Aitäh! See on nüüd väga huvitav lähtekoht. Sest jällegi, minu meelest just Keskerakond nõudis eelmisel kevadel Riigikogus avatud debatti, asjade läbiarutamist, ärakuulamist ja nii edasi. Juba sel hetkel oli mul kahtlus, et see ei pruugi olla siiras soov, arvestades Keskerakonna varasemat rapsimist maksumuudatustega, kui 2016. aastal liideti Riigikogus juba teisel lugemisel olevale eelnõule lihtsalt üle kümne muudatuse otsa ilma kelleltki midagi küsimata ning ilma kedagi kaasamata ja ilma ühegi mõjuanalüüsita rulliti see otsus lihtsalt Riigikogust läbi.
Nüüd te kinnitate oma sõnadega, et kui valitsus või minister viib läbi sellist kaasavat seaduseloomet, töötab välja VTK, kuulab arvamust – nagu ma enne ütlesin, VTK kohta tulnud tagasiside tulemusel sai Eesti autodelt see registreerimistasu maha võetud –, siis me teeme eelnõu, kuulame jälle avalikku arvamust, toome selle eelnõu kenasti Riigikokku, kus toimub kaasamine, sisuliste muudatusettepanekute kuulamine ja siis antakse veel võimalus kaaluda, ehk saab eelnõus midagi muuta, seda paremaks teha, siis on see [teie arvates] maksumaksja raha raiskamine.
Ma ei ole sellega absoluutselt nõus, see ongi see seadusloome, viis, kuidas me peaksime Eesti Vabariigis oma seadusi looma. Ehk me ütleme, et meil on selline kavatsus, meil on selline plaan … Muu hulgas, vahemärkusena: Keskerakond on olnud kunagi väga tugev mootorsõiduki- ja automaksu toetaja. Jüri Ratase tsitaate mul siin kohe võtta ei ole, aga need on kõik kõlanud, kus automaks tuleb teha, see on keskkonnale vajalik, see on riigi rahale vajalik. Tõsi, siis sai jõud otsa, jäi see tegemata, aga see kõik on Keskerakonnal plaanides ja soovides olnud.
Tulles nüüd tagasi selle seadusloome juurde, siis mina väga tugevalt toetan seda, et me informeerime Eesti ühiskonda, mida me plaanime teha, teeme VTK, kirjeldame, miks me seda teeme, kellele me seda teeme ja millised on mõjud. Selle põhjal töötame välja põhjaliku eelnõu, reaalselt ja sisuliselt arutame seda erinevate ühiskonnagruppidega ning arvestame ka ettepanekuid.
Siinkohal on hea tuua näide puuetega inimeste kohta, kellele te viitasite, öeldes, et justkui mingit erisust pole. Ei, puuetega inimestega on sotsiaalkaitseminister teinud tõsist tööd mootorsõidukimaksu vaates ja üle 8 miljoni euro läheb toetusi neile selleks, et neid mõjusid leevendada, ja mitte ainult autoostuks või autoga sõitmiseks, vaid üldse liikuvuseks, et erivajadusega inimesed saaksid liikuda kodust välja ja tööle.