13:58 Istungi rakendamine
14:00 Aseesimees Toomas Kivimägi
Tere päevast, väga lugupeetud Riigikogu liikmed! Alustame Riigikogu täiskogu kolmapäevast istungit. Kohaloleku kontroll, palun!
14:00 Kohaloleku kontroll
14:00 Aseesimees Toomas Kivimägi
Kohalolijaks registreerus 77 Riigikogu liiget, puudub 24.
Nüüd on võimalus anda üle eelnõusid ja arupärimisi. Seda soovi ei ole.
Aga nüüd on mul, head kolleegid, hea meel teada anda, et meie [saali] tagarõdul on külalised Armeeniast, Armeenia parlamendi Armeenia-Eesti sõprusrühma liikmed. Tere tulemast! (Aplaus.)
Üks ettekandja täpsustamine, head kolleegid. Nimelt, tänase seitsmenda päevakorrapunkti juures, milleks on Vabariigi Valitsuse algatatud Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni (ILO) töömaailmas esineva vägivalla ja ahistamise kõrvaldamist käsitleva konventsiooni (nr 190) ratifitseerimise seaduse eelnõu 469 esimene lugemine, teeb algataja nimel ettekande justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakosta.
Helir-Valdor Seeder, palun, küsimus istungi juhatajale!
14:02 Helir-Valdor Seeder
Aitäh võimaluse eest küsida! Esmaspäeval toimus meil siin arutelu, mis puudutas peaministri poliitilist avaldust. Homme tuleb ta eelarvega siia ja teeb poliitilise avalduse. Riigikogu liikmed soovisid ka, et oleks võimalus peaministrile küsimusi esitada – see on elementaarne ja loomulik parlamendisisene debatt. Ja meie kodu- ja töökordki näeb ette, et reeglina on Riigikogu liikmetel võimalus esitada küsimusi. Me tegime selle kohta ka kirja ja eile vahest siis toimus Riigikogu juhatuse koosolek ja loodetavasti te arutasite seda. Mis otsuseni te jõudsite? Kas parlamentaarne demokraatia taastub siin seinte vahel või läheb kõik edasi nii nagu seni?
14:02 Aseesimees Toomas Kivimägi
Aitäh, hea kolleeg! Tõepoolest, teie kiri oli eile juhatuse koosolekul arutusel. Et olla täpne, [märgin, et] juhatuse koosolekul osalesid Toomas Kivimägi ja Arvo Aller, seekord kaks juhatuse liiget. Ja juhatus jäi oma varasema seisukoha juurde, mille ta oli võtnud neljapäeval, kui ta seda päevakorra eelnõu kokku pani. Tõepoolest, ma olen väga seda meelt, et meie tavade ja traditsioonide kergekäeline murdmine ilmselgelt kahjustaks parlamendi töö stabiilsust. Ja me oleme ajaloos veelgi sügavamale läinud. Eelmine kord ma viitasin sinule, kui ka sina aktsepteerisid juhatuse liikmena seda, et küsimusi ei saa esitada, aga seda on lausa 20 aastat niimoodi tehtud. Nii et selles mõttes see ajalugu on palju pikem ja minust kui noorest poliitikust oleks vastutustundetu minna praegu seda tava murdma.
Urmas Reinsalu, palun!
14:03 Urmas Reinsalu
Tava on ühetaoliselt kohaldatavate juhtumite jada. Tõtt-öelda sinu vastuse puhul mulle tuli meelde üks kaasus, kus me oleme Reformierakonna nõudmisel erandi teinud. Ja mul ongi küsimus istungi juhatajale, et kuna sa ise – mul on see meeles – olid ka nende nõudjate seas, siis kuidas sa seda kommenteeriksid. Meil on pretsedent olemas.
Läheme ajas mõned aastad tagasi. Oli ÜRO rändepakti hääletus, kirglik arutelu siin rahvaesinduses 2018. aasta novembrikuus. Istungi nõunik aitab, see oli vist 26. novembri ettekanne. Esines välisminister Mikser poliitilise avaldusega ja esinesin ka mina toona justiitsministri ametis poliitilise avaldusega. Ja tõsi, ka siis oli [ette nähtud], et küsimusi vastavalt tavale ei olnud. Aga siis Reformierakonna esindajad tegid ettepaneku, et on kaalukaid argumente ja tegelikult tuleks sellest tavast lahkneda. Ja tõepoolest, siis mina ütlesin: loomulikult, kui on parlamendi liikmetel huvi, siis on parlamendi prerogatiivi loogika järgi enesestmõistetav, et valitsuse liige ütleb, et ta on valmis küsimustele vastama. Ja see otsus tehti otse parlamendi kõnetoolis. Kes juhatas istungit toona? See oli austusväärne Enn Eesmaa. Ja tegelikkuses me lahendasime selle küsimuse paindlikult ja dialoogivormis. Parlamendi liikmed Reformierakonnast palusid, et ma vastaksin toonase justiitsministrina küsimustele, oli ülekaalukas huvi, teema oli väga sensitiivne, ja ma olin sellega parlamendi kõnepuldis käigult nõus.
Mida sa selle kohta oskad [öelda]? See kindlasti meenus sulle ka, sa olid ise üks sellest nõudjate grupist. Ja teine nõudja, mul on meeles, oli toona Kristen Michal, Reformierakonna fraktsiooni liige. Te kahekesi [nõudsite seda] väga vaprasti, ja loomulikult olin ma valmis teile täielikult vastu tulema. Kas lepime nüüd kokku, et teeme aumeestena 1 : 1, Toomas?
14:06 Aseesimees Toomas Kivimägi
Minu vastus on kümme korda lühem: erand ei kinnita reeglit. Helir-Valdor Seeder, palun!
14:06 Helir-Valdor Seeder
Aitäh! No kahju, et me ei suuda reaalse eluga kaasas käia ja paindlikud olla. Võrrelda siin olukordasid, mis on varasemalt olnud, ei ole minu arvates väga adekvaatne ja mõistlik. Iga olukord on omas ajas ikkagi unikaalne. Ja praegu ... Noh, ma ei hakka kordama seda esmaspäevast diskussiooni. Aga kas nüüd on juhatusele teada, mis põhjusel peaminister [meid] kardab ja keeldub küsimustele vastamast ja parlamentaarses debatis osalemast? Või ei ole teada?
14:06 Aseesimees Toomas Kivimägi
Hea kolleeg, see on teie poolt küll pahatahtlik tõlgendus, et peaminister kardab või peaminister keeldub. Ühesõnaga, veel kord, see on olnud tava tervelt 20 aasta jooksul. Ja see ei ole, head kolleegid, teps mitte esimene kord, kus sarnasel juhtumil mõni Riigikogu liige on soovinud küsimusi esitada. Seda on tõstatatud ja juhatused on ka eelnevatel kordadel lahendanud selle täpselt samal moel, nagu me tegime sellel korral.
Ja teiseks, ma pean ennast paraku kordama: ma väidan, et tõepoolest peaminister on Riigikogu liikmete küsimustele enim [vastanud] ja kõige paremini kättesaadav üldse. Kõige kättesaadavam üldse! Ta peab alati olema kohal infotunnis ja alati on võimalik talle küsimusi esitada. Nii et siin ei ole see küll kuidagi seotud sellega, et peaminister ei taha. Pigem ta on lähtunud sellest tavast, mis meil on olnud, ja ma tunnustan seda tava ja juhatus on seda aktsepteerinud.
Võtan kaks viimast küsimust, head kolleegid, sel teemal. Kui mõnel teisel teemal on protseduurilisi, siis otse loomulikult olen neile veel avatud. Eerik-Niiles Kross, palun!
14:07 Eerik-Niiles Kross
(Räägib, aga midagi ei ole kuulda.)
14:07 Aseesimees Toomas Kivimägi
Eerik-Niiles Kross, kas sa soovisid osaleda või oli sul mõni ...?
14:07 Eerik-Niiles Kross
Meil puudub kontroll selle puldi üle, ta lihtsalt tegutseb siin täiesti iseseisvalt.
14:07 Aseesimees Toomas Kivimägi
No see läks protokolli. Mart Helme, palun!
14:07 Mart Helme
Aitäh! No ma ei saa olla lugupeetud eesistuja seisukohaga nõus ja ei saa olla nõus ka selle otsusega, mis te eile juhatuses läbi surusite. Ja ei saa olla nõus ka sellega, et peaminister just nagu hiilib kõrvale oma vastutusest parlamendi ees küsimustele vastata. Me oleme ikkagi praegu väga selgelt keerulisemas olukorras kui varasemalt. Ja noh, viited sellele, et 20 aasta jooksul on siin olnud teatud tavad – 20 aasta ja rohkema aja jooksul on olnud tava ka see, et kodu- ja töökord on olnud raudselt paigas ja seda ei ole tõlgendatud mingite kommentaaride abil, ja nii edasi, ja nii edasi. Praegu on ilmselge ka see, et kogu opositsioon – kogu opositsioon! – soovib, et peaminister tuleks ja vastaks küsimustele, aga koalitsioon tuimalt ignoreerib seda. See ei ole demokraatlikule õigusriigile, millest te kogu aeg rääkida armastate, absoluutselt kohane. Praegu on ikkagi väga selge soov, et see otsus ära muudetaks ja peaminister tuleks ja vastaks küsimustele.
Ja väide, et ta on kõigile meile siin parlamendis kättesaadav ja annab meile vastuseid teistes formaatides – praegu just lõppes infotund ja vastuseid me oma küsimustele ei saanud. Ma esitasin sellekohase protseduurilise küsimuse ka lugupeetud Riigikogu esimehele: et kas me peaksime formaati muutma, et me saaksime peaministrit ja ka teisi ministreid suruda ikkagi senikaua, kuni nad konkreetselt esitatud küsimusele konkreetse vastuse annavad. No me ei saanud ka lugupeetud Riigikogu esimehelt sellele ettepanekule mingit konkreetset vastust.
Nii et siin asi ikkagi lappab praegu, nagu uuskeeles öeldakse. Ja seetõttu kordan – ma ei saa praegu muidugi võtta endale volitust, et ma räägin kogu opositsiooni eest, aga vähemalt selline mulje mul küll on –, et kogu opositsioon soovib peaministrilt saada poliitilise avalduse puhul ka vastuseid talle esitatavatele küsimustele.
14:10 Aseesimees Toomas Kivimägi
Aitäh, hea kolleeg! Kohe kindlasti peaminister ei hiili kõrvale nendest teemadest, mis on seotud 2025. aasta eelarve eelnõuga. Me ju kõik teame väga hästi, et ega tal ei ole tegelikult mingit kohustust tulla sellise poliitilise avaldusega Riigikogu ette. Kui ta tahaks kõrvale hiilida, siis ta ei tulekski seda poliitilist avaldust tegema. Aga nagu me oleme kokku leppinud, selle avalduse puhul on võimalus kõikidel fraktsioonidel esineda oma sõnavõtuga, nii et selles mõttes see on vastastikune debatt. Kui see ei ole debatt ja dialoog, siis mis veel? See on lisavõimalus, mille antud juhul tegelikult peaminister ise on välja käinud: ta tuleb, teeb poliitilise avalduse ja fraktsioonid saavad oma sõnavõtud samuti teha. Ja need tavapärased kolm lugemist, mis kõige sellega seonduvad – need otse loomulikult on ju ees. See on ju Riigikogu töö põhivorm seaduseelnõude menetlemisel.
Head kolleegid, ma selle teema tõesti [lõpetan]. Me võime lõputult rääkida, sest me oleme erinevatel seisukohtadel. Mina järgin seda tava. Kui vaja, läheme formaalseks: juhatus on kahel korral seda konsensuslikult kinnitanud ja minul istungi juhatajana ei ole mingit ruumi siin mingit teist otsust teha. Ja ma sisuliselt ei näegi selle järele vajadust. Veel kord: mina hindan seda tava, mis on olnud, ja selle kergekäeline muutmine ei ole nagu põhjendatud.
Kas Urmasel ja Mardil on küsimus samal teemal või on mõni teine teema? (Saalis räägitakse ja naerdakse.) Urmas Reinsalu, palun, nüüd teisel teemal!
14:11 Urmas Reinsalu
Tähendab, lugupeetav istungi juhataja, minu küsimus puudutab tänast infotundi hoopis. Infotunni ajal moodustus mingisugune naljakas nõiaring. Nimelt, ma küsisin homme esitatava eelarve eelnõu sisu kohta, mis puudutab valitsemiskulude nominaalset vähendamist järgmisel aastal võrreldes käesoleva eelarveaasta summadega. Ma küsisin eelmisel nädalal seda peaministrilt infotunnis ja peaminister ütles, et Rahandusministeerium veel uurib, et tal ei ole neid vastuseid, ta oskab ainult hinnata nelja aasta vaadet.
Ma küsisin täna seda kahel korral ja ma tegelikkuses vastust ei saanud. Ma pöördusin Riigikogu esimehe Lauri Hussari poole ja [märkisin], et ma ei saa infotunnis vastust. Aga Toomas Kivimägi esmaspäeval ütles, et just nimelt infotund on see koht, kus peaministrilt on võimalik küsida – täpselt, sõna-sõnalt ma mäletan, et [ta viitas] infotunnile. Kahel nädalal järjest ma infotunnis aga peaministrilt kui valitsuse poliitika kõrgeimalt esindajalt vastust ei saanud. Lauri Hussar ütles, et selle jaoks on olemas teine formaat, kus peaministrilt eelarve kohta vastuseid saab.
Minu küsimus on selline. Teie ütlesite esmaspäeval, et see formaat on infotund. Lauri Hussar saatis mind muusse formaati, kui väga delikaatselt öelda. Kuhu ma pean minema? Mis on see teine formaat? Kirjeldage mulle praegu selles parlamendi formaadis, kus ma saan dialoogivormis esitada peaministrile kui valitsuse poliitilise liini kehastajale konkreetse küsimuse nominaalsummade [kohta].
14:13 Aseesimees Toomas Kivimägi
Hea kolleeg! Ma leian, et infotund on siiski kõige operatiivsem tee saada nendele küsimustele vastuseid, aga lisaks sellele on võimalus [esitada] kirjalikke küsimusi ja ka arupärimisi. Aga need tõepoolest võtavad aega. Selle kiirema meetodi miinus võib olla see, et kui ma neid küsimusi vaatan, mis te esitate, siis te panete need kirja nii abstraktsetena, kui see vähegi võimalik on, et peaminister ei suudaks välja mõelda, mis [tegelikult] küsimus võib olla. Ma arvan, et kui sa, Urmas, järgmiseks infotunniks sõnastad väga konkreetselt sellesama küsimuse, siis ma olen 99,9% kindel, et sa saad sellele vastuse.
Lihtsalt palve, head kolleegid, on olla küsimuses oluliselt konkreetsem kui "Riigist" või "Olukorrast riigis". Peaministril on muidu väga raske ette valmistada, sest ega peaminister ei ole arvuti, kes kõiki maailma asju peast teab. Mõned asjad vajavad kontrollimist ja ettevalmistamist. Nii et selles mõttes on palve, et olge palun oma infotunni küsimustega konkreetsemad ja täpsemad. Olen täiesti veendunud, et siis saavad vastused olema need, mida te ootate – kas ka sisu poolelt, aga formaalselt igal juhul need vastused saavad olema.
Ja viimane küsimus istungi läbiviimise reeglite kohta. Mart Maastik, palun!
14:14 Mart Maastik
Suur tänu, härra eesistuja! Mina kui noorpoliitik küll ei tea aastatetaguseid asju, millest siin on räägitud, küll aga olen ma märganud, et reeglina, ükskõik mis küsimusi esitatakse, vastuseid niikuinii ei saa. Selles mõttes mul on kompromissettepanek seoses peaministri homse ettekandega. Ehk saaksime minna kompromissile, et me saame esitada küsimusi, aga ta ei pea vastama?
14:15 Aseesimees Toomas Kivimägi
See on hea huumor. Aitäh! Helle-Moonika Helme.
14:15 Helle-Moonika Helme
Aitäh! Kuna infotunnist oli juttu ja üks infotunni küsimus, mida siin mainiti, oli "Olukorrast riigis", ja kuna mina selle küsimuse küsisin, siis mul see käsi praegu püsti läks. Veel kord, kuigi ma olen seda korduvalt öelnud: ma kunagi ei küsi mingi Kapa-Kohila katlamaja kohta või koerapidamise eeskirjade kohta. Ma küsin nende teemade kohta, mis on peaministril igapäevaselt laual. Ja ma ei palu teda kunagi, et ta läheks väga sügavalt mingite seaduste või paragrahvide sisusse, vaid ma küsin üleüldiselt. Täna oli ju ka korduvalt sellest juttu. Mina küsisin küsimuse, mis puudutas Liisa Pakosta [valdkonda]. Mina lihtsalt küsisin põhimõtteliselt sama asja, palusin tema arvamust, aga seda ma ka ei saanud.
Ja mis puutub sellesse, et me võiksime saada küsida riigieelarve kohta, siis me täna kuulsime korduvalt vastuseks sellist – kuidas ma ütleksin? – isegi nagu standard- või stamplauset, et me teeme riigi korda, teeme riigi rahanduse korda. Me muid vastuseid ei saa, ka infotunnis mitte. Kui te ütlete, et meil on siin mitu formaati, kus küsida – me ei saa rohkem vastuseid.
See oleks nüüd neljapäeval selline koht, kus me saaksime küsida, päriselt minna selle riigieelarve sisse, küsida ministri käest. Pärast, kui me hakkame seda riigieelarvet siin juba arutama – selleks meil on rahanduskomisjoni esimees ja see on hoopis teine asi. Me tahaksime saada peaministri käest teistsuguseid vastuseid kui lihtsalt, et teeme riigi korda või teeme rahanduse korda. Defineerigu meile ära ja rääkigu järgmise aasta riigieelarve kontekstis need asjad lahti!
14:16 Aseesimees Toomas Kivimägi
Jah, ma ei kahtle teie heas soovis, heas tahtmises. Aga nagu te mainisite, ministri ettekanne alles tuleb, ja loomulikult te parandasite, te ootasite peaministri seisukohti ka. Aga veel kord, kuna see eelarve on alles kaante vahele saanud, siis kõik see võtab natukene veel aega. Põhiettekanne tuleb ikkagi rahandusministrilt ja siis on tõepoolest teil võimalus oma küsimusi esitada ja vastuseid saada. Ja ma ütlen veel kord, peaminister ei kao kuskile. Ma ei taha nüüd seda soovitada, aga lihtsalt üks mõte tekkis, et kui te ei saa siit väga konkreetseid vastuseid, siis selline vastumeede teie poolt võib olla arupärimine. Ministrile on see küll tülikas lisakoormus tulla uuesti ja täiendavalt siia mõnele küsimusele vastama, kui ta on teie küsimusi ignoreerinud. Aga ma tõepoolest ei eelda ka seda, et ministrid suudavad kõikidele küsimustele siin kohapeal infotunnis alati vastata. Seda just sel põhjusel, et need teemad või küsimused on teie poolt sõnastatud nii abstraktselt, kui see üldse võimalik on.
Urmas Reinsalu, kas mõni teine teema? Palun!
14:17 Urmas Reinsalu
Muidugi on teil õigus, et tuleb [läheneda sisuliselt], ka küsimuses, eks ole, püüda võimalikult palju maksimeerida seda kvaliteeti.
Nüüd, te viitasite, et eelarve küsimustes on meil lootust saada vastust rahandusministrilt. Ma veidike jahutaksin teie optimismi, härra Kivimägi. Vaadake, meil oli esmaspäeval [riigi]eelarve kontrolli [eri]komisjoni istung ja seal oli [arutusel] väga konkreetne teema, seal ei olnud midagi improviseeritud. Küsimus puudutas tegelikult riigi 2023. aasta majandusaasta aruannet. Riigikontroll on osundanud väga tõsisele probleemile, mis puudutab aastate lõikes kasvavaid ja suures mahus ülekantavaid vahendeid. Eelmisel eelarveaastal oli neid ligi kaks ja pool miljardit eurot, kui amortisatsiooni ka arvestada. Ja mu küsimus oli ametis olevale rahandusministrile, et kui palju Eesti Vabariigil on tema, ametis oleva rahandusministri hinnangul võimalik tänavu vahendeid kasutada. Kui suur on see maht, ülekantavad [vahendid] pluss jooksev riigieelarve? Ma küsisin seda rahandusministrilt korduvalt, aga rahandusminister vastas minu neljale-viiele täiesti sõbralikule ja heausksele küsimusele: "Kust mina seda tean, ega ma pole raamatupidaja."
Ma kardan, et selles loogikas võib meid [riigieelarve arutelul] tabada sama saatus, ja selles mõttes ma arvan, et homne peaministri poolt vastuste andmine oleks siiski erilise kvaliteediga. Millegipärast ma usun, ma potentsiaalselt panustan peaministri puhul suuremale informatiivsuse määrale kui rahandusministri puhul.
14:19 Aseesimees Toomas Kivimägi
Mul oleks vastupidine ettepanek: kuulame enne ära, kuidas rahandusminister kannab 2025. aasta riigieelarve eelnõu ette. Vaatame, mis sealt puudu jääb, ja katsume selle siis peaministri käest kätte saada. Helle-Moonika Helme, palun!
14:19 Helle-Moonika Helme
Aitäh! Kuna te siin ikkagi mainisite ära, et "Olukorrast riigis" on nii lai teema, et nii ei tohiks küsida, siis ma lihtsalt lühidalt [selgitan]. Ma arvan, et te vaatasite seda infotundi, aga kui te ei vaadanud, siis minu küsimus oli väga ilusti formuleeritud. Reformierakondlane Yoko Alender ja Vladimir Svet, sotsialist, tegid täiesti tõsimeeli ettepaneku, et seaduste väljatöötamisel ei peaks enam arvestama, et need oleks vastavuses Eesti Vabariigi põhiseadusega. Ja kui ma oleksin selle küsimuse niimoodi pikalt välja kirjutanud sinna paberi peale, mis te arvate, kas ma oleksin saanud temalt teistsuguseid vastuseid? Või ma küsisin näiteks, et needsamad Alender ja Svet on tulnud välja ka sellise huvitava ideega, et salastada eelnõude koostajad, et meie siin Riigikogus ka ei teaks enam ja rahvas ei teaks, kes on mingisuguste eelnõude taga. Inimesed küsivad kogu aeg, kust sellised hullud ideed tulevad. Noh, ja jällegi, kui ma oleksin selle välja kirjutanud, kas ma siis oleksin saanud teistsuguse vastuse, kui ta mulle vastas? Ehk siis ta ei vastanud, kuigi ma ütlesin, et lugege mu huultelt, kui te aru ei saa. Ma ei tea, ma loodan, et te vaatasite seda infotundi. Andke oma hinnang! Kui ma oleksin kirjutanud nii detailselt oma küsimuse lahti, kas tal oleks olnud teistsugused vastused mulle anda?
14:20 Aseesimees Toomas Kivimägi
Hea kolleeg! Ma ei ole nagu hiromant selles mõttes, aga vastan tõesti, et ma tegelikult ei jälginud infotundi täna. Ma ei vaadanud seda, aga luban, et vaatan kodus järgi siis, õhtul nagunii midagi teha ei ole. Aga palve on ikkagi selgelt see, et mida konkreetsem on teie küsimus, seda tõenäolisem on, et te saate ka väga konkreetse ja selge vastuse oma küsimusele. See on nagu palve.
Võtan viimase küsimuse Rain Eplerilt ja siis, head kolleegid, väga vabandan, rohkem protseduurilisi küsimusi ei võta. Rain Epler, palun!
14:21 Rain Epler
Aitäh, hea istungi juhataja! Mulle on teie vastustest kujunenud mulje, et ega te ei murdu ja neljapäeval ilmselt me küsimusi küsida peaministrilt ei saa. Aga nüüd see vastus, mille te andsite Urmas Reinsalule, oli siiski nagu väike lootusekiir. Ja ma mõtlesin protseduuriliselt täpsustada, et te ütlesite, et teeks niimoodi, et kuulame rahandusministri ära ja siis, kui jäävad lüngad, anname peaministrile võimaluse need lüngad ära täita. Kas te saate täpsustada, mis see formaat on? Kas me kutsume Riigikogu poolt peaministri siia vastuseid andma? Minu arvates see kõlas isegi peaaegu nagu poollubadusena, et kui rahandusministri vastused jäävad puudulikuks, siis me saame peaministrilt siiski eelarve kohta küsida. See on, nagu te ütlesite, viimane protseduuriline küsimus, võib-olla te annate siis konkreetse vastuse, lepime midagi kokku ja läheme istungiga edasi.
14:22 Aseesimees Toomas Kivimägi
Ma kahjuks pean kolmandat korda kordama, et lünkade täitmise võimalused on infotund, kirjalik küsimus ja arupärimine – need on viisid, kuidas te saate peaministri käest küsida. Ja ma ütlen veel kord, et praktiliselt iga nädal on peaminister teie ees ja selles mõttes on teie oskuse ja osaluse küsimus, mida ja millal ja milliseid küsimusi küsida.
Head kolleegid! Tänaseks olen mina lõpetanud vähemalt istungi rakendamise osa juures protseduuriliste küsimuste võtmise.