Aitäh! Ma olen selles mõttes teiega nõus, et ühistranspordi korraldusega on asjad väga halvasti. Kui me vaatame, kus need asjad halvasti läksid, siis üks suur vale otsus, mis on tehtud, on tasuta ühistranspordi kehtestamine, mis tegelikult suretas välja kommertsliinid. Ja minu teada, kui ma õigesti mäletan, oli Isamaa selle otsuse juures ja selle otsuse ajal valitsuses. Aga mis olnud, see olnud. Praegu peame vaatama, kuidas siit edasi [minna].
Kõik see kriitika, mis te ütlete ühistranspordi korralduse kohta, et [kuidas] ühe piletiga saada punktist A punkti B, kui sa pead kasutama erinevaid [transpordiliike], näiteks bussi ja rongi … Selle kõigega tegeleb praegu regionaalminister, et see süsteem oleks nii, et inimesed saaksid sealt, kust neil on vaja, sinna, kuhu neil on vaja, nendel aegadel, kui neil on vaja, et nad saaksid seda võimalikult lihtsalt ja et tõesti ei vaadataks ainult ühte liini, näiteks rongi – aga rongile veab buss väiksematest kohtadest ette –, ja need [väljumisajad] jookseksid niimoodi, et [inimene] saaks selle rongi peale jõuda. Selle kõigega tegeleb regionaalministeerium, kes on saanud teisest ministeeriumist juurde hulgaliselt inimesi, kes ainult selle peale aega kulutavad.
Ka see kriitika on teil õige, mis puudutab peatuskohti. Tõesti on nii, et kommertsliini vedajat ei saa me kohustada peatust tegema. Aga nende suurte kohtade puhul on probleem eelkõige selles, et pole seda peatuskohta. Isegi kommertsliini vedaja võiks seal peatuse teha, kui see peatuskoht seal oleks. Ja selle tõttu on plaan rajada need peatuskohad riigi poolt kiirteede liikumistrasside äärde just selle jaoks, et kommertsliini vedajal [oleks võimalik seal peatuda]. Need näited te tõite väga hästi: Paide – Eestimaa süda, Mäo ristmik, buss sõidab sealt mööda, aga tegelikult võiks ju need inimesed, kes tulevad näiteks Paidest, sealt peale võtta. Või Imavere – täpselt samamoodi. Nii et sellega samuti regionaalministeerium tegeleb.
Mis veel? Kuivõrd kaob ära tasuta ühistransport sellisel kujul – ta jääb jah alles puudega inimestele, pensionäridele –, siis on võimalik tegelikult ka kommertsliinidel hakata osutama teenust. Ka need näited, mis te toote välja, et ühelt poolt on doteeritud bussiliinid, teiselt poolt on rongiliinid – selle süsteemi peab saama paremini toimima. Ja mul on hea meel teile öelda, et töö käib praegu raginaga [selle nimel], et seda pilti kokku saada ja inimeste muresid selles osas lahendada.