Ma alustaksin taas sellest, et apellatsioonikohus ehk teise astme kohus töötab reeglina dokumentidega ja nende liikumine Eesti piires toimub täpselt sama kiiresti Tartu ja Tallinna või Jõhvi ja Tallinna või Jõhvi ja Tartu vahel. Nii et selles ei ole mitte mingisugust vahet.
Kui te peate silmas regionaalpoliitilist konteksti, siis ma ütleksin, et selles mõttes on kõige olulisemad eelkõige hea infrastruktuur, haridusasutused, politsei, prokuratuur ja esimese astme kohus. See on koht, kuhu laekuvad kodanike taotlused, hagiavaldused, kus tegelikult mõistetakse õigust.
Meil on aastaid olnud probleeme Viru Maakohtuga. Enne kohtute reformi ehk maakohtute ühendamist neljaks maakohtuks olid kõige suuremad probleemid just nimelt Narva Linnakohtuga. Nüüd hakkavad need probleemid tänu kohtureformile aeglaselt, kuid kindlalt lahenema. See omakorda tähendab seda, et õigusemõistmise kvaliteet esimese astme kohtus tõuseb ja vajadus ringkonnakohtu kui apellatsiooniastme järele kahaneb.
Nii et kindlasti ei saa ringkonnakohtu olemasolu puhul rääkida regionaalpoliitikast, see on regionaalpoliitilisest seisukohast täiesti teisejärguline. Esmajärguline küsimus on esimese astme kohtu kvaliteet, heade kohtunike olemasolu selles. Viimast võimaldab saavutada ka ringkonnakohtu sulgemine. Me väga loodame, et sealsed tublid kohtunikud, vähemalt mitmed neist, asuvad tööle esimese astme kohtus ehk siis Viru Maakohtus.