Riigikogu
Riigikogu
Riigikogu
Skip navigation

Riigikogu

Calendar

Select a date range Open Calendar

From:

To:

Close X

View Results:

Find a verbatim record

Search using the left date panel to select a period, and other filters below. The search phrase must be at least 3 characters long.

Find a verbatim record

Cancel
header-logo

Verbatim records

Verbatim reports of proceedings: 610 Ava/Sulge kõik
13.09.2023 / 14:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:29 Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (18 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Jah, ma tahaks küsida lugupeetud härra Allaselt, temalt kui Võru linnapealt, kas ta saab aru, et sellise lähenemisega, sellise liberaalse suhtumisega poliitilistesse protsessidesse ja demograafilistesse protsessidesse tuleb tal varsti vastata küsimusele "Do you speak english?": "Spiikaju, spiikaj... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, ma mõtlesin siin natukene, analüüsisin seda olukorda, mis on tekkinud, ja tahtsin härra eesistujale appi tulla. Ja ma mõtlen, et ma laulan teile. 

(Laulab.) "Oh, oleks mul haamer, ma vasardaksin päeval ja vasardaksin õhtul, et kuulda võiks maa." 

Te olete selle haamrilö... Loe lähemalt

17:54 Keeleseaduse muutmise seaduse eelnõu (1 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Anti, hea mees! Kunagi tsaariimpeeriumi ajal oli kasutusel siin ütlus, et kolm kohalikku keelt, kolmes kohalikus keeles. Nüüd me oleme jõudnud just nagu iseseisvusesse, aga tegelikult me räägime praegu ikkagi euroimpeeriumi vormumisest. Kas tundub niimoodi, et ka euroimpee... Loe lähemalt

13.09.2023 / 12:00 XV Riigikogu, II session, Question Time Vaata täpsemalt

12:02 Valitsus- ja usalduskriis video-link-logo

Mart Helme:

Jah, ma arvan siiski, et protseduuriga sobib kokku see, kui istungi juhataja juhib vastaja tähelepanu sellele, et talle esitatakse küsimusi, millele oodatakse vastuseid. Ei oodata, et tema esitab süüdistavaid, inkrimineerivaid ja tihtipeale ka solvavaid küsimusi Riigikogu liikmetele ja õpetab nei... Loe lähemalt

12:20 Uskumatult palju valetatakse video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No lükake ümber! Te pole siiani midagi ümber lükanud. Ja peale selle, kui te küsite, kust me teame – on selline asi nagu internet. Internetis on hästi palju avalikku informatsiooni, väga lihtne on leida, löö ainult märksõnad sisse, infot tuleb kohinal. Te peate muidugi meid, konservatiive,... Loe lähemalt

Mart Helme:

… siis me viime otsad kokku. Ja viime otsad kokku teie abikaasa ja tema äripartnerite äriga. Teie olete selles osaline, te olete teeninud sellega tulu. 

Loe lähemalt

Mart Helme:

Küsimus on lihtne: millal te lõpetate valetamise ja selle valetamise eest tagasi astute?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, lugupeetud eesistuja! Te just praegu ütlesite, et kui vastus on teemasse. Minu küsimuse puhul vastus ei olnud teemasse. Minu majanduslik toimetulek ja minu minevik ja mingisugused süüdistused, mida keegi kunagi on minu vastu kusagil esitanud, mida keegi ei ole kunagi kusagil suutnud aga tõ... Loe lähemalt

12:37 Poliitiline olukord video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Kõigepealt ma ütlen moraalse kompassi kohta: Kaja Kallasel on selle kompassi all rauatükk ja seetõttu see kompass osutab pidevalt Venemaa poole. Aga protseduuri kohta ütlen ma niimoodi, et minu arvates oleks pidanud istungi juhataja sekkuma, kui Kaja Kallas selgelt ähvardas rahvasaadikut, ... Loe lähemalt

13:10 Moraalikompass video-link-logo

Mart Helme:

Ma juhiksin jälle tähelepanu sellele, et meil vastaja ei vasta küsimustele, vaid esitab pidevalt mingisuguseid osundusi ja süüdistusi hoopis küsija suunas. Ja kui vastaja väidab, et tema ei saa olla kursis Venemaal äri ajavate firmade üksikasjadega, üks nendest firmadest kuulub või kuulus vähemal... Loe lähemalt

12.09.2023 / 10:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

11:46 Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (4 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No mina näen seda, millele ma ka eile juhtisin Riigikogu esimehe tähelepanu – ka Kaja Kallas oli siin istumas ja vastamas –, et koalitsioon ei ole siin sisulist dialoogi pidamas. Sisulist dialoogi ei olnud ka praegu selle [eelmise] eelnõu arutelul. Selle eelnõu arutelul osalesid põhimõttel... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Henn! Meil igal aastal käib 9. mail üks triangel. Me teame küll, mis triangel see on. Need on need inimesed, kes arvavad, et Eesti peaks tegelikult olema kui mitte Venemaa, siis vähemalt Nõukogude Liit. Meil on aastaid kestev triangel selle üle, et Narvas e... Loe lähemalt

Mart Helme:

… see olukord, et [nad] valivad Eestile sõna otseses mõttes vaenuliku omavalitsuse või ka valitsuse. Kas see on see [põhjus], miks me seda eelnõu praegu menetleme?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No see põhiseadusele viitamine on muidugi liberaalide voluntaristlik tõlgendus, mis on täielikus vastuolus põhiseaduse preambuliga. Aga ma tuletan teile meelde, et see, mida te praegu siin kaitsete, ehk siis kõikidele valimisõiguse andmine … No, järgmise viie aasta pärast võib-olla Võ... Loe lähemalt

11.09.2023 / 15:00 XV Riigikogu, II session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:58 Arupärimine perehüvitiste vajaduspõhisuse kohta (nr 1) video-link-logo

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Tublid isamaalased ja tublid EKRE‑lased ja tubli Meelis Kiili ja tubli Toomas Kivimägi, kes te olete siin saalis – kes ametikoha pärast, kes südames oleva mure pärast – ja vaatate selle peale, mis Eesti riigis toimub. See, mis toimub, on ju ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Valetades avalikkusele, et ta ei teadnud sellest mitte midagi, ja valetades ka seda, et tema on läbi käinud kõik julgeolekukontrollid. Käis küll – 2021. aastal. Pärast seda on tema riigisaladusele ja NATO saladusele juurdepääsu lubasid ainult uuendatud. Ta ei ole sellest nii-öelda röntgenist... Loe lähemalt

19:51 Arupärimine demograafilise kriisi kohta (nr 14) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Mina kuulasin üleval fraktsioonis kogu seda diskussiooni siin ja minul tekkis väga isiklik küsimus. Ma väga vabandan, ma ei taha teie isiklikku ellu väga tungida, aga kuna te olete siiski naisterahvas … Väga erinevad põhjused on, miks inimesed ei saa rohkem lapsi. Kui ma tohin [küsida], ja... Loe lähemalt

20:28 Arupärimine perede kaitse kohta (nr 17) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No üks vanamoodne perekond istub siinsamas praegu, ei ole see ikka veel päris rudimentaarne nähtus, ehkki teie eelistate lapsi mittesaavaid homoperekondi. Olete selle lausa valitsusprogrammi pannud. Aga noh, eks jumal nuhtleb teid selle eest. 

Minu küsimus on muidugi, et aga mil... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas ja meie tubli fraktsioon! Kui EKRE oli valitsuses, oli Eestis elu parem. Seda tõendab praegu kas või see pilt siin saalis. Ülejäänutel on ausalt öeldes lihtsalt kama, võib-olla ka kaks. Aga meil ei ole. 

Nüüd ma tulen teema juurde. Teema o... Loe lähemalt

Mart Helme:

… tema kui naisterahvas? Aga ilmselt ta ei ole naisterahvas, sest ta ei vastanud mulle. Võib-olla ta on hermafrodiit, ma ei tea. Kõik see on ju nii segamini aetud, sugu on meil sotsiaalne konstruktsioon. Esimest korda kuulsin ma seda Jevgeni Ossinovski käest. Ma ei mäleta, missuguses koosseisus t... Loe lähemalt

22:24 Arupärimine peretoetuste vähendamise kohta (nr 18) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Te soovitate meil lugeda igasuguseid seletuskirju ja asju, aga me tahame teie huultelt lugeda. Äkki te ikkagi vastate meie küsimustele korralikult? Ma muidugi juhiksin tähelepanu sellele, et pidevalt on Eesti riigis jutt, kuidas raha ei ole, ja kui raha... Loe lähemalt

Mart Helme:

… meie perede toetustesse ja muudesse [asjadesse]. Öelge, miks te olete nii ebaratsionaalsed demograafilises mõttes.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Kolleegid! Ma teen hästi lühidalt, ma ei taha pikalt rääkida. Ma tahan pöörduda koalitsiooni esindajate poole. Neid on siin saalis minu hinnangul kaks. Võib-olla ma ei märka mõnda, võib-olla keegi on kuskil laua alla pugenud, võib-olla keegi on veel... Loe lähemalt

20.06.2023 / 13:40 XV Riigikogu, extraordinary session Vaata täpsemalt

13:45 40 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kaja Kallasele video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud proua Kallas! Teile on see tõenäoliselt üllatus, aga mina ei ühinenud teie umbusaldajatega. Väga lihtsal põhjusel: pärast usaldusega seotud seitsme eelnõu läbisurumist tundus mulle, et ekstra umbusalduse sisseandmine on lihtsalt absurdne. Seetõttu ma ei ühinenud... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah. Reformierakondlased on väga osavad tegema selliseid torkeid, et ajada omavahel tülli opositsioonierakondi, opositsioonifraktsioone. Ma tõepoolest ei toetanud umbusalduse avaldamist sellisel moel ja sellisel ajal, aga ma toetan umbusaldust kui niisugust ja hääletan Kaja Kallase umbusaldamise ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma ei tea, ma olin pikalt saalist ära, äkki ma olen mõne informatsiooni maha maganud. Kas siia on ilmunud härra Tsahkna selleks, et ka talle saaks umbusaldust avaldada? Ma arvan, et ma oleksin seda kohe nõus tegema.

Loe lähemalt

19.06.2023 / 10:00 XV Riigikogu, extraordinary session Vaata täpsemalt

12:58

Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (147 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No jõukusest on terve Eesti väga kaugel. Väga kaugel! Sõitke üle lahe, 80 kilomeetrit, ja siis te näete, kui kaugel me oleme jõukusest. Umbes 100 000 eestlast on ka aru saanud, kui kaugel on Eesti jõukusest ja kui halvasti on Eestit juhitud. Mu küsimus on selline, et te kogu aeg räägi... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Mul on küsimus. Täna [Eesti] Päevalehes või Delfis, kus iganes, Ülo Pärnits lööb häirekella selle pärast, et meil jaemüüginumbrid järjest, kuust kuusse kukuvad. Meie käsitleme siin käibemaksu tõstmist ja on täiesti selge, et käibemaks tuleb juurde kõikidele tehingutele, mi... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Kolleegid, kolleegid, kolleegid! Eestlased on üks selline tore rahvas, kes kujutab ette, et Eesti on arenenud maailma osa. Eesti on Euroopa, Eesti kuulub maailma rikkamate riikide hulka, Eestis on kõik hästi. 

Mul on olnud palju võimalusi ilma mööda ringi sõita ... Loe lähemalt

Mart Helme:

… tegelikult oma õiget lennukompaniid. Mida meil veel ei ole? Ei ole meil õiget sotsiaalhoolekannet. See lonkab kahte jalga. Nüüd räägitakse meile, Signe Riisalo tuleb ja räägib meile – no täiesti absurdne! –, kuidas meie demograafilisest kriisist aitab meid välja viia see, et me maksutõusug... Loe lähemalt

21:26

Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (148 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Ma pean ütlema, et tõepoolest, ma ei oleks iial uskunud, et meil võib olla nimekaim Mardiga mingisugune puutepunkt. Minu meelest me oleme nii erinevate vaadete ja nii erinevate arusaamadega asjadest. Aga ma olen nõus, ka meie ei ole kunagi toetanud astmelist tulumaksu, mida sisuliselt kuju... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma kõigepealt pean muidugi ütlema, et seekord ma alustan küsimust sellega, et ma ütlen, et ma esinejaga ei nõustu. Ma ei nõustu sellega, et inimesed, kelle maksukoormus tõuseb, on nõus hea meelega kõrgemat maksu maksma. See ei ole inimloomusega lihtsalt kooskõlas. 

Aga küsimus o... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh kutsumast siia kõnetooli! Ma alustan klassikutest. Ma alustaksin vahva sõduri Švejki ühest repliigist. Seal kuskil kongis, kus nad istuvad – istuvad sõjaväe kartsas –, on üks tema kongikaaslane kirjutanud luuletuse nendest sõjaväeametnikest ja tegelinskitest, kes oskavad küll varastada ja r... Loe lähemalt

Mart Helme: Jaa, ma palun lisaaega.   Loe lähemalt

Mart Helme:

… kui hea ja suurepärane on see, et te hakkate oma kodude eest rohkem maksma, mis sest, et te maksate oma kodude eest niikuinii. Enamik inimesi maksab pankadele. Mis sest, et te maksate oma autode eest niikuinii automüügifirmadele – maksate kütuseaktsiisi ja maksate ma ei tea veel mida kõike. Aga... Loe lähemalt

Mart Helme:

No ma näen, et ka see on nõrkemas. Opositsioonil on ikkagi ainult üks selgroog ja see on EKRE. (Juhataja helistab kella.) Jah, kõll käis: "Kasi minema, vanamees!" Noh, puldist lähen seekord ära. Aga kui selline omavoli jätkub, siis ühel hetkel tuleb aeg, kui ei lähe enam puldist ära. Tõstke välja... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Jaa, minu aeg on läbi. Minu aeg ei ole läbi! Ma ei ole veel nii vana, et hakata kirjutama mõne mehe moodi memuaare.

Loe lähemalt

04:07

Hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (146 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma kõigepealt tahaksin ära õiendada selle tüüpilise reformierakondliku sõnaväänamise, nagu meie üritaksime takistada Riigikogu tööd. Ei, meie ei ürita takistada Riigikogu tööd. Meie üritame takistada illegaalse valimisvõltsinguga kokkuklopsitud valitsuse kuritegelike kavad... Loe lähemalt

Mart Helme:

No ma ei saa lihtsalt aru. See on tüüpiline Reformierakond: pööratakse asjad pahupidi. "Teie keelasite ära inimestel kogunemise." Ei keelanud! Meie konsulteerisime õiguskantsleriga, riigisekretäriga, me kuulutasime ajutiselt välja eriolukorra, mille raames, kuna see oli uus haigus ja mingit kogem... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Ma teen kõva häält, et natuke teie und ära ajada.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lõppude lõpuks on aeg üles tõusta, sõbrad-seltsimehed! Nii.  

Ega ei ole tahtmist tegelikult nii varasel hommikutunnil rääkida. Aga provokaator, kes meile siin seda eelnõu tutvustas ja kes on kummalisel kombel ministriametis, paratamatult provotseeris seda. Ta provotseeris seda se... Loe lähemalt

Mart Helme: Ei taha. Kõik inimlik peale vale, ahnuse, pettuse ja valetamise on Reformierakonnale võõras. Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, kõik on läbi, kõik on läbi.

Loe lähemalt

06:10

Perekonnaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (207 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Kas te olete natukene jälginud, mis toimub nendes ühiskondades, mida te meile kogu aeg eeskujuks toote? See on autoimmuunhaigus, mis nendes ühiskondades selle teemaga seoses levib. Need ühiskonnad on ju kõik surevad, hääbuvad, perverteeruvad ühiskonnad.... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No lihtsalt masendav. Siinkohal ikkagi kehtib see, et keda issand nuhelda tahab, sellelt võtab ta kõigepealt mõistuse. Siin ei ole teist võimalust. Kas tõesti on inimkond oma ajaloo jooksul olnud kogu aeg eksiradadel? Kõikides tsivilisatsioonides, kõikides kultuurides on traditsiooniline h... Loe lähemalt

Mart Helme: Kas te saate sellest aru? Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, ma juhin tähelepanu, et Varro Vooglaiu küsimuse tuum ei olnud mitte kiriklikes seostes, vaid selles, kas miski on vastajale püha. Pühaduse tunne ei ole kiriklik tunne. Hiied, pühad allikad, ohvrikivid on ka pühaduse tunnetuse väljendus. Pühadus on midagi, mis on inimese hinges sügaval sees. ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud kolleegid ja kõik, kes te meid jälgite! (Aevastab.) Vabandust! Ei ole hommikust allergiatabletti veel jõudnud ära võtta.  

Ma ei räägi üle seda, mida on juba väga mitmed saadikud rääkinud. See, mis siin saalis toimub, on tülgastav, aga ühtlasi on... Loe lähemalt

Mart Helme:

Kuni ta lõpuks mandus ja mandus täpselt samamoodi sellesse lodevusse, sellesse seksuaalsesse minnalaskmisse, sellesse intsesti, aga selle intsestiga koos veel ka täiesti perverteerunud võimuvõitlusesse, kui emad tapsid oma poegi, mürgitasid oma abikaasasid, mehed mürgitasid oma naisi. Ja nii edas... Loe lähemalt

15.06.2023 / 10:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

11:02 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (145 SE) teise lugemise jätkamine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ei, ma ei kuritarvita absoluutselt ei aega ega midagi muud. Ma tahaksin lisada Mart Maastiku ettekandele seda, et mina tahan hoiatada. Ma hoiatasin ka oma sõnavõtus enne, et meil võib ees seista väga tõsine probleem salaalkoholiga, sealhulgas ebakvaliteetse alkoholiga, met... Loe lähemalt

14.06.2023 / 14:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:12 Perehüvitiste seaduse ning perehüvitiste seaduse, perekonnaseaduse ja töölepingu seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (17 SE) teise lugemise jätkamine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Minu küsimus puudutab neid põhjendusi, mida on toonud nii Riigikogu esimees kui ka esimene aseesimees, millega väidetakse, et Riigikogu saadikute mandaati, sõnavõtte, esinemisi, proteste ja kõike võimalikku on võimalik piirata selleks, et taastada ja tagada Riigikogu põhitöö, Riigikogu pea... Loe lähemalt

Mart Helme:

Mul on niisugune üldine küsimus protseduuri käsitluse kohta. Minu arvates me oleme jõudnud siin koalitsioonipoolsete Riigikogu esimehe ja aseesimehe isetegevuse ja suvaliste tõlgenduste tulemusena kaootilisse olukorda. Ja ma nägin eile õiguskomisjonis, kuidas see kaootiline olukord on jõudnud jub... Loe lähemalt

17:17 Tulumaksuseaduse ning sotsiaalhoolekande seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (215 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra [juhataja]! Lugupeetud esineja! Ma pean ütlema, et kõik need põhjendused ei veena mind. Kui ma seda eelnõu vaatan, siis ma ikkagi ütlen, et mulle meenuvad need ajad, kui siinsamas saalis räägiti, kui vajalik on regionaalhalduse reform, kuidas meil on väikesed elujõuetud omavalitsused... Loe lähemalt

Mart Helme:

… võimaluse andmine raha uhamiseks oma juhtimise all olevatele omavalitsustele. 

Loe lähemalt

Mart Helme:

Te võite sellega nõustuda või mitte nõustuda, aga see on minu kahtlustus.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Me teame, et lugupeetud esineja, komisjoni või valitsuse esindaja või koalitsiooni esindaja elab Tallinnas siin Toompeal heas korteris. Kuna vasakpoolsed ja liberaalid armastavad meil väga võrdsusest rääkida, siis mina teen ettepaneku seda võrdsust praktikas ilmutada ja anda mõnele Ida-Vir... Loe lähemalt

Mart Helme: Aitäh kutsumast, härra eesistuja! Lugupeetud kolleegid! Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma pean muidugi tunnistama, et Riigikogu toolid ja lauad ei ole mõeldud pika obstruktsiooni läbiviimiseks. Väga ebamugav on. 

Aga tulen nüüd eelnõu ja kõne juurde. Ma olen kuulanud neid kõnesid ja ma kuulasin loomulikult Jevgeni Ossinovski esinemist. Ma pean nõustuma absoluutse enamiku... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma ütlen "kolm minutit" sellepärast, et Jüri Ratas alati tahab teada täpset aega. Ütleme siis täpse aja: kolm minutit. Mitte kaks ja pool, mitte üks. 

See majandustegevus vaatamata kõikidele oma puudustele ja ebaefektiivsusele tähendas tööhõivet. Lause jäi enne pooleli. Nagu ütles üks ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Mul on oluliselt võimsam idee: katta meie sisehoov katusega, viia istungitesaal sinna ja teha see hoburauakujuliseks, nii nagu see on enamikus parlamentides.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa. Äkki on eesistujal informatsiooni. Ma näen, et üks koalitsioonisaadik käib minu arvates pidžaamas ringi. Kas kusagil on planeeritud mingisugune pidžaama‑ või padjapidu?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Teate, öötund hakkab kätte jõudma. Ma loomulikult tänan Tõnis Möldrit. Ta andis mulle selle meeldetuletuse, et ma siin saalis eksisteerin. Aga ma olen luulelisse meeleollu sattunud siin öötunnil ja ma tsiteerin rahvaluulet, natuke parafraseeritult, konkreetselt selle eelnõ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, minu meelest on mul küll protseduuriline küsimus. Nimelt, kui kell pool seitse saabus siia teade, et Kaja Kallas ei saa väidetavalt tööülesannete täitmise tõttu tulla arupärimistele vastama, siis kas ei oleks istungi juhataja pidanud panema parandatud päevakorra uuesti hääletusele või mingil... Loe lähemalt

01:22 Riigikogu otsuse "Euroopa Liidu Õiguskaitsekoostöö Ameti tegevust kontrolliva parlamentaarse ühiskontrolli töörühma liikmete nimetamine" eelnõu (24 OE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Mind huvitab, lugupeetud ettekandja, kuidas informeeritakse jooksvalt neid töögrupi liikmeid, kes erinevates riikides laiali on, ja kuidas nad selle informatsiooni kätte saavad. Missugune on see koordineeriv üksus, kes seda informatsiooni kogub, jagab? Ja kuidas vajaduse v... Loe lähemalt

02:36 Riigikogu avalduse "Ukraina vastu toime pandud agressioonikuriteo eest vastutusele võtmisest" eelnõu (228 AE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Jaa, aitäh! Kuna tegemist on meie deklaratsiooni ja üleskutsega vastutusele võtmiseks agressioonikuriteo eest, siis ma küsin, mis need kriteeriumid on. Kas meil on mingid nimekirjad nendest inimestest, kes on sõjakuritegusid korda saatnud? Ma toon sellise näite. Loen uudistest, et venelased on st... Loe lähemalt

06:08

Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (145 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu)

video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud esineja! Eelmisel korral, kui aktsiise tõsteti nii tubakatoodetele kui ka alkoholile, tõi see kaasa üsna suure väikepoodide ja müügikohtade sulgemise laine eelkõige just Lõuna-Eestis. Nüüd on valitsusel kavas tõsta ka majutusasutuste käibemaksu ja see toob kindl... Loe lähemalt

Mart Helme:

… sotsiaalsete mõjude uurimise ja neutraliseerimisega.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, kahetsusväärselt minister valetab, nii nagu ta hingab. Aga minu küsimus on protseduuriline. Ma tahaksin saada definitsiooni. Mis asi on sisuline debatt? Me näeme siin praegu kahte koalitsioonisaadikut. Kas sisulist debatti peetaksegi niimoodi, et ühtegi koalitsioonisaadikut saalis ei ole? Op... Loe lähemalt

Mart Helme: Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud vastaja! Ma kõigepealt õiendaksin ära selle, et ilmselt piiratud mõistusega inimesed ei saa aru, et piirivalve, piiride valvamine ja piirikontroll ei tähenda piiride sulgemist ja piiriülese liikumise lõpetamist. Need on normaalse suveräänse riigi juurde kuuluvad a... Loe lähemalt

Mart Helme:

Nii et kas te olete ka selle analüüsi teinud, missugune võib olla mõju …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… aktsiiside tõusul salasigarettide ärile?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, no Reformierakonda kuuluv Riigikogu aseesimees lülitas ühe rahvasaadiku kõne ajal mikrofoni välja, väites, et rahvasaadik ei räägi teemakohast juttu. Ma ei tea, kas me peame ministritega ka hakkama siis tegema samamoodi, et me lülitame mikrofoni välja, kui ta räägib juttu, mis ei ole seoses ... Loe lähemalt

Mart Helme: Lugupeetud esimees! Loe lähemalt

Mart Helme:

Eesistuja, vabandust! Aseesimees! Hea minister ja head kolleegid! Isegi kaks koalitsioonisaadikut on raudselt saalis. Küll on hea, et me ei olegi opositsiooniga üksinda siin, et meil on sisuline debatt. Meil on sisuline debatt, kuna kaks koalitsioonisaadikut on siin. Aga hea küll, asume asja kall... Loe lähemalt

Mart Helme:

Sest vaadake, nüüd ma lähen jälle natukene lüüriliseks, nagu ma oma hingelt olen. Ma ei mäleta, kas see on ühest August Gailiti emigratsioonis ilmunud raamatust või on see mõni teine Eesti kirjanik, kes emigratsioonis jätkas usinalt kirjutamist, aga ühest raamatust on mulle jäänud meelde üks sell... Loe lähemalt

14.06.2023 / 12:00 XV Riigikogu, I session, Question Time Vaata täpsemalt

12:12 Piirivalveohvitseride väljatõstmine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Me tegime siin lihtsad järeldused. Punkt number üks: keegi teine on alati süüdi, antud juhul siis Keskerakond on süüdi. Punkt number kaks: valitsus ei saa mitte midagi teha – siis, kui valitsus ei taha, siis ta ei saa kunagi mitte midagi teha. Ja pu... Loe lähemalt

12:25 Maksud video-link-logo

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kas eesistuja volituste hulka kuulub meditsiinilise kontrolli korraldamine? Minu meelest vastaja ilmselgelt on meeltesegaduses, kui ta kujutab ette, et opositsiooni kuuluv erakond või fraktsioon saab kujundada riigi rahandust ja maksupoliitikat ja riigi juhtimist tervikuna s... Loe lähemalt

12:41 Olukord haldusalas video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud härra Läänemets! No ukrainlased on loomulikult pühad ja puutumatud ja [neil on] oreool ümber pea. Nemad kunagi kurja ei tee, nemad ei varasta ega tegele mingite muude inetute asjadega. Võib‑olla ukrainlased ei tegelegi. Aga me teame väga hästi, et massiliselt la... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Mul on küll, minu arvates vähemalt, protseduuriline. Kuidas on võimalik Riigikogu liikmel reageerida, kui vastaja vastab valesti? See tähendab, inkrimineerib mingeid süüdistusi, suvaliselt seob erinevaid asjasse mittepuutuvaid teemasid, väidab, et küsija õhutas rahvusvaenu, mingisugust võõ... Loe lähemalt

13.06.2023 / 10:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid! Selle arupärimise teema on loomulikult maksundus ja see on mõeldud Mart Võrklaevale vastamiseks. Aga ma juhiks tähelepanu sellele, et see on nüüd neljas kord, kui on parandatud kuupäeva. Ma olen kolm korda püüdnud seda arupärimist üle anda, ei ole õnnestunud. Ja s... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma tahaksin juhtida tähelepanu sellele, et mitte ainult teie, vaid ka Lauri Hussar kasutab ja ka Kaja Kallas seal puldis esinedes järjekindlalt kasutab oma seadusvastaste tegude õigustamiseks põhiseaduse kommenteeritud väljaannet. Põhiseaduse kommenteeritud väljaanne on li... Loe lähemalt

12.06.2023 / 15:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma esitan teile küsimuse, mis tegelikult peaks huvi pakkuma kogu Riigikogu liikmeskonnale. Ja küsimus on niisugune. Kas te teate, kui palju on üldse läbi käinud Riigikogu saalist usaldusega seotud hääletamisi? Ma ei pea silmas umbusaldusavaldusi ministritele, vaid seadusee... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Kuna punkt number 2 on tänases päevakorras ja nädala päevakorras seotud perehüvitiste seadusega ja perehüvitiste seaduse vastuvõtmine on seotud valitsuse poolt usaldushääletusega, siis minu ettepanek on mitte kinnitada ülejäänud päevakorda, vaid kinnitada ainult tänased punktid 1 ja 2, ja ... Loe lähemalt

17:47

Perehüvitiste seaduse ning perehüvitiste seaduse, perekonnaseaduse ja töölepingu seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (17 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu)

video-link-logo

Mart Helme:

Jah, no ma ei tea, kes keda siin milles eksitab. Aga fakt on see, et Eesti Vabariigi praegune valitsus, mis on võimul illegitiimselt, võltsitud valimistulemuste tagajärjel, ei ole mures Eesti rahva püsimise, kasvamise, laste heaolu, emade heaolu ja perekondade heaolu, perekondade koospüsimise, no... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Riisalo! Proua Riisalo, vabandust! Te räägite siin sellest, et see on liiga lühike aeg, et anda mingit hinnangut selle suurperede toetuste tõstmise efektiivsusele. Mina ütlen, et 30 aastat Eesti Vabariiki, millest 20 aastat ümmarguselt on olnud võimu juures Refo... Loe lähemalt

Mart Helme:

Härra eesistuja! Ma tahtsin [toetudes] sellele eelmisele vastusele Martin Helme küsimusele, et meie rahvuse tulevik sõltub eelkõige vanemaealistest, teatada, et ma olen jõudnud lõpuks sellesse ikka ja tänu Kaja Kallase valitsuse ennastsalgavale tegevusele sugude lahustamise ja muutmise võimaluste... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Kolleegid nii siin‑ kui ka sealpool ekraani! Ja kõik teised ka, kes on kuskil teisel pool ekraani! Siin räägitakse majandusest ja rahast ja sellest ja teisest ja kolmandast. Aga ma räägiks lastest.

Mul on olnud õnn, privileeg üles kasvatada kuus last. Ma mäleta... Loe lähemalt

Mart Helme:

… et naised pole sünnitusmasinad ja EKRE tahab, et naise koht oleks pliidi ja rusika vahel. Ei taha! Moonika on siin saalis ja ta võib kinnitada, et ta ei ole kunagi olnud rusika ja pliidi vahel. Ta on alati olnud armastatud. See kõik on vale ja selle valega peidetakse tegelikult seda, mida teeni... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Lugu on niisugune. Kui lapsed sünnivad armastusest, siis ma ütleksin, et liberaalidel on suurel osal neist, keda mina siin tean, seda armastust ikkagi väga vähe olnud. Armastuse nappus on silmatorkav. See puudutab ilmselt ka peaministrit ennast, sellepärast et temal on ka bioloogiliselt mi... Loe lähemalt

Mart Helme:

… siis tehke parem aborti, sest nii on ju teile parem ja nii on ka sellele lapsele parem, sest soodustusi ta enam ei saa.

Loe lähemalt

Mart Helme: See on küüniline, alatu ja sigaduslik. Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, no seal on rõhk sõnal "võib", aga see ei tähenda, et ta peab ütlema, et on ainult üks. Nii et olge suuremeelne ja ärge kasutage jälle järjekordset totalitaarset võtet, et võib. Te olge suuremeelne ja öelge, et olge lahked, palun.

Loe lähemalt

07.06.2023 / 14:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:19 Vabariigi Valitsuse seaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (216 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Mul on tunne, et me oleme siin lasteaialapsed ja kasvataja räägib meile rohetrepist ja valgusfoorist ning me peame siis ilusti aru saama, et see rohetrepp viib meid valgusfoori abiga õnnelikku tulevikku. Aga tegelikult meenub mulle Krõlovi valm pillimeestest, kes ei oska mängida, aga vahet... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma pean muidugi ütlema oma soliidsest vanusest lähtuvalt, et see on nii lapsik jutt, mida me praegu siin kuuleme. Ja see on tegelikult kuritegelik jutt. 

Kuna Reformierakond on kõige rohkem ja kõige kauem olnud Eestis peaministripartei ja valitsusse kuulunud partei, siis ma tule... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra istungi juhataja! Lugupeetud Kaja Kallas! Kolleegid! Eelkõneleja tõi välja väga palju sisulisi punkte, mis vääriksid palju pikemat ja põhjalikumat arutelu ühiskonnas, poliitilise konsensuse leidmist, ühiskonna ootuste paremat rahuldamist valitsemise ja valitsemisotsuste näol. Ma ei s... Loe lähemalt

18:06 Arupärimine Värska Südamekodu OÜ tegevuse kohta (nr 15) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma ütleksin niimoodi, et teie häbematus on jalustrabav. Te sisuliselt õigustate kõike seda, mis on toimunud. Sisuliselt õigustate! "Jaa, see on kahetsusväärne." Aga mitte midagi ei juhtu. Mitte midagi ei juhtu, teie reformierakondlastest joped saavad e... Loe lähemalt

Mart Helme: … abieluvõrdsus. Kas te ei arva, et see kõik on karjuvas dissonantsis tegeliku … Loe lähemalt

Mart Helme:

… ühiskondliku vajaduse ja õiglusega?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister ja kolleegid! Ega mul ei olnud plaanis sõna võtta või läbirääkimistel kõnega esineda, sest ma ei tunne ennast nendes sotsiaalvaldkonna küsimustes kõige kompetentsemana. Minu valdkonnad on rohkem teised, nendest [rääkides] ma tunnen ennast paremini ja mu... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja seisab selle eest, et õigus ja õiglus valitseks ka nende suhtes, kes ise enda eest enam seista ei suuda, olgu nad puuetega lapsed, keda nägupidi oma väljaheidetesse surutakse, või olgu need vanad, raugastunud, tihtipeale ka dementsed inimesed, kes ei saagi aru, mida nendega tehakse ja kuidas... Loe lähemalt

07.06.2023 / 12:00 XV Riigikogu, I session, Question Time Vaata täpsemalt

13:41 Olukord riigis video-link-logo

Mart Helme:

Minu teada peaks eesistuja kutsuma korrale kõnelejat, kui kõneleja räägib ilmselgelt valet. Antud juhul Kaja Kallas rääkis ilmselgelt valet, kui ta ütles, et kedagi ei tohi sanktsioneerida ja kõigil on õigus südametunnistuse‑ ja arvamusvabadusele. Mina Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna pikaajali... Loe lähemalt

Mart Helme:

… küll natsismis, küll rassismis, küll veel milleski, millel ei ole tegelikult mitte mingisugust alust. Kui ta ütleb praegu siin, et kõigil on õigus ja kedagi ei sanktsioneerita ega süüdistata …

Loe lähemalt

Mart Helme:

 … siis see ei vasta tõele ja eesistuja ülesanne on korrale kutsuda …

Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja öelda, et ta ei räägi tõtt! 

Loe lähemalt

Mart Helme:

(Räägib kohalt.) Protseduuriline seisneb selles, et esiteks tuleb juhtida tähelepanu …

Loe lähemalt

05.06.2023 / 15:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh! Mul on väga lihtne küsimus. Kas Riigikogu töö kvaliteedi mõõdupuuks ongi kiirustamine? Et meil on kiire, teeme ära, ükskõik, mis välja kukub, meil on kiire, me peame selle ära tegema. Või on meie töö kriteeriumiks siiski see, et eelnõud võetakse vastu nii, et on saavutatud kompromiss oposi... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma ei ole nõus teie väitega, et minu eelmine küsimus ei olnud protseduuriline. See oli täiesti protseduuriline ja puudutas seda, kas meie töö kriteeriumiks on kiirus või kvaliteet. See puudutab meie nädala töökava ja selle kinnitamist kõige otsesemal moel. Aga nüüd ma esitan tõepoolest ühe mittep... Loe lähemalt

Mart Helme:

Istungi läbiviimise protseduur ei seisne selles, et istungi juhataja annab kellelegi oma suvast lähtuvalt sõna. "Teil on võimalus praegu tulla." Ei, meil on õigus praegu tulla. "Teil on võimalus praegu küsida." Ei, meil on õigus praegu küsida. Istungi juhataja ei tee seal puldis jooksvalt uusi re... Loe lähemalt

16:01 Õiguskantsleri ettepanek viia põhiseadusega kooskõlla sotsiaalmaksuseadus, töötervishoiu ja tööohutuse seadus ning ravikindlustuse seadus osas, mis ei võimalda tööandjal maksta vabatahtlikku haigushüvitist rasedale töötajale video-link-logo

Mart Helme: Vabandust! Vabandust, ma eksisin. Protseduurilist ei ole. Loe lähemalt

Mart Helme:

Ettekandjale on küsimus samast ooperist nagu siin eespool. Me kõik teame, et vasakpoolsete jaoks on sugu sotsiaalne konstruktsioon. Ja me teame ka seda, et siin saaliski on inimesi, kes ütlevad, et mehed võivad lapsi saada. Ja me teame ka seda, et ealist diskrimineerimist ei tohi olla. Minu küsim... Loe lähemalt

16:19 2023. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (214 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud härra Võrklaev! Jääb küll arusaamatuks, kuidas see eelnõu inimesi kaitseb, aga no olgu pealegi. Mul on muidugi soovitus, et te võiksite selle eelnõu tagasi võtta praegu kohe siinsamas puldis ja asendada selle uue eelnõuga, mis koondab kogu Eesti riigi juhtimise ... Loe lähemalt

24.05.2023 / 14:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:12 Arupärimine Eestis ajutise ja rahvusvahelise kaitse saanud Ukraina mobilisatsiooniealiste meeste kohta (nr 5) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ringlevad jutud ajakirjanduses ja inimeste hulgas, ja ma täiesti usun neid jutte, et üle piiri pääsemiseks on mobilisatsioonialusel Ukrainas vaja suurusjärgus 500 eurot. 500 eurot! Ja silm pigistatakse kinni, leitakse, et inimesel on täielik õigus U... Loe lähemalt

Mart Helme:

… lihtsalt saadab tagasi, ei võta vastu neid, kes meie hinnangul kvalifitseeruvad kutsealusteks?

Loe lähemalt

Mart Helme:

(Kohalt.) Nii ei saa asjad parlamendis käia, et üks inimene otsustab saja eest. Ei ole võimalik!

Loe lähemalt

Mart Helme:

(Kohalt.) Kui mulle vastatakse ja mulle pannakse sõnu suhu ja mõtteid pähe, mis ei vasta tõele, siis mul peab olema võimalus sellele vastata.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Me ei ole mingisuguses "Selgeltnägijate tuleproovis", et tema süüdistab mind siin võõravihas.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Mis kuradi võõravihas! (Prõmmib vastu lauda.) Lõpetage ära selline sigatsemine siin! Lõpetage ära see sigatsemine! See on sigatsemine!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Mul on etteheited konkreetselt protseduuri kohta juhatajale.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Juhatajal on kohustus juhtida puldis olija tähelepanu sellele, kui ta ei käitu vastavalt eeskirjadele. Antud juhul ei ole vastajal õigust hakata panema küsijale suhu väljamõeldud seisukohti ja väljamõeldud mõtteid. Ei ole niimoodi, et teie ise ja teie teete ja teie olete ja teie tahate.

Loe lähemalt

Mart Helme: Tema ei tea, mida mina tahan. Tema ei tea, mida mina tahan! Eesistuja kohustus on juhtida tema tähelepanu sellele, et ta peab vastama küsimusele, mitte esitama spekulatsioone küsija isiku kohta. Loe lähemalt

15:26 Relvaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (144 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Ma ei saanud hästi aru, mis ma nüüd siin tegin. Aga mul muidugi on küsimus, mul on palju küsimusi, ma kahjuks ei saa neid kõiki sellesse ühte küsimuse aega mahutada. Aga mu põhiküsimus on ikkagi see, et me näeme, et meil on tegemist vägistajate valitsusega. Nimetatakse küll valetajate valitsuseks... Loe lähemalt

Mart Helme: Aitäh! Siin kõlas ühes eelmises vastuses, et käib juba uue tee ehitamine. Minu küsimus on seotud sellega, et avalikkusest on läbi jooksnud ka see, et laienduse alla jäävatel, potentsiaalselt laienduse alla jäävatel maadel käib ka metsaraie. Ja mu küsimus ongi nüüd niisugune, et kui tee ehitamine kä... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja sellepärast, et tak položeno, nagu Vene sõjaväes öeldi, ja sellele vastu vaielda ei saanud.

Loe lähemalt

18:12 Arupärimine MTÜ Slava Ukraini tegevuse kohta (nr 9) video-link-logo

Mart Helme:

Jah, aitäh! Praegu jääb küll selline mulje, et tegemist on mingisuguse Eesti kõige väiksema ja kõrvalisema omavalitsuse pisikese sulitembuga, millest opositsiooni üks erakond püüab mingisugust suurt kära teha. No tegelikult ei ole ju niimoodi. Kui me võtame siit paralleeli: Jüri Ratas astus mingi... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja mina ei saagi teha midagi." Kas te peate sellist olukorda normaalseks?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! See, et ma nii aeglaselt tulen, ei ole mitte obstruktsiooniline tegevus, vaid tingitud sellest, et meil on märtsikuust kehtestatud uus kord Tervisekassas, mis tõmbab jõhkralt pidurit liigesevahetamist vajavate protseduuride läbiviimisele, mistõttu ma oma põlveoperatsiooni ... Loe lähemalt

Mart Helme:

See on häbiväärne. Kui minister tuleb siia ja ütleb, et mina ei tea midagi ja mina ei saa midagi teha, siis me ei saa rääkida ka sellest, et meil on vaja valitsust, sest valitsuse ülesanne on riiki poliitiliselt juhtida. Ministri ülesanne on oma alluvaid ametkondi poliitiliselt juhtida. Ja kui ke... Loe lähemalt

19:42 Arupärimine kaebevõimaluste kohta (nr 44) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Praegu tundub niimoodi, et ikkagi saba liputab koera ja jällegi me jõuame sellesama poliitilise juhtimise teemani, mis oli meil ka eelmise arupärimise juures. Seda omavoli viljeles ju Kaitseväe juhataja. Seda omavoli ei tõkestanud ega pannud sellele kä... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma panin küll kõne algul, aga mõtlesin, et ma pikka kõnet ei hakka siiski pidama. Siin on enamik olulisi asju ära öeldud. Ma tahtsin juhtida ainult ministri tähelepanu ühele väga olulisele asjale. Nimelt, Eesti seadusandlus ütleb selgelt: ebaseaduslikke käske ei pea täitma, neid ei tohi tä... Loe lähemalt

22.05.2023 / 15:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:01 Istungi rakendamine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Kui juhtivkomisjon paneb päevakorda Mart Helme surmamõistmise erandkorras, kas siis ka juhatus ei reageeri? Kas juhatus paneb igasuguste protseduuride rikkumise korral lihtsalt silmad kinni, sest poliitiline otsus mingi asi läbi suruda on langetatud ning kodu- ja töökord e... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah. Mulle on ka arusaamatu see, mida ikkagi tähendab sisuline arutelu. Kas te tõesti kujutate ette, et sisuline arutelu on siin saalis esimese lugemise puhul võimalik, kui saalis viibivad rahvasaadikud tohivad kummalegi ettekandjale esitada ainult ühe küsimuse ja vastused on täpselt niisugused, ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa. Aga see ei puuduta mitte ainult tänast istungit, vaid kõiki neid viimaseid nädalaid. Vaadake, teie vasakul käel istub seal kogu aeg üks nõunik – nad vahetuvad –, kes püüdlikult otsib põhjendusi, millega teie voluntaristlikku otsust antud kontekstis oleks võimalik õigustada. Ärge kuulake neid... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Esiteks ma esitan protesti Riigikogu Kantselei töötajate vastu, kes ei ole siin esindamas mitte parlamenti. Nad ei ole parlamendi teenistuses, vaid ilmselgelt on koalitsiooni teenistuses ja see ei ole aktsepteeritav. (Sumin saalis. Juhataja helistab kella.) Riigikogu Kants... Loe lähemalt

17:45 Riigikogu otsuse "Sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus nõukogu liikmete tagasikutsumine ja uute liikmete nimetamine" eelnõu (209 OE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Jah, aitäh! Ma saan aru, et me nimetame uusi liikmeid, aga sellest hoolimata on mul ikkagi küsimus, kas keskkonnakomisjoni praegusel esimehel ei ole mitte teatud huvide konflikti. Ja see huvide konflikt võib kanduda ka uute liikmete nimetamisele, neid saab võib-olla teatud puhkudel käsitleda tank... Loe lähemalt

Mart Helme:

(Kohapealt.) Me tahame diskussiooni saada! Me tahame ikka avalikku diskussiooni saada!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma tahaksin juhtida tähelepanu paarile asjaolule. Minu arvates on komisjon käitunud ebaeetiliselt, määrates ettekandjaks selge huvide konfliktiga inimese. Ma meenutan kultuurikomisjoni eelmise nädala istungit, kus meie fraktsioon esitas Maarja Vaino rahvusraamatukogu eksperdikandidaadiks. Ja Refo... Loe lähemalt

18:24 Riigikogu otsuse "Riigimetsa Majandamise Keskuse nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (210 OE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Meil on siin Eesti Vabariigis kujunenud selline olukord, et parlament määrab fraktsioonide ettepanekutel kõikvõimalikesse nõukogudesse liikmeid. Ja mina olen olnud ka paaris nõukogus liikmena ja olen väga selgelt näinud, et kui inimesed, kes on parlamendi poolt määratud, o... Loe lähemalt

18:57 Perekonnaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (207 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Jääb arusaamatuks, milleks seda kõike vaja on, seda uut bürokraatiat. See kõik on ju niivõrd ilge, mida te olete meile siin mitu tundi etendanud. Lihtsalt sõnu ei ole! Ma soovitan teil võtta kätte ja kasutada lugemise oskust, mis teil tõenäoliselt siiski on, ja lugeda Arnold Toynbee ka eesti keel... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! No miks te arvate, et nooremad inimesed on targemad kui vanemad inimesed? Mina julgen öelda, et vanemad inimesed on targemad inimesed, sest neil on elukogemus tunduvalt suurem. Ja ma kuulsin, et te hakkasite siin vahepeal jälle Reformierakonnale omaselt Kremli-kaardiga veh... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma ei ole nõus sellega, et peab olema küsimus esitatud. Meil on ka esimene lugemine, nagu te ise enne ütlesite istungi algul, see koht, kus vahetatakse mõtteid ja diskuteeritakse ja on nii-öelda sisulise debati koht. (Signe Riisalo küsib, kas ta vastab.)  

Loe lähemalt

Mart Helme:

Huvitaval kombel aeg-ajalt, kui liberaalid kuidagi ebamugavasse olukorda satuvad, on neil kohe laual nõudmised, et jäägem üksteise suhtes lugupidavaks ja ärme kasutame ebatsensuurseid väljendeid. Millegipärast ei kuule ma mingit hukkamõistu, vaid pigem õigustust, kui ERR-i lainepikkusel Varro Voo... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma tahaks teada, kas Signe Riisalo pidas silmas, et kui huvi selle teema vastu vaibub pärast seaduse vastuvõtmist, kas see on seotud sellega, et kavandatakse vastu võtta ka vaenukõne seadus ja vaenukõne seadus aitab avalikkusest eemaldada huvi selle teema vastu.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma olen muidugi natukene riivatud sellest, et jälle, järjekordselt vasakliberaalid arvavad, et neil on õigus homode kaitsmise sildi all külvata viha, vihkamist Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna, tema ideoloogia toetajate, tema liikmete ja tema, ütleme nii, vaimsete toetajate vastu ja valijate va... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma usun, et see puudutab istungi läbiviimist. Nimelt, kas see, mida siin eelnevalt tegi Signe Riisalo ja praegu teeb Eduard Odinets põhiseadusega, kvalifitseerub põhiseadusevastaseks tegevuseks – see suvaline tõlgendamine, see oma mõtete omistamine omaaegsetele põhiseaduse kirjutajatele? Me teame... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma tahaksin juhtida kõigil neil, kes praegu seda, ma julgen öelda, perversset eelnõu Eesti ühiskonnale peale suruvad, tähelepanu sellele, mis toimub praegu Ameerika Ühendriikides, kust tegelikult kogu see niisugune homonduse legaliseerimise ja kilbile tõstmise poliitika al... Loe lähemalt

17.05.2023 / 14:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:02 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (145 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Härra eesistuja! Teie ei olnud küll sel hetkel puldis, oli Lauri Hussar, aga infotunnis võrdles Kaja Kallas opositsiooni KGB-ga, Hitleriga ja kellega veel.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja mitte mingit reaktsiooni! Mitte mingit reaktsiooni istungi juhatajalt. Meil on ometi töö- ja kodukorras ju õigus ja isegi kohustus selliste isiklike rünnakute ja ebakohaste, küsijaid alandavate ja solvavate repliikide puhul korrale kutsuda.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Kuidas palun?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ei, ma küsin teie käest. Mis on teie kui istungi juhataja seisukoht, kas Hussar oleks pidanud järgima töö- ja kodukorda ja sekkuma ning kutsuma peaministrit korrale? Ja kui ta seda ei teinud, siis võib-olla juhatuse liikmena tuletate talle kui noorele eesistujale, Riigikogu esimehele meelde, et t... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud härra Võrklaev! Me kõik teame, et meil eksisteerib teatud kaupade puhul päris tõsine salakaubandus. Antud juhul ma pean silmas kõige enam sigarettide salakaubandust, mis toimub üle Vene-Eesti kontrolljoone. Puutudes kokku lihtsate inimestega, tööinimestega, ja k... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud härra Võrklaev! Tsiteerime klassikuid. Vahva sõdur Švejk teadis, et see valitsus, kes tõstab õlle hinda, kukub. Te kavatsete nüüd seda teha. Eks te ise teate, mis tagajärjed saavad olema. Aga ma toon teise paralleeli. Meie põhjanaaber Soome moodustab praegu vali... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma eelkõnelejale tahan täienduseks öelda, et tõepoolest, meil on kohustus minevikust õppida. Eriti Reformierakonnal, kelle ajal on väga palju kordi tõstetud erinevaid makse ja põhjendatud maksude tõstmist ka nii, et need tegelikkusele ei ole vastanud. Näiteks, kui kütuseak... Loe lähemalt

17:34 Hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (146 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Just oli jutt, et umbes 45% läheb kultuurkapitalile, aga kultuurkapitalist ei tule ometigi ju kogu raha, mis läheb kultuurivaldkonna finantseerimiseks. Minu küsimus ongi: kui suur protsent kogu meie kultuurivaldkonna finantseerimisest tuleb hasartmängumaksust?

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Me oleme poolteist nädalat kuulnud koalitsiooni esindajate suust, et neil ei ole võimalik sisulist tööd teha. Nüüd on meil sisuline töö, on võimalik ministrile küsimusi esitada, on võimalik arutleda nende eelnõude üle, mis on ju koalitsioonile, nagu me kõik teame, äärmisel... Loe lähemalt

18:45 Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (147 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Esineja siin natuke aega tagasi ütles, et ajakirjandusele on käibemaksusoodustus [tehtud] selleks, et tagada [ajakirjanduse] kvaliteet ja kättesaadavus. Möödunud nädalal kurtis Kaja Kallas, et ajakirjandus on obstruktsiooni puhul valinud vale positsiooni, ei toeta valitsus... Loe lähemalt

21:19 Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (148 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud kodanik Võrklaev! Ma siin olen nüüd aru saanud, et kolme kuu jooksul on Eestist saanud Aladini koobas. Kõik hakkavad juurde saama. Kõik hakkavad juurde saama, oi kuidas hakkavad juurde saama! Ainult et Reformierakonna pika juhtimise tulemusena on Eestist kujunen... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Võrklaev! Ma loen siin praegu Delfi uudistest: "Eestlane USA kõrbest: õpime ameeriklastelt maksustama vahukomme ja kartulikrõpse, mitte leiba, piima ja ravimeid." Ja kui ma oma eelmises repliikküsimuses ütlesin, et inimesed on väga tigedad nende teie maksuasjade... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma tegelikult palusin virgatsil tulla, et vormistada see konkreetselt protestina, kuna siin kõlas väide, et need ei ole olnud protestid, vaid on olnud protseduurilised küsimused. Ma palun, et see registreeritakse protokollis protestina.

Loe lähemalt

16.05.2023 / 10:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

(Helle-Moonika Helme ütleb saalist: "Sealt ülevalt pildistati.") Jaa, minu kõrval istuv Riigikogu saadik Helle-Moonika Helme soovib esitada protesti, et üleval pildistatakse meid ja jälgitakse, mida me teeme oma arvutites, nutitelefonides. See ei ole kohane, et rahvasaadikuid niimoodi jälgitakse.... Loe lähemalt

15.05.2023 / 15:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra esimees! Seoses teie vastustega on tekkinud terve rida küsimusi. Esiteks, see, mida te praegu rääkisite, ei ole ju absoluutselt vettpidav lugu. Kui juhatuses ei ole selgust, siis kuidas saab üldse olla mingit selgust? Seda esiteks. Teiseks ei saa absoluutselt olla nõus teie tõlgendus... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, ma pikalt kõhklesin, et äkki ma roniks kohe sinna pulti, virutaks rusikaga laua peale ja paneks oma paberi teile nina alla, nagu siin mõned Reformierakonna privilegeeritud seisuse esindajad arvavad, et võivad ronida pulti siis, kui neile see meeltmööda on. Aga ma siiski mõtlesin, et ma katsu... Loe lähemalt

20:01 Perehüvitiste seaduse ning perehüvitiste seaduse, perekonnaseaduse ja töölepingu seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (17 SE) esimene lugemine

Mart Helme:

Jah. Kuidas siis ikka nüüd niimoodi? Meil põhiseadus muide ütleb, et kõigil on kaitse riigi omavoli vastu. See, millega juhataja praegu tegeleb, on riigi omavoli, sest te esindate praegu seal Riigikogu esimehena riiki. Ma protesteerin otsustavalt selle põhiseaduse voluntaristliku tõlgendamise ja ... Loe lähemalt

12.05.2023 / 15:00 XV Riigikogu, I session, additional sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid! Vahelduseks muudele teemadele ka midagi looduslähedast. Nimelt on arupärimine regionaalminister Madis Kallasele, mis puudutab üht võõrliiki, kes on Eestis juba paarikümne aasta jooksul probleeme tekitanud. Selle võõrliigi nimi on kormoranid. Ma puutusin esimest ko... Loe lähemalt

Mart Helme:

(Räägib saalist ja liigub kõnepulti.) Ma võin kirjutada selle kuupäeva, aga mulle öeldi, et nad panevad istungiosakonnas selle ise, sõltuvalt sellest, mis päeval täpselt on üle antud. Võib-olla me paneme kuupäeva, aga see läheb üle südaöö ja siis on kuupäev vale. Aga mul ei ole midagi selle vastu... Loe lähemalt

Mart Helme:

No ma ei tea, see ei ole nüüd küll protseduuriline ilmselt, aga ma paluks ikkagi juhatajal lähtuda mingist konkreetsest kriteeriumist, kui ta ütleb, kes teeb rohkem tööd või kes teeb vähem tööd. Meil ikkagi praktika näitab Riigikogus seda, et opositsiooni sisse antud eelnõusid üldreeglina ei mene... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid siin- ja sealpool ekraane! Kui ma kaugel ja ilusal 1968. aastal astusin Tartu Riiklikku Ülikooli, nagu ta tookord nime kandis, siis oli minu elupaik Kvissentalis, vanas Kvissentali mõisas, mis tähendas seda, et iga päev tuli liikuda üle Emajõe. Ja enamasti me tegim... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Kogu läänemaailm on langenud mingisugusesse sooidentiteedi muutmise küsimärgistamise, redefineerimise, ma ei oska öelda, lummusesse või me peaksime tegelikult ütlema, et see on kujundatud liberaalse konsensuse, liberaalse baaskonsensuse üheks kõige olu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Härra eesistuja! Kolleegid! Järgnevalt esitan meie fraktsiooni nelja saadiku allkirjastatud arupärimise siseminister Lauri Läänemetsale ja see puudutab püsiühenduse loomist mandri ja Saaremaa vahel. Mul on kogunenud mõned aastad eluiga ja ma võin seetõttu öelda, et teema ei ole ju uus. Tegelikult... Loe lähemalt

Mart Helme:

… ja äkki seetõttu hakatakse lõpuks midagi ka liigutama? Aga ma annan arupärimise üle ja vaatame, mida kostetakse.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid! Võib-olla mõned mäletavad veel kauget aega, kui aasta oli 2003. Eesti oli täis kleebitud plakateid seoses Euroopa Liiduga ühinemise referendumi korraldamisega ja nendel plakatitel olid kenad tõmmud meesterahvad ja kiri seal juures: nii palju ilusaid mehi. No eks s... Loe lähemalt

Mart Helme:

Austatud Riigikogu aseesimees! Kolleegid! Esitame kolme Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni liikme poolt arupärimise kliimaminister Kristen Michalile. Siinkohal ei saa ma kuidagi pidama ja muutun irooniliseks. "Kliimaminister" kõlab nagu "universumi direktor". Ja siinkohal ei saa ma ka... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja sellega seoses on meil küsimused, millele me loodame sisulisi vastuseid.

Loe lähemalt

Mart Helme: Härra eesistuja! Kolleegid! Meil on nelja Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esindaja koostatud arupärimine, mis läheb siseminister Lauri Läänemetsale. Miks talle? Aga sellepärast, et tema alluvuses on ka Politsei- ja Piirivalveamet ja arupidamine, statistika tegemine selle kohta, missu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma ei hakka neid küsimusi ette lugema. Küsimused on väga sisukad ja nõuavad ka sisukaid vastuseid.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid! Tuleme tagasi immigratsiooniteema juurde. See on teema, mis on väga mitmekülgne ja puudutab tegelikult kõiki eluvaldkondi, mistõttu ongi see arupärimine suunatud kaitseminister Hanno Pevkurile. Me kõik teame ju seda retoorikat, mida harrastab Kaja Kallas, kui ta r... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Kolleegid! Arupärimine sedakorda jällegi kaitseminister Hanno Pevkurile ja puudutab see meie transpordiühendusi, konkreetsemalt Via Balticat. Me kõik mäletame seda, kui Venemaa tungis 24. veebruaril eelmisel aastal Ukrainale täiemahuliselt kallale, kuidas vilets teede olukor... Loe lähemalt

11.05.2023 / 10:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! No ma vaatasin eile "Esimest stuudiot", kus teie fraktsiooni esindaja rääkis põhiseaduslikust kriisist ja sellest, kuidas Riigikogus ei saa sisulist tööd teha. Te ka mainisite siin, et asuks sisulise töö juurde. Ma tuletan teile meelde, et kõik see, mida siin on tehtud, kv... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma protseduurilise küsimusena lihtsalt tuletan meelde nii eelnevalt kõnelenud sotsiaaldemokraatide erakonna fraktsiooni esindajale kui ka Riigikogu juhatajale, et see poliitiline kultuur ja see kaalutlemise õiguseks nimetatav õigus kvalifitseerub täiesti stalinistlikuks voluntarismiks: me ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud istungi juhataja! Kolleegid! Esitan arupärimise õiguskantsler Ülle Madisele ja see on seotud e-valimiste ja e-valimistega seonduva õigusselgusetusega. Ega ei ole ju mingi saladus, et alates sellest ajast, kui e-valimised Eesti Vabariigis kasutusele võeti, on kogu aeg olnud kahtlustusi,... Loe lähemalt

Mart Helme: Ja äärmiselt kummaline on samuti see, et õiguskantsler ei ole tegelenud nende küsimustega, ehkki ka eelmiste valimiste eel Riigikohus ütles, et õigusselgusetus on vaja likvideerida.   Loe lähemalt

Mart Helme:

Sellega seoses esitame me terve hulga meie fraktsiooni saadikute poolt arupärimise, mis koosneb seitsmest küsimusest, ja loodame saada adekvaatsed ja ammendavad vastused. Aitäh!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud istungi juhataja! Kolleegid! Esitan tulumaksuseaduse muutmise seaduse [eelnõu]. Milles küsimus? Küsimus on selles, et me oleme näinud viimase aja jooksul, viimase aasta ja natuke ka pikema aja jooksul väga raju hinnatõusu. See hinnatõus puudutab ka otseselt kütusehindasid, autode hoold... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Head kolleegid! Annan üle arupärimise kliimaminister Kristen Michalile. Kõlab küll veidralt, kliimaminister, aga nii ta on. Puudutab see siiski mitte kliimat, vaid niisugust transpordikoridori, mida me teame juba kusagil 1990. aastate algusest vähemalt ja mis kannab nime Via... Loe lähemalt

10.05.2023 / 14:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

13:57 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Jaa. Ma püüan siiski selgusele jõuda teatud protseduurilisuses selles tähenduses, et infotunni ajal, millest on ka juttu olnud, süüdistas Kaja Kallas opositsiooni konkreetselt põhiseadusliku kriisi tekitamises. Minu küsimus on: kas Riigikogu saalis küsimuste, seisukohtade, protestide ja kõige muu... Loe lähemalt

09.05.2023 / 10:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma haaran kinni sõnasabast. Te mainisite, et Riigikogu peab saama tööd teha. Mina väidan, et Riigikogu teeb praegu tööd: me esitame arupärimisi, me esitame eelnõusid, me peame siin debatti ja minu arvates väga sisukat debatti, mida üldreeglina siin saalis kodu‑ ja töökorra... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Üks kolleeg teie koalitsioonikaaslase Eesti 200 fraktsioonist on tulnud Õhtulehe veergudel välja ettepanekuga, et kui Riigikogus sisulist tööd ei toimu, siis ei peaks Riigikogu liikmetele palka maksma. Mina leian, et see, millega me praegu tegeleme, on väga sisuline töö. M... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma soovisin ka Toomas Kivimägile küsimust ja seisukohavõttu esitada. Nimelt, ma ei saa küll võtta tõsiselt seda, et aseesimees süüdistab opositsiooni selles, et opositsioon oleks nagu võtnud ära raha meie tulevastelt põlvkondadelt. Mina ütleksin pigem vastupidi: me takistame praegu valitsust, et ... Loe lähemalt

08.05.2023 / 15:00 XV Riigikogu, I session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme: Jaa, lugupeetud istungi juhataja, te ei lähtunud töö‑ ja kodukorrast, vaid te lähtusite oma suvast. Ja nagu Kalle Grünthal teile ka ilusti tsiteeris, arupärimiste puhul ei ole mingit ajalist limiiti ette nähtud. Nii et palun lõpetage omavoli. Te küll juhatate koosolekut, aga teil ei ole õigust mikro... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Aga ei ole öeldud, et kaks minutit. Ei ole arupärimiste puhul öeldud kaks minutit. Kui te olete funktsionaalse kirjaoskamatusega, siis ärge palun omistage seda Riigikogu saadikutele. Seda esiteks. 

Teiseks, mina olen siin Riigikogus kolmandat koosseisu ja mitte ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah. Ma ütleksin niimoodi, et me ei ole lugupidavad üksteise suhtes. Mikrofon pandi kinni. Ja vaidluse osas, kas teil oli õigus seda kinni panna või mitte, võtsite te lihtsalt jõuga endale selle positsiooni, no mängisite ennast mingil määral nurka ja nõustusite, et kaks minutit ikka on võimalik r... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Te ei reageeri absoluutselt adekvaatselt rahvasaadikute väga õigustatud pretensioonidele. Sisuliselt seate kõrgemale positsioonile valitsuse esindaja – kõrgemale positsioonile kui rahvasaadikud. Mina ei tea, et Heili Tõnisson oleks küsinud rahvalt mandaati siin saalis tegu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma pean kõigepealt muidugi ütlema, et te lülitasite mikrofoni välja Henn Põlluaasal omavoliliselt, või palusite välja lülitada, sest mingit ajalimiiti arupärimise esitamisel ette nähtud ei ole. Te reedate meile siin järjest ja järjest oma ebakompetentsust. Ja vastus "ma olen sellele juba v... Loe lähemalt

Mart Helme:

Riigikantselei on institutsioon ja Riigikantseleil ei ole mingeid õigusi. Riigikantseleis töötavad inimesed, need inimesed töötavad töölepingute ja volituste alusel, antud juhul ka Heili Tõnisson. Nüüd, lugeda meile siin üles mingisuguseid Riigikantselei töölepinguid, tööjuhendeid või mingisuguse... Loe lähemalt

Mart Helme:

Härra eesistuja! Ma meenutan seda aega, kui ma olin ülekuulatav ministrina seal puldis ja Reformierakond oli parajasti opositsioonis ja korraldas ka tulevärki küsimuste näol, nii protseduuriliste kui muidu küsimuste näol. Ja ei olnud seal mingisuguseid ajalisi piiranguid. Nii et siin ei ole alati... Loe lähemalt

26.04.2023 / 12:00 XV Riigikogu, I session, Question Time Vaata täpsemalt

12:17 Perehüvitiste eelnõu video-link-logo

Mart Helme: Lugupeetud eesistuja! Juhin tähelepanu sellele, et vastaja täiesti alusetult ja formaadiväliselt lubas endale küsija isiklikku ründamist.  Loe lähemalt

12:33 Olukord riigis video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Te nagu ikka väänate fakte ja esitate süüdistusi, mis on täiesti alusetud. Meie ei ole Ukraina abistamise vastu. Me oleme selle vastu, et Ukrainat abistatakse nii, et me ise oleme palja tagumikuga, nii relvastuse kui ka muu osas. Me oleme selle vast... Loe lähemalt

12:48 Kooselu video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma alustan sellest, et eelmise küsimustevooru puhul kerkis esile teema paljast tagumikust siin saalis. See pretsedent on olemas. Kaugistungite ajal demonstreeris teie erakonnakaaslane Jürgen Ligi tervele Eesti rahvale oma paljast tagumikku kraanikausi ääres, nii et see pre... Loe lähemalt

13:50 Hiina seisukohad endiste liiduvabariikide osas ja Eesti sisserändepoliitika video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Hästi kiiresti küsin ja kas kiiresti vastatakse, selle eest mina ei saa vastutada. Hiina diplomaatias on olemas selline seisukoht: tapa kana, et hirmutada ahvi. Antud juhul ei ole küll põhjust arvata, et Hiina suursaadik Pariisis tegi kontrollimatu avalduse, millel ei olnu... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee