14:58 Istungi rakendamine
15:00 Esimees Lauri Hussar
Tere päevast, lugupeetud Riigikogu! Alustame Riigikogu täiskogu II istungjärgu 4. töönädala esmaspäevast istungit. Head kolleegid, kõigepealt kohaloleku kontroll, palun!
15:00 Kohaloleku kontroll
15:01 Esimees Lauri Hussar
Kohalolijaks registreerus 77 Riigikogu liiget, puudub 24.
Head kolleegid, me läheme päevakorra kinnitamise juurde. Lugupeetud Riigikogu! Vastavalt arupärija ja ministri vahelisele kokkuleppele jäävad selle töönädala päevakorrast välja arupärimised nr 80 ja 89, millele vastamine oli kavandatud tänase istungi 10. ja 11. päevakorrapunktiks. Arupärimise nr 28, millele vastamine oli kavandatud tänase istungi 18. päevakorrapunktiks, on arupärijad tagasi võtnud. Seega jäävad need punktid päevakorrast välja.
Lugupeetud Riigikogu! Koos nende muudatustega panen hääletusele Riigikogu täiskogu II istungjärgu 4. töönädala päevakorra kinnitamise. Palun võtta seisukoht ja hääletada!
15:04 Hääletustulemused
15:04 Esimees Lauri Hussar
Poolt on 81, vastu 1 ja erapooletuid ei ole. Päevakord on kinnitatud.
Nüüd on võimalus üle anda eelnõusid ja arupärimisi. Kõigepealt palun siia Riigikogu kõnetooli Vabariigi Valitsuse esindaja proua Heili Tõnissoni. Palun! (Helistab kella.) Lugupeetud kolleegid, palun saalis vaikust.
15:05 Esimees Lauri Hussar
Vabandust, proua Tõnisson! (Helistab kella.) Lugupeetud kolleegid, palun saalis vaikust. Palun, proua Tõnisson!
15:05 Valitsuse esindaja Heili Tõnisson
Täna algatab Vabariigi Valitsus ühe seaduseelnõu ja esitab kümme Riigikogu otsuse eelnõu. Esimeseks, ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu. Riigikogus esindab seaduseelnõu menetlemisel Vabariigi Valitsust kliimaminister. Teiseks, Riigikogu otsuse "Riigi 2022. aasta majandusaasta koondaruande kinnitamine" eelnõu. Selle eelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust rahandusminister. Ja nüüd üheksa Riigikogu otsuse eelnõu, mis on nõndanimetatud missioonieelnõud. Esimene, "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil Inherent Resolve". Teine, "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel konfliktijärgsel rahuvalveoperatsioonil Liibanonis, Iisraelis, Egiptuses ja Süürias". Kolmas, "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni missioonil Iraagis". Neljas, "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis". Viies, "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni valmidusüksuste koosseisus". Kuues, "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Ühendkuningriigi ühendekspeditsiooniväe koosseisus". Seitsmes, "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Euroopa Liidu väljaõppemissioonil Mosambiigis". Kaheksas, "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni või selle liikmesriigi, Euroopa Liidu või Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni juhitaval muul rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil sellesse esmakordsel panustamisel". Üheksas, "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Euroopa Liidu sõjalisel operatsioonil EUNAVFOR Med/Irini". Eelnimetatud üheksa eelnõu menetlemisel esindab Vabariigi Valitsust kaitseminister. Kõik eelnõud on edastatud elektrooniliselt. Aitäh!
15:08 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Järgnevalt palun Riigikogu kõnetooli Riigikogu liikme Rain Epleri. Palun!
15:08 Rain Epler
Austatud istungi juhataja! Head kolleegid! Selleks, et veidi leevendada ebavõrdsust, mis on erinevate regioonide vahel kulude tõttu, mida lapsevanemad kannavad seoses laste lasteaias käimisega, ning ka selleks, et veidigi leevendada ebaproportsionaalset koormust, mille tänane valitsus on otsustanud lasterikaste perede peale panna, annan üle seaduseelnõu, et muuta koolieelse lasteasutuse seadust. Aitäh!
15:09 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Järgnevalt palun Riigikogu kõnetooli Kalle Grünthali! Palun!
15:10 Kalle Grünthal
Lugupeetud kolleegid! Ma arvan, et siin saalis ei ole ühtegi inimest, kes ei arvaks seda, et kurjategija peab saama karistuse. Ma olen sama meelt. Selleks on ette nähtud teatud mõjutusvahendid, mis üldjoontes on vabadusekaotus, arest, rahaline karistus, eriõiguste äravõtmine ja nipet-näpet veel. Need on ametlikud karistusliigid. Aga on olemas üks karistusliik, mis on enne kohtuotsuse jõustumist ja käib kuni kohtuotsuseni, enne kui läheb lahti nii-öelda ametlik karistamine. See on kriminaalmenetlus. Ehk siis tegemist on karistusliigiga, kus ohvrit vintsutatakse, rahaliselt kurnatakse ja psüühiliselt hävitatakse kogu kriminaalmenetluse vältel. Elav näide: Kajar Lember. Seitse või kaheksa aastat käib mingisugune protsess tema ümber. Selline taktika on iseloomulik rohkem ajaloost kadunud riikidele. Eesti Konservatiivne Rahvaerakond esitab eelnõu, millega muudetakse kriminaalmenetluse seadustikku selliselt, et menetlustähtajad oleksid äärmiselt lühikesed, täpselt nii nagu Ühendriikide ja Eesti lepingus, kus ühe aasta jooksul peab jõudma süüdistusaktini siinsamas Eestis baaside lepingu alusel. Aitäh!
15:12 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Nüüd palun Riigikogu kõnetooli Arvo Alleri. Palun!
15:12 Arvo Aller
Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Lugupeetud külalised! Kui eelnevalt andis üle Vabariigi Valitsus Kaitseväe kohta Eesti riigi julgeolekut ja rahvusvahelist õigust parandavad otsuse eelnõud, siis Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna nimel ma annan üle eelnõu kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse muutmiseks, et me saaksime Eesti maad hoida eestlastele. Nende muudatuste ja väga heade ettepanekute alusel saaks tõhustada riigi julgeolekut ja turvalisust ning tagada eesti keele, rahvuse ja kultuuri säilimise. Sellele seadusele lisatakse paar paragrahvipunkti, mille kohaselt kolmandate riikide kodanikel piiratakse Eesti maa omandamist, või kui see võimalus neile antakse, siis [peaks] neil olema kõik oskused ja ka kogemused neid asju teha. Ja Eesti riigi ees ei [tohiks] nad olla võlgu, nad [peaks] olema juba pikaajaliselt siin ennast tõestanud. Lähtuvalt sellest teeme ettepaneku muuta kinnisasja omandamise kitsendamise seadust. Aitäh!
15:14 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Palun nüüd Riigikogu kõnetooli Alar Lanemani. Palun!
15:14 Alar Laneman
Austatud istungi juhataja! Lugupeetud kolleegid! Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni nimel annan üle Riigikogu otsuse eelnõu "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele koostada kuni 2045. aastani ulatuv terviklik riigikaitse arenguvisioon ja sellest lähtuv uus erakorraline riigikaitse arengukava kuni aastani 2034". Ma loodan tõsiselt, et nende kavade keskpunktiks saavad olema vähemalt kolm järgmiselt kirjeldatavat aspekti või osa. Esiteks tuleb sõjalises riigikaitses viia uuele tasemele detsentraliseeritud juhtimine, mis tagab piisava sõjalise kohaloleku kogu Eesti territooriumil ja sellega koos piisavalt kiire reageerimise, eriti üllatusrünnaku puhul. Teiseks, sõjaline riigikaitse [peab olema] oma suuruselt piisav. Kõik on kuulnud, ma arvan, kuulsat ütlust, et jumal armastab suuri pataljone. Ja kolmandaks, kõige tähtsam, tuleb võtta täiesti uus lähenemine mehitamata süsteemide rakendamisele sõjalises riigikaitses – loomulikult ka mittesõjalises riigikaitses, aga see on teine teema –, kuni selleni välja, nagu Ukraina kogemus kahjuks näitab, et ühel hetkel ollakse mehitamata süsteemidega ründamas isegi üksiksõdurit. Neid saab olema niivõrd palju. Aitäh!
15:16 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Palun nüüd Riigikogu kõnetooli Kert Kingo. Palun!
15:16 Kert Kingo
Lugupeetud istungi juhataja! Head riigikogulased! Head inimesed! Selle eelnõu eesmärk on lõpetada põhjendamatu maksueelise andmine juriidilisele isikule, kelle tegevus ei ole olnud läbipaistev ega vastavuses seaduses sätestatuga. Annan üle Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele MTÜ Slava Ukraini tulumaksu vabastuse kehtetuks tunnistamiseks".
15:16 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Nii ja nüüd palun Riigikogu kõnetooli Riigikogu liikme Jaak Valge. Palun!
15:17 Jaak Valge
Lugupeetud juhataja! Head kolleegid! Mul on plaan üle anda Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna nimel otsuse eelnõu, millega Riigikogu moodustab rahvastikukriisi lahendamise probleemkomisjoni. Ja ega seda tausta ei ole vaja pikalt seletada. Küllap te kõik teate, et me oleme iseseisvuse taastamise järgselt kõige raskemas rahvastikukriisis. Kui eelmisel aastal me teadsime seda, et meil on sündide arv 1919. aastast alates kõige väiksem, siis praeguseks me teame seda, et [selle aasta] esimese kaheksa kuu andmete põhjal on sündide arv võrreldes eelmise aastaga veel vähenenud 9%. Me teame ka seda, et esmaste elamislubade põhjal tuli esimesel poolaastal kolmandatest riikidest Eestisse 2600 isikut. Kui teisel poolaastal sama trend jätkub, siis me oleme saanud endale juurde üle 5000 uue isiku, kes ei valda eesti keelt. Kui [jätkub] sama tempo, siis ka eesti keelt õpetades, isegi eestikeelsele haridusele üle minnes meil eesti keele oskajate [arv] proportsioonis mitte ei kasva, vaid kahaneb. Ja siinkohal pole üldse veel arvestatud alates 2022. aasta veebruarist Ukrainast Eestisse tulnud isikuid, kellest me ei tea üleüldse mitte midagi: nende rahvust, nende emakeelt, nende plaane, kui palju neist on sõjapõgenikud või kui palju seiklejad. Rahvastikukriisi lahendamise probleemkomisjon seda loomulikult kõike ei lahenda, aga ta aitaks lahendamisele kaasa. Aitäh!
15:19 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Nii. Palun nüüd Riigikogu kõnetooli Mart Helme. Palun!
15:19 Mart Helme
Lugupeetud Riigikogu! Nädalavahetusel toimus pretsedenditu terrorirünnak Iisraelis. Ma pean tunnistama, et see puudutab mind väga isiklikult. Mul on Iisraelis väga häid sõpru. Olukord, kus kaitsetuid inimesi lastega lihtsalt tulistatakse, vägistatakse, võetakse pantvangi, peaks olema meile kõigile äärmiselt šokeeriv. Sellega seoses, kuna meil on juba paljusõnaliselt deklareeritud, kuidas Iisraeli on vaja toetada, teeme me ettepaneku Iisraeli tegelikult, reaalselt toetada nende võitluses islamiterrorismiga. Seega teeme ettepaneku Eesti Vabariigi valitsusele viia Eesti Vabariigi suursaatkond Tel Avivist Jeruusalemma. See on reaalne toetusavaldus, mida Iisrael ja tema elanikud on ammu oodanud. Näitame sellega teed ja avaldame esimese sammuna toetust oma sõpradele Iisraelis. Aitäh!
15:20 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Palun nüüd Riigikogu kõnetooli Varro Vooglaidi. Palun!
15:21 Varro Vooglaid
Suur tänu! Austatud Riigikogu! Soovin anda üle Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu. Eesti Vabariigis on igati põhjendatult kehtestatud seaduslik kord, mille kohaselt ei tohi pornograafilise sisuga materjalid sarnaselt alkoholile ja tubakale olla alaealistele vabalt kättesaadavad. Paraku ei ole aga meie riigis tagatud selle seadusliku korra järgimine, sest suur hulk sageli äärmuslikult vulgaarseid, muu hulgas naiste alandamist ja vägivalda sisaldavaid pornograafilisi materjale on paljude veebilehtede kaudu alaealistele vabalt kättesaadavad, sest nende puhul ei ole rakendatud reaalseid vanusepiiranguid. Parimal juhul küsitakse pornolehtede avalehel, kas külastaja on vähemalt 18-aastane, aga sellist korraldust, et kogu lehel sisalduvale sisule pääseb ligi vaid jah-nupule vajutades ilma vähimagi reaalse vanusekontrollita, ei saa kindlasti pidada seaduses sätestatud nõude täitmiseks. Seetõttu on pornograafiliste materjalide vaatamine laste ja noorte seas kahetsusväärselt laialt levinud.
Selles [küsimuses], milliseid meetmeid oleks kõige mõistlikum rakendada, et kaitsta alaealisi kokkupuute eest pornograafiaga, on kahtlemata mõistlik analüüsida põhjalikult teiste riikide kogemusi ja arutada, milline lähenemine oleks Eesti kontekstis kõige tõhusam. Vaidlust ei saa aga olla selle üle: kui Eesti Vabariigis on laste kaitseks seadusega kehtestatud kord, mille kohaselt ei tohi pornograafilise sisuga materjale alaealistele kättesaadavaks teha, siis riigivõim peab kandma hoolt, et seda korda ka reaalselt järgitaks. Just sellele käesolev otsuse eelnõu valitsust üles kutsub. Ma siiralt loodan, et laste kaitsmiseks nende moraalset tunnetust mürgitava pornograafilise laga eest saavutame siin saalis koalitsiooni ja opositsiooni piirjooni ületava üksmeele. Aitäh!
15:23 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Palun Riigikogu kõnetooli Anti Poolametsa. Palun!
15:23 Anti Poolamets
Lugupeetud juhataja! Head kolleegid! Me oleme mures eesti keele kasutusala ahenemise pärast ja seetõttu esitame arupärimise. Nimelt, juba aastal 2021 oli sisserände tempo selline, et see ületas keeleõpetuse tempot vähemalt 2000 sisserändaja võrra. Ja seda kõike enne täiemahulist sissetungi Ukrainasse. Aastal 2022 omandasid eesti keele B1-tasemel umbes 4000 teise emakeelega inimest. Tänaseks on olukord selline, et kordi ja kordi on suurem [inimeste] arv, kellele ei suudeta enam eesti keelt õpetada.
Meil on väga palju elulisi näiteid, kuidas olukord on halvemaks läinud. Võtame värsked näited septembrist, kuidas haiglate osakondade töökeeleks on vene keel. Palju venekeelseid meditsiinitöötajaid ei suuda piisavalt või üldse eesti keeles suhelda. Eestikeelsed töötajad ei saa vene patsientidega suheldud. Nii et see olukord on väga tõsine. Taksojuhtide teema. Väidetavalt on ligi tuhat taksojuhti, kes ei suuda Tallinnas taksoteenust eesti keeles osutada.
Selle põhjal me tahame teada, kas valitsusel on ligikaudnegi info, kui palju elab Eestis praegu, 2023. aastal inimesi, kes ei valda eesti keelt B1-tasemel või paremini. Ja kas valitsusel on olemas realistlik plaan selleks, et Eesti ainsaks riigikeeleks ja peamiseks suhtluskeeleks jääks eesti keel? Aitäh!
15:25 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Ja palun nüüd Riigikogu kõnetooli Rene Koka! Palun!
15:26 Rene Kokk
Tänan, austatud esimees! Head saadikud ja kõik, kes meid kuulavad! Annan üle arupärimise EKRE fraktsiooni liikmete nimel kliimaminister Kristen Michalile. Teadupärast on põllumajandussektor väga oluline igale riigile, et tagada toidujulgeolek ja riigi hakkamasaamine. Kahjuks aga ei ole meie valitsuse sammud minemas selles suunas.
Nimelt on Kliimaministeerium välja andnud sõnumi, et plaanitakse lõpetada haneliste tekitatud kahjude hüvitamine põllumeestele. Tegemist on väga olulise toetusmeetmega, sellepärast et hanede küttimine sisuliselt ei ole lubatud. Nüüd võetakse põllumeestelt ära ka see hoob, millega toetati neid, [aidates] neil kahju hüvitada. Alati räägitakse järjepidevusest ja õigustatud ootusest. Läinud kevadel oli endisel keskkonnaministril Madis Kallasel maaelusektori esindajatega ja põllumeestega kohtumisel arutelu, et tuleks seda väikest, seni kehtinud 3200-eurost hüvitise ülemmäära nihutada. Kõigil oli ootus, arvestades inflatsiooni, mis on viimastel aastatel olnud, et seda tõstetakse. Vastupidiselt sellele on tänaseks tulnud sõnum, et lõpetatakse üldse ära haneliste kahjude hüvitamine.
Nii et meil on ministrile kuus küsimust, millele me soovime saada vastuseid: millele tuginedes võeti selline otsus vastu ja millised on meetmed, millega plaanitakse seda [kahju] põllumeestele korvata. Aitäh!
15:28 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Palun nüüd Riigikogu kõnetooli Andres Metsoja. Palun!
15:28 Andres Metsoja
Aitäh, austatud esimees! Head saadikud! Isamaa fraktsiooni nimel on mul võimalus üle anda riigivaraseaduse ja maakatastriseaduse muutmise seaduse eelnõu. See eelnõu peaks muutma ära selle olukorra, mis Eestis täna on kahetsusväärselt kummaline. Nimelt, riigikaitselist sihtotstarbelist vara on täna võimalik võõrandada erasektorile, ja nõnda, et see sihtotstarve jääb kehtima kas hoonele, rajatisele või konkreetsele maatükile selle lahutamatu [osana] seotud planeeringuga. Meie selge ja ühene soov on kantud sellest, et kui eraõiguslik juriidiline isik põhimõtteliselt riigikaitselist vara omada ega planeerida ei saa, see ei ole see algne mõte seadusandja poolt, siis tuleb tekitada seadusandlikult olukord, kus võõrandamisel see sihtotstarve automaatselt langeb ära ehk vara muutub võõrandamise hetkest alates eraõiguslikule juriidilisele isikule või eraisikule [sihtotstarbeta] maaks või varaks. See peaks tegelikult oluliselt korrastama seda süsteemi, sest kõigile on ju teada kasvõi Nursipalu kaasusest, et kõrgendatud avalik huvi selliste tehingute või ka algatatud planeeringute kohta on olemas. Nii et loodame selguse majja toomist riigikaitselise vara suhtes. Aitäh!
15:30 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Palun nüüd Riigikogu kõnetooli Mart Helme. Palun!
15:30 Mart Helme
Aitäh, lugupeetud eesistuja! Lugupeetud kolleegid! Hiljuti sai teatavaks, et Välisministeerium kavatseb vähendada Eesti diplomaatilisi esindusi. See puudutab muu hulgas ka Eesti Vabariigi peakonsulaati New Yorgis. Tegemist on äärmiselt kahetsusväärse otsusega, sest just nimelt see diplomaatiline esindus oli rindejoonel kogu külma sõja vältel ja hoidis eksiilis Eesti Vabariigi juriidilist järjepidevust. Leiame, et New Yorgi peakonsulaadi sulgemine pole mitte üksnes kahetsusväärne diplomaatia vaatevinklist, vaid on äärmiselt kahetsusväärne ka sümboolsest vaatevinklist. See on just nagu iseenda juurte läbiraiumine. Seetõttu teemegi Vabariigi Valitsusele ettepaneku tühistada Välisministeeriumi otsus Eesti Vabariigi peakonsulaadi sulgemise kohta New Yorgis.
15:31 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Nüüd palun Riigikogu kõnetooli Varro Vooglaidi. Palun!
15:31 Varro Vooglaid
Suur tänu! Lugupeetud Riigikogu! Soovin anda üle arupärimise peaminister Kaja Kallasele valitsuse ja pankade vahel sõlmitud kokkuleppega seotud võimaliku huvide konflikti kohta. Teatavasti kohtus peaminister 19. septembril Eesti pankade esindajatega ja sõlmis nendega valitsuse heakskiidul kokkuleppe, mille kohaselt pangad nõustusid maksma sel aastal kavandatust rohkem dividende, mille väljamaksmisel jõuab kavandatust rohkem tulumaksu riigieelarvesse.
Kõlab justkui hästi, kuid siin on kaks aga. Esiteks on teada, et järgmisel aastal tulumaks kasvab 20%-lt 22%-le. See tähendab, et ühiskonnaga solidaarsete pankade sildi all sõlmitud kokkulepe, millega saavad pankade omanikud tänavu dividende rohkem kätte ja tuleva [aastaga võrreldes] väiksema maksukuluga ehk odavamalt, on pankade omanikele majanduslikult kasulik. Teiseks, kuna paljud pangaomanikud on välisriikides, tähendab suuremas mahus dividendide väljavõtmine kättesaadud raha väljavoolu Eesti majandusest.
Pankade omanike hulka kuulub teadaolevalt ka valitsuse liikmeid ja valitsusega lähedalt seotud isikuid. Nende seas mitte ammendavalt näiteks rahandusminister Mart Võrklaev, kliimaminister Kristen Michal, rahandusministri nõunik Evelin Oras, kes on Kristen Michali elukaaslane, siseminister Lauri Läänemets ja peaministri nõunik Kätlin Atonen. Seega on valitsuse ja pankade kokkulepe rahaliselt kasulik ka neile ja võimalik, et veel kellelegi, kes on valitsusega lähedalt seotud. Justiitsministeerium on huvide konflikti defineerinud kui ametiisiku ametikohustuste ja erahuvide vastuolu, kus erahuvid võivad mõjutada ametikohustuste täitmist.
Sellega seoses on meil peaministrile järgmised küsimused. Esiteks, kas saate kinnitada, et koalitsioonis ei ole arutatud selle kokkuleppe sõlmimise tingimusi ühegi eespool nimetatud ametiisikuga ega ühegi teise ametiisikuga, kes ise või kelle lähedane isik kuulub pankade omanike ringi? Teiseks, kas te näete pankadega sõlmitud kokkuleppes, mis on nimetatud isikutele majanduslikult kasulik ja Eesti Panga ekspertide hinnangul Eesti riigile kahjulik, huvide konflikti? Aitäh!
15:34 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Lugupeetud Riigikogu, olen Riigikogu juhatuse nimel vastu võtnud 21 eelnõu ja kolm arupärimist. Juhatus otsustab nende edasise menetlemise vastavalt meie kodu‑ ja töökorra seadusele.