14:58 Istungi rakendamine
15:00 Esimees Lauri Hussar
Tere päevast, lugupeetud Riigikogu! Alustame Riigikogu täiskogu III istungjärgu 14. töönädala esmaspäevase istungiga. Ja kõigepealt, head kolleegid, palun kohaloleku kontroll.
15:00 Kohaloleku kontroll
15:00 Esimees Lauri Hussar
Kohale on registreerunud 76 Riigikogu liiget, puudub 25.
Järgnevalt, head kolleegid, asume päevakorra kinnitamise juurde. Ma saan aru, et … Nii. Lauri Laats, küsimusi istungi läbiviimise protseduuri kohta
15:01 Lauri Laats
Aitäh! Ma vaatasin …
15:01 Esimees Lauri Hussar
Head kolleegid, palun (Helistab kella.), palun oleme pisut vaiksemalt, et me kuuleksime Lauri Laatsi küsimust. Lauri Laats, palun!
15:01 Lauri Laats
Aitäh, hea Riigikogu esimees! Head kolleegid! Vaatasin selle nädala päevakorda ja kolmapäevast päeva ja mulle tundub, et siin on väga olulised punktid kuidagi tahaplaanile jäetud ehk siis on viimaste hulgas, näiteks punkt 8 ja punkt 12. Arvestades teiste punktide olulisust, siis tõenäoliselt nende punktide menetlus on meil siin planeeritud öötundidel. Aga kindlasti rahandusministrit tahaks kuulata päevasel ajal. Kas oleks võimalik need punktid kas ettepoole tõsta või siis, vastupidi, järgmise nädala plaani?
15:02 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Kui te vaatate nüüd lähemalt seda kolmapäevast päeva, siis kõigepealt on kolmapäevasesse päeva planeeritud lõpphääletused, siis teised lugemised ja alles seejärel tuleb rahandusministri punkt. Me oleme lähtunud nendest tavadest, kuidas seda päevakorda kokku panna, ja sellepärast ei ole seda võimalik teha.
Kalle Grünthal, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, palun!
15:02 Kalle Grünthal
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Täna meil on planeeritud esimese punktina Riigikogu avaldus Moskva patriarhaadi kuulutamisest Vene Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks. Ja meie seda siin käsitleme. Aga küsimus on minu jaoks selline. Teatavasti põhiseaduse § 22 ütleb niimoodi, et mitte kedagi ei tohi käsitleda süüdlasena enne jõustunud kohtuotsust. Ja teatavasti on olemas ka karistusseadustikus erinevad sõjakuriteokoosseisud. Ja minu küsimus on teile, lugupeetud istungi juhataja, järgmine. Palun esitage juriidiline konstruktsioon, mis välistab praegusel hetkel põhiseadusliku riive. Ma sooviksin niimoodi, et te lihtsalt lihtlausetega ei ütleks, et see ei ole, vaid öelge see konstruktsioon, sest me tegelikult käsitleme seda.
15:03 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Eesti Vabariigi Riigikogu puhul ei ole tegu kohtuinstantsiga. Tegu on kõrgema seadusandliku organiga ja antud juhul Eesti Vabariigi Riigikogu arutab avalduse eelnõu. Ehk siis me võtame väga selgelt seisukoha ühes konkreetses küsimuses ja see on see, mille üle täna arutelu ja otsustamine käib.
Helir-Valdor Seeder, enne kui me saame asuda päevakorra kinnitamise hääletuse juurde, on teil sõnavõtusoov. Palun!
15:04 Helir-Valdor Seeder
Aitäh, austatud juhataja! Minu sõnavõtt puudutab päevakorda, ei ole üldse protseduuriline, vaid on täiesti sisuline päevakorrateemaline küsimus ja ettepanek ka. Nimelt, teisip… Vabandust! Kolmapäeval on kolmas päevakorrapunkt eelnõu 257 SE, Vabariigi Valitsuse algatatud tööalasest Euroopa Liidu õigusest rikkumisest teavitaja kaitse seaduse eelnõu. Nimelt on see päevakorda lülitatud meie kodu- ja töökorra seaduse vastaselt ja ma julgen öelda, ka põhiseadusvastaselt, kus on seaduse vastaselt kokku seotud Isamaa kolm muudatusettepanekut. Ma rõhutan, suurele saalile ka teadmiseks: kolm muudatusettepanekut! Raske on vähem esitada. Kaks on ka võimalik veel esitada, et neid saaks kokku siduda, ühte muudatusettepanekut enam kokku võimalik siduda ei ole.
Õiguskomisjonis oli selgitus, et seda on tehtud analoogselt põhiseaduskomisjoniga, et põhiseaduskomisjon tegi eelnõuga 344 samamoodi. Ja ma teile tuletan meelde, mida põhiseaduskomisjon otsustas omal ajal. Otsustas kokku siduda seetõttu, et muudatusettepanekud olid ebasiirad obstruktsioonilised muudatusettepanekud, mille menetlemiseks kulub ebaproportsionaalselt palju aega ja parlamendi töö tõhususest ja selle töövõimest lähtuvalt otsustati kokku siduda. Ma julgen öelda, et need õiguskomisjonis menetletud kolm Isamaa, kolm Isamaa muudatusettepanekut ei olnud ebasiirad, esiteks, ja teiseks, nende menetlemine ei käi ka Riigikogu suurel saalil üle jõu.
Ja siit on mul küsimus, et kui palju üldse on ühel fraktsioonil võimalik neid muudatusettepanekuid teha, et see tagaks tõhusa Riigikogu suure saali töö. Kolm, me saame nüüd teada, on liiga palju. Kui palju on optimaalne teie arvates? Ärge rääkige jällegi, et õiguskomisjon on midagi otsustanud ja teinud, et juhatusel puudub igasugune pädevus riigikogu töö korraldamise seisukohalt. Ja seetõttu on mul selge ettepanek see päevakorrast välja võtta. See ei ole ettepanek, millele teised fraktsioonid saaksid veto peale panna. See ei ole kooskõlas seaduse ja põhiseadusega, seda me ei saa menetleda sellisel kujul.
15:06 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Muudatusettepanekute sidumise kohta oskab kõige paremini vastata õiguskomisjoni esindaja ja seda siis selle arutelu ajal komisjonipoolses ettekandes. Juhatus ei ole hinnanud nende muudatusettepanekute sidumise põhjendatust. Kui eelnõu menetlemisel on tehtud vigu, hea kolleeg, siis on võimalik pärast muudatusettepanekute läbivaatamist eelnõu teine lugemine katkestada. Aga juhatusel ei ole olnud alust neid eelnõusid mitte päevakorda võtta. Nii et me oleme sellest põhimõttest ka siin juba varem lähtunud, et juhatus ei saa asuda juhtivkomisjoni rolli.
Nii, ma saan aru, et Erkki Keldo tahab vastata sellele ettepanekule, kui tal on sõnavõtusoov. Erkki Keldo, palun!
15:07 Erkki Keldo
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Tõesti, tahtsin Reformierakonna fraktsiooni nimel öelda, et meile on see nädala päevakord täiesti jõukohane ja tundub täiesti adekvaatsetel alustel koostatud ja me ei ole nõus seda päevakorda muutma ega midagi välja võtma.
15:07 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Järgnevalt küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, Kert Kingo, palun!
15:07 Kert Kingo
Ma tänan, lugupeetud istungi juhataja! Kolmapäeval on kaheksanda päevakorrapunktina rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest. Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsioon on teinud pöördumise Riigikogu juhatuse poole ja palunud, et need materjalid, mis selliseid ettekandeid puudutavad, oleks kuskil nädal aega varem saadikutele kättesaadavad. Mida aga ei ole, on need materjalid. Esitati küll mingi raamat, millel sisu ei ole sellega, mida hakatakse tutvustama. Ei ole seal statistilisi numbreid, mitte midagi. Ma nüüd sooviksin teada, kas juhatus keeldus sellele meie palvele vastamast ja neid materjale edastamast või mis põhjusel neid materjale ei ole saadikutele varasemalt antud kätte, et nad saaksid ilusti sellest nii-öelda debatist, nagu teie armastate nimetada, osa võtta ja nendele materjalidele tuginedes ka küsimusi esitada.
15:08 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Riigikogu juhatus on seda küsimust arutanud ja me oleme ka Vabariigi Valitsusele vastavasisulise seisukoha edastanud ja väljendanud selget seisukohta, et palume materjalid saata aegsasti. Antud juhul, kui me lähtume ka varasemast tööpraktikast, nädal aega enne võib olla liiga keeruline, aga ma olen tõesti veendunud, et need materjalid võiksid kohal olla homseks, et valmistada end kolmapäevaseks istungiks.
Ants Frosch, palun, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta!
15:09 Ants Frosch
Aitäh, hea juhataja! Mul on küsimus seoses selle kolmapäevase istungi punktide järjekorra määramisega. Nimelt on minuni jõudnud kuuldused sellest, et Riigikogu saalis on olnud millalgi varem hea tava, mille kohaselt istungist üle läinud, üle jooksnud punktid võetakse eespool arutusele. See ei pruugi ju vastata tegelikkusele ja tõenäoliselt siin saalis eriti head tavad ei kehti. Minu küsimus on see: kas oleks, kuidas teie lahendaksite selle olukorra, et tõsta see 13. päevakorrapunkt, no ma pakun välja, näiteks viiendaks ja vastavalt nihutada siis ülejäänud päevakorrapunktid?
15:10 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Tõepoolest, neljapäevasel istungil pooleli jäänud avalduse eelnõu on täna esimene päevakorrapunkt, sest uut päevakorrapunkti ei saa avada, enne kui eelmine pole lõpetatud. Ülejäänud eelnõud on meil planeeritud kolmapäevasele istungile, järgides tavapärast järjestust: lõpphääletus on eespool, seejärel teised lugemised ja esimesed lugemised on kõige lõpus. Ja nüüd eelnõude 330 SE ja 370 SE puhul, nad on kolmapäeval kõige lõpus, kuna algatajad ei ole üles näidanud huvi nende eelnõude arutelu toimumiseks, olles tekitanud arutelu võimatuse ühel puhul kolmel ja teisel puhul neljal korral. Head kolleegid, kui tekitatakse arutelu võimatust kolmel ja neljal korral, siis on juhatusel äärmiselt keeruline päevakordasid planeerida. Need on need põhimõtted, millest lähtuvalt me oleme päevakordi planeerinud.
Martin Helme, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:11 Martin Helme
Aitäh! Mul on küsimus päevakorra kohta vähemalt neljas erinevas punktis. Kõigepealt ma tahaksin saada aru, mida tähendab materjalide saatmine aegsasti. Kui me saame materjalid ettekandele "Eesti 2035" arengustrateegia kohta üks päev varem, kusjuures selle sama päeva päevakorras on 14 punkti, eelnõud ja ettekannet, siis mis mõttes me jõuame selle läbi töötada? Kas üks päev varem ongi aegsasti? Ja kui ikkagi Riigikogu juhatus saadab valitsusele palvekirju, mis lendavad, ma saan aru, valitsuse prügikasti, keegi neid ei loe, siis võib-olla Riigikogu juhatus ei pane neid asju päevakorda, millele valitsus ei kavatse reageerida Riigikogu austaval viisil. See on mul üks küsimus.
Teine küsimus: ma ei saa aru, kuidas saab Riigikogu juhatus tõlgendada ühte ja sama kodukorra paragrahvi erinevate algatajatega punktide puhul erinevalt. Kui neljapäeval pooleli jäänud eelnõu pannakse tõepoolest päevakorras kõige esimeseks punktiks täna, mis ongi kodukorras nii ettenähtud, siis seesama paragrahv ütleb, et pooleli jäänud ja eelmise nädala päevakorras mitte menetlemist leidnud eelnõud pannakse kõik päevakorras esimestena. Ehk siis selle tänase esimese päevakorrapunkti järel peaks olema kolmapäevane 13. ja 14. [päevakorrapunkt], sest see on üks ja sama kodukorra paragrahv, mis nii ette näeb. Minu ettepanek on tõsta kolmapäevased päevakorrapunktid 13 ja 14 tänasteks päevakorrapunktideks kaks ja kolm.
Kolmandaks, ma tahan aru nõuda, mis toimub eelnõuga 332, kolmapäevane päevakorrapunkt number neli, kus Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni liikmed esitasid hulgaliselt muudatusettepanekuid ja kui komisjon nende menetlemise lõpetanud oli, siis saadeti saali üks muudatusettepanek, rikkudes räigelt kodukorda jälle ja saadikute õigusi. Seda eelnõu sellisel moel menetleda ei saa. Ma palun selle päevakorrast välja tõsta ja saata komisjoni tagasi, et komisjon oma tööd teeks. Aitäh!
15:13 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Kõigepealt ma ütlen, et juhatus on EKRE fraktsiooni palve valitsusele edastanud ja kui me teistpidi vaatame ka seda, kas ministritel on kohustus saata materjalid varem ette, siis antud juhul sellist kohustust neil ei ole. Nii et mina küll jääks lootma sellele, et valitsus saadab need materjalid meile homse päeva jooksul ja te saate eelnevalt ikkagi kogu selle arutlusele tuleva materjali eelnevalt läbi töötada.
Mis puudutab pooleli jäänud eelnõusid või arutamata jäänud eelnõusid, siis meie kodu- ja töökorra seadus ütleb väga selgelt, et nad võetakse esimestena, mitte esimesena – esimestena. Sellisel juhul me oleme Riigikogu juhatuses lähtunud ka sellest, et kuna meil tuleb tagada ka Riigikogu töövõime, siis Riigikogu töö peab olema korraldatud nii, et Riigikogu saaks täita kõiki oma põhiseadusest tulenevaid ülesandeid. Päevakorra koostamisel oleme lähtunud sellest, et ka Vabariigi Valitsusel oleks võimalik oma tööd planeerida ja päevakorras peaksid olema ka erinevate fraktsioonide algatatud eelnõud, Vabariigi Valitsuse algatatud eelnõud, aga ka muud põhiseadusest ja seadusest tulenevad Riigikogu ülesanded. Juhatus on olnud kogu aeg seisukohal, et päevakord peab olema esitatud mahus, mille Riigikogu eeldatavasti neljapäevaks suudab ka ära menetleda. Nendest põhimõtetest lähtuvalt me oleme toiminud.
Mis puudutab muudatusettepanekuid, siis, head kolleegid, muudatusettepanekute sidumise kohta oskab kõige paremini selles küsimuses vastata põhiseaduskomisjoni esindaja komisjonipoolses ettekandes ja juhatus ei ole hinnanud nende muudatusettepanekute sidumise põhjendatust. Kui eelnõu menetlemisel on tehtud vigu, siis on võimalik pärast muudatusettepanekute läbivaatamist eelnõu teine lugemine katkestada. Juhatusel ei ole alust neid eelnõusid päevakorda mitte võtta.
Nii! Eduard Odinets, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, palun!
15:15 Eduard Odinets
Aitäh! Vägagi protseduuri kohta. Aga sissejuhatuseks ütlen, et Isamaa fraktsiooni esindajad juba teist esmaspäeva järjest kas teadlikult või mitteteadlikult eksitavad avalikkust selles, mis puudutab eelnõu 257 Isamaa fraktsiooni kolme muudatusettepanekut. Nende sidumisel on kasutatud väga rangelt ja ainult kodu- ja töökorra seaduse § 102 lõiget 2, mis puudutab sama esitaja omavahel sisuliselt seotud muudatusettepanekuid. Sellel sidumisel ei ole mingit pistmist obstruktsiooniga, sellel sidumisel ei ole mingit pistmist põhiseaduskomisjonis toimunud menetlustega, ja nii edasi. Ilmselt probleem on selles, et Isamaa fraktsiooni esindaja ei viibinud nende muudatusettepanekute üle hääletamisel ega sidumisotsuse tegemisel.
Minu küsimus istungi läbiviimise kohta: kas selline avalikkuse eksitamine juba teist esmaspäeva järjest on sobilik siin Riigikogu täiskogu saalis?
15:17 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Nagu ma ütlesin, istungi juhatajana ei hinda ma muudatusettepanekute sisu, veel vähem asun ma komisjoni rolli. Kõik need küsimused on võimalik selgeks rääkida komisjonipoolse ettekandja küsimuste-vastuste voorus, aga ka läbirääkimiste voorus. Antud juhul Riigikogu juhatus ei saa siin asuda hinnanguid sellele küsimusele andma. Ja see arutelu, mis siin praegu toimub, väga selgelt ka kinnitab, et juhatus ei saa asuda sellesse rolli.
Martin Helme, palun, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta!
15:17 Martin Helme
Ma ikkagi tahaks aru saada. Kui ütleb paragrahv, et eelmisel nädalal menetlemata jäetud eelnõud võetakse esimestena, ja see eelnõu, mille on toonud koalitsioonisaadikud oma allkirjaga, võetakse esimesena, siis millises johhaidii-maailmas 19. ja 20. päevakorrapunkt nädala päevakorras on esimeste hulgas?
15:18 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Ma ei saa küll väga paljusid sellele avalduse-eelnõule alla kirjutanuid lugeda koalitsioonisaadikuteks. Siin on ka mitmetest teistest fraktsioonidest esindajaid. Minu väga selge põhjendus on seotud sellega, et "esimestena" ei tähenda "esimesena". Ja ma põhjendasin siin eelnevalt pikalt ära, millistest põhimõtetest lähtuvalt on Riigikogu juhatus käesoleva nädala ja ka varasemate nädalate päevakorra koostanud.
Urmas Reinsalu, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:18 Urmas Reinsalu
Aitäh, lugupeetav parlamendi esimees! Minu küsimus puudutab kolmapäevast päevakorrapunkti nr 8. Nimelt ütleb kehtiv kodu‑ ja töökorra seadus, § 62 "Dokumentide kättesaadavaks tegemise aeg", järgnevat. Ja juttu ei ole mitte seaduseelnõudest või Riigikogu aktidest, vaid kõikidest päevakorraküsimuse arutamise aluseks olevatest dokumentidest, mis peaks tehtama Riigikogu liikmetele kättesaadavaks hiljemalt küsimuse arutamise istungipäevale eelneva teise tööpäeva kella viieks, kui Riigikogu juhatus ei otsusta teisiti. Ja nüüd on meil tekkinud olukord, et seadusandja on ette näinud, et parlamendiliikmetel peab olema vähemalt 48‑tunnine varasem nii-öelda informeeritus tekstina ettekandest. Ma saan suurepäraselt aru, miks rahandusminister ei julge eelnevalt oma teksti saata, sest selle valitsuse rahandus‑ ja majanduspoliitika on täielikult läbi kukkunud ja loomulikult ei ole ta mitte mingisuguses seoses ka nende rahandus‑ ja majanduspoliitiliste eesmärkidega, mida on seatud "Eesti 2035‑s". Ja seda on loomulikult raske tunnistada, veelgi enam, teha seda varasema kirjaliku tekstiga, kuid sellest vaatamata meil ei ole praegu, kui me räägime, julgeolekuküsimuste kõrval olulisemat küsimust kui valitsuse suutmatus nii eelarve‑ kui majanduspoliitikas otsuseid langetada just nimelt meie pikaajalist sihti silmas pidades, ka neid eesmärke silmas pidades, mida, parlament on öelnud, peaks "Eesti 2035" kandma. Ja me ei ole seda saanud, veelgi enam, ma kuulen, et härra Riigikogu esimees viitab mingile materjalile homseks. Mu küsimus on: milline on see õiguslik alus, mille järgi te ütlete, et mitte tänaseks, vaid homseks tuleks need dokumendid esitada, ja teiseks, mida õigupoolest siis parlamendiliikmed võivad oodata, rahandusminister esitab, kas me saame siis tegelikkuses kodukorraseaduse järgi täna kella viieks rahandusministri ettekande, mis puudutab selle valitsuse minu hinnangul läbikukkunud rahandus‑ ja majanduspoliitikat ka riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" eesmärkide valguses?
15:21 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Kui te loete ka meie kodu‑ ja töökorra seaduse kommenteeritud väljaannet, siis see ütleb väga selgelt, et dokumentide kättesaadavaks tegemise aeg puudutab eelnõude puhul siis nende dokumentide kättesaadavaks tegemist. Ja antud juhul meie oleme EKRE fraktsiooni palve Vabariigi Valitsusele esitanud ja loodame, et Eesti Vabariigi valitsus ka vastavalt toimetab. Aga antud juhul, see, mis puudutab dokumente, mis puudutavad seda rahandusministri ettekannet, et nende kohta seaduses ei ole seal nii konkreetselt seda sätet, mis aitaks meil ja lubaks meil ka seda konkreetset sätet sel puhul kasutada.
Anastassia Kovalenko-Kõlvart, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, palun!
15:22 Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Aitäh! Eelnevalt õiguskomisjoni esimees võttis sõna muudatusettepanekute sidumise osas, mis puudutab vilepuhuja eelnõu, ja ütles, et siin eksitatakse avalikkust. Mina õiguskomisjoni aseesimehena pean siiski oluliseks eraldi rõhutada seda, et ma absoluutselt ei nõustu nende seisukohtadega, mida esimees ütles. Esimees ise rõhutas, et tegemist ei olnud obstruktsiooniliste muudatusettepanekutega. Seda enam on küsitav, kuidas oli võimalik kolm muudatusettepanekut kokku siduda. Ma arvan, et ka seda on vaja täpsustada, et eraldi muudatusettepanek puudutas puhtalt vilepuhuja eelnõu pealkirja ja täna ei ole võimalik seda eraldi hääletada. Ma arvan, võib-olla päris paljud tahaksid eraldi hääletada pealkirja sõnastust. See on seotud kokku erinevate teiste sisu puudutavate muudatusettepanekutega. Minul oleks palve Riigikogu juhatusele, et te siiski annaksite selle suunise ka komisjoni esimeestele, et ei toimuks sellist muudatusettepanekute sidumist lihtsalt sidumise pärast, vaid et seda tohib teha ainult äärmisel juhul, kui sedagi.
15:23 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Ma olen valdavalt Riigikogu juhatuse positsiooni selles küsimuses juba edasi andnud. Mul ei ole praegu midagi täpsustavat lisada.
Urmas Reinsalu, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:23 Urmas Reinsalu
Aitäh! Tõsi küll, § 62 kommenteeritud väljaandes annab avatud loetelu. Kui te vaatate seda seal, siis see ei ole sugugi mitte suletud loetelu. Aga minu küsimus on selles, et te ei vastanud minu küsimuse ühele osale. See puudutas seda, et te viitasite, et homseks midagi tuleb, kui ma õigesti sain aru. Ma täpsustaksin üle: mis asi tuleb homseks?
15:24 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Me oleme edastanud EKRE fraktsiooni seisukoha Vabariigi Valitsusele ja oleme palunud materjali aegsasti ette saata ja ma loodan, et Vabariigi Valitsus annab teile need materjalid aegsasti ette.
Nii, head kolleegid. Urmas Reinsalu, veel küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta. Lepime kokku, et see on viimane.
15:24 Urmas Reinsalu
Ma võtan selle kokkuleppe tagasi, see sõltub teie vastusest, härra Riigikogu esimees, ma ütleks nii.
15:24 Esimees Lauri Hussar
Palun-palun, Urmas Reinsalu!
15:24 Urmas Reinsalu
Nüüd te peate oma vastuse vääriline, nagu mina küsimuse vääriline. Kui te ütlesite, et aegsasti peab olema esitatud, siis te möönsite, et praegune olukord järelikult ei vasta sellele aegsuse sisustamisele parlamendi informeerituse puhul. Ja mul oleks küll ettepanek, et selle valguses me võiksime selle kaheksanda päevakorrapunkti kolmapäevalt tõsta, kui te ütlete, et aegsasti homme peaks saadetama, nagu te lubasite, tõsta neljapäeva viimaseks päevakorra punktiks.
15:24 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Aga nüüd on selle ettepanekuga niimoodi, et kui keegi selle ettepanekuga ei nõustu, siis me sellist sammu astuda ei saa. Erkki Keldo, palun sõnavõtt kohapealt!
15:25 Erkki Keldo
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Ma juba ühe korra ütlesin, et Reformierakonna fraktsioon ei nõustu selle nädala päevakorda muutma, aga igaks juhuks õigusselguse huvides ütlen teist korda veel, et me ei ole nõus päevakorda muutma ega midagi sealt välja võtma.
15:25 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Sellega, head kolleegid, me asume päevakorra kinnitamise hääletamise ettevalmistamise juurde. Üks hetk, Mart Helme, veel käsi püsti. Nüüd on tõesti viimane küsimus. Mart Helme, palun!
15:25 Mart Helme
Ja kas nüüd ongi kodukorras niimoodi, et kui Reformierakond ei nõustu, siis on aamen kirikus ja jääb nii? Või on ikkagi mingisugune teistsugune arvamus ka võimalik siin saalis?
15:25 Esimees Lauri Hussar
Hea kolleeg Mart Helme, kodu- ja töökorras, töökorraseaduses täpsemalt, on kirjas nii, et kui keegi fraktsioonidest ei ole ettepanekuga nõus, siis seda ettepanekut ei saa arvestada. Aga ma asun, head kolleegid, päevakorra kinnitamise hääletuse ettevalmistamise juurde.
Lugupeetud Riigikogu, panen hääletusele Riigikogu täiskogu III istungjärgu 14. töönädala päevakorra kinnitamise. Palun võtta seisukoht ja hääletada!
15:28 Hääletustulemused
15:28 Esimees Lauri Hussar
Poolt on 58 Riigikogu liiget, vastu 25, erapooletuid ei ole. Päevakord on kinnitatud.
Ja nüüd, head kolleegid, on võimalik üle anda eelnõusid ja arupärimisi. Kõigepealt palun siia Riigikogu kõnetooli Vabariigi Valitsuse esindaja proua Heili Tõnissoni. Palun!
15:29 Valitsuse esindaja Heili Tõnisson
Austatud esimees! Hea Riigikogu! Vabariigi Valitsus algatab täna viis seaduseelnõu. Esimeseks, hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu. Riigikogus esindab seaduseelnõu menetlemisel Vabariigi Valitsust peaminister. Teiseks, lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu. Selle seaduseelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust sotsiaalkaitseminister. Kolmandaks, raamatupidamise seaduse muutmise seaduse eelnõu. Selle seaduseelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust rahandusminister. Neljandaks, liiklusseaduse ning politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu. Ja viiendaks, jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu. Nende kahe seaduseelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust kliimaminister. Kõik viis seaduseelnõu on edastatud elektrooniliselt. Aitäh!
15:30 Esimees Lauri Hussar
Suur tänu! Rohkem kõnesoove ei ole. Olen Riigikogu juhatuse nimel vastu võtnud viis eelnõu ja juhatus otsustab nende edasise menetlemise vastavalt Riigikogu kodu‑ ja töökorra seadusele.