Jaa, aitäh! Siin oli jälle päris mitu küsimust. Proovin [vastuse ajaraamesse] ära mahutada.
Kõigepealt tulumaksumuudatustest. Tulumaksumuudatuste puhul on nii, et hilisem faktikontroll või ajalugu näitab, kuidas nendega läheb. Kui meil oli valitsus, kus olid sotsiaaldemokraadid – ja ma austan seda, et neil on teistsugune maailmavaade –, ja kui meil on valitsus, kus meil ei ole sotsiaaldemokraate, siis tulevad maksumuudatused. Küllap ei pea olema Sherlock Holmes, et järeldada, et ilmselt ilma nendeta saab maksusüsteemi veidi teistmoodi teha.
Jah, tõsi, meile annavad riigikaitsekulude kiiremal kasvatamisel hõlpu Euroopa Liidu muudetud reeglid. Need aitavad seda teha. Aga me kaotame ettevõtte kasumimaksu ja minu jaoks on see ikkagi päris oluline põhimõtteline küsimus. Vaadake, Eesti ettevõtluse maksustamise [süsteem] on olnud aastaid maailma parim. Eesmärk iseenesest ei ole muidugi olla maailma parim, aga see on üks investeerimisargument, miks väiksesse kaugesse riiki inimesed tuleksid investeerima, ja seda eriti sellisel ajal, kui maailm on ebakindel koht. Kui me tahame, et siia tuldaks investeerima, siis hea maksusüsteemi hoidmine on osa [strateegiast], et me saaksime kõik jõukamaks, siia tuleks ettevõtteid ja et Eesti ettevõtjad investeeriks.
Nii et selle maksu kaotamiseks, nagu ütlesin, ma loodan märksa suuremat tuge kui ainult koalitsioonifraktsioonidelt. Kõik nendest ei toeta, osa vast ikka toetab.
Eraisikute tulumaksu süsteemi puhul esimesest eurost maksustamine – sellegi kaotame ja see jätab inimestele rohkem raha kätte, [mõjudes] eriti neile, kelle sissetulek on väiksem. Esimesest eurost tulumaks oleks puudutanud rohkem just väiksema sissetulekuga inimesi, muu hulgas ka pensionäre. See tähendab seda, et neile jääb rohkem raha kätte. Samamoodi juba seadustatud ja aeg-ajalt siin saalis kahtluse alla pandud tulumaksuküüru kaotamine ja tulumaksuvaba miinimumi tõus – seegi jätab inimestele rohkem raha kätte ja eriti [mõjub] see just neile, kelle teenistus on veidi väiksem.
Seetõttu ma arvan, et need maksumuudatused [on head]. Meeldib see teile või ei meeldi, aga eelmine valitsus ja see valitsus, mis nüüd alustab, kindlasti on erinevad.
Ja kaitsekulud tõusevad, kindlasti võtame ka laenu, seda me oleme öelnud. Kõik need tegevused on töös ja nendega nähakse juba vaeva.
Kui te küsite valitsusse [võetavate] ministrite valiku kohta, siis kõikide ministrite puhul tehakse taustakontroll. Vajadusel tehakse ka ennetavaid taustakontrolle. Igor Taro puhul, jah, ma saan aru, et te olete välja otsinud mõne lause tema väljaütlemistest, aga ma siiski juhin tähelepanu, et nagu ka ajakirjanikud, tema kolleegid, on kirjeldanud, tegemist on inimesega, kes on pikalt ja põhjalikult valgustanud Putini kuritegusid Ukrainas, kes on kirjeldanud seda, mida Venemaa seal korda saadab, kes on käinud Ukrainas tegelikult kaasa elamas. Nii et ma arvan, et te olete üdini eksiteel sellise inimese mustamisega.
Ja kui te küsite, kus piir ette tuleb, siis ma kardan, et see piir võib ette tulla näiteks EKRE maailmavaate puhul, kui jutt on valitsusse saamisest.