Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Kalender

Vali ajavahemik Ava kalender

Alates:

Kuni:

Sulge X

Vaata tulemusi:

Otsi stenogramme

Kui soovid kindla päeva või ajavahemiku stenogrammi, vali kalendrist kuupäev või vahemik ning klikka „Otsi“ nupul. Kui soovid oma otsingut täpsustada, siis kasuta enne „Otsi“ nupule vajutamist all olevaid valikuid.

Otsi stenogramme

Tühista
header-logo

Stenogrammid

Stenogrammid: 394 Ava/Sulge kõik
19.07.2022 / 09:00 XIV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk Vaata täpsemalt

09:03 Istungi rakendamine video-link-logo

Mart Helme:

Jaa. Ma tahaksin kolleeg Krossile öelda, et ärgu vaevaku ennast sellega, et ta kutsub teisi saadikuid korrale. Me võiksime korrale kutsuda kogu Reformierakonda, sest see absurd, milleni on viidud viimase paari kuu jooksul Eesti Vabariik, on juba ületanud selle absurdi, mis oli kohati ENSV Ülemnõu... Loe lähemalt

16.06.2022 / 10:45 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu täiendav istung Vaata täpsemalt

10:48 39 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Liina Kersnale video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Mul on selles mõttes protseduuriline küsimus, et meil on küsijad ja vastaja ebaproportsionaalses seisukorras. Jaak Aab sõnaselgelt, aga ka Taavi Aas ja mõned teised on ümber lükanud neid väiteid ja seisukohti ja minu hinnangul suisa valesid, mida minister on esitanud Riigikogu kõnepuldist,... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa. Mul on hea meel, et te minu eelmise sõnavõtuga haakusite. Meil on olemas Riigikogus korruptsioonivastane erikomisjon, selle ülesanne peaks olema need materjalid läbi vaadata ja hinnang anda.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, ma tahaksin lugupeetud vastajale meelde tuletada, et Reformierakond on 17 aastat olnud valitsuses. Miks te ei ole midagi teinud? Aitäh!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Te vassite ju siin. Esimest hanget ju ei olnudki üleüldse, seal te tegite lihtsalt suvaotsuse, kui rääkida hangetest, nii-öelda hangetest. Aga ma teen ka märkuse teie erakonnakaaslaste kohta, see panegüürika, mida nad üritavad, siin on lihtsalt imal. Kutsuge nad korrale, ä... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ka eelmine protseduuriline küsimus veenvalt näitas seda, et meie ees on inimene, kes süüdimatult vassib ja valetab. Süüdimatult vassib ja valetab. Korduvalt on tema vassimisi ja valetamisi ümber lükatud. Mu küsimus on nüüd järgmine. Lugupeetud Liina Kersna, te olete menetl... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Ma nende vihakõne rääkijatega ja kes siin räägivad, et keegi elab oma elamata elu välja ja ma ei tea veel, mida, tuletaksin meelde, et kui mina olin üks kord umbusaldatav, siis kestis umbusaldus kuus tundi ja õelust oli kordades rohkem kui praegu, kaasa arvatud õelutses see sama Liina Kers... Loe lähemalt

16.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Kas on kuskilt imbunud välja informatsiooni selle kohta, kui palju ministrikohti ja komisjoni esimehe kohti Reformierakond on oma toetusest taandunud sotsidele lubanud? Ja kas oma allkirja tagasi võtnute hulgas on ka neid, kes saavad premeeritud?

Loe lähemalt

13.06.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Kuna meil Reformierakonna poolt niinimetatud "juhitava demokraatia" tingimustes seaduste tõlgendamine, sealhulgas meie kodu- ja töökorra seaduse tõlgendamine on niikuinii suvaalusele nihkumas, siis ma teen ettepaneku vastukajana härra Padari ettepanekule või küsimusele vab... Loe lähemalt

15:34 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Lugupeetud Riigikogu esimees, hea istungi juhataja! Sel ajal, kui Amazonases käib metsade metsik hävitamine, tegeleb rohepöörde eest seisev Reformierakond Riigikogu töö takistamisega. Nõuan neilt selle lõpetamist.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma ütleksin niimoodi, et see on nagu mingisugune külavanemate koosolek siin praegu, kus otsitakse põhjendusi, miks me võime teha nii, nagu tegelikult ei või teha. Minu ettepanek on istung katkestada ja võtta kokku juhatus, võib vajaduse korral ka vanematekogu, Riigikogus esindatud fraktsioonide e... Loe lähemalt

02.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

11:05 Vabariigi Valitsuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse ümberkorraldamine valitsusasutuseks) eelnõu (590 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma tubli keeleinimesena, ma olen pikalt töötanud kirjastustes ja toimetustes, võin öelda, et valvamine ja kaitsmine on kaks väga erinevat asja. Ma panen oma koti maha ja palun teil valvata seda, aga kui röövel tuleb ja ta tahab seda vägisi ära võtta,... Loe lähemalt

12:39 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (560 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Jaa, ma tahaks juhtida härra eesistuja tähelepanu, et siin on kujunenud välja kuidagi mingisugune täiesti omaette formaat, kus mitteprotseduuriliste ja protseduuriliste küsimuste raames käib saalis isikutevaheline diskussioon ja kõnede pidamine, mis peaks toimuma sealt puldist läbirääkimiste raam... Loe lähemalt

Mart Helme:

Meil vist ei ole lisaaega. Ma katsun hakkama saada selle järelejäänud viie minutiga või nelja minutiga. Aitäh! Ma kiidan Sotsiaaldemokraatlikku Erakonda selle eest, et ta on tõstatanud teema. See teema on täpselt sama oluline teema, üksikvanemad, nende toimetulek, nende laste heaolu, kui üleüldin... Loe lähemalt

01.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

17:16 Halduskohtumenetluse seadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (kohtumenetluse avalikkus) (574 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Lugupeetud minister! Kui rääkida konkreetselt sellest Marti Kuusiku kaasusest, siis ma tuletan teile meelde, et see oli kinnine kohtuprotsess. Tänases Eesti Ekspressis on hulgaliselt andmeid, mis autori kinnitusel on infokillud, mis on tilkunud ajakirjandusele. Kuidas saavad ajakirjandusel... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Lugupeetud minister! No meil siin on küll väga selge pilt, et see seadusemuudatus on tehtud just nimelt ajakirjanike jaoks. Ehkki, lubage, et ma olen skeptiline, minu arvates meil toimub Eestis praktika, kus prokuratuur juba ammu enne kohtuistungi algamiseni peab pressikonverentse, jagab i... Loe lähemalt

17:37 Alushariduse ja lapsehoiu seaduse eelnõu (579 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma mäletan, kui mina teie asemel seal puldis seisin ja kui meie olime valitsuses, siis oli üks pidev kisa selle üle, kuidas minister on kohustatud tulema Riigikokku. Minister peab aru andma fraktsioonides, kui ta kutsutakse. Tal ei ole võimalust keeldu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! On muidugi tore, et teie erakonnakaaslane siin jälle süüdistab teisi inimesi selles, et neil on mõningane uudishimu selles seaduseelnõus sisalduva vastu, see on muidugi äärmiselt taunimisväärne tema meelest. Ma muidugi tahan öelda lisaks sellele, et te... Loe lähemalt

30.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:08 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud härra Seeder! Ma kõigepealt tahaksin avaldada pahameelt. See ei ole suunatud teie vastu, vaid see on suunatud ajakirjanike vastu, kes kogu aeg piiluvad üle meie õla meie elektroonilistesse vahenditesse ja toodavad selleteemalisi uudiseid: kuidas keegi siin poodl... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma nüüd hästi poliitkorrektselt ütlen Žõtomõri oblasti taastamisest, mitte Žitomiri, vaid Žõtomõri, muidu olen äkki Putini käsilane, on siin juba juttu olnud, aga kas oli ka mingeid alternatiivseid variante või räägiti lastetoetuse kontekstis ka sell... Loe lähemalt

19:16 Kaitseväe korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Politsei- ja Piirivalveameti laevade üleandmine Kaitseministeeriumi valitsemisalasse) eelnõu (572 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! No kõigepealt eelküsijale täienduseks, et ma mäletan väga hästi, kuidas siin Reformierakond tegi parandusettepanekuid obstruktsiooni näol, kus ta soovitas NATO-st välja astuda ja Venemaaga ühineda. Nii et need olid kindlasti väga sisulised ettepanekud ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Härra eesistuja! Kolleegid! Siin on kõlanud täna terve hulk absoluutselt tõele mittevastavaid väiteid. Väide number üks: see suurendab meie julgeolekut. Väide number kaks: see suurendab reageerimiskiirust. Need ei vasta tõele. Toome sellise lihtsa näite. Mul on ühes taskus kaks kommi ja teises ta... Loe lähemalt

Mart Helme:

Andke mulle ainult inimene, paragrahvi me leiame. Vaat täpselt niimoodi on. Me võtame ühtedest seadustest, tuleb TTJA, peksab jalaga ukse sisse, võtab ära arvuti, telefoni, teeb muid võetusi. Siis tuleb meile Terviseamet, võtab meilt ära õiguse ilma maskita käia ja trahvib meid ja paneb patte pea... Loe lähemalt

18.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:27 Riigikogu otsuse „Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (549 OE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Olen siin lugenud arvamusi, et kõrged energiakandjate hinnad ja inflatsioon on toredad asjad, sest need sunnivad üle minema rohepöörde kaudu uutele energia tootmise viisidele ja rohelisemale ja planeeti päästvamale eluviisile ja kõigele muule sellega... Loe lähemalt

16:33 Perehüvitiste seaduse, sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (605 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Siis võiks ju niisama üürilise võtta, mispärast ukrainlase peab tingimata võtma? See on tõesti loogikavaba. Me saame ju väga hästi aru, mis on kogu selle ideoloogia mõte. Ideoloogia mõte on kinnistada siia selle valitsuse poolt Eestisse tassitud kümned ja kümned tuhanded m... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! No ausalt öeldes te peate mind vist lollakaks. Teil on see õigus muidugi. Aga te väga hästi teate, et kõik need inimõiguste keskused ja igasugused muud organisatsioonid saavad ju prisket raha Sotsiaalministeeriumi ja mõne teise ministeeriumi eelarvest, toetusi iga-aastasel... Loe lähemalt

Mart Helme:

... nende ülalpidamise enda peale.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Lugupeetud kolleegid! Ei saa mitte vaiki olla, sest Reformierakonna esindaja näitas jälle, järjekordselt, et kui reformierakondlane suu lahti teeb, siis tuleb sealt valet või ülbitsemist, ja tihtipeale ka mõlemad koos. Nõudes ja osundades meie fraktsiooni peale, soov... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja siis tahan ma veel öelda, et te peate selgitama, lugupeetud valitsusliikmed, Eesti valijatele, kuidas saab Eestil olla kaitsejõudude juhataja, kes tuututab üle kogu maailma, kuidas me blokeerime Venemaale Peterburi ja Kaliningradi vahelise ühenduse. See on täpselt see, mida Vene propaganda väi... Loe lähemalt

19:02 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (606 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Lugupeetud juhataja! Kolleegid! Proua minister! Ma kuulasin seda selgitust ja vastuseid küsimustele ja mul hakkas kummitama üks laul, mida vist laulis Jaak Joala. See laul oli, esimesed sõnad seal, esimesed värsid olid "Veider maailm, veidrad inimesed sees". Veider maailm, veidrad inimesed sees.<... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja nüüd te kõnnite, need lõksud kolisevatel kettidega jala küljes, ja räägite kord ühte, kord teist juttu, kord kolmandat juttu, aga tegelikult olete te omaks võtnud filosoofia "Korjame rahvalt võimalikult palju raha kokku, siis anname igaühele natukene näpuotsaga ja ütleme, et te peate olema mei... Loe lähemalt

23:50 Riigi 2022. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (608 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra Riigikogu esimees! Lugupeetud kolleegid! Rõõm näha, et kõik on nii entusiastlikult lisaeelarve toetamise, vastuvõtmise ja selle üle debateerimise osalised hilise kellaaja peale vaatamata.

Ma olen täna mitu korda siin puldis olnud juba. Ega ei ole ju enam särtsu ja tahtmist, et ... Loe lähemalt

Mart Helme: Jaa, ma läksin hoogu. Loe lähemalt

Mart Helme:

Tundub nii.

Aga Eesti venestamise peale kulutatakse 272 miljonit. Venemaalt Eestisse tulevad inimesed, iga päev sajad ja sajad ja sajad, selle peale kulutatakse raha. Oma lastele – oi, ei see, see on tuleviku arvel. Ei saa, see on püsikulu. Aga võõrastele, aga Eesti venestamiseks – selle ja... Loe lähemalt

17.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:11 Söödaseaduse muutmise seaduse eelnõu (499 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Me kõik teame seda, et lehm lüpsab suust, aga praegu on meil selline olukord, et meil on elektrišokk. Energiakandjate hinnad on taevasse tõusnud ja tõusevad jätkuvalt. Ja FAO hoiatab, et seoses Ukraina sõjaga ja ebasoodsate kliimaoludega ja nii edasi... Loe lähemalt

10:37 Rahvastikuregistri seaduse muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Praegune valitsus on käivitanud või sisuliselt maha võtnud kõik piirangud sisserändele. Ja sellega seoses on mul teile küsimus. Aga mis mõte on niisugusel nagu sisserände piirarv, mis pannakse paika, et me saame seal null koma mitu protsenti, eks ole, ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Rääkimata sellest, et kogu see protsess, et Eesti nii lahkelt pakub oma väikese rahvaarvuga riiki niisugustele kümnetele ja kümnetele tuhandetele väidetavalt sõjapõgenikele, aga tegelikult väga paljudel puhkudel ilmselt ka lihtsalt inimestele, kes kasu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud istungi juhataja! Kolleegid! Käesolev eelnõu on vaadeldav aegreas ja see aegrida on tegelikult muret tekitav ja isegi hirmutav. See aegrida osundab väga selgelt sellele, et 30 aastat Eestis kehtinud sisserändepoliitika, rahvastikupoliitika, rahvusriigi ülesehitamise poliitika on küsimä... Loe lähemalt

Mart Helme:

... sest see on langenud "Vremja" kõige madalamale tasemele, siis kui oli juba täielik stagnatsioon ja "Vremjast" tuli lauspropagandat. Noorem põlvkond ei mäleta üldse, mis see "Vremja" on. Aga meie rahva hulgas KannelMeediaks nimetatud "Aktuaalne kaamera", see teeb täpselt sellist vremjalikku pr... Loe lähemalt

11.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:25 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (565 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Sa põgusalt mainisid inflatsiooni. No me teame, et juba 10–12 aastat on massiivselt kõik need, kellel on oma valuuta, raha juurde trükkinud, rahanumbreid ka börsidel ja mujal juurde keerutanud. Kuidas see maksualandus, käibemaksu ja muu maksu alandus suhestub selle sisulis... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma äsja sirvisin uudiseid ja märkasin, et Joe Biden teatas, et ta hakkab võitlema hinnatõusuga. Kuna me teame, et meil riigipöörde tulemusena võimule upitatud liberaaldemokraatlik valitsus on tegelikult, võiks öelda, niisugune Washingtoni filiaal, si... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Head kolleegid! Meil on nüüd selline olukord, et kui pool aastat tagasi põhjendati kõikvõimalikke igasuguseid veidraid otsuseid, diskrimineerivaid otsuseid, ühiskonda lõhestavaid otsuseid ja samme sellega, et meil on koroona, isegi veel dramaatilisemalt, et meil on sõda ko... Loe lähemalt

Mart Helme:

... see, et me hakkame mingisuguseid makse alandama. Aga miks ei tule kõne alla? Tegelikku põhjendust ei ole. Miks ei tule kõne alla, seda tegelikku põhjendust lihtsalt ei ole.

Mis on valitsuse ülesanne? Valitsuse ülesanne on tagada, et riik püsiks iseseisvana, et riigil oleks arvestatav he... Loe lähemalt

09.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:57 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Jah. Ma pöördun konkreetselt Riigikogu juhatuse esimehe poole teemaga, mida ma olen siin tõstatanud ka varem ja mis on praegu ka jutuks. Palun leidke raha. Palun leidke raha, et siin saalis helisüsteem korda teha nii, et kogu saalis on kuulda. Siin on selliseid suurepäraseid saadikuid, kes räägiv... Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah, ma jätkan oma eelmise küsimusega. Mul on ettepanek, kuna tundub, et Riigikogu juhatuse esimees on mõnevõrra nõutu, kust raha saada ja millal raha saada. Aga kuna meil lisaeelarve menetlemine toimub, siis äkki me näeksime lisaeelarves ette teatud summad, et me suurendaksime Riigikogu koosseis... Loe lähemalt

15:17 Välismaalaste seaduse ja välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seadus (241 UA) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma vaatasin, kannatlikult ootasin – 17 minutit ja 36 sekundit tühja mula, 17 minutit ja 36 sekundit vee sogamist, et õigustada eelnõu, mis tegelikult hävitab Eestit. Jutud sellest, et mingid ettevõtjad ootavad ja nõuavad – vaata, ettevõtja vaatab oma... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma juhin tähelepanu, et kõneleja ajab täiesti ebaausat juttu meile siin, väänates asjaolusid ja väites, et seaduserikkumist ei ole toimunud, ehkki kõigile mõistusega inimestele on selge, et seaduserikkumine on toimunud. Seetõttu on ta kaotanud ka meie austuse.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud aseesimees, istungi juhataja! Lugupeetud kolleegid, kes te olete siin saalis ja kes te olete ekraanide taga! Siin on täna nii palju valetatud, nii palju vassitud, et see häbistab nii valetajaid ja vassijaid, parlamenti kui ka meie riiki tervikuna. Siin ei ole juttugi sellest, et see on... Loe lähemalt

Mart Helme:

... seda eelnõu toetada. Ja kui Keskerakonna liidrid arvavad, et nad toovad endale siia praegu kümneid tuhandeid uusi valijaid, no siis see on ka täiesti jabur illusioon. Seda ei juhtu.

Vaatame laiemalt neid demograafilisi protsesse. Eestisse on tulnud praegu ka Venemaalt määratlemata arv i... Loe lähemalt

04.05.2022 / 17:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu täiendav istung Vaata täpsemalt

17:02 Perehüvitiste seaduse, sotsiaalhoolekande seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (605 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Mina pidasin siin kaks nädalat tagasi kõne, mis põhjustas tormi, ja mõned on väitnud ajakirjanduses, et ma sõimasin kõiki naisi litsideks, mida ma ei teinud. Aga praegu on meile tulnud uudis, et kõigest 1500 sõjapõgenikku on läbinud tervisekontrolli. K... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister. Elektriarvete juurde tagasi tulles: tegemist on ilmselgelt ebaseadusliku jälitustegevusega. Sellele ei saa olla mingit põhjendust, et Sotsiaalministeerium, ma ei tea, kelle kaudu, Eleringi kaudu kontrollib mingeid elamispindasid, kus elektri tarbimine ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja mu küsimus on, aga mis siis aasta pärast saab. Kas aasta pärast hakkate välja saatma või mis siis on, pikendate või? Mis see plaan on?  

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jah. Ma tahan juhtida tähelepanu, et minister valetab meile. Eestil ei ole mingit kohustust, ei siseriiklikku ega Euroopa Liidu alusaktide või muude lepinguliste dokumentide või muude dokumentide alusel võtta vastu üle jõu käivat hulka Ukraina sõjapõgenikke. Eestil ei ole seesugust kohustust. Tei... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No minister jätkab valetamist. On terve rida Euroopa riike, mis on väga selgelt öelnud, mis on nende ülempiir. Üks on Prantsusmaa, kes on öelnud, et 50 000 on nende ülempiir. Saksamaa on öelnud, et teatud piirist ülespoole nad ei võta. Nüüd, Euroopa Liidust lahkunud Suurbritannias on olnud... Loe lähemalt

Mart Helme:

... Soome ajalehtedes on juba teemaks, et Soome ei taha enam võtta vastu nii palju Ukraina sõjapõgenikke, kui sinna on tulemas. Nii et palun ...

Loe lähemalt

Mart Helme:

... ma kutsun ministrit korrale. Ja ka Eesti inimeste põhiõigusi ja vajadusi on vaja austada ja seda ei saa teha Ukraina sõjapõgenike arvel.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Jaa, ma ei saa midagi teha, ma protesteerin ministri sõnakasutuse vastu. Meil ei ole sõjaolukorda. Kes on meil välja kuulutanud sõjaolukorra? Kus see sõjaolukord on? Sõda on Ukrainas, tuhat kilomeetrit eemal. Eesti Vabariigi valitsus on tassinud siia 36 000 niinimetatud sõjapõgenikku ja räägib, e... Loe lähemalt

Mart Helme:

(Naerab.) Kui me selleni jõuame, siis otsustame.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Ma mäletan, et te olete andnud ühele minu kõnele väga värvika hinnangu, et see pidi olema õudne ja tülgastav. Ma loodan, et ma seekord nii õudset ja tülgastavat kõnet ei pea.

Küll ei saa ma aga vaiki olla. Ja ma pean ütlema muidugi, et väga kurvaks teevad need kolmap... Loe lähemalt

Mart Helme:

"Ma ei jõua enam maksta kõige selle eest, mulle ei jää enam toiduraha. Mul tütar läheb ka kahe aasta pärast pensionile, ma ei tea, kuidas me hakkama saame."

See on, kulla minister, teie töövaldkond. Teie olete saanud mandaadi mitte ukrainlastelt, kes tegelikult on enamalt jaolt venelased, v... Loe lähemalt

18:23 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (606 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Te muudkui räägite sõjaaja eelarvest. See meenutab mulle seda, kuidas vana mees oigab, et tervis on kehva, aga ei tea, mis siis veel saab, kui ma ükskord vanaks jään. Aga mis siis saab, kui tõesti sõda on ja ongi sõjaaja eelarve? Ärge selle sõjaga nüüd... Loe lähemalt

20:19 Riigi 2022. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (608 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! Ma pean ütlema, lugupeetud minister, kuulanud teie vastuse esimest poolt, et teil on äärmiselt ebaadekvaatne ettekujutus maailma poliitikast ja maailma jõuvahekordadest. 80% maailma elanikest elab riikides, mis ei ole ühinenud Venemaa-vastaste sanktsioonidega. Seda on teinud ainult Euroopa... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ühele küsimusele sisekaitse või laiapindse riigikaitse kulutuste kohta te vastasite ja lugesite ette terve hulga asju, mille peale läheb, noh, mille peale natuke rohkem, mille peale natuke vähem raha. Ma panin tähele, et tegelikult see on lihtsalt la... Loe lähemalt

04.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:36 Politsei ja piirivalve seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse (eriteenistuste ühtlustamine) eelnõu (508 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Minule jätab see eelnõu küll väga selgelt niisuguse nõukogudeaegse mulje. Tekitatakse riiklikku nomenklatuuri, kes tiirleb ühe koha pealt teise koha peale ja võimalikult kaua on ühe koha peal. Seda põhjendatakse sellega, et inimene on omandanud kogem... Loe lähemalt

04.05.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

13:11 Peaministri ülesanded video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Ma kuulasin kabinetis seda infotundi ja ma pean muidugi ütlema, et teie nipsakus, teie ülbus, teie isiklikud rünnakud ja solvangud küsijate pihta on täiesti vastuvõetamatud. Missugused meie toetajad ei soovi Eesti lippu Pika Hermanni torni? Missugus... Loe lähemalt

03.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:01 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele võtta tagasi allkiri 18.02.2014. a. alla kirjutatud Eesti Vabariigi ja Venemaa Föderatsiooni vaheliselt piirilepingult" eelnõu (540 OE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Hea Paul! Meil oli siin eelmisel nädalal Venemaa tegevuse genotsiidiks kuulutamise eelnõu, millele saal üsna üksmeelse heakskiidu andis. Sellele eelnes allkirjade kogumine, aga see allkirjade kogumine oli väga halvasti läbi viidud. Nii mõnelgi inimesel, kaasa arvatud minul... Loe lähemalt

Mart Helme:

Minu teada, kui mainitakse kellegi nime, on tal võimalus vasturepliigiks. Ja antud juhul vasturepliik seisneb selles, et 1997. aastal, kui me parafeerisime, mitte ei allkirjastanud ...

Loe lähemalt

Mart Helme:

... kontrolljoone muutmise lepingu – kontrolljoone muutmise lepingu! –, ei olnud Ukrainas sõda ja Eestil oli vaja kõrvaldada takistus NATO-sse saamiseks.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Nüüd olen mina risti ja põigiti hambus, just nagu ma oleks midagi väga kurja teinud. Ma tuletaksin siiski meelde kõigile inimestele, et aastal 1995 ei olnud rahvusvaheliselt sellist olukorda nagu praegu. Riik, mis ei pea ise kinni rahvusvahelistest lepingutest, mis on välja arvatud näiteks... Loe lähemalt

02.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! 51 hääle nõue on minu meelest piisavalt selgelt eri seadustes või kodu‑ ja töökorra reeglites sätestatud, aga see konkreetne eelnõu ei lähe kohe kuidagi nende alla. See on üks asi. Teine asi on see, et tegemist on ju puhtpoliitilise küsimusega. Kui meil siin juba kaks kuud... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Kõigepealt ma tahan öelda seda, et meie eelnõu on poliitiline avaldus, see on Riigikogu poliitiline avaldus. Tegelikult saab allkirjad tagasi võtta lihtsalt diplomaatilise noodiga, mille saadab välisminister Vabariigi Valitsuse otsusel partnerriigile, antud juhul Venemaa Föderatsioonile, j... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! No teil käib see demagoogia ikka ühest käisest sisse ja teisest käisest välja. See, millega Martin Helme ei olnud nõus, oli kahe juhatuse liikme keeldumine täita seadusi. Täita neid seadusi, mis on kirja pandud nii põhiseaduses kui ka kodu- ja töökorras. Tema nõudis seaduse täitmist ja tei... Loe lähemalt

17:18 Arupärimine solidaarsuse kohta sõja ajal (nr 130) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Mul on küsimus, mis on sisuliselt palve, et täpsustataks vastust Moonika Helme küsimusele. Kust ikkagi on pärit need elektritarbimise andmed 26 000 majapidamise kohta, [nende kohta,] kes väidetavalt just nagu ei kasuta sihipäraselt ja kogu aeg oma korterit või maja või muu... Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! (Naerab.) Ma vaatasin fraktsiooni suurelt ekraanilt seda, mis siin saalis toimub, ja vanamees, nagu ma olen ... Muide, aitäh, liberaalid, selle kahe nädala taguse mõnitamise eest, kuidas ma olen vanamees ja kuidas ma enam voodis hakkama ei saa ja nii ... Loe lähemalt

Mart Helme:

... mis oleksid samaväärsed ka meie oma inimeste jaoks, siis tuleb see päevapealt lõpetada.

Veel üks väga oluline teema. Ukrainlased võitlevad ka meie eest, see on meile kõigile selge. Aga meie laseme üle Vene piiri tulla sadadel, tuhandetel – paneme koma vahele, muidu on jälle "sadadel tuh... Loe lähemalt

20.04.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:02 Karistusseadustiku ja väärteomenetluse seadustiku muutmise seaduse (agressiooni toetamine) eelnõu (585 SE) teine lugemine (ühendatud eelnõud 556 SE ja 576 SE) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Peab ütlema, et see eelnõu esindab tüüpiliselt selle valitsuse taset, aga ka selle valitsuse eesmärke. Ta ei lahenda tegelikke probleeme, ta ei eemalda meie keskkonnast monumente, sümboleid, mida on alati võimalik kasutada sõja õhutamiseks, vaenu õhu... Loe lähemalt

19.04.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

12:04 Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (534 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Olukorras, kus meil on viimastel aastatel, aga ka ettenähtavalt väga paljude väiksemate haiglate sünnitusosakondade sulgemine toimunud või toimumas, on ikkagi väga selgelt üleval küsimärk. Kui teel näiteks kusagilt maakohast sellisesse keskusesse, ku... Loe lähemalt

13.04.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:03 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (516 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Jaak! Meil ei ole küll viimase rahvaloenduse andmeid, aga meil on siiski olemas jooksev statistika. Oled sa teinud selle jooksva statistika põhjal mingisugust aritmeetikat, kui palju on meile, ütleme siis, viimase kahe aasta jooksul lisandunud võõrpäritolu rahva... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ma võtan endale selle privileegi, et ma vastan eelnõu esitaja eest, kellele see on kasulik. See on eelkõige kasulik loomulikult nendele jõududele nii idas kui ka läänes, kes soovivad rahvusriikide ja rahvusidentiteetide hävitamist. Nende käsilasteks on meil siin koalitsioonierakonnad, ühele poole... Loe lähemalt

Mart Helme:

Härra eesistuja! Lugupeetud kolleegid! See on väga kõnekas, et koalitsiooni read on praktiliselt tühjad. Ma saan aru, et istutakse kabinettides ja kõrv on nagu eeslil pikk, aga vahetuks osalemiseks ei [tunne] koalitsioonisaadikud vajadust, sisemist sundi ega kirge. See on äärmiselt kahetsusväärne... Loe lähemalt

Mart Helme:

... aga Siselinna kalmistul me vestleme nendega, me ütleme neile, et ei ole ilus Georgi linti rinda panna. See kõik on väga-väga masendav.

Nüüd, kui me toome eelnõu, mis ütleb, et vaatame tulevikku ja anname endale aru sellest, et ainuüksi kuu ajaga on Eestisse jõudnud 30 000 uut inimest, k... Loe lähemalt

Mart Helme: ... ja et eestlastele jäägu nende pastel ja kannel. Loe lähemalt

Mart Helme:

Aeg? On aeg aru saada, et selline kahjurlus tuleb ka koalitsioonipoliitikutel lõpetada. Aitäh!

Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh! Esiteks, ma tahaksin muidugi öelda, et ma ei ole kunagi ega kusagil ega ka meie fraktsiooni teised liikmed ei ole minu teada seadnud kahtluse alla seda, et sõjapõgenikke on vaja abistada. Küsimus on massiimmigratsioonis laiemalt. Aga seda massiimmigratsiooni peab riik ka sõjapõgenike puhul... Loe lähemalt

13.04.2022 / 12:30 XIV Riigikogu, VII istungjärk, infotund Vaata täpsemalt

12:32 Olukord riigis video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud Kaja Kallas! Me lihtsalt omavahel avaldame imestust, kuivõrd faktidega vabalt ringi käiv ja rahandusest mitte midagi taipav inimene te olete. Te ei tea seda, et see 1,2 miljardit oli Rahandusministeeriumi prognoos, mis ei pidanud paika. See ei võtnud arvesse pen... Loe lähemalt

11.04.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

16:17 Välismaalaste seaduse ja välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (241 SE) kolmas lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Ma tean küll, et meie töökeeleks on eesti keel, aga mul oleks palve, et juhataja teeks Toomas Kivimägile erandi, kuna see seaduseelnõu muudab vältimatult lähemate aastate jooksul vene keele Eestis domineerivaks keeleks. Las ta harjutab ettekannet tehes vene keelt.

Loe lähemalt

07.04.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:32 Riigihangete seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (491 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud ettekandja! Ma toon teile ühe praktilise näite. Kui ma viimast nädalat minister olin, siis tuli minu lauale siseauditi aruanne, mis näitas, et Politsei‑ ja Piirivalveametis on räigelt rikutud riigihangete seadust: on ostetud politseile autosid ilma konkursita, o... Loe lähemalt

06.04.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

14:06 Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (382 SE) teine lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Protseduuri korras tahaksin juhtida tähelepanu sellele, et esinejal ei maksaks kogu aeg rääkida sõjaolukorrast. Eesti Vabariik ei ole mitte kellegagi sõjaolukorras – ei Ukrainaga, ei Venemaaga, ei Ameerika Ühendriikidega, ei Soomega, ei Lätiga. Eesti Vabariik elab oma tavalist tsiviilelu, oma sea... Loe lähemalt

19:16 Küberturvalisuse seaduse, avaliku teabe seaduse ja Eesti Rahvusringhäälingu seaduse muutmise seaduse eelnõu (531 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Mind ikkagi huvitab täpsemalt lahtiseletatult, mida see küberturvalisuse kontrolli või mille iganes laienemine Riigikogus esindatud erakondadele tähendab. Kas see tähendab nende e‑posti turvalisuse tagamist personaalselt, fraktsioonilisti turvalisuse t... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma ikkagi nokin edasi. Kas see kirjavahetuse turvalisuse tagamine Riigikogu liikmete puhul tähendab ka seda, et kui ajakirjandusel õnnestub hankida või ajakirjandusse lekitatakse – ja tõenäoliselt kaitsepolitsei või prokuratuuri poolt – Riigikogu liikm... Loe lähemalt

21:45 Nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse muutmise ning sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine video-link-logo

Mart Helme:

Jaa. Kas ma tohin paluda, et eesistuja teeks ministrile märkuse, et ta ei nokiks kogu aeg oma telefoni, sest see solvab küsijaid. Ja kui ta nokib seda selleks, et saada oma nõunikelt mingisuguseid vastuseid või lisainformatsiooni, siis räägib see sellest, et ta ei ole kompetentne meile esitama pr... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma ütleksin kõige selle jutu peale, et meil on tõest ja valest, valetamisest ja tõe rääkimisest väga erinevad arusaamised. Aga küsimuse juurde minnes ma ütleksin, et kogu see eelnõu on igale vabale kodanikule solvav ja alandav. Eranditult igale vabale ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Ma ei saa teisiti, vaid pean endale lubama teatud irooniat. Ma küsin: kas selle seaduseelnõu kontekstis Riigikogu rolli suurendamine tähendab seda, et Riigikogu mittevaktsineeritud liikmed ei saa tulevikus Riigikogu töös enam osaleda ja võib-olla Riigi... Loe lähemalt

05.04.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

10:05 Sotsiaalkaitseministri 2022. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Kas teie ministeerium on teinud ka demograafilisi prognoose ja arvutusi, millal teie valitsuse viljeletava sisserände ja töörände tulemusena muutuvad eestlased oma kodumaal vähemuseks, sealhulgas tõrjutud ja oma kodumaalt massiliselt lahkuma sunnitud t... Loe lähemalt

04.04.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII istungjärk, täiskogu istung Vaata täpsemalt

15:02 Istungi rakendamine video-link-logo

Mart Helme:

Austatud eesistuja! Ma pean olema äärmiselt kriitiline teie suhtes. Te praegu täiesti aitate kaasa parlamendi töövõime, parlamendi autoriteedi allakäigule. Selle asemel, et võtta Riigikogu esimehena kindel ja selge seisukoht, et ministritelt ja peaministrilt tuleb aru nõuda, miks nad ei tulnud ja... Loe lähemalt

16:14 Arupärimine julgeolekupoliitika aluste uuendamise kohta (nr 122) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh! No ma tahaks mõned märkused teha eelmise vastuse kohta. Esiteks, me teame Vene Riigiduuma ja presidendi valimistest, et 90% ja rohkem valivad ikkagi Putinit ja Ühtset Venemaad. Me kõik teame seda, see teadmine on üsna häiriv.

Teine asi on selles, et aga meie ei tea, kui palju on eest... Loe lähemalt

17:40 Arupärimine elanikkonnakaitse kohta (nr 124) video-link-logo

Mart Helme:

Jah, ma lihtsalt paluksin peaministril mitte vassida ja valetada.

Loe lähemalt

Mart Helme:

Lugupeetud eesistuja! Lugupeetud peaminister! Kolleegid! Ma mõtlesin, et ma kodurahu huvides ei võta täna sõna, ehkki need arupärimised on kõik väga aktuaalsetel, teravatel ja nii minevikku kui ka tulevikku ulatuvalt väga pikaajaliste mõjudega teemadel. Aga paraku vastaja oma sõna otseses mõttes ... Loe lähemalt

Mart Helme:

Ja need on täiesti töökorras. Ma olen mitmes käinud. Täiesti töökorras. Sinna tehakse ka ekskursioone. Võtke Läti peaministriga ühendust, äkki ta teeb teile mõne ekskursiooni. Näete ka, kuidas nõukogudeaegsed tankimootorid pannakse käima, et ventilatsioon, elekter ja kõik asjad toimiks. Lätlased ... Loe lähemalt

19:22 Arupärimine politsei tegevuse kohta (nr 119) video-link-logo

Mart Helme:

Härra eesistuja! Lugupeetud minister! Kolleegid! Ma pean tunnistama, et härra ministri vastused olid ladusad, aga tegelikku pilti moonutavad. Ja tegeliku pildi moonutamine hakkas sellest hetkest peale, kui minister väitis, et politsei oli väljas liiklust korraldamas. Politsei ei olnud väljast lii... Loe lähemalt

Mart Helme:

Siis ei olnud mingit probleemi. Ma ei tea, millegipärast eestlastega võib niimoodi käituda. Tegelikult rahumeelsete, tegelikult seaduskuulekate kodanikega võib nii teha. Aga venelastega ei julge hästi, mine tea, äkki Moskvas keegi pahandab, põrutab jalaga vastu maad ja siis siin kukuvad kohe ju l... Loe lähemalt

20:01 Arupärimine politseijuhi tegevuse seaduslikkuse kohta (nr 121) video-link-logo

Mart Helme:

Aitäh, härra eesistuja! Lugupeetud minister! Vastused on sujuvad, aga seda rahvakeeles nimetatakse ringkaitseks. Ja kui te väitsite, et politsei ei sekku oma töötajate eraellu, siis see ei vasta tõele. Politseipoolne vaktsineerimissund, mis on olnud väga terav teema ka Kaitseväes ja mõnel pool mu... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee