Ma tänan küsimuse eest. Mis puudutab hinnatõuse, mida energiakandjad viimasel ajal on läbi teinud – me teame, et nii elektri, gaasi kui ka toasooja hind lõpptarbijale on tõenäoliselt päris tugevasti tõusmas –, siis meil on olnud arutlusel mitmed tööriistad. Nendest tööriistadest me otsustasime ära ühe, mida oli võimalik kõige kiiremini kasutusele võtta. Kui me valitsuse reservist maksame kinni pool võrgutasust nii ettevõtjale kui ka inimesele, leibkonnale, siis see annab umbes 10% kokkuhoidu lõplikus elektriarves, kus on päris mitu rida. Seda oli võimalik rakendada kõige kiiremini. On räägitud ka käibemaksu alandamisest. See võtaks kindlasti rohkem aega, kui näiteks võrrelda seda võrgutasu alandamisega. Kindlasti ei ole ma öelnud, et need on lõplikult kõik meetmed, mida me tahaksime rakendada. Võib-olla tuleb otsida uusi lahendusi, aga ma räägin seda, mida on valitsuskabinetis otsustatud.
Teine allikas maksis peaaegu 90 miljonit, see, mis me teeme võrgutasudega kuue kuu jooksul, et need poole võrra alaneksid. Lisaks sellele, CO2 vahendite ülelaekumisest oleme 37,5 miljonit – see on prognoositav summa – suunanud vähekindlustatud leibkondade toetamiseks nii elektri, gaasi kui ka toasooja hinna [tõusu leevendamiseks]. Hinnanguliselt saab seda 70 000 peret. See on arvestatud nii, et see on suhtelise vaesuse piir, mille puhul esimene perekonnaliige netotuluna – kui me vaatame seda piiri – saab alla 673 euro kätte. Tõenäoliselt näiteks kõik üksi elavad pensionärid klassifitseeruvad sellele toetusele ja neid toetusi hakkavad omavalitsused välja maksma tõenäoliselt detsembrikuus. On allkirjastamisel riigihalduse ministri käskkiri, kes need tingimused selle määrusega kehtestab, ja omavalitsused saavad vastavaid toetusi välja maksta tagasiulatuvalt, alates septembrikuust. Nii et kui hinnad on tõusnud, noh, ligi pool energia hinna puhul, siis sellest 50%‑lisest tõusust praktiliselt 40% saab kompenseerida. See on küll keeruline, natukene bürokraatlik, ma möönan, aga see oli üks kõige kiiremaid meetodeid, kuidas me saaksime need hinnatõusud kompenseerida just vähekindlustatud peredele, kellel on kindlasti kõige raskem nende hinnatõusude tõttu.
Mis puudutab teistes sektorites piirangute mõjul, ütleme, tulude ärajäämist, siis Andres Sutt on seda [teemat] ka tutvustanud kabinetis. See pole kindlasti suletud. Vaadates konkreetseid tulemusi, võib juhtuda, et kabinet peab täiendavaid meetmeid rakendama. Eelkõige on see nii majutus- ja toitlustussektoris.