14:58 Istungi rakendamine
15:00 Esimees Lauri Hussar
Tere päevast, lugupeetud Riigikogu! Alustame Riigikogu täiskogu III istungjärgu 14. töönädala esmaspäevast istungit. Kõigepealt, head kolleegid, palun kohaloleku kontroll!
15:00 Kohaloleku kontroll
15:00 Esimees Lauri Hussar
Kohalolijaks on registreerunud 76 Riigikogu liiget, puudub 25.
Järgnevalt, head kolleegid, asume päevakorra kinnitamise juurde. Ma saan aru, et … Nii. Lauri Laats, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:01 Lauri Laats
Aitäh! Ma vaatasin …
15:01 Esimees Lauri Hussar
Head kolleegid! (Helistab kella.) Palun oleme pisut vaiksemalt, et me kuuleksime Lauri Laatsi küsimust. Lauri Laats, palun!
15:01 Lauri Laats
Aitäh, hea Riigikogu esimees! Head kolleegid! Vaatasin selle nädala päevakorda, eriti kolmapäevast päeva. Mulle tundub, et siin on väga olulised [teemad] kuidagi tahaplaanile jäetud, viimaste hulgas. Näiteks punkt 8 ja punkt 12. Arvestades ka teiste punktide olulisust, siis tõenäoliselt on nende punktide menetlus planeeritud öötundidele. Aga rahandusministrit tahaks kindlasti kuulata päevasel ajal. Kas oleks võimalik need punktid ettepoole tõsta või siis lülitada järgmise nädala plaani?
15:02 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Kui te vaatate nüüd lähemalt seda kolmapäevast päeva, siis kõigepealt on sellesse päeva planeeritud lõpphääletused, siis teised lugemised ja alles seejärel tuleb rahandusministri punkt. Me oleme lähtunud tavast, kuidas päevakorda kokku panna. Sellepärast ei ole seda võimalik teisiti teha.
Kalle Grünthal, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, palun!
15:02 Kalle Grünthal
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Täna meil on planeeritud esimese punktina Riigikogu avaldus Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks. Ja meie seda siin käsitleme. Aga küsimus on minu jaoks selline. Teatavasti põhiseaduse § 22 ütleb niimoodi, et mitte kedagi ei tohi käsitleda süüdlasena enne jõustunud kohtuotsust. Teatavasti on karistusseadustikus ka erinevad sõjakuriteo koosseisud. Minu küsimus teile, lugupeetud istungi juhataja, on järgmine. Palun esitage juriidiline konstruktsioon, mis välistab praegusel hetkel põhiseaduse riive. Ma sooviksin, et te lihtsalt lihtlausega ei ütleks, et see ei ole [riive], vaid esitage see konstruktsioon, sest me tegelikult käsitleme seda.
15:03 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Eesti Vabariigi Riigikogu puhul ei ole tegu kohtuinstantsiga. Tegu on kõrgeima seadusandliku organiga ja antud juhul Eesti Vabariigi Riigikogu arutab avalduse eelnõu. Ehk siis me võtame väga selgelt seisukoha ühes konkreetses küsimuses. See on see, mille üle täna arutelu ja otsustamine käib.
Helir-Valdor Seeder, enne kui me saame asuda päevakorra kinnitamise hääletuse juurde, on teil sõnavõtusoov. Palun!
15:04 Helir-Valdor Seeder
Aitäh, austatud juhataja! Minu sõnavõtt puudutab päevakorda, ei ole üldse protseduuriline, vaid on täiesti sisuline päevakorrateemaline küsimus ja ettepanek ka. Nimelt, kolmapäeval on kolmas päevakorrapunkt eelnõu 257. See on Vabariigi Valitsuse algatatud tööalasest Euroopa Liidu õigusest rikkumisest teavitaja kaitse seaduse eelnõu. See on päevakorda lülitatud meie kodu- ja töökorra seaduse vastaselt ja ma julgen öelda, ka põhiseadusvastaselt. Nimelt, Isamaa kolm muudatusettepanekut on seadusvastaselt kokku seotud. Ma rõhutan, suurele saalile ka teadmiseks: kolm muudatusettepanekut! Raske on vähem esitada. Kaks on ka võimalik esitada, et neid saaks kokku siduda, ühte muudatusettepanekut enam kokku siduda võimalik ei ole.
Õiguskomisjonis oli selgitus, et seda on tehtud analoogselt põhiseaduskomisjoniga, et põhiseaduskomisjon tegi eelnõu 344 puhul samamoodi. Ma tuletan teile meelde, mida põhiseaduskomisjon otsustas omal ajal. Ta otsustas muudatusettepanekud kokku siduda seetõttu, et need olid ebasiirad obstruktsioonilised muudatusettepanekud, mille menetlemiseks kulunuks ebaproportsionaalselt palju aega. Parlamendi töö tõhususest ja töövõimest lähtuvalt otsustati ettepanekud kokku siduda. Ma julgen öelda, et need õiguskomisjonis menetletud kolm Isamaa muudatusettepanekut ei olnud ebasiirad, esiteks, ja teiseks, nende menetlemine ei käiks Riigikogu suurele saalile üle jõu.
Ja siit on mul küsimus: kui palju üldse on ühel fraktsioonil võimalik muudatusettepanekuid teha, et Riigikogu suure saali tõhus töö oleks tagatud? Kolm, me saame nüüd teada, on liiga palju. Kui palju on optimaalne teie arvates? Ärge rääkige jälle, et õiguskomisjon on midagi otsustanud ja teinud ja et juhatusel puudub igasugune pädevus Riigikogu töö korraldamisel. Ja seetõttu on mul selge ettepanek see punkt päevakorrast välja võtta. See ei ole ettepanek, millele teised fraktsioonid saaksid veto peale panna. See ei ole kooskõlas seaduse ja põhiseadusega, me ei saa seda sellisel kujul menetleda.
15:06 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Muudatusettepanekute sidumise kohta oskab kõige paremini vastata õiguskomisjoni esindaja, aga seda siis komisjonipoolses ettekandes. Juhatus ei ole hinnanud nende muudatusettepanekute sidumise põhjendatust. Kui eelnõu menetlemisel on tehtud vigu, hea kolleeg, siis on võimalik pärast muudatusettepanekute läbivaatamist eelnõu teine lugemine katkestada. Aga juhatusel ei ole olnud alust seda eelnõu mitte päevakorda võtta. Me oleme sellest põhimõttest siin ka varem lähtunud, et juhatus ei saa asuda juhtivkomisjoni rolli.
Nii, ma saan aru, et Erkki Keldo tahab sellele ettepanekule vastata. Tal on sõnavõtusoov. Erkki Keldo, palun!
15:07 Erkki Keldo
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Tõesti, tahan Reformierakonna fraktsiooni nimel öelda, et meile on see nädala päevakord täiesti jõukohane ja tundub olevat täiesti adekvaatsetel alustel koostatud. Me ei ole nõus seda päevakorda muutma, midagi sealt välja võtma.
15:07 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Järgnevalt küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, Kert Kingo, palun!
15:07 Kert Kingo
Ma tänan, lugupeetud istungi juhataja! Kolmapäeval on kaheksanda päevakorrapunktina rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest. Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsioon on teinud pöördumise Riigikogu juhatuse poole ja palunud, et need materjalid, mis selliseid ettekandeid puudutavad, oleks kuskil nädal aega varem saadikutele kättesaadavad. Mida aga ei ole, on need materjalid. Esitati küll mingi raamat, mille sisu ei [haaku] sellega, mida hakatakse tutvustama. Ei ole seal statistilisi numbreid, mitte midagi. Ma nüüd sooviksin teada, kas juhatus keeldus sellele meie palvele vastamast ja neid materjale edastamast või mis põhjusel neid materjale ei ole saadikutele varasemalt kätte antud, et nad saaksid ilusti sellest nii-öelda debatist, nagu teie armastate nimetada, osa võtta ja nendele materjalidele tuginedes ka küsimusi esitada.
15:08 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Riigikogu juhatus on seda küsimust arutanud ja me oleme ka Vabariigi Valitsusele oma seisukoha edastanud ja väljendanud selget [soovi], et palume materjalid saata aegsasti. Antud juhul, kui me lähtume ka varasemast tööpraktikast, võib nädal aega enne olla liiga keeruline, aga ma olen tõesti veendunud, et need materjalid võiksid kohal olla homseks, et valmistada end ette kolmapäevaseks istungiks.
Ants Frosch, palun, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta!
15:09 Ants Frosch
Aitäh, hea juhataja! Mul on küsimus kolmapäevase istungi punktide järjekorra määramise kohta. Nimelt on minuni jõudnud kuuldused, et Riigikogus on olnud millalgi varem hea tava, mille kohaselt istungilt [teise päeva] üle läinud punktid võetakse eespool arutusele. See ei pruugi vastata tegelikkusele, tõenäoliselt siin saalis head tavad ei kehti. Minu küsimus on see: kas oleks võimalik tõsta 13. päevakorrapunkt, no ma pakun välja, näiteks viiendaks ja ülejäänud päevakorrapunktid vastavalt edasi nihutada? Kuidas teie lahendaksite selle olukorra?
15:10 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Tõepoolest, neljapäevasel istungil pooleli jäänud avalduse eelnõu on täna esimene päevakorrapunkt, sest uut päevakorrapunkti ei saa avada enne, kui eelmine pole lõpetatud. Ülejäänud eelnõud on meil planeeritud kolmapäevasele istungile, järgides tavapärast järjestust: lõpphääletused on eespool, seejärel teised lugemised ja esimesed lugemised on kõige lõpus. Eelnõud 330 ja 370 on kolmapäeval kõige lõpus, kuna algatajad ei ole üles näidanud huvi nende eelnõude arutelu toimumise vastu. Nad on tekitanud ühe eelnõu puhul arutelu võimatuse kolmel korral ja teise eelnõu puhul neljal korral. Head kolleegid, kui tekitatakse arutelu võimatus kolmel ja neljal korral, siis on juhatusel äärmiselt keeruline päevakordasid planeerida. Need on need põhimõtted, millest lähtuvalt me oleme päevakordi planeerinud.
Martin Helme, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:11 Martin Helme
Aitäh! Mul on küsimus päevakorra kohta vähemalt [kolmes] erinevas punktis. Kõigepealt ma tahaksin aru saada, mida tähendab materjalide saatmine aegsasti. Kui me saame materjalid ettekande "Eesti 2035" arengustrateegia elluviimise kohta üks päev varem, kusjuures sellesama päeva päevakorras on 14 punkti – 13 eelnõu ja ettekanne –, siis mis mõttes me jõuame selle läbi töötada? Kas üks päev varem ongi aegsasti? Ja ikkagi, kui Riigikogu juhatus saadab valitsusele palvekirju, mis lendavad, ma saan aru, valitsuse prügikasti, keegi neid ei loe, siis võib-olla Riigikogu juhatus ei pane päevakorda asju, millele valitsus ei kavatse reageerida Riigikogu austaval viisil. See on mul üks küsimus.
Teine küsimus: ma ei saa aru, kuidas saab Riigikogu juhatus tõlgendada ühte ja sama kodukorraseaduse paragrahvi erinevate algatajate eelnõude puhul erinevalt. Neljapäeval pooleli jäänud eelnõu pannakse täna tõepoolest päevakorras kõige esimeseks punktiks, nagu ongi kodukorras ette nähtud. Aga seesama paragrahv ütleb, et pooleli jäänud ja eelmise nädala päevakorras mitte menetlemist leidnud eelnõud pannakse kõik päevakorda esimestena. Ehk siis tänase esimese päevakorrapunkti järel peaks olema kolmapäevane 13. ja 14. [päevakorrapunkt], sest see on üks ja sama kodukorraseaduse paragrahv, mis nii ette näeb. Minu ettepanek on tõsta kolmapäevased päevakorrapunktid 13 ja 14 tänasteks päevakorrapunktideks nr 2 ja nr 3.
Kolmandaks, ma tahan aru pärida, mis toimub eelnõuga 332. See on kolmapäevane päevakorrapunkt nr 4. Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni liikmed esitasid hulgaliselt muudatusettepanekuid ja kui komisjon nende menetlemise lõpetanud oli, siis saadeti saali üks muudatusettepanek, rikkudes jälle räigelt kodukorda ja saadikute õigusi. Seda eelnõu sellisel moel menetleda ei saa. Ma palun selle päevakorrast välja tõsta ja saata komisjoni tagasi, et komisjon oma tööd teeks. Aitäh!
15:13 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Kõigepealt ma ütlen, et juhatus on EKRE fraktsiooni palve valitsusele edastanud. Aga kui me teistpidi vaatame seda, kas ministritel on kohustus saata materjalid varem ette, siis antud juhul sellist kohustust neil ei ole. Praegu mina küll jääks lootma sellele, et valitsus saadab need materjalid meile homse päeva jooksul ja te saate eelnevalt ikkagi kogu selle arutlusele tuleva materjali läbi töötada.
Mis puudutab pooleli jäänud eelnõusid ja arutamata jäänud eelnõusid, siis meie kodu- ja töökorra seadus ütleb väga selgelt, et need võetakse [päevakorda] esimestena. Mitte esimesena, vaid esimestena. Me oleme Riigikogu juhatuses lähtunud ka sellest, et meil tuleb tagada Riigikogu töövõime. Riigikogu töö peab olema korraldatud nii, et Riigikogu saaks täita kõiki oma põhiseadusest tulenevaid ülesandeid. Samuti oleme päevakorra koostamisel lähtunud sellest, et ka Vabariigi Valitsusel oleks võimalik oma tööd planeerida. Päevakorras peaksid olema erinevate fraktsioonide algatatud eelnõud, Vabariigi Valitsuse algatatud eelnõud, aga ka muud põhiseadusest ja seadusest tulenevad Riigikogu ülesanded. Juhatus on olnud kogu aeg seisukohal, et päevakord peab olema esitatud mahus, mille Riigikogu eeldatavasti neljapäevaks suudab ära menetleda. Nendest põhimõtetest lähtuvalt me oleme toiminud.
Mis puudutab muudatusettepanekuid, siis, head kolleegid, muudatusettepanekute sidumise kohta oskab kõige paremini vastata põhiseaduskomisjoni esindaja komisjonipoolses ettekandes. Juhatus ei ole hinnanud muudatusettepanekute sidumise põhjendatust. Kui eelnõu menetlemisel on tehtud vigu, siis on võimalik pärast muudatusettepanekute läbivaatamist eelnõu teine lugemine katkestada. Juhatusel ei ole alust neid eelnõusid päevakorda mitte võtta.
Nii! Eduard Odinets, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, palun!
15:15 Eduard Odinets
Aitäh! Vägagi protseduuri kohta. Aga sissejuhatuseks ütlen, et Isamaa fraktsiooni esindajad juba teist esmaspäeva järjest kas teadlikult või mitteteadlikult eksitavad avalikkust selles, mis puudutab eelnõu 257 kohta tehtud kolme Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekut. Nende sidumisel on kasutatud väga rangelt kodu- ja töökorra seaduse § 102 lõiget 2, mis puudutab sama esitaja omavahel sisuliselt seotud muudatusettepanekuid. Sellel sidumisel ei ole mingit pistmist obstruktsiooniga, sellel sidumisel ei ole mingit pistmist põhiseaduskomisjonis toimunud menetlusega, ja nii edasi. Ilmselt probleem on selles, et Isamaa fraktsiooni esindaja ei viibinud nende muudatusettepanekute hääletamisel ega sidumisotsuse tegemisel.
Minu küsimus istungi läbiviimise kohta: kas selline avalikkuse eksitamine juba teist esmaspäeva järjest on sobilik siin Riigikogu täiskogu saalis?
15:17 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Nagu ma ütlesin, istungi juhatajana ei hinda ma muudatusettepanekute sisu, veel vähem asun ma komisjoni rolli. Kõik need küsimused on võimalik selgeks rääkida komisjonipoolse ettekandja küsimuste-vastuste voorus, aga ka läbirääkimiste voorus. Antud juhul Riigikogu juhatus ei saa siin asuda andma hinnanguid selles küsimuses. Ja see arutelu, mis siin praegu toimub, väga selgelt ka kinnitab, et juhatus ei saa asuda sellesse rolli.
Martin Helme, palun, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta!
15:17 Martin Helme
Ma ikkagi tahaks aru saada. Kui paragrahv ütleb, et eelmisel nädalal menetlemata jäetud eelnõud võetakse [päevakorda] esimestena, aga see eelnõu, mille on toonud koalitsioonisaadikud oma allkirjaga, võetakse esimesena, siis millises johhaidii-maailmas töönädala 19. ja 20. päevakorrapunkt on esimeste hulgas?
15:18 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Ma ei saa küll väga paljusid sellele avalduse-eelnõule alla kirjutanuid lugeda koalitsioonisaadikuteks. Siin on ka mitmetest teistest fraktsioonidest esindajaid. Minu väga selge põhjendus on seotud sellega, et "esimestena" ei tähenda "esimesena". Ja ma põhjendasin siin eelnevalt pikalt ära, millistest põhimõtetest lähtuvalt on Riigikogu juhatus käesoleva nädala ja ka varasemate nädalate päevakorra koostanud.
Urmas Reinsalu, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:18 Urmas Reinsalu
Aitäh, lugupeetav parlamendi esimees! Minu küsimus puudutab kolmapäevast päevakorrapunkti nr 8. Nimelt ütleb kehtiva kodu‑ ja töökorra seaduse § 62 "Dokumentide kättesaadavaks tegemise aeg", järgnevat. Ja juttu ei ole mitte seaduseelnõudest või Riigikogu aktidest, vaid kõikidest päevakorraküsimuse arutamise aluseks olevatest dokumentidest, mis peaks tehtama Riigikogu liikmetele kättesaadavaks hiljemalt küsimuse arutamise istungipäevale eelneva teise tööpäeva kella viieks, kui Riigikogu juhatus ei otsusta teisiti.
Ja nüüd on meil tekkinud olukord, et seadusandja on ette näinud, et parlamendi liikmetel peab olema vähemalt 48‑tunnine varasem nii-öelda informeeritus ettekande teksti näol. Ma saan suurepäraselt aru, miks rahandusminister ei julge eelnevalt oma teksti saata. Selle valitsuse rahandus‑ ja majanduspoliitika on täielikult läbi kukkunud. Loomulikult ei ole see mitte mingisuguses seoses nende rahandus‑ ja majanduspoliitiliste eesmärkidega, mis on "Eesti 2035‑s" seatud. Ja seda on loomulikult raske tunnistada, veelgi enam, teha seda varem [kättesaadavaks tehtud] kirjalikus tekstis.
[Paraku] meil ei ole praegu, kui me räägime julgeolekust, olulisemat küsimust kui valitsuse suutmatus nii eelarve‑ kui majanduspoliitikas otsuseid langetada just nimelt meie pikaajalist sihti silmas pidades, ka neid eesmärke silmas pidades, mida, nagu parlament on öelnud, peaks "Eesti 2035" kandma. Me ei ole seda materjali saanud, ma kuulsin, et härra Riigikogu esimees viitab mingile materjalile, mis [laekub] homseks.
Mu küsimus on: milline on see õiguslik alus, millele toetudes te ütlete, et mitte tänaseks, vaid homseks tuleks need dokumendid esitada? Ja teiseks, mida õigupoolest siis parlamendi liikmed võivad oodata? Kas me saame tegelikkuses kodukorraseaduse kohaselt täna kella viieks rahandusministri ettekande, mis puudutab selle valitsuse minu hinnangul läbi kukkunud rahandus‑ ja majanduspoliitikat riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisel?
15:21 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Kui te loete meie kodu‑ ja töökorra seaduse kommenteeritud väljaannet, siis [näete, et] see ütleb väga selgelt, et dokumentide kättesaadavaks tegemise aeg puudutab eelnõude puhul nende dokumentide kättesaadavaks tegemist. Antud juhul me oleme EKRE fraktsiooni palve Vabariigi Valitsusele esitanud ja loodame, et Eesti Vabariigi valitsus ka vastavalt toimetab. Aga mis puudutab seda rahandusministri ettekannet, siis selle kohta seaduses ei ole konkreetset sätet, mida saaks sel puhul kasutada.
Anastassia Kovalenko-Kõlvart, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta, palun!
15:22 Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Aitäh! Eelnevalt õiguskomisjoni esimees võttis sõna nende muudatusettepanekute sidumise kohta, mis puudutavad vilepuhuja eelnõu. Ta ütles, et siin eksitatakse avalikkust. Mina õiguskomisjoni aseesimehena pean siiski oluliseks eraldi rõhutada seda, et ma absoluutselt ei nõustu nende seisukohtadega, mida esimees ütles. Esimees ise rõhutas, et tegemist ei olnud obstruktsiooniliste muudatusettepanekutega. Seda enam on küsitav, kuidas oli võimalik kolm muudatusettepanekut kokku siduda. Ma arvan, et ka seda on vaja täpsustada, et eraldi muudatusettepanek puudutas puhtalt vilepuhuja seaduse eelnõu pealkirja, aga praegu ei ole võimalik seda eraldi hääletada. Ma arvan, et võib-olla päris paljud tahaksid eraldi hääletada pealkirja sõnastuse üle. See ettepanek on aga seotud kokku teiste sisu puudutavate muudatusettepanekutega. Minul on palve Riigikogu juhatusele, et te siiski annaksite selle suunise komisjoni esimeestele, et ei toimuks muudatusettepanekute sidumist lihtsalt sidumise pärast, vaid et seda tohib teha ainult äärmisel juhul, kui sedagi.
15:23 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Ma olen valdavalt Riigikogu juhatuse positsiooni selles küsimuses juba edasi andnud. Mul ei ole praegu midagi täpsustavat lisada.
Urmas Reinsalu, küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta.
15:23 Urmas Reinsalu
Aitäh! Seaduse kommenteeritud väljaandes on §-s 62 avatud loetelu. Kui te vaatate seda paragrahvi, siis see ei ole sugugi mitte suletud loetelu. Aga minu küsimus on selle kohta, et te ei vastanud minu küsimuse ühele osale. See puudutas seda, et te viitasite, et homseks midagi tuleb, kui ma õigesti aru sain. Ma täpsustaksin üle: mis asi tuleb homseks?
15:24 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Me oleme edastanud EKRE fraktsiooni seisukoha Vabariigi Valitsusele ja oleme palunud materjali aegsasti ette saata. Ma loodan, et Vabariigi Valitsus annab teile need materjalid aegsasti ette.
Nii, head kolleegid. Urmas Reinsalu, veel küsimus istungi läbiviimise protseduuri kohta. Lepime kokku, et see on viimane.
15:24 Urmas Reinsalu
Ma võtan selle kokkuleppe tagasi, see sõltub teie vastusest, härra Riigikogu esimees, ma ütleks nii.
15:24 Esimees Lauri Hussar
Palun-palun, Urmas Reinsalu!
15:24 Urmas Reinsalu
Nüüd te peate olema oma vastuse vääriline, nagu mina pean olema oma küsimuse vääriline. Kui te ütlesite, et aegsasti peab olema esitatud, siis te möönsite, et praegune olukord järelikult ei vasta sellele aegsuse sisustamisele parlamendi informeerituse puhul. Ja mul oleks küll ettepanek, et selle valguses me võiksime selle kaheksanda päevakorrapunkti tõsta – te ütlete, et aegsasti, homme peaks saadetama, nagu te lubasite – kolmapäevalt neljapäeva viimaseks päevakorrapunktiks.
15:24 Esimees Lauri Hussar
Aitäh! Aga selle ettepanekuga on niimoodi, et kui keegi selle ettepanekuga ei nõustu, siis me sellist sammu astuda ei saa. Erkki Keldo, palun sõnavõtt kohapealt!
15:25 Erkki Keldo
Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Ma juba ühe korra ütlesin, et Reformierakonna fraktsioon ei nõustu selle nädala päevakorda muutma. Aga igaks juhuks, õigusselguse huvides ütlen teist korda veel, et me ei ole nõus päevakorda muutma ega midagi sealt välja võtma.
15:25 Esimees Lauri Hussar
Aitäh, hea kolleeg! Sellega, head kolleegid, me asume päevakorra kinnitamise hääletamise ettevalmistamise juurde. Üks hetk, Mart Helme, veel käsi püsti. Nüüd on tõesti viimane küsimus. Mart Helme, palun!
15:25 Mart Helme
Kas nüüd ongi kodukorras niimoodi, et kui Reformierakond ei nõustu, siis on aamen kirikus ja jääb nii? Või on ikkagi mingisugune teistsugune arvamus ka võimalik siin saalis?
15:25 Esimees Lauri Hussar
Hea kolleeg Mart Helme! Kodu- ja töökorra seaduses on kirjas nii, et kui keegi fraktsioonidest ei ole ettepanekuga nõus, siis seda ettepanekut ei saa arvestada. Aga ma asun, head kolleegid, päevakorra kinnitamise hääletuse ettevalmistamise juurde.
Lugupeetud Riigikogu, panen hääletusele Riigikogu täiskogu III istungjärgu 14. töönädala päevakorra kinnitamise. Palun võtta seisukoht ja hääletada!
15:28 Hääletustulemused
15:28 Esimees Lauri Hussar
Poolt on 58 Riigikogu liiget, vastu 25, erapooletuid ei ole. Päevakord on kinnitatud.
Ja nüüd, head kolleegid, on võimalik üle anda eelnõusid ja arupärimisi. Kõigepealt palun siia Riigikogu kõnetooli Vabariigi Valitsuse esindaja proua Heili Tõnissoni. Palun!
15:29 Valitsuse esindaja Heili Tõnisson
Austatud esimees! Hea Riigikogu! Vabariigi Valitsus algatab täna viis seaduseelnõu. Esiteks, hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu. Riigikogus esindab seaduseelnõu menetlemisel Vabariigi Valitsust peaminister. Teiseks, lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu. Selle seaduseelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust sotsiaalkaitseminister. Kolmandaks, raamatupidamise seaduse muutmise seaduse eelnõu. Selle seaduseelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust rahandusminister. Neljandaks, liiklusseaduse ning politsei- ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu. Ja viiendaks, jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu. Nende kahe seaduseelnõu menetlemisel Riigikogus esindab Vabariigi Valitsust kliimaminister. Kõik viis seaduseelnõu on edastatud elektrooniliselt. Aitäh!
15:30 Esimees Lauri Hussar
Suur tänu! Rohkem kõnesoove ei ole. Olen Riigikogu juhatuse nimel vastu võtnud viis eelnõu ja juhatus otsustab nende edasise menetlemise vastavalt Riigikogu kodu‑ ja töökorra seadusele.