Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Kalender

Vali ajavahemik Ava kalender

Alates:

Kuni:

Sulge X

Vaata tulemusi:

Otsi stenogramme

Kui soovid kindla päeva või ajavahemiku stenogrammi, vali kalendrist kuupäev või vahemik ning klikka „Otsi“ nupul. Kui soovid oma otsingut täpsustada, siis kasuta enne „Otsi“ nupule vajutamist all olevaid valikuid.

Otsi stenogramme

Tühista
header-logo

Stenogrammid

Stenogrammid: 160 Ava/Sulge kõik
17.06.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

12:08 Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (402 SE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Austatud juhataja! Austatud Riigikogu! Minister rääkis sulatõtt, aga mitte kogu tõtt. Sellepärast teen ma mõned täiendused või ka rõhuasetused.

Kõigepealt, eriti peale neid küsimusi, et kuhu see raha läheb, on põhjust üle rõhutada, et seda raha ei ole eelarves. Meil on sügav eelarveauk ja t... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Ma olen selle märkusega muide nõus. Mul läks kõrvust mööda, et minister oleks neid fakte nimetanud, aga ma tõesti seda kordamist heaks ei kiida. Ma vabandan. See läks mul järelikult kõrvust mööda, aga need on otseselt komisjoni protokollist võetud faktid, mis minu arust nõuaksid ülekordamist või ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Vastus on jah, sellest oli juttu, sellest n‑ö õiguspärasest ootusest. Hinnang on, et seda ei ole rikutud. Kui me ikkagi meenutame, et asi on neljas euros kuus, siis see ei saa olla asi, mille puhul riik peaks kompenseerimiseks eraldi meetme tegema. Alumise detsiili laenude arv on 3000, on ju ilmn... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Tahtejõuga! Suur mees, ma arvan, et kolm ei ole liiast. 

Loe lähemalt

Jürgen Ligi: Aitäh! Ma olen väga tänulik toetuse eest. Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Jah, enam-vähem on ju kõik öeldud, aga eelmisest sõnavõtust inspireerituna: algus oli päris hea, eks ole, tegelikult on halb süsteem ja ebaõiglane, aga selle ärakaotamine on justkui ikkagi ka ebaõiglane. Päris nii need asjad ei peaks käima, et me räägime alguses ühte ja pärast teist. Teine asi on... Loe lähemalt

16.06.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:33 30 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kaja Kallasele video-link-logo

Jürgen Ligi:

Austatud juhataja! Austatud kolleegid! Isegi kui jätta kõrvale need inetused, millisteks on võimeline ainult EKRE fraktsioon, tuleb siiski öelda, et niimoodi ei ole ilus – ise teha ja siis ajada teiste kaela. Asi ei ole selles, et järeltulijate kaela, seda tuleb rõhutada. Asi ei ole selles, nagu ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Huvitegevusele kulub suurusjärgus 170 miljonit eurot ja jutt on ainult seitsmest miljonist, aga teie räägite poolest summast. Loomulikult on põhjus selles, et kriisihaldus läks riigile, keskvalitsusele nii kalliks, ja see omavalitsustele loomupärane tegevus on nüüd lihtsalt rohkem omavalitsuste k... Loe lähemalt

06:26 Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (keskkonnaregistri seaduse kehtetuks tunnistamine) eelnõu (292 SE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Kuna ma häält ei teinud, siis kas oleks võimalik, et me lahendame selle konflikti sellega, et ma silmi ka ei pöörita.

Loe lähemalt

13.06.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiendav istung Vaata täpsemalt

10:05 Isikut tõendavate dokumentide seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (366 SE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Jah, [ütlen paar sõna] ainult tavade kohta, kuna te selle teema avasite. Ma soovitan mitte avada sellist diskussiooni. Võin teile öelda, et pool tundi tagasi helistas mulle üks valija samal teemal ja ma pidin kaitsma teie fraktsiooni liiget just nimelt riietuse pärast. See on vaba valik. Ma ei mõ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Jah, ma aitan kolleegi. Küsimuse teine pool võiks siinjuures olla järgmine. Meil kästakse protseduuriliselt kogu aeg minna järele mõtlema. Aga kuidas see klapib teie enda äsjase väitega, et teil ei ole ühtegi mõistlikku muudatusettepanekut, mida arutada saaks? Teile pakuti seda, te ütlesite seda ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Jah, kui te juba niimoodi avameelne olete, siis ma küsin: kas te olete nõus sellega, et me teie ettepanekud avalikustame ja illustreerime, mida need tähendaksid? Need on need ettepanekud, mis te paberil üle andsite. Või peate seda mingiks privaatseks paberiks?

Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ütlen ainult nii palju, et meid õpetati siin, et Riigikogu saal on töö tegemise koht. Kas see tähendab seda, et need, keda siin ei ole, ei tee tööd, või mida see võis tähendada? Me saime enne pahandada.

Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Ei ole. Vabandust! Ei ole.

Loe lähemalt

12.06.2021 / 09:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiendav istung Vaata täpsemalt

13:34 Isikut tõendavate dokumentide seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (366 SE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh, austatud juhataja! Eks ta natukene narr ole, et ma reageerin. Üldine taustamüra, mida ma kabinetis kuulsin, sisaldab kahtlemata väga paljut, millele peaks vastu vaidlema. Aga enda nime kõla jääb tahtmatult kõrva. Eelkõneleja tsiteerib mind siin juba mitmendat ööd ja päeva. Ma pean selle kõ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Härra juhataja! Kas ei oleks võimalik lahendada seda kohaloleku kontrolli kuidagi tõhusamalt, nii et igaüks, kes kahtleb oma kohalolekus, vajutab siin suvalisele nupule ja siis, kui sinna ilmub nimi, siis ta on kohal?

Loe lähemalt

Jürgen Ligi: Aga mul oli ettepanek teha see asi lihtsamaks. Loe lähemalt

09.06.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:16 Riigikogu otsuse "Riigikogu otsuse ˮEuroopa Julgeoleku- ja Koostööorganisatsiooni Parlamentaarse Assamblee Eesti delegatsiooni moodustamineˮ muutmine" eelnõu (398 OE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Austatud juhataja! Austatud Riigikogu! Ma ei tahaks selle rõveda praktikaga küll kaasa minna, et me suvalisel ajal suvalises päevakorrapunktis ajame suvalist juttu. Aga mul ei ole muidugi midagi selle vastu, kui näiteks koguneb vanematekogu ja sellest punnseisust tullakse kuidagi välja. Martin, k... Loe lähemalt

16:07 Riigikogu otsuse "Riigikogu otsuse ˮEesti Vabariigi, Leedu Vabariigi ja Läti Vabariigi Parlamentidevahelise Assamblee Eesti delegatsiooni moodustamineˮ muutmine" eelnõu (399 OE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh, härra juhataja! Selle saali hea tava on üldiselt, et seesuguste päevakorrapunktide arutelu palaganiks ei pöörata. Nüüd vaadates seda ekraani ja kuulates sissejuhatust näen, et asi sinnapoole liigub. Aga mul on protseduuriline küsimus. Kas teie kui erakonna esimees saaksite teha selles punk... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Aitäh! Riigikogu liikme häid tavasid tunnen ma hästi ja olen ka kujundanud. Väike nali kuulub alati hea tava juurde ja "kasulik idioot" ei ole sõimusõna. Selles kontekstis oli ta puhas huumor, aga see on poliitiline termin, see ei ole meditsiiniline termin. Mina naljatlesin poliitilise terminiga ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Selle plaksutamise kohta on lihtsalt ajalooline taak, väga kole. Siin on Ülemnõukogu töötanud selliselt, et iga otsuse peale [plaksutati], nii et ma mõistan täiesti juhatajat, kes märkuse teeb sellega liialdamise peale. Aga mul on teile protseduuriline ettepanek: ärge laske oma erakonnakaaslasi l... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Jah, ma arvan, et fraktsioon minuga ühineb. Juhataja kohus on tegelikult Riigikogu liikmeid ohjeldada, eriti kui need on tema parteikaaslased, ja nende allapoole vööd fantaasiaid ohjeldada. Need ei tohiks jõuda, aga need on juba teist korda jõudnud siia saali. Ja teiseks, loomulikult mitte lasta ... Loe lähemalt

17:14 Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (345 SE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Vabandust! See on mu näpuviga. Mul ei ole protseduurilist.

Loe lähemalt

10.05.2021 / 15:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:50 Riigikogu otsuse "Euroopa Liidu taaskäivitamise kava rahastamise ja Euroopa Liidu Nõukogu otsuse omavahendite süsteemi kohta heakskiitmine" eelnõu (353 OE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Hea esimees! Ma ei tea, kas selle asja nimi on protseduuriline küsimus, aga kuna minu nime nimetati, siis ma tahaks selle ära õiendada. Ma pole kunagi öelnud, et Martin Helme olevat sellise lause öelnud. Samuti ei vasta tõele tema väide, nagu ei oleks see eelnõu või kogu see p... Loe lähemalt

06.05.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:03 Riigieelarve kontrolli erikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "EL järgmise finantsperspektiivi, taasterahastu ja õiglase ülemineku fondi raha planeerimisest" arutelu video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Aitäh, härra esimees! Head kolleegid! Ma sekkusin põhjusel, et ma kuulsin, et Eesti on ühe vandenõu ohvriks langemas, kusagilt on tulemas Euroopa ülemvõim meie üle. Ma hakkasin uurima, kust see siis täpselt tulemas on. Võib-olla hea juhataja annaks veel kord eelkõnelejale vast... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

... mitte midagi teha. Ta viis selle ja valitsus kiitis konsensuslikult heaks ja tema vaikis. Ma ei tea, mis nüüd saab. Võib-olla alustaks otsast peale. Äkki rahandusminister ja praegune Riigikogu aseesimees räägib suu puhtaks, kuidas teda siis kõrvaldati valitsuse istungitelt ja kuidas tal seal ... Loe lähemalt

03.05.2021 / 15:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Jürgen Ligi:

Protseduuriline küsimus on: kas tohib esindada korraks seda rahanduskomisjoni, kus me niimoodi otsustasime? Muidu jääb stenogrammi ainult küsimärk?

Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Meil oli loomulikult sügav soov neljapäeval OTRK raamides saada sisulised vastused selle eelnõu kohta ka, aga tagasivõtmise põhjus oli see, et meile oli esitatud sadu muudatusettepanekuid, mida me peame veel analüüsima.  Seal oli palju selliseid, kuidas öelda, suveräänsusest taganemise ettepaneku... Loe lähemalt

21.04.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:23 Isikut tõendavate dokumentide seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (366 SE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Aitäh! Hea ettekandja! See oli nii ootamatu. Informeerisite meid, et komisjon otsustas, et seda eelnõu kannate ette teie. Poleks oodanud sellist asja. Aga palun informeerige meid ka sellest, kes on selle eelnõu algataja ja mis need meeleolud selles suhtes on. Kas on karta, et ... Loe lähemalt

19.04.2021 / 15:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

17:11 Arupärimine eestikeelse hariduse olukorra kohta Ida-Virumaal (nr 62) video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Aitäh, hea juhataja! Austatud kolleegid! Mul ei olnud üldse kavas täna sõna võtta, aga no peale nii liigutavat sõnavõttu nagu eelkõnelejal ma lihtsalt pean paar sõna ütlema.

Valitsuses olles oli eelkõneleja ikka väga konkreetne sellel teemal ja hääletas meie eelnõu, mis ... Loe lähemalt

15.04.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:03 Olulise tähtsusega riikliku küsimuse „Kliimaneutraalne Eesti aastaks 2035?“ arutelu video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Aitäh! Hea ettekandja, minul head küsimust ei ole. Mul on üks väga halb. Kui numbreid vaadata, siis inimkonnal mingit lootust tegelikult ei ole. Kui need numbrid hakkasid minuni jõudma, siis sel ajal ei juletud rääkida sellisest asjast nagu globaalne sündimuse kontroll. Öelge,... Loe lähemalt

14.04.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

22:31 Riigi 2021. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (357 SE) kolmas lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Austatud juhataja! Austatud Riigikogu! Ma ka algatuseks tänan opositsiooni. Te olite konstruktiivsed, kuigi tüütud nagu alati, ja tõenäoliselt me saame selle kriisiabipaketi vastu võtta ka ilma teie häälteta. Aga aitäh, et lubasite tööd teha!

Ma palun igaks juhuks ka kol... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Kõigepealt märgin, et lisaeelarveid ei peaks ju üldse olema, kui valitsused oleksid vastutustundlikud või kui poleks kriise. Tavaliselt võiks ka kriisis läbi saada ilma, aga praegusel juhul on mingid automaatsed stiimulid selgelt ebapiisavad ja on vaja lisaraha. Seda lisaeelar... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Kehtestatud piirangute tõttu on paraku vaja maksta kompensatsiooni rohkem kultuurile, spordile, toitlustusele, bussiliinidele ...

Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

... lisaeelarves ja põhieelarves oli seos kriisikannatuste ja põhjenduste vahel paraku nõrk, seda tuleb tunnistada. Ebaloomulikult vähe jõudis toetust näiteks turismile, mingi imelik poliitiline stigma oli siin küljes, ja ebaloomulikult palju näiteks valitsuse poliitikutega seotud ettevõtjatele. ... Loe lähemalt

12.04.2021 / 15:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Aitäh, härra esimees! Protseduuriline küsimus. Miks peavad Riigikogu istungid algama poliitilise jauramisega, millel tegelikult ei ole mingit seost istungi läbiviimisega? Kodukorra järgi peavad protseduurilised küsimused olema seotud istungi endaga. Ma lisan ka: miks peavad va... Loe lähemalt

24.03.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

16:33 Riigi 2021. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (357 SE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Hea ettekandja! Teie selja taga istuv mees, nagu te ütlesite, esitles eelmisel aastal Riigikogule eelarvet sõnadega, et küll see raha kuhugi läheb, ega ta mutiauku lähe. Eile ta rääkis ERR‑i saates, et praeguse peaministri erakond olevat nõudnud eelmine aasta eelarve tasakaalu... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Aitäh! Proua minister! Kõigepealt palun vastata mu eelmisele küsimusele, mis läks side tõttu kaduma. Kas vastab tõele teie selja taga istuva mehe väide, mille ta eile televisioonis esitas, et opositsioon nõudis temalt kriisi ajal eelarve tasakaalu? See oli esimene küsimus. Nüü... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Juhataja lause "Mis on Reformierakonnal pistmist hea tavaga?". Palun öelge, kuidas on see lause kooskõlas Riigikogu hea tavaga ja Riigikogu kodukorraga?

Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

(Kaugühendus)

Jah, mul on protseduuriline küsimus ja palun seekord vastata. Kodukorra kohaselt ei osale koosoleku juhataja poliitilises debatis ja ka hea tava kohaselt ei jaga ta hinnanguid opositsioonile-koalitsioonile vastavalt oma istekohale. Palun öelge, kas te kavatsete jätkata selles ... Loe lähemalt

18.03.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:03 Riigikogu juhatuse valimised video-link-logo

Jürgen Ligi:

Ei, minul on ainult vastused. Võib-olla kogemata läks käima.

Loe lähemalt

17.03.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:53 Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine COVID-19 haigust põhjustava koroonaviiruse levikuga seotud kriisi ja sellest tuleneva eriolukorra mõju leevendamiseks ette nähtud toetusmeetmete otstarbekuse, tõhususe ning meetmete rakendamisel toimunud võimaliku korruptsiooni uurimiseks" eelnõu (319 OE) esimene lugemine

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ma võiks sellele mõttele vastu olla sellepärast, et sa oled siin veerand tundi valetanud, väites, et riigieelarve kontrolli erikomisjon ei ole teemat arutanud. Ta on seda arutanud palju kordi peale selle ühe korra. Et Eduard Odinets ei tea, mida on teinud teine komisjon, on arusaadav. Aga ... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ka minul, pean tunnistama, oli lõbus kuulata, kuidas eelmise koalitsiooni liikmed lubasid tuliselt uurida iseenda tegevust Riigikogu komisjoni moodustamise teel. Pean ütlema, et minu erakonnal oleks erakordselt kasulik seda teemat sellisel moel pidevalt hekseldada ja saada näiteks teada, m... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Ma nüüd osutaks siiski ka sotsidele. Olles ise riigieelarve kontrolli erikomisjoni esimees olnud opositsiooni ajal, on mulle äärmiselt solvav, kui eelnõu esitaja väidab, et seda on komisjon ainult ühe korra käsitlenud ja pole midagi hääletanud. See komisjon ei hääletagi, seal on selline tava. Ja ... Loe lähemalt

11.03.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:04 Riigieelarve kontrolli erikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse „Tegevustest koroonaviiruse tõrjumisel“ arutelu video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Professor Fischer, aitäh ettekande eest! Minu piirangute eelistus on võib-olla natukene ketserlik, aga minu arust tuleks keskenduda tõenäolisematele asjadele ja raskematele juhtudele. Aga hea küll, räägime siis sellest nakatumiskordajast. Kuidas teie mudelites kajastuvad sellised asjad nag... Loe lähemalt

18.02.2021 / 10:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:04 Krediidiasutuste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (312 SE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ma loodan, et mind on kuulda. Ma ei ole enne seda formaati harrastanud. Proua minister, kas teie ise annaksite oma hoiused asutuse kätte, kes ei ole suutnud kokku panna rohkem kui 1 miljon eurot omakapitali? Eesti panganduse ja finantsturu areng on olnud kogu aeg ühesuunaline, kasvatada ka... Loe lähemalt

13.01.2021 / 14:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:35 Riigikogu otsuse „Rahvahääletuse korraldamine abielu mõiste küsimuses“ eelnõu (288 OE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ma protokolli huvides ütlen, et mind on nimetatud selle ettepaneku autoriks, aga ma ei ole ühtegi sellist ettepanekut teinud, rääkimata mitmest, ja ma ei saa sellest hääletusest aru.

Loe lähemalt

11.01.2021 / 15:00 XIV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:01 Istungi rakendamine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ma usun, et mu pinginaaber küsis piisavalt selgelt. Te võiksite natukene süveneda. Meil on päevakorras eelnõu, mille kohta ettepaneku tegijad ei saanud mitmele päevale vaatamata sõna oma ettepanekute põhjendamiseks. Kuidas saab tehniliselt selline eelnõu olla saalis, kui esiteks ei saa ett... Loe lähemalt

16.12.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:07 Karistusseadustiku ja kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse (vihakuritegude vastu võitlemine) eelnõu (276 SE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! See valdkond ei ole mulle väga kodune ja ma ei ole ka selle eelnõu ettevalmistuse juures olnud, küll aga olen sattunud seisu, kus ma pean seda kaitsma või, kuidas öelda, õigustama. Sotsiaalmeedia on tänapäeval selline. Kas te aitaksite mind põhipunktidega: mis on need argumendid, miks seda... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Aitäh! On üks põhjus veel peale selle, mida ütles Riina Sikkut, miks me ei peaks laskuma poliitikute tsitaatide arutellu sõltuvalt nende maailmavaatest. Kui need tsiteeringud tulevad uksepoolsest reast, siis ei ole need kunagi ausad, ei vasta ütleja sõnadele, kontekstile ega toonile ja on moonuta... Loe lähemalt

15.12.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:21 Peaminister Jüri Ratase poliitiline avaldus seoses COVID-19 haigusega kujunenud olukorraga Eestis video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Paljud ei nõustu minuga, aga minu arvates on teie valitsuse praegused otsused palju targemad kui kevadised. Aga paljud nõustuvad minuga selles, et teie kommunikatsioon ja toon on endiselt halvad. Te küll isiklikult ei paku enam hanerasva, mida te siin Riigikogus olete kaitsnud mitu korda, ... Loe lähemalt

14.12.2020 / 15:00 XIV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Jürgen Ligi:

Mul on jah protseduuriline küsimus. Kas Riigikogu juhatuse liige tohib küsida mitteprotseduurilisi küsimusi, nagu üks nendest äsja küsis? Kas temal on eriõigus?

Loe lähemalt

15:51 Riigikogu otsuse "Rahvahääletuse korraldamine abielu mõiste küsimuses" eelnõu (288 OE) esimene lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Te olete rõhutanud, et te olete veendunud demokraat, ja teiselt poolt, et te põlgate intellektuaalsust. Oma olemuses te ju oma nappide vastustega ja argumentide vältimisega ka tõestate seda. Selles mõttes on kõik väga siiras. Iseasi, et te alahindate rahvast. Kas demokraatia ja ebaintellig... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Jah. Ma tahaksin saada aru teie arusaamisest protseduurist. Te olete öelnud kaks korda, et küsimused ja vastused on vabad. Esimene kord te ütlesite, et küsida võib kõike, jättes vastamise üldse kommenteerimata. Teinekord te vastasite, et küsida võib ja vastamine on oma asi. Mina küsisin päris sis... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Härra Pohlak! Te ei ole aru saanud, et enamus küll kogu aeg otsustab, aga enamus ei peaks otsustama neid asju, mis talle tegelikult korda ei lähe, aga vähemusele lähevad. Vähemuse üle otsustamine on teinekord ebademokraatlik. Te solvusite siin enne tegelikult iseenda sõnade peale. Mina tsiteerisi... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Kas te seletaksite jah ja ei erinevat mõju, palun?

Loe lähemalt

09.12.2020 / 14:00 XIV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:02 2021. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (254 SE) kolmas lugemine

Jürgen Ligi:

Aitäh! Härra Kokk, teie olete juhtiv rahandusekspert selles riigis, kui mitte öelda kogu regioonis, aga ma ei ole teie vastustega rahul. Kõigepealt see, mis te ütlesite Taavi Rõivasele defitsiidi ja investeeringute võrdluse kohta. Omavalitsused ei puutu siin asjasse. Omavalitsuste investeeringute... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Aitäh! Mina arvan, et ajaloost maksab rääkida küll, aga ajaloost maksab ausalt rääkida. Minu seisukoht katuseraha suhtes on olnud ühesugune 20 aastat. Ja ma ei ole muutnud seda sõltuvalt istekohast. Mu taotlus nii valitsuses kui ka Riigikogus on olnud, et sellega ei tegeldaks. Aga üks kõige kuuls... Loe lähemalt

17:08 Riigikogu otsuse "Ettepanek Vabariigi Valitsusele vesinikustrateegia väljatöötamine" eelnõu (279 OE) esimene lugemine

Jürgen Ligi:

Aitäh! No vaat, nagu te ütlesite, vesinik on kõigest energiakandja, nii et Jaapanis peab mingi muu trikk ka olema peale energiapuuduse, mida te nimetasite. Aga ma löön selle elektri ja vesiniku teema lahku rongide puhul. Ei kuulnud, kas te olete sellest juba rääkinud, mis seis sellega on. Meil on... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Kas protseduur üldse lubab sellist asja hääletada ilma rohelise erakonna osaluseta? (Naer saalis.)

Loe lähemalt

08.12.2020 / 10:00 XIV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:47 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (207 SE) teine lugemine video-link-logo

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ma kahjuks ei olnud sellel esimesel koosolekul, kui te eelnõu algatasite, aga need, kus ma osalesin, jätsid asjast küll väga halva mulje. Ma ei saanud täpselt sellest aru, aga mulle tundus, et valitsus on selle teema suhtes väga skeptiline – mõtlen siin Rahandusministeeriumi ametnikke, kes... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Aitäh! Ma tegelikult küsisin tõsiselt, mis olid esiteks need valitsuse argumendid selle eelnõu kohta. See märkustega toetus, eks see ole mingisuguse lobitöö tulemus ja poliitiline kokkulepe, aga mina tahaks kuulata eksperdiarvamust, mis oli valitsuse otsuse või märkuste aluseks. Ja teiseks, ma ta... Loe lähemalt

Jürgen Ligi:

Austatud juhataja! Austatud kolleegid! Mina ei tea, mis on optimaalne tubakavedeliku aktsiisimäär. Aga komisjonis ma tegin ettepaneku pöörata see arutelu sellele. Ja ma arvasin, et me tegime ühe kompromissi, aga nüüd ma ehmatusega näen, et kõik on endine. Ma ütlen, et see asi haiseb. See asi hais... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee