Aitäh! Selgitanud oleme ju väga palju, nii ümarlaudadel, konverentsidel kui ka otsesuhetes, ega selgitamisest pole puudu olnud. Praegugi tulin ma linnade päevadelt, kus kõigi Eesti omavalitsuste esindajad on mitu päeva koos. Seal oli haridustoimkonnas saal rahvast täis ja me rääkisime neist asjust. Loomulikult saavad inimesed aru, et selleks, et oma lastele mingil tasemel haridusvõimalusi pakkuda, peab olema garanteeritud selline tase, kust saab järgmistele astmetele edasi minna. Seda mõistetakse. Lugu on tihti selles, et abstraktne vajadus mitmesuguste uuenduste järele on kõigil teada, aga siis tekib küsimus, et miks see just meie omavalitsust peab puudutama, ja sealt ei saada suurt edasi. On ka öeldud, et peame tegema, aga kuidas me oma rahvale seda seletame, see emotsionaalne külg, et tehku riik. Nüüd, kui riik tsentraalselt ei tee, on tarvis, et selle kolmnurga – riik oma üldiste haridusstandarditega, nõuetega, omavalitsus ja kohalik rahvas – kõik kolm nurka hakkaksid ühesuunaliselt tööle või, ütleme siis, asja omavahel arutama, infot vahetama. Ma näen, et siin on positiivseid nihkeid, sest nüüd, aasta möödudes on omavalitsusjuhid ka näinud, et vastutus otsuste eest lasub neil. Ma tooksin väga esile Viljandi linna ettepanekut tõsiselt mõelda mitte ainult Viljandi linna gümnaasiumi tegemisele puhta gümnaasiumina, riigigümnaasiumina, vaid koostöömudeli loomisele kogu maakonnas. Siin peab olema ju tööjaotus. Viljandi ei taha ära hävitada haridust kogu maakonnas, ta teeb tööjaotuses selgeks enda rolli.