Aitäh ka selle küsimuse eest! On tõsi, et kui me üldse selliste erandite peale välja läheme, siis see eeldab seda, et Haridus- ja Teadusministeeriumis on tehtud väga põhjalik analüüs. See analüüs ei ole lõppenud, töö praegu käib. Ma arvan, hea küsija, et ka teie asjatundlikud ettepanekud on väga oodatud. Ütlen seda täiesti siiralt.
Kuidas üldse neid erandeid teha? Riik on koalitsioonileppes ette näinud, et sel juhul nähakse koolile ette lisaraha, ja see eeldab minu arvates seda, et on väga konkreetne, selge ja siduv leping Haridus- ja Teadusministeeriumi, kohaliku omavalitsuse ja kooli vahel. Ning teatud perioodi järel tehakse loomulikult kontroll, kuidas eesti keele õpe on paranenud. Kui te küsite, mis on peamised murekohad, miks eesti keele tase venekeelsetes koolides ei ole nii hea, kui me soovime, siis ma arvan, et põhjuseid on rohkem kui üks. Üks on kindlasti rahastuse küsimus ja see, kuidas leida lisaks häid eesti keele õpetajaid. Sellega on nii, et kui kohaliku omavalitsuse kool vajab lisaõpetajaid, siis riik mitte ei ütle, et selleks raha eraldamine on lubatud, vaid annab selleks vajaliku summa. Teine mure on, et häid õppematerjale ei piisa. Ma arvan, et need on kaks põhiprobleemi.