Hakkame siis sellest Postimehe kommentaarist peale. Ma ütlesin, et kõik need Marko esitatud ettepanekud väärivad arutelu, mitte ühtegi ei saa prügikasti visata. Milles ma olen natukene skeptiline, on see, et nendega saaks edasi liikuda umbes nii, et täna välja käidud, homme tehtud. Igal ettepanekul on siiski oma negatiivsed küljed ka ja need kõik tuleb läbi kaaluda. Aga mina ei ole ütelnud, et need on midagi täiesti põhimõtteliselt valet.
Hea Kalle, sa ju mäletad väga hästi, et kui sa siseminister olid, siis me vaidlesime tükk aega politsei määratud väärteotrahvide suuruse ja nende sissenõutavuse üle. Minu meelest on praegu väga suur probleem see, et politsei määrab trahve, teades juba ette, et need on nii suured, et neid ei hakata sisse nõudma ja need lõppevad asenduskaristustega. See on ka kindlasti üks põhjus, mispärast riigi nõuete hulk on nii suur ja puudu olevad summad on nii suured. Ma arvan, et kõik karistused, mis inimestele määratakse, peavad olema mingil moel proportsionaalsed. Need peavad olema tegelikud ja trahvisummad sissenõutavad.
Selles osas ma kindlasti ühinen sinu arvamusega, et ega kohtutäituri seadus iseenesest ei saa olema mitte mingisugune võluvits. Riigiaparaat peab toimima selliselt, et vaatamata diskretsionaarsele õigusele määrata karme karistusi peab konkreetne ametnik ikkagi lähtuma tegelikust olukorrast. Ta ei tohi repressioonidega liiale minna ja öelda, et mina olen oma töö siis teinud, kui ma olen määranud ühele või teisele isikule 18 000 krooni trahvi, samal ajal kui tolle isiku sissetulek võib-olla koosneb ainult toimetulekutoetusest ja tema ainuke vara on näiteks vana Moskvitš, mille müügist ei ole kunagi võimalik seda 18 000 saada ja ükski kohtutäitur sellega tegelema ei hakka. Nii et asjal on väga mitu tahku, tegu on täitevvõimu enesekorraldusõigusega ja kindlasti ka seadusandja problemaatikaga.