Aitäh! Lugupeetud juhataja! Hea küsija! Jah, mitu valitsust on järjest aru saanud, et rahastamismudel, mis ainult tükihinna järgi käis või nn pearahamudel, on oma aja ära elanud. Ja koefitsientide süsteemi pideva muutmisega seda ei tasakaalusta. Kaasaegsel lähenemisel, arvestades, et meil on vaja rahastamisel seda uut kvaliteeti juba selleks ajaks, kui ka gümnaasiumi osast lahkuvad suured aastakäigud, on meil vaja tegelikult, et kõigi tasemete haridusasutused oleksid kindlustatud, et omavalitsused saaksid nende perspektiivi hinnata ja teha pikaajalisi arenguperspektiive. Selleks tuleb rakendada uus mudel. Tõesti, ta järgmisel aastal rakendub ja praeguseks on teavituskampaania täies hoos. Kõigis maakondades käiakse omavalitsusjuhtidele ja koolijuhtidele kõnelemas, mida uus rahastamismudel endaga kaasa toob. Me töötame välja ka eraldi trükitud lahenduse. Suurele osale küsimustest on vastatud haridusministeeriumi ja Rahandusministeeriumi koduleheküljel. Vastame ka igale üksikküsimusele eraldi ja loodame, et omavalitsusliidud ka oma liikmete hulgas seda teavitustööd teevad. Aga põhiprintsiibid, olgu siin siis üle öeldud, on tõesti, et rahastamine ei oleks ainult õpilaste arvu järgi (mis tähendaks drastilist langust kohe, kui õpilaste arv, no näiteks mõnes väiksemas koolis, 10 võrra alaneb), vaid klassikomplekti kaupa – selle kaupa, et õppekava saaks täidetud igal juhul ja õpetajad saaksid palga igal juhul. Nii et kvaliteedi mõõt on tulevikus peamine.