14:58 Istungi rakendamine
15:00 Esimees Jüri Ratas
Head ametikaaslased, austatud Riigikogu! Head Riigikogu istungi jälgijad nii siin täiskogu saalis kui ka interneti vahendusel! Tere päevast! Alustame Riigikogu täiskogu IX istungjärgu kolmanda töönädala esmaspäevast istungit. Kõigepealt palun Riigikogu kõnetooli neid Riigikogu liikmeid, kes soovivad üle anda eelnõusid või arupärimisi. Kõnesoove ei ole.
Siis mul on, hea külaline, teile palve: turvalisuse huvides palun selle arvuti sealt ääre pealt ära võtta. Aitäh teile!
Nii. Viime nüüd läbi kohaloleku kontrolli. Kohaloleku kontroll.
15:00 Kohaloleku kontroll
15:01 Esimees Jüri Ratas
Kohale registreerus 69 Riigikogu liiget, puudub 32.
Ja asume nüüd päevakorra kinnitamise juurde. Selleks on meil vaja vastav hääletus ette valmistada.
Kas võime minna hääletuse juurde? (Saalist vastatakse jaatavalt.) Aitäh teile! Panen hääletusele Riigikogu täiskogu IX istungjärgu kolmanda töönädala päevakorra kinnitamise. Palun võt...
Protseduuriline küsimus, Peeter Ernits, palun!
15:01 Peeter Ernits
Hea juhataja! Ma vaatan, siin menüüs on meil teisipäeval pakutud selline ülimalt rasvane karbonaad kaaluga kusagil poolteist kilo ja nüüd me peaksime selle allesjäänud kolme nädalaga selle kõik läbi närima ja siis veel vastu võtma. Ma räägin metsanduse arengukavast. Kas ei oleks arukas normaalse kulinaaria puhul sellist tempu mitte teha ja see välja arvata teisipäevast, meie menüüst? Aitäh!
15:02 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Need kulinaaria võrdlused siin saalis on isegi paslikud. Kui siin kaks arhitekti 1922. aastal eelmisel sajandil seda hoonet projekteerisid, oli ju selle saali lae mõte, et ta peaks meenutama põlluvagusid, et hästi künda, nii nagu seadusandlikku põldu. Aga selle tempo osas ei oska ma teile paremat kosta kui see, et eks seda otsustab juhtivkomisjon, kuidas see menetlus on võimalik või ei ole.
Nüüd püüame uuesti minna päevakorra kinnitamise juurde. Ma niipalju ütlen, et päevakorra kinnitamise juures, Peeter Ernits ja Henn Põlluaas, siin küsida ei saa. Kalle Grünthal, protseduuriline küsimus.
15:03 Kalle Grünthal
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Asi on selles ...
15:03 Esimees Jüri Ratas
Head ametikaaslased, ma palun vaikust! Oluline protseduuriline küsimus. Ma ei kuule muidu. Palun, härra Grünthal!
15:03 Kalle Grünthal
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! See metsanduse arengukava on 647 lehekülge paks ja see laekus meile reedel. Ka kõige parema tahtmise juures ei ole võimalik seda selle ajavahemikuga, mis on täna istungil päevakorda pandud, läbi lugeda. Veel rohkem on võimatu seda läbi töötada. Seal on väga palju selliseid probleeme, mis nõuavad käsitlemist, seal on vaja, nii nagu ütleme, Riigikogul on õigus kasutada ka ekspertide ja spetsialistide abi, see kõik praktiliselt tegemata jääks. Ma eeldan seda, et kui me siin Riigikogus midagi menetleme, siis me teeme seda kvaliteetselt, mitte niimoodi, et meile visatakse ette – ma ei tea, mis hästi paks raamat oli – kaks raamatut "Kolmevalitsust", kus räägitakse Hiina dünastiast ja nõutakse, et me saame kahe päevaga selle läbi lugeda. See on võimatu! Lugupeetud istungi juhataja, ma leian, et selline käsitlus selle eelnõu menetlemisel on häbiväärne, kui me selle praegu päevakorda kinnitame. Mida me arutame, kui me ei tea selle sisu? Me ei ole seda analüüsinud. Kuidas on see võimalik? Kas sa tõesti olete nõus sellega, et sellesama eelnõuga tehakse meid järjekordselt kummitempliks, millele on viidanud nii presidendid kui ka õiguskantsler? Ma teen ettepaneku: palun jätta see päevakorrapunkt tänasest päevakorrast välja.
15:05 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Ma pean tuletama meile kõigile ... Ma palun vaikust saalis kõigepealt! Aitäh! Tuletan meile kõigile meelde kodu- ja töökorra seaduse § 54, see on päevakorra teatavaks tegemine ja siin on lõige 4, mis ütleb järgnevalt: "Pärast päevakorra teatavakstegemist arvatakse eelnõu päevakorrast välja eelnõu algataja (antud juhul te räägite metsanduse arengukavast ja eelnõu algataja on Vabariigi Valitsus), eelnõu esitaja või juhtivkomisjoni taotlusel." Juhtivkomisjon on antud juhul keskkonnakomisjon. "Kui algatajaid või esitajaid on kaks, peavad eelnõu päevakorrast väljaarvamise taotluse olema alla kirjutanud mõlemad algatajad või esitajad. Kui algatajaid või esitajaid on enam kui kaks, peab väljaarvamise taotlusele olema alla kirjutanud üle poole algatajatest või esitajatest." Nii et see on see võimalus seda välja arvata. Ja ma jään oma vastuse juurde, mida ma vastasin Peeter Ernitsale, et see on eeskätt juhtivkomisjoni pärusmaa, kui kiiresti seda menetletakse ja kas seda on võimalik menetleda. See, mis te ütlesite, et seal on 600 lehekülge circa, jah, see vastab tõele.
Protseduuriline küsimus, Henn Põlluaas.
15:06 Henn Põlluaas
Aitäh, austatud eesistuja! Siiamaani on saanud ikka fraktsiooni poolt teha ka ettepanekut päevakorra muutmiseks ja selleks ei ole vaja sugugi mingisugust protseduurilist käetõstmist, aga olgu sellega, kuidas on. Eespool kolleegide poolt välja toodud põhjustel teen Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni nimel ettepaneku see punkt, metsanduse arengukava aastani 2030, selle nädala päevakorrast välja arvata.
15:07 Esimees Jüri Ratas
Aitäh, austatud Henn Põlluaas! Ma pean tunnistama, et ma olen nüüd päris keerulises olukorras, aga ma ei tea sellist pügalat meie seadusandluses, et fraktsioonil see õigus on, et see päevakorrast välja võtta. Ma palun mikrofon tagasi anda Henn Põlluaasale. Kas te saaksite öelda selle seaduse ja paragrahvi, mille alusel see välja võtta?
15:07 Henn Põlluaas
Jah, aitäh! Peast ma ei oska küll paragrahvi öelda, aga fraktsioonidel on õigus päevakorra muutmise ettepanekuid teha ja see muudatus viiakse hääletusega ka läbi, kui teised fraktsioonid ei ole sellele ettepanekule vastu. Ja nii on see olnud kogu aeg.
15:07 Esimees Jüri Ratas
Ma tänan teid! Me peame nüüd tulema selle § 54 lõike 3 juurde, mis ütleb järgnevat: pärast päevakorra teatavakstegemist võib seda täiendada üksnes juhul, kui ükski fraktsioon ei ole selle vastu, väljaarvatud käesoleva seaduse §-s 56 ettenähtud juhtudel. See räägib täiendamisest, mitte välja võtmisest. See, millele te toetute, on enamus aega nii kehtinud, aga see muutus circa neli aastat tagasi, 2019. Peale seda enam seda võimalust fraktsioonidel ei ole isegi siis, kui kõik fraktsioonid on nõus sellega.
Protseduuriline küsimus, Ruuben Kaalep, palun!
15:08 Ruuben Kaalep
Aitäh, auväärne juhataja! Ma soovitan teil ka kindlasti kuulda võtta Henn Põlluaasa ettepanekut. Aga ma ühtlasi, et seda toetada, küsiks teilt, kuidas on teie sõrmeotsatunnetus, kas Riigikogu liikmetel on olnud piisavalt aega praegu, et süveneda sellesse teisipäeval päevakorda lülitatud metsanduse arengukavasse ja kooskõlas meie kodu- ja töökorra seaduse mõtte ja vaimuga võtta vastu teadlik ja adekvaatne otsus teisipäeval. Kas selleks on olnud piisavalt aega?
15:09 Esimees Jüri Ratas
Aitäh teile! See ei ole ju infotund Riigikogu liikmete ja Riigikogu esimehe vahel ja seda ma ei lase ka siin tekkida. Küll ma ütlen seda, et kui seda soovitakse arutada, siis te teate, et meie seadusest, kodu- ja töökorra seadusest tulenevad ka need mehhanismid, et me saame teha juurde istungeid, kui me vajame seda, nii täiendavaid istungeid kui ka erakorralisi istungeid. Aga veel kord: kas seda suudetakse menetleda nii kiiresti või mitte, see sõltub eeskätt juhtivkomisjonist, loomulikult ka täiskogu saalist, aga eeskätt sellest, kuidas seda nähakse ette juhtivkomisjonis, milleks on keskkonnakomisjon
Peeter Ernits, protseduuriline küsimus, palun!
15:09 Peeter Ernits
Hea juhataja! Hundid suudavad mõnikord õgida korraga mitu kilo, aga jooksuajal – praegu on huntidel jooksuaeg – nad ei tee seda. Aga meil, lugupeetud juhataja, on ka jooksuaeg praegu – Riigikogu valimised on. Ja miks te sunnite meid jooksu ajal õgima sellist pala, metsanduse arengukava, kiiruga?
15:10 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Tulenevalt seadusest XIV koosseis ei ole oma tööd lõpetanud, teeb seda usinalt edasi ja korraliste istungite raames vähemalt 23. veebruarini 2023. aastal. Erkki Keldo, palun, protseduuriline küsimus!
15:10 Erkki Keldo
Aitäh, lugupeetud juhataja! Te küll vastasite EKRE fraktsiooni ettepanekule täiendada istungit, et nad seda ei saa teha, aga igaks juhuks õigusselguse kindluses ütlen, et Reformierakonna fraktsioon ei toeta istungi päevakorra täiendamist.
15:11 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! No nüüd te läksite selle ütlusega tagasi 2019. aasta eelsesse aega, aga ega see ka nüüd tükki küljest ära ei võta. Aga ma veel kord ütlen jah: seda võimalust ... Mitte täiendada, nad ei tahtnud täiendada seda istungit, Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna soov oli päevakorrast välja arvata. Kui täiendada oleks tahtnud, siis oleks teine teema olnud, aga nad tahtsid välja võtta, seda võimalust ei ole.
Peeter Ernits, palun, protseduuriline küsimus!
15:11 Peeter Ernits
Hea juhataja! Mul on nüüd puhtalt protseduuriline. Homme on meil kavas see priske pala seda arutada hommikul kell 10, aga keskkonnakomisjoni istung, kus me üldse vaatame, mis me temaga teeme – selle priske praega –, on alles pärast seda. Kuidas on võimalik see, et me praegu kinnitame selle menüü ja homme hakkame seda arutama, aga keskkonnakomisjon, kes vaatab, kas üldse serveerida seda, koguneb alles peale istungit? Aitäh!
15:12 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Noh, saate aru, et Riigikogu juhatuse liikmed pole ühegi komisjoni liikmed. Minu teada on juhtivkomisjon, kelleks on antud juhul keskkonnakomisjon, selle otsuse ju teinud, et see saali tuua ja päevakorda panna. Teie menetluste osas ma usun, et soovin kogu Riigikogu juhatuse nimel palju jõudu teile selles.
Helle-Moonika Helme, protseduuriline küsimus, palun!
15:12 Helle-Moonika Helme
Aitäh, eesistuja! Ma ei tahaks üldse minna tagasi aastasse 2019 või selle eelsesse aega. Ma läheksin tagasi eelmisse esmaspäeva, kus ma täpselt samasuguse ettepaneku meie fraktsiooni poolt tegin kolmapäevasest päevakorrast ehk siis nädala päevakorras kolmapäevasest päevakorrast võtta üks seaduseelnõu välja. See käis minu mäletamist mööda nii – ja ma arvan, et kõik teised mäletavad ka –, et see protseduur käiski nii, et mina tegin selle ettepaneku ja Mart Võrklaev, täpselt nagu Erkki Keldo praegu ütles, et Reformierakond ei toeta ja see jäi... Ühesõnaga – kuidas te selgitate ära, et esmaspäeval sai seda teha, täna ei saa seda teha? Millest te siis nagu lähtute? Me ei ole aastas 2019, me oleme esmaspäevas, kui täpselt samasugune asi meil siin saalis toimus ja teie osavõtul see lahendati just nii, nagu te praegu ei taha lahendada. Aitäh!
15:13 Esimees Jüri Ratas
Aitäh teile! Põhjus on selles, et see väljavõtmise ja kodu- ja töökorra seaduse tõlgendamine on Riigikogu Kantselei ametnike ja juristide poolt veel kord üle vaadatud. Ma jään oma seisukoha juurde, et kui Riigikogu täiskogu istung on teatavaks tehtud, et sealt välja võtta, siis seda võimalust ei ole. Täiendamine on teine. See on see põhjus.
Andres Metsoja, palun, protseduuriline küsimus!
15:13 Andres Metsoja
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Lihtsalt protseduuriliselt märgin ära, et keskkonnakomisjon saatis metsanduse arengukava konsensuslikult siia suurde saali esimesele lugemisele ja ka Peeter Ernits oli vastaval istungil kaasatud. Täiendavalt veel see, et keskkonnakomisjon on enne üleandmist metsanduse arengukava menetlenud korduvalt ja seal on olnud menetluse ajal valdavaks etteheiteks see, et tuleks minna sisuliseks, valdavalt Peeter Ernits ettepanekul. Ja need arutelud, ma loodan, on minemas väga sisuliseks, aga palume siis jätta selle ilusti-kenasti päevakorda, et seda saaks teha.
15:14 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Selle protseduurilise küsimuse kohta ma ütlen ka, et jõudu teile selle menetlemisel, nagu ka eelnevalt ütlesin. Helle‑Moonika Helme, palun!
15:14 Helle-Moonika Helme
Hea eesistuja! Ikkagi tulles tagasi selle minu eelmise küsimuse juurde, ma küsin: kas te ... On tõepoolest see segadus. Eelmine esmaspäev sai midagi sarnast teha, mida täna enam ei saa. Kas te eksisite siis eelmine kord või eksite nüüd või olete vahepeal targemaks saanud? Lihtsalt täiesti, et kõigil oleks selge.
15:15 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Protseduurilt, ma arvan, et oleme saanud siis targemaks, kui te need valikud andsite. Protseduuriline küsimus, Peeter Ernits, palun!
15:15 Peeter Ernits
Jah. No kolleeg Metsoja siin selline demagoogiline jutt. Tõepoolest, ülepeakaela tuli, valitsus viskas selle eelnõu viimasel hetkel nii-öelda meile ja komisjoni esimehe ettepanekul hakkame kiiresti seda õgima. Aga mingit arutelu selle 600, ligi 700 – nii nagu riigieelarve on, umbes, sama paks ja nii palju kaalub ka –, ei ole toimunud. Mitte mingit arutelu ja esimene arutelu, kordan uuesti, toimub homme peale istungit, kus Madis Kallas sellest räägib. See on oluline, esimene sisuline arutelu. Ma arvan enamik, ka Andres, ei ole ilmselt lugenud seda 700-leheküljelist pala.
15:16 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Ma arvan, ma usun, et te suudate omavahel ise ära õienda, kas ollakse lugenud või ei olda. Aga veel kord, me ei hinda juhatuse poolt seda, kui sisuliselt ühte või teist küsimust on arutatud. Kui juhtivkomisjon teeb ettepaneku selle päevakorda arvata, siis juhatus seda ka teeb.
Protseduuriline küsimus, Jürgen Ligi! Ja siin ma ütlen Andres Metsojale nii palju ära, et siin seda vasturepliigi õigust ei ole. Jürgen Ligi, palun, protseduuriline küsimus!
15:16 Jürgen Ligi
Aitäh! Ma tahaksin teha kompromissettepaneku ja küsin, kas see on võimalik. Kuna EKRE on esitanud sellise pretensiooni ja komisjonis öelnud, et seda tuleb ikkagi arutada sisuliselt, siis võtaks selle asja sisulisse arutellu, alustaks homme, teeks paar lugemist vähemalt ja siis on kõik üksmeelel.
15:16 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! See on võimalik. Protseduuriline küsimus, Andres Metsoja, palun!
15:16 Andres Metsoja
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Et ei jääks õhku kõhklusi ja kahtlusi, siis kindlasti, kui on võimalik seda homme menetleda, siis komisjonipoolse ettekandjana ma tooksin kena ettekande ka sellest, kui palju siis keskkonnakomisjon selle koosseisu jooksul on metsanduse arengukava menetlenud juba eelnevalt selle protsessi koostamise käigus. Ja tegelikult üks märkus veel: ka neljapäeval arutati metsanduse arengukava, täiesti toimus see peale seda, kui oli otsuse eelnõu parlamendile üle antud. Nii et ka see oli arutelu.
15:17 Esimees Jüri Ratas
Ma ei loe küll seda protseduuriliseks küsimuseks, aga minu meelest see on väga tervitatav, et me niivõrd tõsiselt ühe juhtivkomisjoni töökava ja -plaani arutame. Ma usun, et see tuleb isegi koosseisu lõpus meile kõigile positiivse informatsioonina.
Mihhail Stalnuhhin, palun, protseduuriline küsimus!
15:17 Mihhail Stalnuhhin
Aitäh, härra esimees! Mul on kaks küsimust, mis on nii protseduurilised kui täpsustavad. Esimene. Kas ma sain õigesti aru, et eelnõu 647 väga keerulist tehnilist teksti on komisjoni tulnud eelmise nädala reedel ja et seda komisjonis veel arutatud ei ole? Ja teine küsimus oleks selline. Vaadake, praeguses maailmas on palju huvitavaid termineid. On olemas näiteks termin diskriminatsioon, millest kõik saavad aru, aga siia sellele juurde on tekkinud ka selline asi nagu positiivne diskriminatsioon. Äkki saab kasutada ka sel juhul, kui tegemist on täiendamisega, äkki saame kasutada sellist terminit nagu negatiivne täiendamine?
15:18 Esimees Jüri Ratas
Aitüma! Kõigepealt, Riigikogu juhatus selle päevakorra otsustas ära 19. jaanuaril, eelmise nädala neljapäeval. Ma jään hetkel teile vastuse võlgu, millal oli juhtivkomisjoni määramine selle eelnõu puhul. Ja see teine küsimus või protseduuriline küsimus, mis üles panite, eks ole iga koosseis püüdnud järgmisele koosseisule anda paremat kodu- ja töökorra seadust. Tahe on alati olnud hea, entusiasmi on palju, tulemus on reeglina olnud null. Aga võib-olla järgmisel koosseisul õnnestub see paremini.
Henn Põlluaas, protseduuriline küsimus.
15:19 Henn Põlluaas
Aitäh! Tõepoolest, metsanduse arengukavasid on siin läbi aastate arutatud ju küll ja küll, aga jutt ei ole ju nendest, mis varem olid, vaid jutt on just nimelt sellest konkreetsest arengukavast, mis eelmise nädala lõpus valitsuse poolt siia Riigikogule anti. Ja seda ei ole arutatud. Kui komisjon ei ole ikkagi sisuliselt eelnõu arutanud ja teinud selle esimesele lugemisele saatmiseks ettevalmistusi, siis seda ei olegi võimalik siin saalis arutada. Ja seetõttu ma teen Konservatiivse Rahvaerakonna poolt veel ühe täiendusettepaneku: tõsta selle eelnõu arutamine teisipäevaselt päevalt neljapäevale, siis kui komisjon on juba ka seda sisuliselt näinud ja saanud ka arutada, mitte ainult oma meilboksis selle vastu võtnud.
15:20 Esimees Jüri Ratas
Aitäh teile! Esimesele küsimusele ma vastan niipalju, et seal on tubli üheksa meie head ametikaaslast, küll nad selle asjaga saavad nii hästi hakkama, kuidas nad selle asja ette võtavad. Nüüd see teine ettepanek, ma panin selle kirja. Aitäh!
Valdo Randpere, protseduuriline küsimus.
15:20 Valdo Randpere
Ma tahan natukene täiendada või parandada siin. Helle-Moonika Helme küsis enne, et eelmisel esmaspäeval ta oli palunud ühe päevakorrapunkti, ühe eelnõu välja tõsta päevakorrast ja selle peale olid sina, Jüri Ratas, vastanud, et siis hääletam. Helle-Moonika Helme räägib peaaegu tõtt. Tegelikult ta sellise küsimuse tõepoolest esitas, aga puldis ei olnud mitte sina, vaid oli Helir-Valdor Seeder. Ja Helir vastas talle, et okei, et kui tahad muuta või täiendada, mis see nüüd on, siis jah, kui ükski fraktsioon vastu ei ole, võime hääletada ja vaadata seda. Aga sel hetkel tõepoolest üks fraktsioon oli vastu ja seda ei saanud hääletada. Nii et minu ettepanek on, et teeme nüüd selle järgi kompromissi täna ka. Paneme selle hääletusele siin saalis. Kui ükski fraktsioon vastu ei ole, siis võib seda muuta, aga kui mõni fraktsioon on vastu, siis ei saa hääletada.
15:21 Esimees Jüri Ratas
Aitäh teile, härra Randpere, et tulete appi siin juhtima seda Riigikogu istungit! Aga ei, ma ei pane seda hääletamisele. Ja see oli õige tähelepanek, jah, et mina ei juhtinud eelmisel esmaspäeval. Protseduuriline küsimus, Erkki Keldo, palun!
15:22 Erkki Keldo
Aitäh, hea istungi juhataja! Ma sain aru, et te panite selle EKRE fraktsiooni ettepaneku kirja. Aga ma veel kordan üle, et Reformierakonna fraktsioon ei ole nõus päevakorra muutma ja täiendama.
15:22 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! See oli selles mõttes õige protseduuriline kommentaar, et sellega, Henn Põlluaas, teie ettepanek langes maha, laua alla läks. Kalle Grünthal, palun! Protseduuriline küsimus.
15:22 Kalle Grünthal
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Minu meelest Henn Põlluaas tegi väga õige tähelepaneku, et kuna see on jõudnud siia saali menetlusse, siis mingisugune loogiline aeg võiks olla tutvuda ka selle teosega, mille autorid on kokku pannud. Ilmselge on see, et see neljapäevane istungi päevakorda panek on absoluutselt õige. Või arvate te niimoodi, leiate ikkagi, et Riigikogu on kummitempel, viskame asjad ette ja lihtsalt vormistame teema ära? Ma arvan, et te ei arva seda. Riigikogu peaks tegema kvaliteetset tööd ja seetõttu peaks meile andma vähemalt sellises ulatuses puhveraega, mis oleks mingilgi määral natukene mõistlik.
Nii et ma teen uuesti ettepaneku – minu ettepanekut pole keegi tühistanud ega taotlenud – lükata see arengukava neljapäevasesse päeva.
15:24 Esimees Jüri Ratas
Aitäh teile! Kõigepealt ma ei ole üldse nõus sellega, kuidas te defineerite Riigikogu. Riigikogu on rahvaesindus ja seadusandlik võim. Sellest tuleb, ma usun, meil kõigil meie töös lähtuda. See ettepanek, mis tehti, mille Henn Põlluaas tegi – kas see on mõistlik või mitte, seda mina hetkel ei hinda. Aga ma ütlesin, et seda ettepanekut me ei saa enam kaaluda, sest üks fraktsioon Erkki Keldo isikus, Reformierakonna fraktsioon on olnud päevakorra muutmise vastu. Nii et nii see seis on.
Peeter Ernits, teil on viies protseduuriline küsimus. Palun!
15:24 Peeter Ernits
Hea juhataja, ma võtan teie sõnu väga tõsiselt. Te ütlesite, et minu pinginaabri Henn Põlluaasa ettepanek kukkus laua alla. Aga nüüd, lugupeetud juhataja, kas saadaksite virgatsi siia? Meie kahekesi ei suuda leida seda ettepanekut laua alt.
15:25 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Ei saada. Kalvi Kõva, palun, protseduuriline küsimus!
15:25 Kalvi Kõva
Aitäh, hea Riigikogu esimees Jüri! Ka Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioon on igasuguse sellenädalase päevakorra muutmise vastu. Nii et kas seda teeb Kalle Grünthal või keegi teine, siis me oleme selle vastu.
15:25 Esimees Jüri Ratas
Aitäh! Te ei kuule isegi ideid ära, te olete pimesi vastu? Selge, saime aru. Head ametikaaslased, ma tänan. Me lähme nüüd hääletuse ettevalmistamise juurde.
Head ametikaaslased, ma vabandan, ma segan korraks teid. Kas me võime minna hääletuse juurde või kuidas? Kui on soov edasi diskuteerida, siis kutsume edasi saali inimesi. Aitäh selle loa eest! Panen hääletusele Riigikogu täiskogu IX istungjärgu 3. töönädala päevakorra kinnitamise. Palun võtta seisukoht ja hääletada!
15:27 Hääletustulemused
15:27 Esimees Jüri Ratas
Tulemusega poolt 62, 17 vastu ja erapooletuid ei ole, on päevakord kinnitatud.