelane, kes läheb sinna vaatlejaks. See puudutab Türgit, kes on meie NATO-liitlane ja kes on praegu võtnud selgelt Iisraeli-vastase positsiooni. Ma saan aru, et Eestil on ikkagi põhimõtteliselt pro-Iisraeli p... Loe lähemalt

13:14

Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni missioonil Iraagis" eelnõu (312 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Iraagis on äärmiselt keeruline [rahvastiku] etniline ja religioosne koosseis ja poliitiline olukord. Praegu on Iraagi valitsus selgelt Iraani-meelne – selgelt Iraani-meelne! – ja me oleme seal NATO missiooniga. Mida see NATO missioon teeb seal Iraani-me... Loe lähemalt

Mart Helme:

Mul oli väga veider kuulata ministri selgitust, et te võite OTRK teha ja arutada seda. Mis me pärast OTRK-d siis hääletame nende missioonide üle või kuidas minister seda ette kujutab? See on nüüd jälle järjekordne koht, kus ma osundan, et koalitsioon nõuab kogu aeg sisulist arutelu, aga tegelikku... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Lugupeetud Peeter Tali, koolivend! Küsimus on põhimõtteliselt seesama, mis kaitseministrile. Kui palju komisjonis ikkagi arutati seda keerulist sisepoliitilist olukorda, mis on Iraagis ja mis vaieldamatult mõjutab ka liitlasvägede kohalolu ja liitlasvägede kohalolu efektiivsust selles riig... Loe lähemalt

Mart Helme:

Kas lugupeetud eesistuja võiks osundada mingisugusele töö- ja kodukorra paragrahvile, mis ütleb, et sellist õlg õla tunnet endiste koolivendadega ei tohi siin saalis väljendada?

Loe lähemalt

06.11.2023 / 15:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:55

Arupärimine regionaalarenguga seoses kavandatava maksutõusu kohta (nr 73)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Väga huvitav oli kuulata vastuseid, sellepärast et ma mäletan seda aega, kui Reformierakonda juhtis üks teine Kallas, eesnimega Siim. Siis oli Reformierakond see erakond, kes rääkis, kuidas inimestele peab andma võimaluse iseseisvalt toime tulla ja riigi ülesanne on luua selleks vastav maj... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Teate, mul tihtipeale kummitavad mingisugused meloodiad ja mingid laulud ja täna on mul olnud üks selline laul, mis keerleb kogu aeg peas, see on "Punavarju laul" Georg Otsa esituses. See on hästi ilus ja tundeline laul. Aga mitte sellest laulust ma... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lisaaega paluks.

Loe lähemalt

Mart Helme:

No nii palju, kui antakse! Ma võin 10 minutit ka rääkida, ma võin 20 minutit ka rääkida.

Loe lähemalt

Mart Helme:

No piisab. Kui nii öeldakse, siis lepime seekord kolme minutiga. Aga kuna meil Riigikogu juhatus on koos Riigikohtuga otsustanud, et nemad on kõrgemal Eesti Vabariigi põhiseadusest, et nemad on kõrgemal töö- ja kodukorrast, siis ma ei välista, lugupeetud eesistuja, et ma teinekord räägin ka 20 mi... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ei ennusta head. Aga ma seda prohveteeringut seekord ei esita. Aitäh!

Loe lähemalt

26.10.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01

Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Majandus kriisist välja!" arutelu

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma kõigepealt juhin tähelepanu sellele, et koalitsiooni esindajaid, sealhulgas esindajaid Reformierakonnast, kus praegu tegeldakse Eesti majanduse surmamisega ja Eesti inimeste surnuks, vaeseks maksustamisega, on saalis kaks. Kaks inimest! See on väg... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! No sa ei rääkinud ühest majandusharust, mida meil on poputatud nagu sedasamust pilpa peal. See on IT ja iduettevõtted, mis on nagu see tohutu alternatiivmajandus kõikide nende vana ja reaalse majanduse ettevõtete asemel. Sellel võiks muidugi peatuda. 

Aga küsimu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Hea Rain! Rahvasuus öeldakse, et ära hoia mune ühes korvis. Kas sul on andmeid, kas Eestis üldse on läbi viidud mingisugune selline kompleksne uuring, missugustest erinevatest energiaallikatest me võiksime toota elektrit ja ka sooja? Ma ei räägi ainult põlevkivist ega tuul... Loe lähemalt

24.10.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:03

Peaministri 2023. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ma saan aru, et te olete ülitöökas inimene ja teil on ka praegu seal väga tähtis töö teha. Aga te siiski võiksite, eriti pärast seda, kui te siin parlamendi liikmeid mõnitasite, kuulata, mida parlamendi liikmetel öelda on. Äkki tuleb kasuks? Äkki tu... Loe lähemalt

Mart Helme: Aa, ma mõtlesin, et siin polegi kedagi.  Loe lähemalt

Mart Helme:

Kõik see on meil ripakil. Sõna otseses mõttes ripakil! Ja ometi see valitsus on rääkinud meile: me oleme sõjas, me valmistume elanikkonna kaitseks ja nii edasi ja nii edasi. Aga no ei valmistu. Ei ole midagi, ei tee midagi. Tegelikult ei tee mitte midagi. 

Ja nüüd veel. Olukorras, kus ... Loe lähemalt

18.10.2023 / 14:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

13:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Jah, aitäh! Mul on üks teine, praktiline küsimus. Nimelt, Reformierakonna fraktsiooni liige Valdo Randpere põhjustas sisehoovi sõites ummiku. Ma vaatasin järele, minu andmetel ei ole tal õigust sisehoovi sõita ja siin parkida. Ta lasti ometigi politsei poolt sisse ja ta parkis sisehoovi. Samuti e... Loe lähemalt

Mart Helme:

No ma ei saa muidugi vaikida. Inimesed, kes kunagi kuulusid kompartei nomenklatuuri, arvavad, et nad kuuluvad sinna ikka endiselt ja neil on privileegid. Kui ei ole platsi peal kohta, sest seal on meeleavaldus, siis pargitakse tänaval, kui ei ole õigust parkida sisehoovis. Nii lihtne see on. Aga ... Loe lähemalt

14:11

Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (tagasipöörduja toetus, kojukanne, arvelduskonto küsimused) eelnõu (295 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Me kuuleme siin huvitavaid asju ja kõiki neid jutte sellest, kuidas raha on juurde pandud, aga see raha juurdepanemine ei kompenseeri ju seda, mida inflatsioon, maksutõusud ja kõik muu on juba ära söönud ja mida nad tulevikus veel rohkem ära söövad. Nii... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma alustan hoopiski päevapoliitikast. Päevapoliitika on see, et kohtus täna langetatud otsus Porto Franco nii-öelda korruptsioonikaasuses näitab väga selgelt, et kõik [selle kaasuse tõttu tagasiastunud valitsusele] järgnenud valitsused ja nende valitsuste otsused on tegelikult illegitiimse... Loe lähemalt

16:07

Ravimiseaduse, ravikindlustuse seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (299 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Eile ründas lugupeetud vastaja mind selle süüdistusega, et me tegeleme siin obstruktsiooniga ja ei lase riiki juhtida. Vaat tänase Porto Franco otsuse valguses ma ütlen teile, et me tegeleme obstruktsiooniga ja tegeleme sellega edasi, kuni me teie illegitiimsest seltskonna... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Tore, et meil on puldis inimene, kes oskab nalja teha. Huumor poliitikas on niisugune asi, millega võib vahele jääda. Antud juhul oli teil nali selle kohta, et see valitsus on kõige rohkem tegelenud regionaalpoliitikaga. See on muidugi naerukoht. Alates tasuta bussiliinide kaotamisest ja l... Loe lähemalt

18:00

2023. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (303 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Mind huvitab välispoliitika, on eluaeg huvitanud. Ja ma loen, et Eesti panustab Eesti välismajandushuvide edendamisse ja on tehtud mitmed muud välispoliitikat puudutavad investeeringud, või õigemini mitte investeeringud, vaid rahastamisotsused on tehtud... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma natuke sirvisin siin kogu seda eelnõus toodud numbrite virvarri ja see numbrite virvarr ütleb mulle seda, et tegemist on puhta pokazuhhaga, nagu vene keeles öeldakse, ehk näidiskärpimisega. Need on enamikus tühised summad, kui me ükshaaval võtma hakkame, mida kuskil kokku hoitakse. Need... Loe lähemalt

20:01

2024. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (306 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Ma kõigepealt tahan õiendada. Ma ei olnud küll saalis, aga ma kuulsin, et te olite siin jälle süüdistanud, et me kasutame vene keelt. Sõna "pokazuhha" on praegu Eestis enam-vähem samasuguse laensõna tähendusega nagu "kolhoos" või "uulits", mõlemad on vene keelest pärit sõnad. Nii et vene k... Loe lähemalt

Mart Helme:

… Ameerika Ühendriikides oleks meil lisaks suursaatkonnale konsulaadid, peakonsulaat, mis on kõigele lisaks veel sümboolse tähendusega …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… Eesti järjepidevuse hoidjana. Kas teil on kavas leida nende jaoks raha?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma loen siin, et ikka endiselt finantseeritakse ülevoolavalt projekti, praeguseks juba sisuliselt surnud projekti või korruptiivseks muutunud projekti nimega Rail Baltic. Minu ettepanek on – ja ma tõsiselt palun seda ettepanekut kaaluda – suunata need rahad Via Baltica väl... Loe lähemalt

02:29

Kõrgemate riigiteenijate ametipalkade seaduse täiendamise seaduse eelnõu (305 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Kõigepealt ma muidugi soovitan mitte panna meie erakonnale ja fraktsioonile siin jälle külge silte, et me oleme populistid. No me paneme siis vastu sildi, et te olete käpardid. Seda te tõestate kõikide nende eelnõudega, mida te siia saali toote. Nii et kui me hakkame üksteisele neid hinnan... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma tahan lihtsalt täpsustada, et me nimetasime populistlikuks seda eelnõu. Ja mina nimetasin ka populistlikuks seda eelnõu, mitte eelnõu ettekandjat. 

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma olen kuulnud oma suhteliselt pika eluaja jooksul siin pidevalt ja pidevalt seda juttu, et kui me ei maksa korralikke palkasid, siis me ei saa riigiametitesse korraliku kvalifikatsiooniga inimesi ja nad lähevad erasektorisse ja lähevad välismaale ja nii edasi ja nii edas... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Minu nime mainiti, aga mainiti seoses Linnart Mälli nimega. Ja ma siinkohal tõepoolest teen vasturepliigi. Linnart Mällil ei olnud minu avalikus teenistuses olemisega ja tegevusega omal ajal midagi pistmist. Küll võin ma meenutada seda, et avalikus teenistuses nendel aastatel, kui mina sea... Loe lähemalt

03:46

Ravimiseaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (lähtetoetused) (293 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No mina ütlen ka, et kõigepealt te lasete inimesed lahti, kuna nad keelduvad seadusvastaselt neile pealesurutava vaktsineerimisega kaasa minemast, ja siis hakkate parandama iseenda vigu, aga teete seda liiga hilja ja liiga vähe. Aga olgu, see on niisugune tõdemus.  

Minu kü... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja neil on väga piiratud vahendid oma töö tegemisel.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Loomulikult ei saa ma nõustuda kõigi nende juttudega sellest, kuidas vaktsiinid on päästnud paljusid elusid. Kindlasti on päästnud, aga ma tean tervet hulka oma eakaaslasi, kes pärast vaktsineerimist jäid väga haigeks, mitmed ka surid. Mitmed ka surid, enne seda polnud häda midagi. Siin il... Loe lähemalt

05:11

Ravikindlustuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (294 SE) esimene lugemine

 

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! See on iseenesest kõik tore, aga mind huvitab, kuidas selle bürokraatliku poolega on. Kui palju see nõuab lisaressurssi nii tööjõu kui ka võib-olla finantside näol? Või kas on jätkuna tulemas mingisugune IT‑arendus, mis kogu selle bürokraatliku poolega ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma tuleksin ikkagi selle ema ja isa teema juurde. Meil on siin juba vist kusagil võetud vastu otsus, et on vanem 1 ja vanem 2. Kogu see tsensuuri kehtestamine ja sooneutraalsuse jutt ja kõiksugused haiged teemad, mis meil siin ringlevad selle vasakliberaalse ideoloogia raamistuses, ähvarda... Loe lähemalt

06:37

Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (298 SE) esimene lugemine


Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Mind huvitab see maksukogumise pool. Siin tuleb igasuguseid asju juurde ja need summad kasvavad ja kogu see asi läheb keerulisemaks. Kas praegune süsteem on suuteline sellega toime tulema või tähendab see seda, et tuleb doominoefekt ja hakatakse siin igasuguseid IT‑arendus... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No siin kaasatud organisatsioonide märkustest võib välja lugeda ikkagi väga tõsist rahulolematust. Näiteks, kuidas on võimalik, et kulud on suurenenud kaks kuni neli korda ajal, mil enamik menetlusest käib elektrooniliselt süsteemis KOTKAS ja suure osa tööst teeb ära loa taotleja? Samuti t... Loe lähemalt

16.10.2023 / 15:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh! No küsimus on väga lihtne: kas Riigikogu juhatus on võtnud endale volitused, ja kui ta on võtnud need volitused, siis mis alusel, et ta võib lihtsalt suvaliselt üle sõita nii töö- ja kodukorrast kui ka – ja siin on seda ette tulnud korduvalt – põhiseadusest? Meil kolm inimest otsustavad, k... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma juhiksin muidugi tähelepanu, et see on muutunud krooniliseks, et Riigikogu juhatus rikub töö- ja kodukorda. Meil on umbes 40 eelnõu, mille tähtajad on juba üle läinud ja mille saabumist siia saali me kuskilt otsast ei näe. Mis puutub sellesse, et eelmisel nädalal muutus teatud punktide,... Loe lähemalt

17:04

Arupärimine käibemaksu tõusu kohta (nr 103)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Kõrva hakkas selline ütlus nagu "sihtotstarbeline maks". Äkki seletate lahti, mis see on, kas see laekub mingile eraldi kontole või kuidas sellega on. Kas siis sealt eraldi kontolt võetakse [raha] spetsiaalselt selle konkreetse maksu nimetusega märgitud valdkonna rahastamiseks või mis asi ... Loe lähemalt

17:52

Arupärimine maksupaketi terviklike mõjude kohta (nr 231)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Täna on Postimehes artikkel "Meil tõuseb! Eestit ähvardab tõeline maksupomm". Ja siis hakkab tulema: alkoholiaktsiis, kütuseaktsiis, maamaks, keskkonnatasud, tulumaks, automaks, raadamismaks, julgeolekumaks, sotsiaalmaks, töötuskindlustusmaks, suhkrumaks. Ja [artiklis] on Luminori peaökono... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Lugupeetud arupärijad ja kõik, kes istuvad teisel pool ekraani! Mul on küsimus suurele ringile, muu hulgas ka ministrile. Ei ole võimalik riiki üleval pidada nii madala maksukoormusega? On küll! Kuidas oli võimalik Eesti Vabariiki üleval pidada 1990-nd... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja vaat, me jõuamegi selleni, et teil on absoluutselt ebaadekvaatne lähenemine maksudele, majandusele, demograafilistele protsessidele ja Eestile kui riigile. Mida te oskate meile siin öelda? Ainult ametnike poolt paberile pandud ridasid [oskate] maha lugeda. See ongi praeguse Kaja Kallase valits... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No minister ei saanud aru, et jutt ei olnud mitte 1990. aastate igatsemisest, vaid sellest, et siis tuli Eesti Vabariik riigipidamisega toime. Praegu ilmselgelt ei tulda. Seda esiteks. 

Teiseks, mis puutub alampalga tõstmisse, siis maksutõusud söövad selle ära ja inimesed vaesuv... Loe lähemalt

18:25

Arupärimine pornograafia kättesaadavuse piiramise vajaduse kohta (nr 125)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Tegelikult on see probleem palju ulatuslikum. Ma näen siin, kuidas siirded ulatuvad ka narkootikumide tarbimisse, alkoholi tarbimisse, muusse ebatervesse eluviisi, suitsetamisse, veipimisse. Me näeme ka, et meil on riik üsna jõuetu pedofiilide taltsuta... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ühine komisjon selle probleemi lahendamiseks?

Loe lähemalt

19:18

Arupärimine sooneutraalsuse kohta (nr 131)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Me ju näeme, kuidas kogu aeg moonutatakse asjade tegelikku sisu. "Ei, meil ei ole kavatsust homode puhul jõuda nende abiellumise õiguseni," valetati meile aastaid. Ja nii edasi. Sooneutraalsuse puhul me näeme ju, mis toimub Inglismaal ja Kanadas, kus inimestelt, vanematelt, kes ütlevad, et... Loe lähemalt

Mart Helme: Ja seal, kus on vabadus, ei ole võrdsust. Võtke teatavaks. Loe lähemalt

19:54

Arupärimine kohtumenetluste venimise kohta (nr 114)

video-link-logo

Mart Helme:

Minu esimene pöördumine on lugupeetud juhataja poole. Kuna teie kuulute ka sellesse triumviraati, kes on võtnud endale õiguse kodu- ja töökorda reformida suvaliselt, samuti põhiseadust reformida suvaliselt ja kes kogu aeg räägivad sellest, kuidas Riigikogus on vaja sisulist diskussiooni, siis mei... Loe lähemalt

20:18

Arupärimine sõnavabaduse tagamise kohta seoses nn vaenukõne keelu laiendamise kavatsusega (nr 120)

video-link-logo

Mart Helme:

Jaa, no teie ei tea, aga mina küll tean, et lääne ühiskondades on juba täiesti tavapärane praktika teisitimõtlemise mahasurumine ja teisitimõtlemise karistamine. Võtame kas või kogu selle koroona epopöa. Meil lasti inimesi lahti sellepärast, et nad oma meelsuses ei olnud nõus täitma valitsuse kor... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma viin teid kirjanduse radadele. Olete kindlasti lugenud Kitzbergi "Libahunti" – olete, kindlasti, filmigi näinud omal ajal. Millest see meile räägib? See räägib sellest, et ühiskonnas oli võetud seisukoht, et üks inimene, näe, on ohtlik, ta käib liba... Loe lähemalt

Mart Helme:

Tema riskis sellega, et ta ise saadetakse külmale maale. Sellesama seaduse ja sellesama loogika kohaselt, millel põhineb see seadus, pani ta oma elu ohtu. Ta oli aus ja julge inimene. Ja vaat neid ausaid ja julgeid inimesi ei ole liiga palju. Enamik läheb konformistlikult, küür seljas ja saba jal... Loe lähemalt

11.10.2023 / 14:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

13:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid! Meid kõiki on vapustanud see, mis on toimunud praegu Iisraelis, ja siit on meil vaja kiiresti teha oma järeldused. Ja üks nendest järeldustest, mille tõttu me pöördume praegu valitsuse poole otsuse eelnõuga, on ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kohustada k... Loe lähemalt

14:29

Atmosfääriõhu kaitse seaduse muutmise seaduse eelnõu (27 SE) esimene lugemine


Mart Helme:

Aitäh! Mina olen üldse seda meelt, et kogu raha, mis sellest CO2-[kvootide] müügist tuleb, peaks minema Eesti infrastruktuuri arendamisse. Meie infrastruktuur on vana, on amortiseerunud, me sõidame siin mingisuguseid niinimetatud tugimaanteid mööda ja hüppame seal üles-alla, sest need ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, see ei ole otseselt protseduuriline küsimus, küll aga puudutab siin töö võimalikkuse küsimust, mis ikkagi puudutab meie igapäevast tegevust. Nimelt, korduvalt on olnud päevakorral see, et ei ole võimalik küsimusi ja vastuseid korralikult kuulda. Antud juhul Leo Kunnase küsimust ma kuulsin ai... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No keskendumegi sellele. Siin on ju see CO2-kaubandus seotud otseselt väidetava kliima soojenemisega. Ma mäletan, mingi aeg tagasi, kui ma ei eksi, oli akadeemik Tarmo Soomere see, kes ütles, et Pärnusse ei ole mõtet maja osta, Pärnu jääb vee alla. Ja nüüd tulemegi CO2 Loe lähemalt

16:30

Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (71 SE) esimene lugemine


Mart Helme:

Aitäh! No mina tulen hoopiski radikaalse ideega. Kuigi meil põhiseadus ütleb, et meil on kahetasandiline riigivalitsemismudel, et omavalitsuses on autonoomia ja nii edasi, just nagu praegu jutt oli, siis tegelikkuses me kohtame ju kõikides oma komisjonides ja muudes ettevõtmistes lõpmatut hädalda... Loe lähemalt

17:51

Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (82 SE) esimene lugemine


Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Hea Kalle! Kohalikust omavalitsusest rääkides ja maksudest rääkides, meil on omavalitsused väga erineva suurusega, väga erineva jõukusega, väga erineva infrastruktuuriga. Noh, ega ma ei leiuta siin mingisugust jalgratast ja ma ei ole väga hea asjatundja, missugused on maks... Loe lähemalt

Mart Helme:

Mulle on muidugi täiesti vastuvõetamatu selline klassijuhataja toon, et ma loodan, et olge ja püsige. Ausalt öeldes see lihtsalt ei sobi. Ma just lugesin praegu, Eiki Nestorist on pikk ja kiitev lugu. Ma mäletan, kui Eiki Nestor oli Riigikogu esimees, siis ühe teema arutelu puhul Martin Helme vas... Loe lähemalt

19:26

Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda plaanist kehtestada Eestis automaks" eelnõu (46 OE ) esimene lugemine


Mart Helme:

Aitäh! Mina tooksin siia sisse väikese julgeolekuaspekti. Nimelt me kõik teame, et suuremad džiibid, nagu Land Cruiser ja mitmed teised, on põhimõtteliselt meil arvel ka ju sõjaolukorras riigikaitsesse koopteerimiseks. Kui me praegu selle automaksu kehtestame, nii nagu hullud on seda ette näinud ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma tahaks teada, kes on see jumalik autoriteet, kes on teile öelnud, et Eestis on liiga palju autosid. Kas see oli kadunud Brežnev või ma ei tea, kes see oli, kes ütles, et Eestis on liiga palju autosid? No ma ei tea. Kus see kriteerium on, mis on liiga palju? Kelle asi see on, kui mul õue... Loe lähemalt

11.10.2023 / 12:00 XV Riigikogu, II session, Question Time Vaata täpsemalt

12:37 Olukord riigis video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No mina loen siin Peeter Raudseppa konjunktuuriinstituudist, kes – ma ei saa seda artiklit teile muidugi ette lugeda – ütleb väga lihtsalt: majanduskliima halveneb, probleemi sügavus läheneb koroonakriisile ja 2009. aasta masule, probleem on pikaajaline, vähene usaldus riigi majandusp... Loe lähemalt

13:30 Üksi elava pensionäri toimetulek video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Jah, väga paljud pensionärid ei vaja toetust, mina ka ei vaja. Teie abikaasa, või vabandust, teie isa ka ei pidanud vajama toetust, aga näe, kirjutas Eesti Pangale avalduse ja sai 5000 eurot raamatu väljaandmiseks, järelikult ikkagi vajab toetust. ... Loe lähemalt

13:52 Julgeolek video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Me oleme näinud viimase paari päeva jooksul neid verd tarretama panevaid kaadreid, pilte, kirjeldusi Iisraelist. Millest need kõnelevad? Need kõnelevad sellest, et Iisraeli luure ei olnud piisavalt informeeritud ja Iisrael ei olnud valmis sedasorti asümmeetriliseks rünnakuks. Ma nimetan se... Loe lähemalt

Mart Helme:

… sekkuvad teised suuremad tegijad. Ühesõnaga, mis selles vallas toimub?

Loe lähemalt

10.10.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01 Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorraldusest video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra esimees! Lugupeetud Villu Kõve! Me saame aru teie probleemidest, neid on loomulikult selles riigis kuhjuvalt, sest valitsus ei tule toime, mitu järjestikust valitsust ei tule riigi juhtimisega toime. Loomulikult kuhjuvad igal pool ka probleemid. Aga konkreetselt nüüd Riigikohtu ja ko... Loe lähemalt

Mart Helme:

… nii nagu see seal sõnaselgelt on kirja pandud?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud kolleegid! Lugupeetud Riigikohtu esimees! Väga huvitav ettekanne oli. Väga huvitav ettekanne oli ja mõned momendid on ka küsimuste voorus juba läbi hekseldatud. Ma ei hakka nendel peatuma, ehkki minus tekitas ülimat hämmastust see, kui lugupeetud Riigikohtu esim... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja räägib meile vangide õigustest näiteks. No selle kohta juba pensionärid ütlevad, et ongi õige aeg vanglasse minna, sest seal on tasuta söök ja seal on tasuta arstiabi ja seal on tasuta hambaravi ja seal on veel paljud tasuta asjad. Miks me vireleme siin? Miks me vireleme siin olukorras,... Loe lähemalt

12:22

Riigikogu otsuse "Ukraina laenu intressikulude katmine" eelnõu (258 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Jah, aitäh! No see on kõik väga pateetiline, aitame Ukrainat. Loomulikult, me olemegi aidanud Ukrainat, kõik oleme ära andnud ukrainlastele juba. Ma tahaks teie käest küsida, kes te siin maksutõusude eest meil võitlete ja väidate, et Eestis makse ei tõsteta. No see on absurd, täiesti orwelllik ab... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma tahaks tuletada meelde lugupeetud Mart Võrklaevale, et saalis toimuva jälgimiseks ei pea saalis istuma. Meil on kaasaeg, meil on transleeritud see nii raadio teel kui ka telepildi teel. Nii et ma väga hästi tean, mida siin räägitakse ja mida siin ei räägita, ka sel juhul, kui ma ei viibi siin ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma tahaks juhtida tähelepanu, et lugupeetud esineja lihtsalt valetab ja muidugi ka näitab oma ignorantsust. Keegi ei ole tahtnud punalippu Pika Hermanni torni tõmmata. Juhiti tähelepanu, et sinimustvalge lipu all ei saa teha sigadusi, ja see käib teie valitsuse kohta. Sigadusi ei saa selle lipu a... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No laristamine käib igal sammul. Kui me siin komisjonides istume ja tööd teeme, siis me kuuleme ka ainult ühte nutulaulu selle üle, kuidas raha ei ole, palkasid tõsta ei ole võimalik, investeeringuid teha pole võimalik ja nii edasi. Mu küsimus on – kuna te meile toote selle suurepärase ja ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, ma tahaksin juhtida lugupeetud esineja tähelepanu sellele, et Mart Helme ei ole kunagi kuulunud komparteisse erinevalt Reformierakonna asutajatest ja ka siin saalis praegu viibivatest mitmetest liikmetest. Mitte kunagi ei ole Mart Helme kuulunud komparteisse ja mitte kunagi ei ole Mart Helme... Loe lähemalt

13:37

Riigikogu otsuse "Eesti Vabariigi osaluse suurendamine Euroopa Nõukogu Arengupangas" eelnõu (259 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud esineja! Mind konkreetselt huvitab, mida see omaosaluse suurendamine meile pikemas perspektiivis toob, missugused on need kalkulatsioonid. Kas me hakkame saama sealt mingeid dividende või tuleb meil tulevikus veel rohkem osalust suurendada või missugused on meie... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! See, et Eesti Pank oma kohustustega toime tuleb, seda me nägime, kui Siim Kallase raamatu väljaandmisel reformierakondlasest kirjastuse omanik sai 5000 euro võrra rikkamaks. See on loomulikult Eesti Panga otsene ülesanne ja ta tuleb selliste asjade... Loe lähemalt

09.10.2023 / 15:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Lugupeetud Riigikogu! Nädalavahetusel toimus pretsedenditu terrorirünnak Iisraelis. Ma pean tunnistama, et see puudutab mind väga isiklikult. Mul on Iisraelis väga häid sõpru. Olukord, kus kaitsetuid inimesi lastega lihtsalt tulistatakse, vägistatakse, võetakse pantvangi, peaks olema meile kõigil... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, lugupeetud eesistuja! Lugupeetud kolleegid! Hiljuti sai teatavaks, et Välisministeerium kavatseb vähendada Eesti diplomaatilisi esindusi. See puudutab muu hulgas ka Eesti Vabariigi peakonsulaati New Yorgis. Tegemist on äärmiselt kahetsusväärse otsusega, sest just nimelt see diplomaatiline ... Loe lähemalt

27.09.2023 / 14:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:06

Karistusseadustiku, kriminaalmenetluse seadustiku ja väärteomenetluse seadustiku muutmise seaduse (vaenu õhutamine ja vaenumotiiviga kuriteod) eelnõu (232 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kalle Laanet! Nende põhjenduste kohta, mille on ametnikud teile kokku kirjutanud, on inglise keeles hea ütlus mumbo-jumbo. Eesti keeles öeldakse natukene jõhkramalt: "kelbas". See on sõna otseses mõttes kelbas, siin on ju "ühelt poolt" ja "teiselt poolt".... Loe lähemalt

Mart Helme:

Meil on uksematt, seal on kirjas: "Siin elavad tõelised eestlased." Kas see on vihakõne? Teie käsitluses ilmselt juba on. Aga ma olen juba nii vana inimene, et ma mäletan seda Nõukogude aega, kui inimesed kartsid ennast väljendada selle pärast, et selle eest võis olla jumal teab mis karistus. Tih... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma arvan, et see seisukoht on väga protseduuriline. Ma sean kahtluse alla Eduard Odinetsi sobivuse seda ülevaadet anda, kuna ma mäletan, et pärast homoseaduse läbisurumist oli Eduard Odinets see mees, kes ähvardas, et sügisel nad hakkavad meiega tegelema. Ma ei tea, kes need "meie" täpselt olid j... Loe lähemalt

27.09.2023 / 12:00 XV Riigikogu, II session, Question Time Vaata täpsemalt

13:07 Kärped Sotsiaalministeeriumi haldusalas video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Parlamendisaadikuna ei saa ma nõustuda ja leppida sellega, et minister teatab, et tema ei tegele mingi asjaga. Tema ei tegele, aga valitsus tegeleb ja ta esindab praegu siin valitsust ja valitsuse seisukohti, seega ta peaks ikkagi vastama konkreetselt. Ja mul on muidugi kü... Loe lähemalt

13:37 Riigieelarve video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ma kuulan teid – ma kuulasin enne ka kabinetis teie vastuseid – ja ma pean ütlema, et te ei saa aru sellest kõige fundamentaalsematest asjast praegu: sellest, et teil ei ole siin riigis enam absoluutselt mingit autoriteeti. Kõik see, mida te meile p... Loe lähemalt

26.09.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:10

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (33 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Lugupeetud ettekandja! TTJA on esinenud üleskutsega, et kauplused võiksid tõsta hindasid juba praegu, enne kui uus, tõstetud käibemaks kehtima hakkab. Ilmselgelt siis poliitilise tagamõttega, et hinnašokk uuel aastal ei oleks nii suur ja Kaja Kallas saaks meile siit puldist teatada, et aga... Loe lähemalt

10:21

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (34 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Meid ja avalikkust eksitatakse väitega, nagu tõuseks käibemaks ainult 2%, jättes mainimata selle, et käibemaks tõuseb sisuliselt 10%. Kas sa oskad öelda, mida siis valitsus loodab selle käibemaksutõusuga oma auklikus eelarves kokku lappida? Kas on mingeid, nagu uues eesti keeles öeldakse, ... Loe lähemalt

10:34

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (81 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma mängin natuke saatana advokaati ja esitan küsimuse meie suurepärase peavoolumeedia kohta, mis kubiseb artiklitest sellel teemal, kuidas pepuseks on hea, ja jagab kuut nõuannet, kuidas pepuseksi paremini teha, ja kõikidel peavoolumeedia lehekülgede... Loe lähemalt

21.09.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:05

Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda plaanist tõsta käibemaksu kahe protsendipunkti võrra" eelnõu (96 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra esimees! Lugupeetud esineja! Ei ole vaja kiirustada! Ei ole vaja kiirustada, asjad asetuvad õigesse kohta ikka pikas perspektiivis. Ma jagan muidugi seda seisukohta, et valitsus, mille moodustasid Keskerakond, EKRE ja Isamaa, tegi häid asju ja terve aasta vähemalt sai Kaja Kallas sõi... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud esineja! EKRE, Keskerakonna ja Isamaa valitsus tegi maksulangetused aktsiisidele, alkoholile ja lõpetas osturalli Lätti. Esialgu toimus väike maksulaekumiste langus, seejärel väga tugev maksulaekumiste tõus. Nüüd, praegune valitsus püüab järjekordselt aidata mei... Loe lähemalt

10:52

Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele parandada üldist poliitilist kultuuri" eelnõu (97 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Ma tahan anda hinnangu protseduurile ja protseduur oli täiesti korrektne. See, et koalitsiooni esindajad ei saanud aru, [tuleb] sellest, et koalitsiooni esindajad ei osale Riigikogu töös.

Loe lähemalt

11:28

Julgeolekuasutuste seaduse muutmise seaduse eelnõu (30 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Praegu Kaja Kallase ümber tiirleva skandaali raames me näeme, kuidas meie ressurssi omavad luureagentuurid, välisluure ja kaitsepolitsei, sisuliselt teevad talle katet ja ütlevad, et nemad ei näe kuskil mingit ohtu. Küsimus on selles, et kas ei tahet... Loe lähemalt

20.09.2023 / 14:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:30 Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (9 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud kolleegid! See eelnõu on palju tähtsam, kui pealtnäha paistab. On muidugi täiesti arusaamatu, on absoluutselt mõistetamatu, miks koalitsioon tahab seda eelnõu tagasi lükata. See on täiesti arusaamatu! Ma selgitan, miks see on täiesti arusaamatu.

Meie ülesa... Loe lähemalt

Mart Helme:

Nende abil ja kaudu püüdis ta Eesti inimesteni viia populaarse kirjasõna kasutamisel uudissõnu, arendada eesti keelt ja tõsta eesti keel talukeele tasandilt kultuurkeele tasandile. Mul endal on olnud õnn ja au olla meie ühe kultuuri suurmehe, Linnart Mälli õpilane. Mida tegi Linnart Mäll, tõlkide... Loe lähemalt

15:49 Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (32 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Siin saalis ma praegu ei näe peale lugupeetud aseesimehe ühtegi reformierakondlast. Ai, näe, üks on seal taga, endine rahandusminister koguni. Nemad on alati raiunud seda, et eelarvet saab koostada ainult sel juhul, kui on selged ja kindlad ja tuvast... Loe lähemalt

Mart Helme:

Meile räägitakse kogu aeg ju sellest, et käibemaksu alandamine tegelikult lõpphinnas inimeste jaoks kuidagi ei kajastu. Ja meil on valitsus toomas lauale eelarvet, kus on 400 miljoni ulatuses katteta auk. 400 miljoni! Samal ajal ei maksustata suurpankasid. 

Küll aga on valitsus tulnud ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Kuidas me saame sellist kahepalgelisust kommenteerida praegu?

Loe lähemalt

20:18 Riigikogu valimise seaduse, kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse ja Euroopa Parlamendi valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (21 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! No me näeme, et meil on praegu sarivaletajast peaminister, kes tuimalt eitas ka täna siin saalis, et tema abikaasal on Venemaal ärisid olnud, kes tuimalt eitab, et ta on üldse midagi valesti teinud moraalses plaanis ja protseduurilises plaanis, kelle... Loe lähemalt

Mart Helme:

… variandid meil siis ikkagi nüüd on, et kaabakate valitsused …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… ei saaks enam võimule?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud esineja! Ma tooks siia juurde uue dimensiooni ja see on julgeolek. Praegune koalitsioon ja eriti Kaja Kallas armastavad kogu aeg rääkida meile, et julgeolek, julgeolek, julgeolek. Aga minu hinnangul e‑valimised ja nüüd ka väga tõenäoliselt sisseviidavad m‑valimi... Loe lähemalt

21:21 Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (74 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Lugupeetud ettekandja! Tegelikult peaks siin küsimuste rodu olema ja neid küsimusi peaks esitama ka teiste erakondade esindajad, sest see teema, mida sa puudutasid, poliitilise vastutuse hajumine ja kadumine, on ülioluline. Me võime tuua näite: see palju räägitud Metsküla kool. Mingisugune... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud esineja! Jällegi, ega meie geopoliitilises asukohas ei ole võimalik mööda vaadata julgeolekuprobleemidest. Ei ole välistatud ka see, et mõnes Eesti osas, näiteks Tallinnas või ka Ida-Virumaal või – arvestades seda, kui palju meile on slaavlasi saabunud viimase a... Loe lähemalt

21:51 Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (77 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Siin üks eelkõneleja rääkis, kuidas mingisugune inimeste klikk võib hakata kuritarvitama seda küsitluse mehhanismi. Ma ütleksin, et üks inimeste klikk, kelle parteiline kuuluvus on sotsid ja Keskerakond, terroriseerib näiteks praegu kõiki Tallinna li... Loe lähemalt

20.09.2023 / 12:00 XV Riigikogu, II session, Question Time Vaata täpsemalt

12:31 Uurimiskomisjoni loomise takistamine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Teie olete küll käinud, olete vastanud ning olete olnud justnagu avatud ja läbipaistev, aga tegelikult ei ole. Te ei ole ju edastanud korrektselt dokumente. Te teatasite viimane kord esmaspäeval, et te ei anna enam ühtegi dokumenti, sest teie usaldu... Loe lähemalt

Mart Helme:

… kas need on legaalsed ja kui palju on Venemaalt pärit.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Noh, ei ole niimoodi, et on minu, Kaja Kallase riik.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Siin on juhuslikult ka teisi erakondi, teisi poliitikuid …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja avalikkuse huvi. Nii et palun …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… kooskõlastage oma koalitsioonipartneritega, et nad ei takistaks uurimiskomisjoni kokku tulemist.

Loe lähemalt

12:42 Ussisõnad video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Mu küsimus servapidi riivab sedasama, aga on mõnevõrra konkreetsem: milline on teie arvates motiveeriv või demotiveeriv mõju meie kaitseväelastele, reservväelastele sellel, kui vabariigi peaminister, tema abikaasa, tema abikaasa äripartnerid on kogu Uk... Loe lähemalt

12:55 Olukord riigis video-link-logo

Mart Helme:

Jah, ma tahaks juhtida tähelepanu sellele, et vastajal on väga piiratud arusaamine sellest, mis on maailm. Maailm ei ole Euroopa Liit, kus viiakse läbi rohepööret. Hiinas, Indias ja suures osas maailmas avatakse järjest uusi kivisöejaamu ja muid …

Loe lähemalt

Mart Helme:

Selles mõttes ma tahan korrigeerida tema vastust.

Loe lähemalt

19.09.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

12:15 Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (9 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Sa oled pikka aega olnud Tartu Ülikooliga seotud, õppejõud, ja näinud seda järkjärgulist ingliskeelestumist. Missugused on praeguseks sinu hinnangul järelmid eelkõige rahvusteadustele? Ja kuidas on mõjutanud ingliskeelestumine rahvusteadustega edenem... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Mõned mäletavad veel seda, kuidas Nõukogude aja lõpul tuli korraldus Moskvast, et kõiki doktoritöid tuleb hakata kirjutama vene keeles. Ma ei mäleta, kas see päris läbi läks, aga igatahes põhjustas see Eestis väga tõsist pahameelt. Kogu rahvuslik intelligents, kaasa arvatud loomulikult mei... Loe lähemalt

18.09.2023 / 15:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:40 Õiguskantsleri ettepanek anda nõusolek Riigikogu liikmelt saadikupuutumatuse äravõtmiseks ja tema suhtes kohtumenetluse jätkamiseks video-link-logo

Mart Helme:

Lugupeetud õiguskantsler! Väga raskelt tuleb mul üle huulte praegu see "õiguskantsler", sest tegelikult olete te praegu poliitilise roima sooritamise kaasosaline. Need teie väited, et selles ei ole poliitilist motivatsiooni, ei pea ju absoluutselt paika. Kui me võtame siin küll külmhoone kobarkäk... Loe lähemalt

Mart Helme:

Päevakorra juures on see, et õiguskantsler sooritab praegu justiitsroima ja see on häbiväärne.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud härra eesistuja! Lugupeetud õiguskantsler! Head kolleegid! No ma tegin juba kurja häält siin küsimuse raames, süüdistasin õiguskantslerit osalemises justiitsroimas. Ja ma jään oma sõnade juurde: teie osalete praegu justiitsroimas. 

Aga te tegelikult osalete veel palju hullem... Loe lähemalt

Mart Helme:

Keegi ei tunne selle vastu huvi? Ei hakka mulle jälle siin sõnu peale lugema! Ma räägin siit puldist, mida tahan! (Toomas Kivimägi püüab öelda, et see ei puutu asjasse.) Jaa, see puutub asjasse. See puutub asjasse! Kas on võrdne kohtlemine või ei ole? Antud juhul kaitsepolitsei ei näe midagi. Väl... Loe lähemalt

Mart Helme:

… osaline mitte ühe isiku, mitte [ainult] ühe rahvasaadiku vastases justiitsroimas, vaid te olete osaline kogu Eesti põhiseadusliku korra hävitamises. Teil peaks olema praegu selgroogu, et öelda: "Prokuratuur, sinu taotlus on alusetu, ma protestin, ma ei lähe seda edastama ja ma teen ettepaneku l... Loe lähemalt

18:32 Arupärimine võrdse kohtlemise kohta tööelus (nr 74) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Mina näen siin võrdse kohtlemise probleemi ikkagi suurel määral selles, et Eesti Vabariigil on puudunud kõigi nende aastakümnete jooksul positiivne ja loov regionaalpoliitika. See tähendab seda, et meil on sisuliselt suurem osa Eestist nii-öelda äärema... Loe lähemalt

19:04 Arupärimine pronkssõduri eemaldamise kohta (nr 45) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Rahvasaadikud! Meil on tõepoolest arupärimine, mis puudutab palju kõneainet pakkunud pronkssõdurit. Sellel on ka teisi hellitusnimesid, aga nimetame teda praegu ainult pronkssõduriks. Nimelt on praegu võimul olevad jõud püüdnud avalikkust veenda selles... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma pean ütlema, et te olete ametnike usin ja väga andekas õpilane, sest no see ei ole ju sisuline jutt, mida te meile praegu räägite. No eriti riivab mul kõrva see, kui te ütlete, et see ei ole Siseministeeriumi haldus‑ ja valdusvaldkond. Kas te valits... Loe lähemalt

Mart Helme:

Suur tänu, härra eesistuja! Lugupeetud minister, suur tänu vastuste eest! Tõsi küll, ega need vastused väga rahuldavad ei olnud ja vastused sisaldasid ka, kuidas ma ütlen, teatud eksitavaid seisukohti. Kindlalt on eksitav seisukoht see, nagu ei toimuks pronksmehe juures mingisuguse provotseeriva ... Loe lähemalt

Mart Helme:

… kas selle õigusabilepinguga kaetakse mingis ulatuses vastastikust haudade hoolde lepingut. Võib-olla need asjad vajaksid ka natukene täpsustamist, sest kui me selle lepingu nüüd üles ütleme … Ja ma ei ütle, et me ei peaks ütlema, ma lihtsalt räägin mõtetest, mis mul on tekkinud, et kas mei... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee