Registreeritud töötute number on muidugi veidi teine, kui see, millele te viitasite. Selle saate pärast üle kontrollida.
Nüüd kõigepealt sellest, mida me teeme. Ütlen alguses, et see, mida me üheskoos, mitmekesi saame teha, üle kogu välja, on sisendada Eesti ellu optimismi. Ma olen peaaegu kindel, et te pingutate selle nimel terve suve, et öelda inimestele, et asjad lähevad paremaks. Kui ma eksin, siis ma vabandan sügisel.
Maksukoormuse vähendamine – see on kindlasti esimene asi. Ma tõin enne näite teie kolleegile Mart Maastikule, kes, ma arvan, sai kõik need faktid ilusti kirja, et maksukoormus langeb järgmisel aastal 1,2%. See tähendab seda, et inimestele, majandusele jääb rohkem raha kätte investeerimiseks ja [muudeks] tegevusteks.
Täna on Riigikogu päevakorras seesama eelnõu, millega maksukoormust vähendatakse. Kaob ettevõtete kasumimaks, mis on kindlasti väga oluline sõnum ärikeskkonna mõttes. Ja langeb ka eraisikute tulumaksukoormus. Praegu on seadustes kirjas, et tulu maksustamine algab esimesest eurost. See nüüd kaob. See aitab sotsiaalse õigluse mõttes just väiksema sissetulekuga inimesi, keda see oleks rohkem puudutanud, näiteks pensionäre, aga ka teisi väiksema sissetulekuga inimesi.
Ja nagu ma ütlesin, majanduse valdkonnas või maksude valdkonnas puudutab inimesi kindlasti selle veidra astmelise tulumaksu kaotamine. Selle tulemusena tõuseb 2026. aasta alguses inimeste tulumaksuvaba määr 700 euroni. Kõigile jääb rohkem raha kätte ja rahvamajandusse jääb sadu miljoneid eurosid. Pensionäride tulumaksuvaba määr jääb 776 euro juurde, [üldisest määrast] kõrgemaks.
Nüüd bürokraatia vähendamise otsustest. Jah, kui teil on hetk aega, siis võite vaadata valitsus.ee leheküljele, seal on need vaatamiseks kenasti ja mugavalt kokku kogutud. Seal on majanduskasvu nõukoja otsused. Saate sealt täpsemalt järele vaadata.
Mõned näited. Töölepingu seaduse muutmine, et aidata inimesi paindlikult tööturule tagasi. Selle üle, ma arvan, oleme siin parlamendiski debateerinud. Sotsiaaldemokraadid heidavad seda väga ette, et inimesed saavad paindlikult töötada, aga midagi teha ei ole. Nendega koos me seda tehtud ei saanud, nüüd teeme ilma nendeta. Samamoodi süsinikuturu nõuete edasilükkamine transpordi ja hoonete puhul, see on meie positsioon. Erinevate keskkonnalubade lihtsustamine, looduskaitsepiirangute vähendamine, kestlikkusaruande mahu ja esitajate arvu vähendamine, pabertšekke ei ole vaja välja trükkida, ehituskeeluvööndite vähenemine näiteks üleujutusaladel ja nii edasi. See on väga pikk loetelu. Ma olen toonud siin näited moppidest ja harjadest ja kõigest muust. Kõiki neid asju me teeme.
Ma ütleksin, et selle valitsuse, praeguse Reformierakonna ja Eesti 200 valitsuse üsna agressiivne tegevus koostöös ettevõtjatega ongi suunatud sellele, et Eesti majandus oleks tulevikus väga konkurentsivõimeline. Ja eks see positsioon lihtsalt peegeldab veidi meie kahe aasta pikkust majanduslangust. Küllap sellest ka meie positsiooni püsimine samal kohal selles edetabelis.