Kõigepealt veel teie kommentaari kohta kuritegevuse osas, et kuidas Eesti peaks nende ohtudega tegelema. Nagu ma nimetasin, on Euroopa Komisjonil käsil analüüsi tegemine. Nii et enne, kui hakata ohtudega võitlema, tuleb selgeks teha, kas üldse mingid ohud on. Tänaseks ei ole see analüüs, mis peaks ütlema, kas üldse mingisuguseid ohte nähakse või mis laadi need on, veel valmis. Kui need on fikseeritud, siis järgmine loogiline samm oleks tõepoolest nendega tegelema hakata.
Mis puudutab aga Eesti atraktiivsust, siis mulle näib, et praegugi ei ole selle atraktiivsusega Vene turistide seas midagi lahti. Eestit külastanud Vene turistide arv suurenes eelmisel aastal, võrreldes üle-eelmise aastaga, umbes 50%. Olgugi et Eesti on juba viimasel kahel aastal väljastanud suurema osa viisadest mitmekordsete ja pikaajaliste viisadena, kasvas viisataotluste arv meie esindustes Venemaal ka eelmisel aastal ikkagi 21%, võrreldes üle-eelmise aastaga. Kui me siin aastavahetuse paiku kuulsime, et miks me ei kasuta ära võimalust ega võta siia muudkui rohkem ja rohkem Vene turiste, siis minul jäi küll selline mulje, et näiteks aastavahetusel olid majutusasutused kõik täis. Küsimus on, et kuhu me neid siis võtame rohkem ja rohkem, ehk tegelikult peaks ka Eesti enda n-ö turismiinfrastruktuur selleks rohkem valmis olema.
Üks oluline aspekt, mis puudutab Eesti külastamist ja ka meie inimeste reisimist Venemaale, on piiriületuse temaatika, st sellesama viisadialoogi raames piiriületusjärjekordade kaotamine ehk normaalse piiriületustempo tagamine. See on üks väga oluline põhimõtteline punkt ka meie jaoks. Nii et see teema on kõnealuses kontekstis ka selgelt üleval. Kui inimesed peavad tundide kaupa piiril ootama, siis võib-olla nad tõesti mõtlevad korra veel, kas ikka tasub reisi ette võtta. Nii et piiriületustempo on üks väga praktiline probleem nendes suhetes.