Aitäh, hea küsija! Ma arvan, et teie küsimuses on päris mitu head mõttetera. Esiteks, ma olen nõus, et minu meelest me ei saa olla rahul sellega või, ütleme, see ei ole etteheide eelkäijatele või eelmistele valitsustele, vaid lihtsalt fakti konstateerimine, et me ei saa ju päris olla rahul sellega, kui meil on erinev andmestik meie jaoks nii olulise emotsionaalse väärtuse, mida on korras loodus ja mets, kohta. Ja me ei suuda öelda, milline andmestik on sajaprotsendilise kindlusega. Või teine variant, et see on tingitud sellest, et on esitatud teadlikult erinevaid andmeid. Ja ma siin, veel kord, ei osuta kellelegi, vaid lihtsalt ütlen, et ju on kasutatud erinevaid metoodikaid ja erinevaid piirkondi ja erinevaid võimalusi selleks. Seetõttu ma arvan, et meie ülesanne ongi jõuda selleni, nagu Riigikogust meie hea kolleeg Siim Kallas on mitu korda kirjeldanud ja mulle on meelde jäänud, et omal ajal küsiti talt kui rahandusministrid palju, kas ikka raha on riigikassas, küsiti, kas seda raha ikka jätkub, kaas homme Eesti riik läheb pankrotti. Ja kohe see küsimine lõppes seejärel, kui pandi veebi või vabandust, sellel ajal vist veebi polnud, aga anti raadiosse ja igale poole ajakirjandusse ülevaade selle kohta iga hommik, palju on riigikassas raha. Kõik umbes seitsmendal päeval said aru, et Eesti riik ei lähe pankrotti, Eesti riik saab kenasti hakkama.
Samamoodi on metsanduses. Ma isegi ei kasuta neid termineid, et metoodika tuleks valideerida, kuidagi kergekäeliselt. Vastupidi, kui meil on erinevad lähenemised, ja see on täiesti arusaadav ja igal metoodikal on alati oma nii-öelda veaprotsent, siis tuleb jõuda selleni, et me suudame seda digitaalset kaugseiret, aga ka protsesside digiteerimise, muu hulgas ka näiteks selle kohta, mis toimub metsades, millised seadmed seal metsades midagi teevad ja nii edasi. Sest noh, näiteks RMK puhul ma veel kord ütlen, peaks olema seadmetel pidev online-jälgimise võimalus, vähemalt veokoormatel. Selline võimalus võiks olla näiteks metsas töötavatel seadmetel, et me saaksime alati reaalajas vaadata, mis kus töötab. See ei ole väga keeruline tegelikult tänapäeval, kõik on tehtav.
Nüüd, kui seaduste poole peale siin lõpu poole lühidalt tulla, siis jah, ma arvan, et kliimaseadus on selline üldine kogum, mille puhul on väärtuslik nii debatt selle üle, õiguskindlus ettevõtlusele, avalikule ruumile, et me teame, kuhu me kõik läheme teatud eesmärkide täitmisel, mis on kelle vastutus, mis on ajaraam. Ja see omab siirdeid ja võib-olla ka varasemalt juba on vaja valdkonna seadusi parandada. Selles mõttes ma arvan, et teie küsimuses oli mitu tükki üdist juba olemas. Aitäh!