Riigikogu
Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Kalender

Vali ajavahemik Ava kalender

Alates:

Kuni:

Sulge X

Vaata tulemusi:

Otsi stenogramme

Kui soovid kindla päeva või ajavahemiku stenogrammi, vali kalendrist kuupäev või vahemik ning klikka „Otsi“ nupul. Kui soovid oma otsingut täpsustada, siis kasuta enne „Otsi“ nupule vajutamist all olevaid valikuid. Sisuotsing peab olema vähemalt 3-täheline.

Otsi stenogramme

Tühista
header-logo

Stenogrammid

Stenogrammid: 385 Ava/Sulge kõik
25.09.2025 / 10:00 XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:07 Peaminister Kristen Michali poliitiline avaldus seoses 2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu üleandmisega video-link-logo

Peaminister Kristen Michal: .
 

Taristuinvesteeringutest kõige suuremahulisemana jätkub Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitus.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitustegevus jätkub 2030. Loe lähemalt

Martin Helme: Rohepöörde raha, Rail video-link-logo Baltic video-link-logo, millega meil siin kiideldakse – noh, teivasjaam enne Läti piiri läheb meile maksma lõppkokkuvõttes viis miljardit, see jätkub. Loe lähemalt

Peeter Tali: Mina arvan, et taristuobjektid tuleb valmis ehitada, Rail video-link-logo Baltic video-link-logo täpselt samamoodi – mis siis, et üks erakond seda lõhub ja tahab ka juba Euroopa Liidust välja astuda, mis on äärmiselt ebamõistlik ega teeni Eesti rahva huve. Loe lähemalt

24.09.2025 / 14:00 XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:26

Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda Rail Balticu projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest" eelnõu (650 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Aseesimees Toomas Kivimägi: See on Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esitatud Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest eelnõu" 650 esimene lugemine. Loe lähemalt

Evelin Poolamets: Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust oleme rääkinud juba üle kümne aasta.
.
 

Nagu ma ütlesin, Rail video-link-logo Baltic video-link-logou esimese etapi ehituse maksumuseks hinnatakse 3,1 miljardit eurot, millest umbes 1,5 miljardit on praegu kaetud.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on ju tervik.
Lätis aga on ikka veel ainult ajutine taristu haldusasutus ning projekti peakoordinaator RB Rail video-link-logo AS-il ja riiklikel rakendusasutustel puudub mehhanism, mis ärgitaks vastavaid ministeeriume otsuseid kiiremini langetama.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ei ole enam suur projekt, vaid suur auk riigieelarves.
.
 

Seega kutsun üles, et peatada projekt enne, kui me oleme sidunud end võimatute kohustustega, nõuda ausust ja sõltumatut vahehindamist, kas Rail video-link-logo Baltic video-link-logo annab rohkem kasu kui olemasolevate raudteede uuendamine ja regionaalsete ühenduste arendamine.
Samuti tuleb arvestada, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kaudu ei pruugi kunagi tekkida algselt lubatud otseühendusi Lääne-Euroopa raudteevõrgustikuga.
Sellisel kujul Rail video-link-logo Baltic video-link-logout ei ole kellelegi vaja.
Meil peaks olema nii palju julgust tunnistada, et praegune Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekt ei arvesta rahaliste vahendite puudust ja vajab radikaalset ümberhindamist.
Seetõttu teeb EKRE ettepaneku Vabariigi Valitsusele loobuda Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest. Loe lähemalt

Evelin Poolamets: Kümme aastat tagasi võis Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekt tunduda ju toreda mõttena, et inimesed hakkavad Poolas äkki tööl käima.
Ja arvestades ka seda, kust Rail video-link-logo Baltic video-link-logo läbi läheb, loeme juba nimetustestki, et soode vahelt.
Loe lähemalt

Evelin Poolamets: See arutelu läks sinna välja, et kui me tahame Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust välja astuda, siis me peaksime välja astuma ka Euroopa Liidust. Loe lähemalt

Helle-Moonika Helme: … kas me oleksime saanud pigem rohkem seda, kui me saame nüüd, kui me topime tõesti mõttetusse projekti nimega Rail video-link-logo Baltic video-link-logo seda raha? Loe lähemalt

Evelin Poolamets: See, kui me kulutaks selle raha mõistlikult oma taristusse, ei ühti algse ideega, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo peab olema liikmesriike ühendav trass. Loe lähemalt

Rene Kokk: .
 

Aga oskad sa arvata, mis on see põhjus, miks siin saalis olijad tuliselt olid vastu sellele, et teha siin Rail video-link-logo Baltic video-link-logou uurimisgrupp siin Riigikogus või uurimiskomisjon? Loe lähemalt

Evelin Poolamets: Seesama Rail video-link-logo Baltic video-link-logou uurimiskomisjon oleks ju selle tõe avalikustanud. Loe lähemalt

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: Korruptsioonivastases erikomisjonis on ka Rail video-link-logo Baltic video-link-logou teema olnud mitmel korral üleval. Loe lähemalt

Õnne Pillak: Lisaks komisjoni liikmetele võtsid arutelust osa eelnõu esindajate poolt Evelin Poolamets, taristuminister Kuldar Leis, Kliimaministeeriumi liikuvuse põhiüksuse teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter, samast osakonnast veel Rail video-link-logo Baltic video-link-logou valdkonna juht Andres Lindemann ning Rail video-link-logo Baltic video-link-logo Estonia OÜ juhatuse liige ja tehniline juht Lauri Ulm.
Sellest rääkis taristuminister, kes kinnitas, et Eesti eesmärk on see, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo valmiks aastaks 2030 ning et ehitustempo on selle järgi paika pandud.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo Estonia OÜ esindaja kinnitas samuti, et rahastustempot jätkatakse planeeritult ning 2030.
Nagu siin juba ettekandja poolt kõlas, kuna eelnõu sõnastuse kohaselt tuleks väljuda kõikidest rahvusvahelistest lepingutest, mis seonduvad Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga, siis üks selline seostunud leping on ka Euroopa Liiduga liitumise leping, milles võeti ülesanne võtta üle Euroopa Liidu õigus ning seda rakendada ja ellu viia.
Pluss, lisaks sinna juurde veel tegelikult see kahju, mida Rail video-link-logo Baltic video-link-logou mittetegemine majanduslikult meile toob, ka juba välja ehitatud osa, kuhu on investeeringud tehtud.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo Estonia OÜ esindajad andsid teada, et ehituslepingud on sõlmitud, investeeringud on juba alanud.
Loe lähemalt

Kalle Grünthal: Fakt on see, et see asi, mis meile serveeriti, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logou maksumus on selline, on tegelikult ebaõige. Loe lähemalt

Helle-Moonika Helme: See julgeolekuaspekt käib alati läbi, kui me räägime Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust. Loe lähemalt

Jaak Valge: Märkisite majanduslikku kahju, mis Rail video-link-logo Baltic video-link-logou loobumisega kaasneks. Loe lähemalt

Õnne Pillak: See, et keskfraktsioon Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitamist ei toeta – no sain jälle kinnitust sellele. Loe lähemalt

Priit Sibul: Kas teil on sama info, mis mul, et järgmise perioodi investeeringuid planeerides on Rail video-link-logo Baltic video-link-logoult raha ära võetud, mida te hästi oluliseks investeeringuks peate? Loe lähemalt

Mart Maastik: Selle raha eest me ehitame nüüd sedasama Rail video-link-logo Baltic video-link-logout, sest riigil lihtsalt ei ole raha, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logout ehitada.
.
 

Iseasi on see, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logout peab pärast ülal pidama.
Meile on majanduskomisjonis esitatud korduvalt neid arvandmeid ja öeldud, et ei, kõik on väga hästi, tegelikult saab Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ise endaga hakkama, kui ta on valmis ehitatud, siis peale maksma ei pea. Loe lähemalt

Mart Helme: No see Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on nagu õpikunäide Eesti kääbusriigi gigantomaaniast.
.
 

Meil ei ole neljarealist teed Tartusse, meil ei ole neljarealist Via Baltic video-link-logoat, meil ei ole Saaremaa püsiühendust. Loe lähemalt

Lauri Laats: !
 

Kui me räägime Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust, siis tuleb loomulikult vaadata, kust see alguse sai ja mis on vahepeal toimunud ja kui kaugel me praegu oleme.
No eks sellest Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust hakati rääkima juba 2000. Loe lähemalt

Lauri Laats: Aga see on jäetud tagaplaanile, sellepärast et meie võtsime ette Rail video-link-logo Baltic video-link-logou. Loe lähemalt

Aseesimees Toomas Kivimägi: Panen lõpphääletusele Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esitatud Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest" eelnõu 650. Loe lähemalt

18:17

Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

video-link-logo

Regionaal- ja põllumajandusminister Hendrik Johannes Terras: Hetkel on meil kolm peamist raudteetrassi, millesse investeeringuid on juba tehtud, mis on minu hinnangul mõistlik lõpuni viia, Tallinna–Tartu ja Tallinna–Narva ning Rail video-link-logo Baltic video-link-logo, mille õigeaegne valmimine on prioriteet taristu arendamisel. Loe lähemalt

17.09.2025 / 12:00 XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:52 Rapla- ja Pärnumaa maavarade teemaplaneeringu lõpetamine video-link-logo

Peaminister Kristen Michal: Lisaks ei ole enam aktuaalne eesmärk toetada Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitust vajalike ehitusmaavarade planeerimisega, kuna see planeeringu ajakava ei võimalda projekti elluviimist mõjutada ja enamikus piirkondades on vajalik materjal tänaseks juba tagatud. Loe lähemalt

10.09.2025 / 14:00 XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

19:36

Konkurentsiseaduse täiendamise seaduse eelnõu (654 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Aivar Kokk: Nii et neid objekte võiks olla ka Rail video-link-logo Baltic video-link-logou peal või kuskil mujal. Loe lähemalt

19:53

Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (655 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakosta: Aga tuleb möönda, et ka näiteks Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekteerimisel lisati need sidekaablid mõnevõrra hiljem, see kipub olema, et sidekaabel läheb meelest ära. Loe lähemalt

19.06.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: .
 

Ma toon välja põhilised kaasused, mis meie huviorbiidis olid: Nordica pankrot, Rail video-link-logo Baltic video-link-logo, meretuulikute küsimus, Eesti Energia, Enefit ja Enefit Green, RMK salalepingud, Ida-Virumaa üleminekufondist eraldatud rahad, riigieelarve läbipaistvus, MTÜ-de toetamine, Bolti jaoks tehtud eriseadused, Pihlakodu kaasus, kohtumine peaprokuröriga. Loe lähemalt

11.06.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

23:42

Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (611 SE) teine lugemine

video-link-logo

Anti Poolamets: Aga vaatame üldist pilti: häbenematult öeldaksegi, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitust tuleb lihtsustada, et saaks aga kaevandusi avada, saaks aga kopa maasse lüüa. Loe lähemalt

11.06.2025 / 12:00 XV Riigikogu, V istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:44 Ida-Virumaa teeinfrastruktuur ja ohutus

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: Kui palju on planeeritud paralleelselt Rail Balticusse, lisaks sellele 70 miljonile, mis läheb rongide tellimisele? Loe lähemalt

Taristuminister Kuldar Leis: .
 

Lõpuks Rail Balticu rahastamise kohta: see ei puuduta teede rahastust, aga Rail Balticu rahastamiseks läheb nii palju vahendeid, nagu ette on nähtud, etappide kaupa, kui nad jõuavad töödega sinnamaale, kus on vaja rahastust juurde saada.
Mis puudutab reisirongide tellimist, siis see on regionaalministeeriumi rida ega puuduta Rail Balticu trassi ehitust. Loe lähemalt

09.06.2025 / 15:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

17:05

Arupärimine vaesuse leviku kohta Eestis (nr 757)

video-link-logo

Aleksandr Tšaplõgin: 2,7 miljardit eurot on Rail video-link-logo Baltic video-link-logou jaoks, mille puhul on juba selge, et sellel ei hakka kunagi olema piisavalt reisijaid ega kaupu ning maksumaksjad peavad igal aastal doteerima projekti vähemalt 35 miljoni euroga. Loe lähemalt

04.06.2025 / 12:00 XV Riigikogu, V istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:22 Rail Baltic video-link-logo

Esimees Lauri Hussar:

Tänane seitsmes küsimus on samuti peaminister Kristen Michalile, küsib Riigikogu liige Rain Epler ja teema on Rail video-link-logo Baltic video-link-logo. Loe lähemalt

Rain Epler: Kas Rail video-link-logo Baltic video-link-logou raudteed mööda saab 2030. Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: .
 

Mis puudutab Rail video-link-logo Baltic video-link-logout, siis kuna te küsisite pikemalt, ma vastan nüüd ka veidi pikemalt.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on ülioluline taristuühendus, Eestil on olnud juba Lennart Mere ajast unistus, et meil oleks kvaliteetne ühendus Euroopa südamesse.
Nii Euroopa riigijuhid kui ka, võin kinnitada, Eesti valitsus, peaminister, taristuminister ja kõik ministrid, kelle valdkonda see puudutab, ning Rail video-link-logo Baltic video-link-logou eest vastutavad inimesed teevad kõike selleks, unustamata ka erasektorit, [teevad oma parima], sest Eestis, oleme siiski ausad, meil ei ole kombeks ennast kiita, aga me oleme Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitamisel küll kõige tublimad.
Ja naljaga pooleks, aga võib-olla ka mitte tingimata naljaga pooleks, ma pakkusin, et kuna Eesti poolel me suudame seda ehitada pea kaks korda odavamalt ja oluliselt kiiremini, siis kui nad peaksid meie abi vajama, ma olen kindel, et meie Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ettevõtted, eraettevõtjad, on nõus seda andma – loomulikult nende kulude ja kirjadega. Loe lähemalt

Andres Metsoja: Ja tõepoolest, tükk aega Eesti liputeemaks on olnud Rail video-link-logo Baltic video-link-logo.
Samal ajal seal kõrval on ära projekteeritud ka Rail video-link-logo Baltic video-link-logou sild kahe eraldi sillana.
Ma mäletan, et omal ajal see oli üsna suur teema Pärnu linna sees, sellepärast et seal on kõrguste vahe, ja kui Rail video-link-logo Baltic video-link-logou silda planeeriti, siis see tekitas eraldi väga kõrge mulde ühe Raeküla ristmiku peale, mis omakorda tekitas järjekordse probleemi.
Võib-olla see on ka üks kokkuhoiukoht, kus Rail video-link-logo Baltic video-link-logous on võimalik saada säästu, sest eraldi tegemine tegelikult [ei ole mõistlik].
Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: Konkreetsete üksikobjektide üle otsustavad eeskätt taristu valdajad näiteks kas Transpordiametis või Rail video-link-logo Baltic video-link-logous. Loe lähemalt

03.06.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:01

Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

video-link-logo

Taristuminister Kuldar Leis: .
 

Aga nüüd alustame Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust, ühendusest, mis tugevdab nii meie majandust kui ka julgeolekut.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on Balti regiooni suurim taristuprojekt viimase sajandi jooksul ning üks Euroopa mastaapsemaid kiirraudteeühendusi, kuid selle tähtsust ei mõõdeta ainult rööbaste pikkuses.
.
 

Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ei ole ainult tulevikku vaatav projekt, vaid juba täna annab see Eestile majanduslikku kasu.
.
 

Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kogumaksumus on 3,07 miljardit eurot, millest Eesti panus on umbes 600 miljonit.
See tähendab, et tänu Euroopa Liidu toetusele on Rail video-link-logo Baltic video-link-logo meile selgelt plussinvesteering ehk siis maksutulu laekub rohkem, kui Eesti enda eelarve investeering on.
Seda kinnitab ka eelmisel nädalal toimunud Rail video-link-logo Baltic video-link-logo kõrgetasemeline kohtumine Leedus.
Selline esindatus näitab selgelt, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust on tänaseks saanud ka julgeolekuprojekt.
.
 

Veel kord: Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ei ole lihtsalt ühendus, vaid see on majanduslikult tark, julgeolekuliselt vajalik ja Eestit maailmaga ühendav transpordikoridor.
aastaks Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kiirraudtee Tallinnast Varssavini.
Lisaks lõpeb Kanama viadukti ehitus ja kuus Rail video-link-logo Baltic video-link-logou trassi ületavat viadukti.
Veel natuke raudteest ja rongidest, sest lisaks Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule investeerime ka olemasolevatesse raudteelõikudesse.
Ehk siis kokkuvõttes, ka läbi Tartu ja Valga saab Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule ja seega Varssavisse.
Ehk Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ei ole [raudtee] ainult Tallinnast Varssavisse, vaid hõlmab ka kõrvalraudteed läbi Tartu. Loe lähemalt

Aleksandr Tšaplõgin: Mul on küsimus Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kohta. Loe lähemalt

Taristuminister Kuldar Leis: Poola on valmis, Poola väga ootab, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logout edasi ehitatakse sellises tempos, nagu lubatud on.
Nii et me peame uskuma, et ka meie lõunanaabrid Läti ja Leedu saavad 2030 Rail video-link-logo Baltic video-link-logou valmis.
Meil on selge plaan: 2030 on Rail video-link-logo Baltic video-link-logo valmis, ja selle heaks me töötame.
Ma võin saata pärast õiged, tänased numbrid, mis näitavad Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kaubavoogude ja reisijate arvu prognoose [selle aja kohta], kui [raudtee] on valmis saanud.
Aga hästi üldistatult öeldes, kui Rail video-link-logo Baltic video-link-logo saab kogu ulatuses valmis, siis alates teisest aastast ei ole vaja enam peale maksta ehk siis ollakse jooksvalt nullis või plussis.
Loe lähemalt

Taristuminister Kuldar Leis: Ma kujutan ette, et ega Rail video-link-logo Baltic video-link-logou puhul ei saa olla mingit väga teistsugust lahendust võrreldes teiste raudteedega, kogu meie taristut kaitstakse [ühtemoodi]. Loe lähemalt

Vadim Belobrovtsev: Minu küsimus puudutab Rail video-link-logo Baltic video-link-logout.
Kuidas üldse suhtuda sellesse olukorras, kus peaminister ise ütleb, et Eestil jääb praegu puudu 400 kuni 500 miljonit eurot Rail video-link-logo Baltic video-link-logou valmis ehitamiseks?
Loe lähemalt

Urmas Kruuse: Ühelt poolt kurvastab see, et meil on siin saalis ka jõude, kes iga hinna eest sooviks, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo kunagi valmis ei saaks, mis oleks totaalne viga, arvestades perspektiivi ja seda, kuhu me kuulume ja millised on meie ühenduse võimalused, rääkimata strateegilisest vajadusest.
Kas ma olen õigesti aru saanud, et soomlased juba ootavad Rail video-link-logo Baltic video-link-logou valmimist ja pigem valmistuvad teatud kaubavoogudeks?
Loe lähemalt

Riina Solman: Rääkisite Ülemiste terminalist, Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust ja Via Baltic video-link-logoast. Loe lähemalt

Jaak Valge: Teie rääkisite entusiastlikult Rail video-link-logo Baltic video-link-logou väljaehitamisest. Loe lähemalt

Taristuminister Kuldar Leis: Kui on selline otsus tehtud, [puudutagu] see Rail video-link-logo Baltic video-link-logout või midagi muud, siis tuleb see ellu viia. Loe lähemalt

Kalle Grünthal: Mind huvitab Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ja omandivorm.
Tahaks teada, kellele Rail video-link-logo Baltic video-link-logo tegelikult kuulub.
Kui te hakkate meile rääkima, et siin on erinevad ettevõtted, näiteks AS Baltic video-link-logo Rail video-link-logo, kes tegeleb kaubavedudega, osaühing Rail video-link-logo Baltic video-link-logo Estonia, kes tegeleb arendusega, peale selle on ka Balti riikide ühisfirmad, kes tegelevad kõik, ütleme, selle haldamise, logistika ja tööshoidmisega – sama küsimust küsisin ma eelmises koosseisus ka minister Taavi Aasa käest –, siis kes on Rail video-link-logo Baltic video-link-logou tegelik omanik?
Äkki te ütlete mulle pärast seda ülevoolavat kõnet Rail video-link-logo Baltic video-link-logou positiivsuse kohta, kes on Rail video-link-logo Baltic video-link-logou tegelik omanik.
Loe lähemalt

Taristuminister Kuldar Leis: Rail video-link-logo Baltic video-link-logou Eesti osa omanik on Eesti riik ehk siis seda on rajamas Eesti riik, [sellega tegelevad] taristuminister, Rail video-link-logo Baltic video-link-logo Estonia ja nii edasi. Loe lähemalt

Riina Sikkut: Te olite vaevalt jõudnud lõpetada lause, tsiteerin, "Mul on väga hea meel, et taristuvaldkonnas praktiliselt poliitikat ei ole, see on nagu ettevõtlus, see on puhas Eesti paremaks tegemine", kui tuli kriitiline Rail video-link-logo Baltic video-link-logou teemaline küsimus Tšaplõginilt. Loe lähemalt

Lauri Laats: Esiteks räägime Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust.
Minister tõi välja, et juba praegu mõjub Rail video-link-logo Baltic video-link-logo hästi meie majandusele, kuna läbi lisatöökohtade laekuvad loomulikult ka maksud.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logou puhul on hästi palju küsimusi, millele hetkel vastuseid ei ole, ja eelkõige puudutavad need meie naabreid.
Me räägime iga-aastastest kuludest, mis puudutavad Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ülalhoidmist.
Me ei suuda õpetajatelegi väikest palgalisa tekitada, aga miskipärast me näeme juba ette, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga saame me ikkagi hakkama.
Loe lähemalt

Mart Maastik: Niipalju kui mina tean, läheb praegu lõviosa Eestis kogutud CO2 rahast Rail video-link-logo Baltic video-link-logousse.
Seda enam, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logousse võime me matta päris palju [raha] veel.
Loe lähemalt

Anti Poolamets: Hull olukord on Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga, mille kohta on tõendid laual.
Läti Rail video-link-logo Baltic video-link-logou uurimiskomisjoni juht on käinud mitu korda Eesti komisjoni ees esinemas ja tõdenud, et Lätis on asjad eriti halvad.
Aga paraku siis, kui Lätis on asjad halvad, on ka Eestis asjad halvad, sest Rail video-link-logo Baltic video-link-logo pidi ikkagi jõudma Varssavisse, mitte Häädemeestele.
Aga mis kõige hullem Rail video-link-logo Baltic video-link-logou puhul – selle järele lihtsalt puudub nõudlus.
See on kõige suurem probleem, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ei hakka ennast ära tasuma ja isegi siis, kui 10 miljardit ja veelgi [rohkem] on ära kulutatud, on probleem selles, et me hakkame ülejäänud taristu arvelt maksma raudteele väga suuri summasid igal aastal, mis teeb olukorra keerulisemaks.
aastal oli teehoiuks ette nähtud 231 miljonit eurot, siis tänavuseks aastaks on teehoiule jäänud 168 miljonit eurot, nende hulgas on ka Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule [minev raha].
Riigi vastus oli: kohanege, Rail video-link-logo Baltic video-link-logousse lähevad suured summad, hakake teede asemel raudteed ehitama.
Ma vaatasin, kuhu te soovite Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kohalikke peatusi teha.
Loe lähemalt

Anti Poolamets: Samas ärme unustame, et maanteetransport on paindlik ja just head teed võiksid meid Rail video-link-logo Baltic video-link-logou asemel viia Riiga, Vilniusesse, Varssavisse ja Berliini.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo seda eesmärki ei täida.
Loe lähemalt

Maido Ruusmann: Kui me räägime Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust, käivitatavast Tartu–Riia rongiühendusest või Tartu–Helsingi lennuühendusest, siis [on selge], et need kahtlemata [toovad] majandusele suure sõõmu positiivsust ja aitavad tuua inimesi väljastpoolt meile Eestisse, elavdamaks-turgutamaks meie majandust, ja aitavad meie inimestel liikuda väljapoole. Loe lähemalt

Maido Ruusmann: .
 

Ja noh, punkte Rail video-link-logo Baltic video-link-logousse ka. Loe lähemalt

21.05.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

20:59

Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Varro Vooglaid: Paralleelselt me loeme ka sellest, et neil ei ole raha eraldatud Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitamiseks Eesti poole, mis on ju mingitpidi mõistlik. Loe lähemalt

20.05.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

11:20

Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Anti Poolamets: Lätlased peaksid meile igas mõttes eeskujuks olema: nii läti keele positsiooni kindlustamisega, Rail video-link-logo Baltic video-link-logou rahade raiskamise tõkestamisega kui ka oma maksupoliitikaga. Loe lähemalt

19.05.2025 / 15:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:24

Arupärimine Kagu-Eesti piiriala julgeoleku kohta (nr 729)

video-link-logo

Mart Helme: aastal hakati rääkima Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust.
Mitu kilomeetrit Rail video-link-logo Baltic video-link-logout on valmis ehitatud peale nende mõnede viaduktide ja mingisuguste muude kaasnevate asjade, trammitee ja mis siin veel võib-olla arvesse tulevad?
Loe lähemalt

16:51

Arupärimine Via Baltica väljaehitamise kohta (nr 734)

video-link-logo

Andrei Korobeinik: Ja see rõõm ei olnud mitte selle konkreetse erakonna valimise tõttu, vaid selle tõttu, et Romek Kosenkranius ütles, et ta liitus Reformierakonnaga selle pärast, et ta seisab Via Baltic video-link-logoa väljaehitamise eest, et see maantee oleks neljarealine.
Eeskätt sellepärast, et just Reformierakond oli see erakond, kes lubas kindlalt, et aastaks 2050 seda ei juhtu ehk Via Baltic video-link-logoa neljarealiseks ei muutu.
.
 

Võib-olla nende küsimuste vastustest me saame rohkem infot selle kohta, kas plaanid Via Baltic video-link-logoa väljaehitamiseks on ikka olemas.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ei tule nii pea, aga muu Euroopaga ühendatud infrastruktuur oleks meile väga oluline.
Võib-olla oli tegemist kommunikatsiooni probleemiga ja tegelikult Reformierakond ei plaani siiski neljarealist Via Baltic video-link-logoat ja nii edasi. Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: Ja ma kohe alguses ütlen, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo tuleb ka, ikka.
.

Esiteks küsimus: "Milline on Via Baltic video-link-logoa arendamise reaalne ajakava ja kas Reformierakonna valitsus kavatseb taastada investeeringud neljarealise tee väljaehitamiseks?
Aastatel 2014–2024 on Eesti investeerinud Via Baltic video-link-logoa trassi arendamisse, liiklusohutuse parandamisse ja liikluse läbilaskevõime suurendamisse kokku ligikaudu 100 miljonit eurot.
Via Baltic video-link-logoa arendamiseks ette nähtud vahendid on kavandatud riigi eelarvestrateegias 2025–2028.
.

Kaks: "Milline on valitsuse seisukoht Euroopa Liidu kaasrahastuse kasutamise võimaluste kohta Via Baltic video-link-logoa arendamiseks?
Via Baltic video-link-logoa arendamiseks on saadud kasutada ühtekuuluvusfondi ja Euroopa ühendamise rahastu ehk CEF-i vahendeid.
.

Kolmas küsimus: "Kas Romek Kosenkraniusele anti Reformierakonda astumise eel mingeid lubadusi Via Baltic video-link-logoa arendamise osas ning kui jah, siis millised?
.

Neljas küsimus: "Kas Reformierakond plaanib Via Baltic video-link-logoa osas oma varasemaid otsuseid muuta, või on hr Kosenkranius langenud pettuse ohvriks? Loe lähemalt

Vadim Belobrovtsev: Peab tunnistama, et ei lähe meil kuidagi liiga kergelt nende Baltic video-link-logoatega.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga on nüüd tükk probleeme ja Via Baltic video-link-logoa ei saa kuidagi valmis.
Näiteks ehk seesama Via Baltic video-link-logoa ehitada lõpuni, sest teatud mõttes on see kindlasti meie julgeoleku pant, ja siis juba hakata selliseid projekte nagu Rail video-link-logo Baltic video-link-logo edasi arendama?
Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehituses me oleme Baltimaade kõige tublimad.
Eesti Rail video-link-logo Baltic video-link-logou meeskond ja naiskond, kes seal toimetavad, ettevõtjad, kes on sellega seotud, ka ametnikud ja poliitikud on minu meelest päris kenasti toimetanud.
Ja olenemata sellest tähtaja muutusest tollal, ma julgeks praegu isegi objektiivselt [lähenedes] öelda, et Eesti on Rail video-link-logo Baltic video-link-logou rajamisel Baltimaadest kõige tublim.
Nii et ma ütleks, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga läheb siiski päris kenasti.
.

Air Baltic video-link-logouga [seotu] kohta ma ütleks nii, et jah, meil ei ole osalust, aga klientidena – ma olen seda ka varem öelnud valitsuse pressikonverentsil – on meil põhjust olla lätlastele väga tänulikud, et neil nii kvaliteetne lennukompanii on.
.
 

Nüüd, Via Baltic video-link-logoast.
.
 

Ja kui te küsite minu isiklikku eelistust ja arvamust, siis kui Romek Kosenkranius ütleb, et Via Baltic video-link-logoa eest tuleb seista ja see tuleb neljarajaliseks ehitada või, ütleme, kas või alguses mõned lõigud 2 + 1 reaga, siis ma olen temaga väga nõus. Loe lähemalt

Vladimir Arhipov: Te ütlesite, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on tähtis militaarobjekt, aga samas iga sõjaväelane ja raudteelane ütleb, kui kergesti haavatav see on. Loe lähemalt

Vladimir Arhipov: Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on, nagu te ütlesite, militaarobjekt, aga tegelikult ju kõik sõjaväelased ja raudteelased teavad, kui kergesti haavatav see on.
Võib-olla oleks mõistlikum ikkagi Via Baltic video-link-logoale tõesti rohkem tähelepanu suunata?
Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: Rail video-link-logo Baltic video-link-logo, ma meenutan, on kindlasti Pärnumaa inimestele sama tähtis nagu kogu Eestile.
.
 

Via Baltic video-link-logoa jaoks täpselt samamoodi, nagu ma kirjeldasin, me otsime erinevaid rahastusvõimalusi. Loe lähemalt

Lauri Laats: Loodame, et see Euroopa süda ei piirdu Iklaga ja Rail video-link-logo Baltic video-link-logoul tõesti saab liikuda Euroopa südamesse.
Kui lugeda erinevaid raporteid, siis Via Baltic video-link-logoa on üks Eesti ohtlikumaid maanteid, kus toimub iga aasta õnnetusi.
Loe lähemalt

Andrei Korobeinik: Midagi uut paraku see valitsus ei plaani Via Baltic video-link-logoa osas.
Kui Kristen ütleb, et neljarajaline Via Baltic video-link-logoa peab saama tõepoolest prioriteediks ja võiks olla kiiresti valmis, siis ta unustab lisada, kuidas see täpsemalt juhtub, kui praegune valitsus loobub selle projekti arendamisest.
Jah, võimalik, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo tuleb kunagi, aga väga selgelt ei juhtu seda sellel kümnendil.
Seda narratiivi jätkab ka peaminister: et just tema pärast, Putini pärast ei tohi Via Baltic video-link-logoat ehitada.
Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: Ja teiseks, ma just rääkisin teile – küllap te samal ajal sosistasite naabriga, mis ei ole mingi patt, aga te lihtsalt ei kuulnud seda vastust –, et taristu rahastamisse, muu hulgas Rail video-link-logo Baltic video-link-logousse me panime eelmine aasta 200 miljonit ja veidi peale juurde raskel ajal. Loe lähemalt

15.05.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Rain Epler: Esmaspäeval toimus mälestusväärne korruptsioonivastase erikomisjoni istung, kus arutati Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga seonduvat.
Kui ta oli lõpetanud, siis võttis sõna Lätist külla tulnud Rail video-link-logo Baltic video-link-logou uurimiskomisjoni esimees, kes ütles, et jah, sellised riskid on, ja näitas seda dokumentaalselt.
Loe lähemalt

14.05.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

18:08

Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada taotlus Euroopa Komisjonile energiatootmisettevõtete vabastamiseks CO2 kvootide ostmise kohustusest" eelnõu (619 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Rain Epler: .

Siis rääkisid ametnikud pikalt sellest, kuidas riik saab kvoodimüügi tuludega palju häid asju teha: majasid soojustada, Rail video-link-logo Baltic video-link-logout ehitada ja mida kõike veel. Loe lähemalt

Mart Maastik: Teatavasti CO2-kvoodiraha laekub riigieelarvesse ja selle eest ehitatakse siis näiteks Rail video-link-logo Baltic video-link-logout. Loe lähemalt

Hanah Lahe: Aga Rail video-link-logo Baltic video-link-logo kindlasti on rohelise ja jätkusuutliku arengu osa, see ühendab meid teiste Euroopa riikidega.
Rail video-link-logo Baltic video-link-logoul kahtlemata on keskkonnamõjusid, mis ei ole positiivsed, aga mina arvan, et need positiivsed mõjud kaaluvad negatiivsed üles.
Loe lähemalt

22:15

Looduskaitseseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Natura hindamine) eelnõu (610 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Rene Kokk: Ühe Rail video-link-logo Baltic video-link-logou viadukti juures pidi maaomanik enne oma maa peale saamiseks sõitma 300–400 meetrit, nüüd peab ta selleks sõitma kolm-neli kilomeetrit, ja riik [määras] talle tohutult suuremeelse hüvitise: natuke alla 40 euro makstakse talle kümne aasta vältel. Loe lähemalt

23:44

Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (611 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Hanah Lahe: See polnud küsimus, see oli pigem märkus, mis puudutas eelnõus nimetatud keskpolügooni ja Rail video-link-logo Baltic video-link-logou tegevuste lihtsustamist. Loe lähemalt

23:55

Looduskaitseseaduse, jahiseaduse ja riigivaraseaduse muutmise seaduse eelnõu (612 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Energeetika- ja keskkonnaminister Andres Sutt: Sellega välditakse oluliste arenduste, nagu näiteks Kaitseväe polügoonid, Rail video-link-logo Baltic video-link-logo, tuulepargid ja muu taoline, viibimist või peatumist.
Selline hüvitusalade määramine on olnud vajalik näiteks Rail video-link-logo Baltic video-link-logou trassi planeerimisel, sest kavandatav trass mõjutab Natura alal olevaid metsise elupaiku.
Loe lähemalt

14.05.2025 / 12:00 XV Riigikogu, V istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:11 Kärped video-link-logo

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: Meil järjest kärbitakse teehoiukava, teed lagunevad, neljarealisi maanteid ei ehitata, aga samal ajal on valitsus valmis tellima 70 miljoni euro eest ronge Rail video-link-logo Baltic video-link-logou jaoks, kuigi meil ei ole kindlust, kust me leiame puuduoleva raha raudtee valmis ehitamiseks.
Osales ka Läti parlamendi Rail video-link-logo Baltic video-link-logou uurimiskomisjoni esimees, kes [tõi välja] ka vastava analüüsi ja arvutused, ja tema omalt poolt kinnitas, et enne 2035.
Nagu ma naljaga pooleks ütlen, on Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust meil saanud Tallinna-Häädemeeste ekspress.
Loe lähemalt

Peaminister Kristen Michal: Eestis on aastaid tehtud Kremlist tulevat vastutööd Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule, ma arvan, et Baltimaades samamoodi.
.
 

Teiseks, Eesti on tõepoolest kõige tublim Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitamisel ja mul on selle üle ainult hea meel.
Eesti Rail video-link-logo Baltic video-link-logou hangetega töö käib.
Läti poolele oleme me täpselt samamoodi positiivset toetust avaldanud, sest me taotleme Euroopast koos täiendavat rahastust Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule, loomulikult, valmisolekuga ka enda vajak katta.
Ma meenutan, et selgi aastal me leidsime eelarvest hulga raha, sadu miljoneid tegelikult, Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kiiremaks arendamiseks.
.
 

Nii et selliste laetud väidete segamine, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo on midagi pisikest ja vastuolus Eesti tulevikuhuvidega – võib-olla Eesti parlamendierakonnal ei maksa asuda nende ritta, kes kujutavad Eestit ette isoleeritud saarekesena, mitte Euroopaga ühenduses oleva riigina.
Selle jaoks ongi Rail video-link-logo Baltic video-link-logout vaja ja Eesti on selles väga tubli olnud. Loe lähemalt

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: Ma tunnen, et tegelikult ei olnud see absoluutselt kohane peaministrile, et kui mina räägin Rail video-link-logo Baltic video-link-logouga seotud muredest ja Eesti inimeste muredest, siis ta toob koheselt paralleeli Kremli jutupunktidega. Loe lähemalt

Lauri Laats: Väide oli see, et üks erakond, kelle [liige] parasjagu küsis, ehk siis Keskerakond on Rail video-link-logo Baltic video-link-logou vastu. Loe lähemalt

Esimees Lauri Hussar: Ma tunnen Andris Kulbergsi isiklikult väga hästi ja ta on väga tugev Rail video-link-logo Baltic video-link-logou toetaja.
Tema huvi on see, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logo ehitataks õigeaegselt valmis.
Loe lähemalt

12:32 Ligi ja lambad video-link-logo

Peaminister Kristen Michal: .
 Ma lihtsalt vaatasin vahepeal järgi, et ka näiteks Tunne Kelam on viisakalt kirjutanud, et vastuseis Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule on vesi Kremli veskile.
.
 

Ja sellest Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitamise entusiasmist – ma siiski meenutan, et keskerakondlasest taristuministri Taavi Aasa ajal sai järsku aastast neli. Loe lähemalt

12.05.2025 / 15:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

20:01

Vaba mikrofon

video-link-logo

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: Täna oli korruptsioonivastase erikomisjoni istungil arutlusel Rail video-link-logo Baltic video-link-logou küsimus.
Osales ka Läti parlamendi Rail video-link-logo Baltic video-link-logou uurimiskomisjoni esimees, kes omalt poolt kinnitas, et enne 2035.
Samal ajal soovib meie valitsus tellida Rail video-link-logo Baltic video-link-logou jaoks 75 miljoni euro väärtuses uusi ronge, omamata kindlust, et me ise leiame puuduoleva raha ja Läti ehitab oma osa valmis.
Elron ja Rail video-link-logo Baltic video-link-logo Estonia kinnitasid täna istungil, et nende rongidega hakatakse sõitma vaid Eestis ning pole kindlust, et need hakkavad sõitma Eesti piirist kaugemale.
Põhimõtteliselt on Rail video-link-logo Baltic video-link-logoust saanud Tallinna-Häädemeeste ekspress.
.
 

Ma tuletan meelde, et Keit Kasemets juba varem tunnistas, et mingit riskide analüüsi Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekti kohta tehtud ei ole.
Lisaks avaldas Läti uurimiskomisjoni esimees muret, et tema ei ole kindel, et Läti ehitussektor üldse kannab lähiaastatel Rail video-link-logo Baltic video-link-logou projekti välja. Loe lähemalt

07.05.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:10

Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) kolmas lugemine

video-link-logo

Mart Maastik: Kuid reaalselt lapitakse selle raha toel Rail video-link-logo Baltic video-link-logou lõpmatut rahaauku. Loe lähemalt

17:41

Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

video-link-logo

Annely Akkermann: Põlevkivimaardlaid võiks nagu avada küll, aga tohutu probleem on näiteks Nursipalu harjutusväli ja tohutu probleem on Rail video-link-logo Baltic video-link-logo. Loe lähemalt

20:09

Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (594 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Rene Kokk: .
 

Rääkimata Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitusest.
Ja teie surute selle Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehituseks iga aasta sadu miljoneid eelarvekulu, rääkimata sellest, mis see maksma hakkab siis, kui see valmis saab. Loe lähemalt

Anastassia Kovalenko-Kõlvart: .
  

Rail video-link-logo Baltic video-link-logou kohta oli teil väga õige kommentaar, et põhimõtteliselt me ehitame mitme miljardi eest kiiret rongiliini Tallinnast Läti piirini. Loe lähemalt

Rene Kokk: .
  

Aga tulen veel Rail video-link-logo Baltic video-link-logou juurde tagasi.
.

Mina ei ole üldse optimistlik, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logou maad lähiaastatel selle ehitamise jaoks suudetakse ära omandada ja [need vaidlused] kohtuastmetes ära vaielda. Loe lähemalt

21:21

Julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Martin Helme: .

Ma ei tea, kas Eesti inimesed olid ikka tegelikult nii innukad ka seda nii-öelda julgeolekumaksu maksma, aga kui see raha läheb päriselt igale poole ehk tuulikute subsideerimisse ja Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitamisse ja tont teab veel kuhu, siis, ma arvan küll, Eesti inimesed ei tunne, et see oleks väga suur patriootlik panus. Loe lähemalt

07.05.2025 / 12:00 XV Riigikogu, V istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:01 Bürokraatia paisumine ja majanduse konkurentsivõime video-link-logo

Peaminister Kristen Michal: Üle 200 miljoni oleme taristuehituse valdkonda andnud, hoolimata sellest, et eelarve on keeruline, ka Rail video-link-logo Baltic video-link-logou ehitusse, seegi on väga oluline ühendus, ja astume muidki samme. Loe lähemalt

24.04.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:07

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuuletööstuse pahupoolest" arutelu

video-link-logo

Mart Helme: Me oleme nüüd juba kümmekond aastat näinud, et meil ehitatakse sajandi raudteeprojekti nimega Rail video-link-logo Baltic video-link-logo – ja ei idane ega mädane, aga raha muudkui voolab. Loe lähemalt

09.04.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:08

Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (592 SE) esimese lugemise jätkamine

video-link-logo

Martin Helme: Sa juba juhtisid tähelepanu, et Rail video-link-logo Baltic video-link-logoule [läheb] 5 miljardit …

Loe lähemalt

09.04.2025 / 12:00 XV Riigikogu, V istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:20 Kaitsetööstuspark video-link-logo

Andres Metsoja: Kas see tähendab seda, mis tavapäraselt investeeringutega kipub olema, nagu meil näiteks Lõuna-Pärnumaa otsas seoses Rail video-link-logo Baltic video-link-logou trassikoridoriga oli – tekkisid kompensatsioonialad looduskaitselises mõttes, mis tulid ümber tõsta, võtta täiendavalt kaitse alla? Loe lähemalt

07.04.2025 / 15:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

16:18

Vaba mikrofon

video-link-logo

Rain Epler: Ta rääkis, et Euroopa uuenenud reeglite järgi me saaksime Euroopa rahast isegi kuni 500 miljonit panna riigikaitsesse, aga me ei saa seda teha, sest me peame raudteed elektrifitseerima ja Rail video-link-logo Baltic video-link-logout edasi ehitama. Loe lähemalt

24.03.2025 / 15:00 XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:20

Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Mart Maastik: Me ehitame Rail video-link-logo Baltic video-link-logout! Loe lähemalt

19.03.2025 / 12:00 XV Riigikogu, V istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:30 Valitsuse kärpekava

Peaminister Kristen Michal: See läheb eeskätt Rail Balticu projekti, sinna panime eelmise aasta eelarvest üle 200 miljoni täiendavalt veel lisaks.
Aga, noh, tunnistame, et majandus on küll veidi paremas olukorras, taristusse läheb rohkem raha, just Rail Balticusse, aga väga palju tuleb panna ka kaitsesse.
Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee