Riigikogu
Riigikogu
Skip navigation

Riigikogu

Calendar

Select a date range Open Calendar

From:

To:

Close X

View Results:

Find a verbatim record

Search using the left date panel to select a period, and other filters below.

Find a verbatim record

Cancel
header-logo

Verbatim records

Verbatim reports of proceedings: 562 Ava/Sulge kõik
15.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:07 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Õnne Pillaku ettepaneku hääletamine on, aga mul on küsimus, et millal me jõuame Õnne Pillaku 599. ... Vabariigi Valitsuse algatatud Eestisse lähetatud töötajate töötingimuste seaduse, töölepingu seaduse ja töötuskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu arutamiseni.. Mis kell see ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma ei ole jõudnud jälgida kõiki neid suurepäraseid parandusettepanekuid. Oskad sa öelda, mis on selle suurepärase muudatusettepaneku sisu. Võib-olla kõik ei tea.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nagu kolleeg Randperel on mure, mis vaevab teda, mind vaevab ka üks küsimus: et kui Reformierakonna kolleegid on tuhandeid väga häid muudatusettepanekuid teinud, miks siis hääletamisel suur osa fraktsioonist neid ei toeta?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja! Me oleme jõudnud lõpusirgele ja lõpusirge on rahvasaadik Õnne Pillaku päralt. Aga ma vaatan murega, et rahvasaadik Pillakut ei ole siin. Kuidas me hakkame tema loomingut siin hävitama, kui ta ei saa seda kaitsta? Äkki oleks võimalik virgats saata Õnne Pillakut otsima?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh, hea juhataja! Hea, et kolleeg Jürgen Ligi püüab mulle õnne kupeldada, aga ma võin öelda, et tõesti ma olen praegu õnnetu, sest Õnnet ei ole ja me oleme kõik õnnetud.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mina olen küll õnnelik, aga meie oleme õnnetud, sest Õnnet ei ole siin meie seas.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa. Hea juhataja! Me oleme nüüd jõudnud finiši lähedale ja Õnne Pillakut ei ole jätkuvalt, aga meie seas on kolleeg Heiki Kranich, kes on parlamendi töö sihiliku takistamise ehk obstruktsionismi klassik, elav klassik, ja Arvo Juntit meil ei ole siin. Kas ei oleks võimalik anda talle lihtsalt sõn... Loe lähemalt

15.06.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

12:01 Olukord riigis video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud valitseja! Minu konkreetne küsimus: millal te tagasi astute? Allar Jõks on korduvalt selges eesti keeles öelnud, et selline, no mina ütlen, lolli mängimine, et näiliselt ministri vahetus ja samal ajal koalitsiooniläbirääkimised ei sobi nagu kokku. Mida teie arvate? Et p... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja, loomulikult protseduuriline. Valitseja ütles, väitis, et ta ei meeldi mulle. Ma ütlen, et meeldib küll, eriti tema tänane punane kleit. Aga mulle ei meeldi tema arrogantsus ja ülbus. Aitäh!

Loe lähemalt

12:18 Kaadripoliitika video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Esimene küsimus on see, et kantslerit teil ei ole, aga kantsleri nõunik on vapralt ametis. Ja minu küsimus on, miks te kantslerist lahti saite. Kas olid poliitilised põhjused, et endine kantsler vaatas rohkem nagu sotside poole või kusagile mujale, mitte poliiti... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Võtame natukene eemalt, kuigi küsimusi on palju ka ministeeriumist. Aasta oli 21, kui algul oli plaan Maaelu Edendamise Sihtasutusse võtta veel kolmas juhatuse liige, siis vahepeal pandi kaks tükki plate peale. Täna on ainult üks. Aga toona, aasta tagasi räägiti... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Paistab, et teil on viimasel ajal raske käsi ja karmilt rapite oma allasutusi. Aga mind huvitab see, et vaikselt kadus ära Maaelu Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Andres Oopkaup ja ka põllumajandus-kaubanduskoja juhatuse esimees Sõrmus koristati ära või la... Loe lähemalt

12:27 Ehitusregistri probleemid video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud justiits‑, majandus‑ ja taristuminister! Selline küsimus: kas järgmises valitsuses on teil valitsejaga kokkulepe, et te jätkate samal positsioonil? Ja kuidas see asi käib, kas vabaks jäänud kohad komplekteeritakse nii‑öelda uute partneritega, aga Reformierakonna mees‑ või... Loe lähemalt

12:42 Looduskaitselised hüvitised metsanduses video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud maaelu- ja keskkonnaminister! Ma tulen praegusel hetkel ikkagi Maaeluministeeriumi kaadripoliitika juurde. Teil on mitmed osakonna juhid ja nende asetäitjad puudu, aga mõned on jälle raskelt mehitatud, see IT-osakond, seal on vist 22 inimest, ja juriidiline osakond ka pea... Loe lähemalt

12:54 Muud küsimused video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Tahaks käibemaksust rääkida selle alandamise puhul. Kas te olete selle peale mõelnud, et see aitaks ettevõtjaid, [aitaks] neil kas või oma töötajatele paremat palka maksta? Kas see argument läheb teile korda?

Loe lähemalt

14.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:04 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! See on küll puhtalt protseduuriline nüüd. Nagu ma kuulsin, et kuus sotsiaaldemokraati on laste või peretoetustest eemaldanud ja see tähendab seda, et Lauri Läänemetsa rühmitus on kuuepealine. Aga kolmepealine Raimond Kaljulaidi ühendus, kas on nad sotsiaaldemokraatidest eemaldunud, ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Tõesti väike protseduuriline. Me oleme nüüd või õigemini heade Reformierakonna kolleegidega oleme raisanud praegu täpselt 19 tundi. Kas Riigikogu juhatus on arutanud, kui palju see koerasaba viilutamine on maksma läinud ja kui palju võib veel minna?

Loe lähemalt

13.06.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on selline protseduuriline küsimus, et meil on küll pikk menüü siin, aga on teil juhatajana informatsiooni, kas me jõuame sel nädalal esimesest küsimusest ka kaugemale. Ja kui me ei jõua, siis kuhu see ülejäänud väärtuslik kraam sellisel juhul läheb, vaba mikrofon kaasa arvatud?... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kolleeg Võrklaeval mure, et ei taheta kuulata nende suurepäraseid ettepanekuid, parandusettepanekuid, aga ma küsin, et aga miks kolleeg Võrklaev ja kolleegid ei kasutanud seda vaheaja võtmise eel on võimalik ... (Juhataja helistab kella. Saalist protesteeritakse.) On võimalik paari ... Loe lähemalt

15:34 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma olen alati suhtunud kolleeg Ligisse lugupidavalt, ta on meie aksakall ja meie mälu kandja. Aga praegu tema küsimuse peale, kui ta küsis, et kas on selle eelnõu protestiks lahkunud – kas see tähendab, et kolleeg Ligil on kuidagi natukene mõistus tuhmistunud või oli see pahatahtlik... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on suur mure naaber Signe Kivi pärast. Eelmises ettepanekus ta lubas 71 eurot esimese lapse kohta, aga nüüd äkki 66 eurot ainult. Teise ja kolmanda lapse [toetus] on jäänud samaks. Mis see tähendab? Kas ta on kuidagi leebunud või nõrgemaks jäänud?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma siin lugesin neid parandusettepanekuid ja mul on küsimus, et kas järgmine ettepanek, kus on Signe Kivi koos Mart Võrklaevaga, ja seal pakutakse esimese lapse toetuseks 80 eurot ja kuna seal on Mart Võrklaev, kas fraktsiooni esimees on oma mõjuvõimu kasutades fraktsiooni lihtliige... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Hea juhataja! Kolleeg Keldo siin rääkis, et peaks olema nagu ekspertarvamused. Aga kas on teil teada, et kui aasta enne Vene okupatsiooni või Vene rünnaku algust Ukrainale esitasid kolm rahvasaadikut – Ants Laaneots, Jüri Jaanson ja Urmas Kruuse – ettepaneku referendumile kaaluda Vene Födera... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on selline protseduuriline tõesti. Näiteks kas on võimalik ühte ja sama parandusettepanekut dubleerida lõputu arv kordi ja panna erinevaid numbreid. Siin kolleeg Võrklaeval on näiteks ettepanek 844, 854, 844, kõik on täpselt identsed parandusettepanekud ja muuseas, kiidavad heak... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja, tõesti, protseduuriline küsimus.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Uurides neid suurepäraseid ettepanekuid, ma leidsin näiteks üheksa ettepanekut, numbriga 526–534, millele on alla kirjutanud keegi Alender, samamoodi nagu Stalin või Lenin või Suslov või Ratas või Ernits võiks olla. Kas normitehniliselt võibki niimoodi, et ei pea enam eesnime kirjutama alla rahva... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Aga meil on siin praegusel hetkel kolm Helmet ja mõni aeg tagasi oli ka kaks Kallast. Kuidas siis vahet teha?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Täitsa nõus, et meil on kaks Kokka siin, ja ütleme, kolm Helmet veel ja kui nad kirjutavad alla Helme ja nad numbrit ei pane, et esimene, teine või kolmas, aga kas see on, ma räägin protseduuriliselt, et kas võib parandusettepanekuid niimoodi esitada. Ja võib-olla näiteks lugupeetud... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Nagu ma aru saan, edaspidi võib eelnõudele ja parandusettepanekutele tõesti alla kirjutada kas Ernits või Ratas või Stalin või Alender või ... See ei ole nii oluline. Aga teine, mida ma ka tahaksin küsida, näiteks kui Võrklaev, Mart on esitanud näiteks vähemalt kolm ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kui vaatame nüüd, tuleme lähemale, 700 parandusettepanekut, ja võtame sellesama, õnneks on siia alla kirjutatud Timo Suslov, mitte Suslov ja Kannimäe. Aga siin puudub igasugune seletus. Ja kui ma seda kollast raamatut loen, siin on selges eesti keeles "Muudatusettepaneku esitaja lis... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Me jah liigume mõnusas tempos kesköö poole. Aga kui ma vaatan, mis meil ees seisab, üle 100 me jõuame, siis neid vigaseid pruute on siin rohkem, kui mitte vigaseid. Ma pean silmas kuni 120-ni, et ainult 104. ja 119. muudatusettepanekul on mingi lause n-ö selgitusena, noh see, et suu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, härra Pevkur! Ma arvan, et enne seda hääletust võiks nagu meenutada Arvo Juntit, kes algatas sihiliku töötakistuse või oma nime järgi juntimise.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul selline protseduuriline küsimus. Läheneme järgmisele kümnele minutile ja me oleme 100 parandusettepanekuga juba raisanud 16,6 tundi. Mu küsimus teile: kas see ajaraiskamine on olnud mõttekas?

Loe lähemalt

09.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Uus istung on alanud ja ma vaatan, et kolleegid Reformierakonnast on ilmunud siia ja ma küsin, lugupeetud juhataja, kas see, mis siin terve öö otsa toimus, oli kollektiivne tööluus. Me olime sunnitud hääletama Reformierakonna parandusettepanekuid, aga esitajaid ei olnud ja millegipä... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kõigepealt mul on rõõm kuulda, et Valdo Randpere reageeris minu sõnumile, kuigi väga pika ooteajaga. Aga keegi ei ole mind sundinud, lihtsalt ma ei ole harjunud lamajat lööma. Oleks tahtnud, et  parandusettepanekute esitajad kaitseksid oma ettepanekuid ja vähemalt oma hääle annaksid, aga kahjuks ... Loe lähemalt

08.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:03 Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorraldusest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud Riigikohtu esimees! Ma loen siin neid iga-aastaseid raporteid, aga ühe küsimusega on väga raske seda hõlmata. Ma saan aru, et naised tungivad peale: kõigepealt nad võtsid prokuratuuri üle, nüüd, nagu ma aru saan, võitlete kohtute rindel, ülepakkumised ja kõik muud, iduett... Loe lähemalt

17:03 Maagaasiseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (596 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mis selle kaitsetu tarbija definitsiooniga on? Siin oli, ma lugesin, et kes on see kaitsetu tarbija. Siin on, et ühelt poolt on see kodutarbija, kellele on määratud toimetulekutoetus sotsiaalhoolekande seaduse puhul. Aga siin vist on natuke midagi muud arvatud. Selle... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Seleta natuke lahti, kuidas selle 20 kilomeetri kaugust, seda keskmist arvutatakse. Sellest tuulikust on jutt, mis on meres,  mille keskmine leitakse. 

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kolleegid! Ma olen Andresega nõus, et see on väga oluline eelnõu, aga arvestades meie hektilist ja tõmblevat olekut siin, viimastel kuudel eriti, ei kuulu see hea õigusloome hulka. Mäletate, kuidas me keevitasime või üritame keevitada lennundusseadusele ühe sellise kraavi ehitamist ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Aa, siis ega ei olegi midagi öelda. Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, kümme sekundit läbi. Vabandust! Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Aitäh! Nii et ööistung jätkub.

Loe lähemalt

18:36 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on mure kolleegide pärast. Ma olen siin kolleeg Timole ja Mardile helistanud, et [hääletatakse] nende ettepanekuid ja et nad tuleksid kaitsma, aga nad ei ole tulnud. Ja Annely samuti. Kas ei peaks, kui saadik esitab ettepaneku, olema ka saalis ise ja kaitsma seda, selline võimal... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, protseduuriline. Mul on mure kolleeg Akkermanni pärast. Ma olen talle saatnud korduvalt sõnumeid, et tema ettepanek, on vaja kaitsma tulla, aga ta üldse ei reageeri.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa. Hea hea juhataja! Mul tekkis kolleeg Stalnuhhiniga analoogne mõte. Meil on siin kolleeg Anastassia Kovalenko‑Kõlvart, kes väga hästi mängib klaverit ja on mänginud mõnel ööistungil. Veel täna rääkisin temaga. Kas äkki võiks paluda, et tema teeks meile klaveripala mõne 20. või 21. parandusett... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on tõeline mure. Ma hetk tagasi saatsin Sulev Kannimäele sõnumi: "Sulev, tule kohe, sinu ettepanek", aga ta ei ole vastanud. Ja paljud kolleegid, Akkermann ja Yoko Alender ja Timo Suslov pole nagu vastanud. Ainukene mul on rõõm, et Mart Võrklaev on on reageerinud. Kas peaks mida... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, mul see üks ja sama mure on. Ma saatsin hetk tagasi Siim Kallasele sõnumi, et, Siim, kus sa oled. Sinu ettepanek, tule kaitsma. Aga kuidas me hakkame seda hääletama, kui esitaja ei saa kohal olla ja toetada?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja. Mul on tõesti mure kolleeg Kannimäe pärast. Ma olen talle mitu sõnumit öelnud, et tema eelnõu või tema parandusettepanek, et tuleks kaitsma, aga ta millegipärast ei reageeri. Kuidas me hakkame n-ö lamajat lööma, kui ta ei saa kaitsta ennast?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ei, saab ikka kaitsta, et oma häälega temalt Sulev Kannimäe saab kaitsta, seda ma pean silmas.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kas ma sain aru, et härra Kannimäe nagu ei taha nagu osaleda istungil? Või on ta haige või?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, lugupeetud juhataja! Mul on tõsine mure kolleeg Sulev Kannimäe pärast. Juba mitmes eelnõu, me hääletame selle vastu, aga ma olen Sulevile saatnud korduvalt sõnumeid, et kus sa, Sulev, oled, aga teda ei ole jätkuvalt ja me peame jälle n-ö nagu lamajat lööma, selja tagant. Väga ebameeldiv sell... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, lugupeetud juhataja! Mul on suur mure kolleeg Sulev Kannimäe pärast. Me juba mitmes tema suurepärane parandusettepanekut hääletame, aga kolleeg Kannimäe ei saa ennast kaitsta. Kas juhataja ei saaks midagi ette võtta, et kolleeg, et me ei peaks sellist inetut asja, et inimene ei saa ennast ka... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud juhataja! Kui kolleeg magab ja teda kutsuda tööle, kas see on provokatsioon? Ma enne muretsesin, et kolleeg Kannimäe nagu ei reageeri minu sõnumitele, tema ettepanekute hääletamine oli. Ja nüüd kolleeg Kannimäe ütles mulle, et ta ei reageeri sõnumitele, kuna see on provokatsioon.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on see vana mure kogu aeg. Mõned kolleegid on lõpuks jõudnud saali, aga Marko Torm [ei ole]. Ma olen talle ka mitmeid sõnumeid saatnud, me hakkame nüüd tema ettepanekut hääletama, aga teda ikka ei ole kohal. Kuidas niimoodi, äkki saaks virgatsi saata?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Sulev Kannimäe lõpuks ometi jõudis tööle, aga mul on mure Tiiu Aro pärast. Ma olen talle saatnud korduvalt sõnumeid, et tööpäev on ja tema ettepanekute kaitsmine, aga Tiiu pole ikka [kohale] ilmunud, kuigi ei ole ammu enam öö. Äkki peaks kuidagi uurima, kas Tiiuga on kõik korras? Loe lähemalt

08.06.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:27 Valitsemisaja kokkuvõte video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Andrus Ansip lubas kunagi viia meid nelja rikkama, jõukama Euroopa Euroopa riigi hulka. Te olete pooleteise aastaga neli rekordit, Euroopa või maailmarekordi püstitanud, kaks koroonaga ja Ukraina abistamisega suhtarvuna ja nüüd viimane kodumaine rekord, üle Eur... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Mina ei ole teid nimetanud raudseks leediks. Ma viitasin sellele, et kui on tegemist raudse leediga, siis tal võiks olla ka kodumaal toimuva kohta mõju, mitte ainult väljamaal. Aga vaadake, Prantsusmaal oli maikuus see number 5,8, mis meil on 20,1, aga Prantsus... Loe lähemalt

13:39 Sõjapõgenikud video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! PPA on millegipärast alates 27. maist läinud nädala kaupa ülevaatele, kuigi see päevade, kui jagada päevade arvule, kui palju päevas tuleb, siis üle 300 või ligi 400 tuleb ikka, eks ju. Miks selline ootamatu selline muutus on tekkinud? Aga põhiliselt ma tahtsin... Loe lähemalt

07.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:03 Riigieelarve kontrolli erikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Inflatsiooni kriisist Eestis" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits: Hea juhataja! Lugupeetud president! Mina ei ole selle ala spets, aga ma armastan lugeda inimesi, kes teavad. Ja Paul Krugman, Nobeli laureaat on see, keda ma olen viimastel päevadel taas palju lugenud. Krugman ütleb, et Valge Maja eelmisel aastal, majandusnõustajate nõukogu, ütles, et see inflatsio... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Siin panga president rääkis, et ega suurt midagi teha ei saa ja väike riik ja kõik muu. Aga nüüd üks mu Facebooki sõpradest tegi nimekirja, et teie võiks olla unistuste valitsuse peaminister. Kui te saaksite – koht võib üsna varsti vaba olla –, mida te siis te... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Et kui euro siin 1999. aastal loodi, siis sakslased kartsid, et läheb käest ära,ja siis pandi see, et võiks olla 2% juures või alla selle. Aga kui vaadata nüüd maikuud, alles see oli, on sakslastel endal 8,7%. Ja kui meil, kui Madis Müller veel 2019. aastal oma blogis r... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Hinnangud majandusele on muutunud uskumatult erapooletuks, me elame tõejärgses poliitilises keskkonnas. Kõike ei jõua siin lugeda, igaüks võib seda artiklit ise lugeda, kuigi neid artikleid on palju rohkem. Krugman ütleb, et praegune inflatsioon sarnaneb 46. ja 48. aastate inflatsiooni tippt... Loe lähemalt

06.06.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on selline protseduuriline küsimus. Kolleeg Jaanson oli mures, et te ei ole saanud oma muudatusettepanekut tutvustada, et siis peaks nagu midagi otsustama. Aga mul on samasugune probleem. Kolleeg Pevkur on praegu Ukraina rindel ja pole meie seas. Kui me hakkame nüüd hääletama, s... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma tahtsin juhtida tähelepanu, et võib-olla peaks vaatama erinevate komisjonide ja muu lossi kellad üle, et nad näitaksid ühte aega. Mul  on tähelepanekud, et kõik ei näita.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Protokolliliselt siin tuli jutuks kolleeg Kingo puhul, et kolleeg Randpere kasutas mõistet "kanatants". Ja nüüd ma protokolli jaoks tsiteerin Randpere kui Tai ja mitmete teiste sõprusriikide sõprusrühma juhti: Aasia meelelahutustöösturid murravad ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! Ma tutvustan teile, mis Aasias toimub, kus kolleeg Randpere on kodus. Aasia meelelahutustöösturid murravad ööd ja päevad pead, kuidas tulla välja millegi nii naeruväärsega, et seda saadaks hobutantsuedu. Nüüd on hiinlased saanud hakkama millegi piisavalt totraga, et meilgi siin Eestis ja v... Loe lähemalt

17:14 Arupärimine kutseõppe rahastamise kohta (nr 135) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kõigepealt, meil need proportsioonid kutseõppe ja gümnaasiumiga on terve mõistuse järgi nagu paigast ära ja see tähendaks rahastamisel samuti väga olulisi muutusi. Aga ma küsin ühe konkreetse asja: need karbid on olemas, mitte alati küll, aga kui palju selle kut... Loe lähemalt

17:45 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid, isegi need, kes lahkuvad! Täna on selline tähelepanuväärne päev. Koalitsiooni ei ole veel teada, kuhu, millise valitsuse all Eesti hakkab liikuma, aga ma jutustan teile, mis ma pühapäeval nägin. Tulin korraks siia majja ja äkki helistati mulle julgestuspolitseist, et ma... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, ega rohkem ei tahagi. Aitäh!

Loe lähemalt

02.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:03 Finantsinspektsiooni 2021. aasta aruanne video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud esineja, aitäh ettekande eest! Noh, kui nüüd piltlikult öelda, te olete nende 600 subjekti nende hulgas liigkasuvõtjate nagu ülemjärelevaataja. Te kurtsite siin, et need hoovad millegipärast Eestis on selle karja juhtimisel liiga lõdvad ja millegipärast ei saa neid rakend... Loe lähemalt

11:05 Vabariigi Valitsuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse ümberkorraldamine valitsusasutuseks) eelnõu (590 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma vaatasin siin § 1, Kaitseministeeriumi valitsemisala. Siin on neid mõisteid terve kari: "korraldamine" on neli korda, "kujundamine" üks kord, "elluviimine" üks kord, "koordineerimine" üks kord ja nii edasi, ja nii edasi. Aga kas on vaadatud seda tervikuna ja võrre... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma keskendun ikkagi nendele mõistetele ja sellele. Oskad  seletada mulle? No näiteks on siin, et keeleliselt on parandatud, on joon alla tõmmatud, on "merepiiri valvamine ja kaitse". Aga kui vaadata, kuidas seda on öeldud ka mujal, siis ma küsin, miks ei ole "valvami... Loe lähemalt

12:16 Lennundusseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (524 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Saan aru, et rasketel aegadel tuleb pintsakuid õmmelda erinevatesse kohtadesse ja sisuliselt õige samm. Aga ma vaatan seda kirbukirjas tehtud sellist tabelit või lisa number 1, kus on lõputult kastikesi ja noolekesi ja nii edasi. Kes selle suurepärase sellise joonise välja töötas? T... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma ei saanud oma esimesele küsimusele vastust. Selline ülimalt detailne, nagu selline lauamäng, et kuidas tuleb üks nool läheb kuhu ja kuhu ta lõpuks välja jõuab. Kas on plaan sellist praktikat vähemalt majanduskomisjoni nende eelnõude puhul edaspidi ka rakendada, et... Loe lähemalt

01.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:03 Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse ning töölepingu seaduse muutmise seaduse eelnõu (615 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Küsimusi on palju, aga põhiline küsimus on selline. Kas see vajalik seadus võetakse vastu selle valitsuskoalitsiooni ajal või on juba teised olud, kui me seda menetleme? Ja võib-olla minu küsimus on, et kui teie, kui Keskerakond enam ei ole koalitsioonis, kas ta... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Jah, see on oluline eelnõu, mis puudutab 77 697 tööandjat ja 582 600 töövõtjat. Aga siin on selline märkus, et ametiühingute keskliit on öelnud, millegipärast, et kui tööleping öeldakse üles tervise tõttu, mis on tööandja tõttu halvenenud, siis hüvitist ei pea m... Loe lähemalt

14:44 Välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (564 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Rõõm kuulda, et te olete ringi peale teinud, kus sotsid valitsevad, ja on teile ülevaade, kui palju selliseid elamispindu ja kortereid on olemas. Anna natuke ülevaated, kui palju on Saaremaal või Hiiumaal või Võrus või Tallinna linnas? Kas see on erineb ka sel... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud ettekandja! Te nagu viimati ütlesite mulle, et varsti tuleb uus peaminister, annab oma ametivande. Mis positsioon teil seal on, olete siis sotsiaalkaitseminister ja saate vaadata, kuidas ukrainlaste elu veelgi paremaks teha ja neid rohkem vastu võtta?

Loe lähemalt

17:37 Alushariduse ja lapsehoiu seaduse eelnõu (579 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kõigepealt õnnitlen teid lastekaitsepäeva puhul, et te lastetoetuse puhul 2000 obstruktsioonilist ettepanekut tegite. Aga teiselt poolt, see on nagu "Tõde ja õigus", esimene osa. Ma olen selle pikalt läbi lugenud, aga kuna autorid on Triinud ja Liinad ja igasugu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja, lugupeetud minister! See, kui abikaasa armastav kiidab, ta peabki kiitma. Aga kui te ütlete, et nii head eelnõu pole tulnud siia, vaadake oma kalleid tänaseid koalitsioonikaaslasi. Mulle tundub, et nemad küll ei kiida seda heaks, meist rääkimata. (Juhataja helistab kella.) Aga ütelg... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Ja et tahaks nagu natukene ministri kaitseks astuda välja. Mäletate, üks öö oli, kui kõik ministrid magasid rahulikult, sotsiaalkaitseminister, kaitseminister, IT-minister ja teie olite siiski ainukene, kes öö varjus tulite siia. Nii et see, et te meile fraktsiooni ei tulnud, jah, see on üks asi, a... Loe lähemalt

01.06.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:41 Inflatsiooni ohjeldamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud peaminister! Tahtsin küsida, et inflatsioon on ..., aga meie majad on nagu Nif-Nifi majad ja võib-olla peaks toatemperatuuri, ütleme rahvale, et külmemas toas saab ka elada, paksem kampsun selga. Aga ma ei saa kasutamata jätta võimalust, te räägite jälle, et peaks allkirj... Loe lähemalt

13:52 Kulutused energiale video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud rahandusminister! Nagu ma hetk tagasi kuulsin, seda koalitsiooni tegelikult ei ole. Teie olete veel rahandusminister praegu, täna veel. Aga jutt on ikka jälle energiast. Ma tuleksin LNG‑terminali juurde. Ma olen jälginud seda mängu seal, kus keemia nagu ei klapi kuidagi v... Loe lähemalt

31.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:02 Eesti Panga 2021. aasta aruanne video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Te ei ole küll nafta spetsialist, aga ma vaatan siin toornafta hinda ja inflatsiooni Euroopas. Need on üsna hästi korrelatsioonis – kui on madal hind, siis on ka inflatsioon allapoole ja kui kõrge ... Ei hakka neid aastaid siin nimetama. Aga kui nüüd tulla Ees... Loe lähemalt

11:44 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pöördumatult Venemaa gaasi kasutamise lõpetamiseks" eelnõu (566 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Me oleme seda Vene gaasi või üldse selle gaasi asja arutanud ka üheskoos üsna palju, aga minule on jäänud üsna segaseks, kas siis ikkagi nii-öelda see Vene gaas ühel hetkel imbub siia enne sügist või ei imbu. Eesti Energia üks juhatuse liige eile mainis, et il... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Et ma lähen selle Urmase küsimusest natuke edasi ja sa ütlesid seal, et noh, ma ei tea, kas see natuke vingerdav oli selline, aga selline riigimehelik, et arutataksegi mingit varianti. Mis see viimane lausepool oli, et mida sa sellega silmas pead, et äkki peaks ikkagi,... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Ilus eelnõu ja pöördumine Vabariigi Valitsuse poole. Sõna, rõhutan, "pöördumatult". Kolleeg Stalnuhhini ettekanne oli väga värvikas ja iseloomustas seda reaalset olukorda, et pöördumatult ja kohe kannapöördeid teha on ülimalt keeruline tänapäeva maailmas.

Aga ma e... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluks küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kes selle lõbu kinni maksab? Ma rõhutan, Alexela räägib, et umbes 150 miljonit, pole vaja, ehitame ise valmis. Samas, kui gaas hakkab tulema Ameerikast ja kui vaadata nüüd Euroopat ja Ameerikat, siis Ameerikas on selle veeldatud maagaasi hind megavatile 20 eurot, Euroopas 100, noh, kusagil transp... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, ega ma rohkem ei tahagi midagi öelda. Igal juhul ilus selline eelnõu, et pöördumatult, aga elu ei ole ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh!

Loe lähemalt

13:08 Riigikogu otsuse „Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele täiendavate sanktsioonide kehtestamiseks Vene Föderatsioonile seoses agressioonisõjaga Ukraina vastu“ eelnõu (567 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Jah, need rekad liiguvad üsna intensiivselt praegu ja need probleemid on, järjekorrad on väga suured piiril ja võiks nagu Eesti firmadele teha mingisuguse omaette, et saaks kiiremalt liikuda. Aga samas, minu küsimus on see: Einar Vallbaum, kunagine kolleeg, si... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Nagu ma aru saan, see on selline patriootlik ja innustav selline üleskutse, aga arvestades reaalsust peaaegu täitumatu. Minu küsimus on, kas arutati seal ... Urmas Reinsalu erakonnakaaslane Marko Pomerants on ju nende punkerdamisaladega kõvasti lobitööd teinud, et ne... Loe lähemalt

13:41 Eesti Rahvusraamatukogu seaduse ja autoriõiguse seaduse muutmise seaduse eelnõu (559 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Sellel esimesel lugemisel siin Ivi Eenmaa, keda ma pean Rahvusraamatukogu peadirektor, keda ma pean autoriteediks, iseloomustas seda eelnõu, kuidas ta täpselt oli – väike bürokraatlik näpumäng, mida kõike toimetatakse suurte ponnistustega väga mittearusaadava eelnõu nä... Loe lähemalt

30.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:08 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Kui Kaja Kallase valitsus võimule sai, siis esimese asjana likvideerisite rahvastikuministri koha ja rahvastiku probleemkomisjoni. Ja minu küsimus sulle on, kas see on juhus, et seesama seltskond on praegu paaniliselt selle pere... lastetoetuste tõstmise vastu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Žõtomõrist ma ei räägi. Ma mäletan, et see tuli välja kunagi hulk aega tagasi, et suursaadik, meie suursaadik käis Žõtomõris ja seal siis leiti, et võiks šefluseks võtta ühe oblasti. Aga minu küsimus on seal komisjonis, mis seal oli. Seal oli jutuks, et IT-rakendust ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulsin lugupeetud Siim Kallase poolt, et sain ma aru, et üleskutse segregatsioonile, et eelnõus ei ole eristatud, et kõik saavad, kes siin, ka 80 000 venelast ja nii edasi. Sain ma õigesti aru ja kas selline üleskutse on üldse aktsepteeritav Eesti Vabariigi parlamendis?

Loe lähemalt

18:30 Toodete ja teenuste ligipääsetavuse seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja hea ettekandja! Sellel direktiivil on see 28. juuni on selline maagiline number, aga lõplik ülevõtmine oli vist 2030 ja vahepeal oli kas 2025 ja nii edasi. Et miks siis selline kiirustamine praegu, kui 28. juuni tuleb veel palju aastaid?

Loe lähemalt

19:16 Kaitseväe korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Politsei- ja Piirivalveameti laevade üleandmine Kaitseministeeriumi valitsemisalasse) eelnõu (572 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Seleta mulle ära. Siin meie kolleegid tegid ettepaneku, et sõjaajal võiks minna see piirivalve Kaitseväe alla, aga nüüd on praegu, et see ei ole nagu süsteem, merel viiakse piirivalve sinna Kaitseväe ... Kaitsevägi hakkab tegelema. Aga maismaa puhul on kuidagi t... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Aitäh sellise lootuse eest, et kunagi võib ka sõjaväestatud piirivalve ja tulla, aga minu küsimus on see, et siin on palju näiteid, millega nüüd kaitsevägi hakkab tegelema või piirivalve. Näiteks. Teataja sõnul pidi sõbranna olema Prangli saarel ning oli helistanud, ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Nagu ma praegu kuulsin, et tegemist on ajakriitilise eelnõuga ja tänu sellele on valitsus, ma ei tea, kas valitsus üldse on seesama valitsus, sest hiljuti alles Reformierakond jäi 32 häälega vähemusse. Aga see selleks. Me oleme praegu jah, kuuenda eelnõu juures, mida nü... Loe lähemalt

18.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:27 Riigikogu otsuse „Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (549 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Praegu samal ajal käib Noblessneri valukojas tõsine samasugune arutelu ja seal Einari Kisel, kes oli maailma energeetikanõukogus tegelane, ütles otse välja, et Eesti vajab elektriturukorralduse jalgadele panemist. Praegu käib selline nina nokkimine, defineerimine ja ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mis seal komisjonis oli reaalselt? Kas ettekujutus või arutelu oli sellega, et Reinsalu tuleb mingi hullu jutuga ja ettepanekutega, et tegelikult on valitsusel kõik need asjad juba plaanis? Kuidas seal oli? Ma ei ole jõudnud lugeda protokolli.

Loe lähemalt

16:33 Perehüvitiste seaduse, sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (605 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud ettekandja! Siin on, et kui üksikpensionär võtab Ukraina põgeniku, siis on tal lootust, et ta toetusest ilma ei jää. Aga minu küsimus on, et kas see puudutab ainult Ukraina põgenikke või ka Afganistani või Süüria? Need on ka põgenikud. Ja teine on, et tegelikult üksi el... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Minu eelmisele küsimusele ma ei saanudki osaliselt vastust. Me räägime, aitame üksi elava pensionäri juurde Ukraina sõjapõgenikke, aga Süüria ja Afganistan ja kriisid on mujalgi. Aga eks need jäävad siis kõrvale. Aga olete arutanud ka, et 38 000 põgenikku, olete... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Kui Mart Võrklaev esines siin kõnega ja rääkis kõigist neljast, siis minagi alustan kõigist neljast. Tegemist on valitsuskoalitsiooni tetraloogiaga ja selle tetraloogia esimene teos on praegu ettekandel. Vana‑Kreekas oli üks selline, nimetati ka selline iseseisvast teos... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! Ja nüüd siis on kogu selle tetraloogia üks põhitegelane Ukraina üksikema või naisterahvas kõige paremates aastates, kes kõikides tetraloogia teostes ilmub ühes või teises rollis. Ja nüüd tema ilmub siia selles rollis, et ta pannakse koputama üksi elavate pensionäride uksele või vastupidi. ... Loe lähemalt

19:02 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (606 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kui eelmine aasta lisaeelarve võeti vastu, siis sama asja, eriotstarbelise diisli aktsiisi langetati veidi üle aasta, aprillini. Aga praegu lõpeb vana-aastaõhtul. Mis on selle loogika tegelikult? Põllumehed jätkuvalt külvavad ja lõikavad ja käivad kalal ja sõltu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma kuulasin neid vastuseid väga teraselt enne ja praegu ma sain aru niimoodi, et asi on tegelikult bürokraatlik, selline paberi peal värk, pakett. Mis on siis olulisem, kas vorm või sisu? Meil on pakett, 9-miljoniline pakett ja tänu sellele siis lõpetame vana-aa... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Mina e-sigaretist vist ei räägi. Aga ma räägin oma pidevatest jutuajamistest oma põllumeestest sõpradega, kelle juures ma üsna tihti istun ja arutame asju. Me oleme rääkinud täna siin sõjalisest julgeolekust ja sellest lisaeelarvest.

Aga nüüd selle tetraloogia ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja mida siis peaks tegema selles valguses? Ühelt poolt praegu väikene selline samm õiges suunas, aga väga lühiajaline. Kuigi vaja oleks pidevat ja stabiilsust. No ma ei hakka rääkima põllumeeste võrdsest toetamisest ühisel turul, sellest on teised juba rääkinud kõige selle taustal, mida kõike pea... Loe lähemalt

21:38 Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (607 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Endise ajakirjanikuna ma olen natuke kimbatuses. Nelli Teataja on selline leht, mis tabloidi moodi, aga ta on alati olnud väga informeeritud ja palju paremini kui nii-öelda kvaliteetlehed, aastaid on olnud. Aga nüüd ma lõin lahti üle pika aja ja vaatan, siin on ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Tahaks natuke laiemat pilti. Nüüd raske aeg ja lisaeelarve. Aga kuidas te valisite sellise huvitava buketi, et keda toetada? Ühekordselt lapsed ja pensionärid, siis poole aasta peale põllumehed ja nüüd ilma tähtajata kvaliteetväljaanded, välja arvatud peamiselt ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tahaks küll kellukest. Aitäh! Hea juhataja ja head lähenevat keskööd! Me oleme alles tööpäeva keskel. Aga oleme jõudnud tetraloogia kolmanda osani. Ja endise ajakirjaniku ja ajakirjandusjuhina peaks mu silmad särama hakkama, aga ei hakka. Aga miks? Seletan kohe ära.

Ühelt poolt on seletuses... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa-jaa, aga, Jürgen, see on tema oma. Aga see selleks. Ma tahan öelda, et need mõtted ka lugupeetud Reformierakonna poolt ja tema mõjukate liikmete poolt ei ole päris ühesugused.

Ja miks ma nüüd seda räägin kõike? Ma olen ise sellest maailmast tulnud ja näinud seda seestpoolt pikki aastaid... Loe lähemalt

23:50 Riigi 2022. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (608 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Suurema osa Ukraina sõjapõgenikest võib kvalifitseerida Eestis üksikemadeks, lastega üksikemadeks, kelle mehed või elukaaslased, kui nad on, on Ukrainas või on nad hukkunud. Või ongi nad üksikemad, kes on lastega tulnud. Eestis on üksikemade, lastega üksikemade ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud minister! Mu eelmise küsimuse jätkuks. Jutt oli see, kas üksikvanema lapsed kõik ei saa seda üksikvanema lapse toetust. Ja siin on öeldud, et üksikvanema lapse toetusele on õigus lapsel, kelle sünniaktis puudub kanne isa kohta või see on tehtud ema ütluse alusel, samuti... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Ja kena hommikupoole lähenevat ööd! Ma räägin kahest asjast. Ma räägin sellest tasakaalust väljas sõjapõgenike kulutustest ja energiajulgeolekust, LNG-terminalist Pakri poolsaarel.

Mõned arvud. Tänase päeva seisuga Eestis, see on eilse, 38 468 sõjapagulast, Lätis ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluks. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

See on 13. mai ja ma tsiteerin. Kõik ei hakka lugema ette, aga loen mõned asjad. Paldiski Põhjasadam, ütleb niimoodi, et Põhjasadam on võimalik tagada Eesti gaasiga varustamise kindlus lähitulevikus. LNG-ujuvterminali omanikfirma kinnituse kohaselt on sadam täielikult sobiv ujuvterminali jaoks. J... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, tahaks teha sellise avalduse, et käed eemale meie reliikviast. Jürgen Ligi on meie reliikvia, elava ajaloo kehastus ja temale peaks olema kõik lubatud. Teda puutuda ei tohi, muidu võib tolmuks muutuda. Aitäh!

Loe lähemalt

17.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:22 Ravimiseaduse ja veterinaarseaduse muutmise seaduse eelnõu (544 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Inimesetohtrina tahaksin küsida pudulojuste ravimite, seda maailma. Ma püüdsin seda lugeda, aga siin on üsna raskesti hoomatav, mis selle asja mõte on. Et ühelt poolt, et hulgimüügilubade alusel, aga tegelikult seda ei saa võtta nii-öelda üksüheselt, siin loen... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tahaksin jätkata. Euroopa Liidus on teisi riike ka, mis on palju väiksemad, aga neil erilubade süsteem ei ole. Äratas tähelepanu, et ravimihulgimüüjate liidu ettepanekud saadeti prügikasti. Nemad ju peaks olema need, kes selle asjaga tegelevad. Miks see niimoodi on?

Loe lähemalt

10:37 Rahvastikuregistri seaduse muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! See marginaalne sihtrühm, 21 000 isikut: kui palju neist on nii-öelda pärismaalasi? Vabandust väljenduse eest, ma ei pea silmas Ukraina sõjapõgenikke.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja minister! Omal ajal oli nõukogude ajal selline laulukene, et moi adres ne dom i ne ulitsa, moi adres Sovetskij Sojuz. Praegu ma saan aru, et kui ukrainlased välja arvata, siis on neid Eesti inimesi siin umbes 13 000 sellist, kellele see lauluke kehtib. Aga kes nad sellise... Loe lähemalt

11:22 Väetiseseaduse, kemikaaliseaduse ja toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (614 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Aitäh, hea juhataja! Hea minister! Siin on sellised huvitavad trikid. Aga ma küsin teilt, et Maaeluministeeriumi kodulehel on väetise definitsioon: aine või valmistis, mida kasutatakse taimede varustamiseks toitainetega. Ja nüüd tuleb selline uus loom sinna sisse – vabandust minu väljendi pärast ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! 16. juulil hakkas kehtima see väetisetoodete määrus, mis on juba kolm aastat tagasi vastu võetud. Aga nüüd tomatid või kartulid – pole vahet, kuidas me neid nimetame – tahavad väetamist, [ükskõik,] kas ta on väetis või vätisetoode. Nagu ma loen siit, võib üks ja... Loe lähemalt

11:42 Riigikogu otsuse "Riigikogu otsuse "Kliimapoliitika põhialused aastani 2050" muutmine" eelnõu (616 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Mina komisjonis ei saanud aru kogu selle asja mõttekusest. See on nagu, Riigikogu on võtnud vastu väga palju otsuseid läbi aegade ja nüüd hakata aastaid hiljem nokkima ühe otsuse sõnastust, samas kui, muuseas, eile hilisõhtul arutasime kliimapoliitika põhialus... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Sa ütlesid minu eelmisele küsimusele vastates, et kui me sellise nokkimisega ei tegeleks, siis võiksime siit ära minna. Aga homme teie valitsus on pannud tervelt neli eelnõu, kaasa arvatud lisaeelarve usaldushääletusele. Ja kui ma küsisin, et mitu eelnõu võiks panna,... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Ma just vaatasin meie riiklikke arengukavasid ja nende ajahorisonte, on see heaolu ja riigikaitse või transport ja nii edasi. On olemas meil selline dokument, "Eesti 2035". Ja nüüd me räägime arengukavast, põhialused aastani 2050. 28 aastat läheb sinna. Tegemist on Riig... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, paluks küll.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja kui vaadata olukorda, kuhu me sattunud oleme – kusagil käib sõda, ei ole teada, kaua ta kestab ja selle mõjud on jõudnud ka siiani –, siis me ei tea seda, mida me põlevkiviga teeme. Kasvuhoonegaaside tonni hind on juba nii suur. Sellest on räägitud. Ja selleks ajaks on võimalik kasutada rahuli... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea, et minu nime nimetati. Mul jäi ütlemata, et tegelikult olud on nii kiiresti muutuvad ja arvestades praegu seda sellise slaavi rahva saabumist mõne kuuga siia, võib-olla peaks algatama põhiseaduse preambuli muutmise. 2050. aastaks sõnad, et Eesti peab tagama eesti rahvuse, keele ja kultuuri s... Loe lähemalt

16.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Aitäh, juhataja!Mul on selline küsimus protseduuriliselt, et praegu on neli eelnõu usaldushääletusega, aga kas meil on võimalik panna ka terve istungjärk usaldushääletusele, kõik need eelnõud, mis tulevad, või nädala või ... ?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! (Hääled saalis.) Ma võin nii kaua oodata. Hea juhataja! Nagu ma aru sain, et võib panna ka terve istungjärgu või kogu koosseisu, kõik valitsuse poolt esitatud eelnõud usaldushääletusele. Sain ma õigesti aru, on see võimalik?

Loe lähemalt

16:34 Arupärimine eluaseme kättesaadavuse kohta (nr 132) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud valitseja! Paljudes piirkondades, maapiirkondades on tõesti üüriturg suhteliselt kokku kuivanud. Aga minu küsimus on, kas on valitsus arutanud seda, kuidas nii‑öelda vaesemate eestimaalased konkureerivad Ukraina sõjapõgenikega sellel suhteliselt ahtal üüriturul. On see ... Loe lähemalt

17:14 Arupärimine strateegia "Eesti 2035" rahvastikunäitajate kohta (nr 134) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Et mul on see rahvastikupoliitika põhialused siin käes ja siin sõda muidugi polnud alanud, ei olnud veel sellisest hiigelmigratsioonist räägitud. Aga siin on lause, et sisserändes eelistatakse kõrgelt kvalifitseeritud oskustöölisi ja õppureid ning panustatakse ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud juhataja! Hea valitseja! Kolleegid! Peale 1990. aastaid iseseisvuse taastudes on umbes 70 000 last jäänud sündimata. Ja meie ajahorisont sellel dokumendil, 19 lehekülge, on aasta 2035. Sel ajal on 1995. aastal sündinud tüdrukutirtsud 40-aastased ja nende fertiilne iga hakkab otsa saama... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Seal on, tsiteerin näiteks, et kusagil selles fertiilses eas, alates 20. kuni 35. aastani on kusagil 1000 naisterahvast, eelkõige, umbes 300–350 lahkunud maalt. Kõige paremas tööeas ja fertiilses eas. Ja nüüd on küsimus selles, et kas läheb tagasi kodumaale 10% või läheb 90%. Selles on küsimus. J... Loe lähemalt

18:43 Arupärimine muinaspärandi kaitse katastroofilise olukorra kohta (nr 129) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Muinsuskaitseameti lahkunud pealik poetas enne lahkumist kuu aega tagasi, et ministeeriumist tuleb kogu aeg ülesanded, aga mitte raha. See tähendab, et sina oled seal, annad kogu aeg piitsa ja ülesandeid, aga mitte raha. Ja nüüd see 200 000, mis puudu oli, ja kõ... Loe lähemalt

19:55 Arupärimine ministeeriumi pädevuse kohase õigusloome kohta (nr 136) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Endise ajakirjandusjuhi ja uuriva ajakirjanikuna olen ma mitme peaprokuröri juures peaprokuratuuris peale järjekordset mingit leket käinud ja joonud kohvi ja küsinud, et kulla kaim, et kuidas siis niimoodi läks seekord ja peaks otsa vaatama, kes seal tegi. Aga m... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ei olnud mul plaanis tulla siia, mõtlesin, et tegelen hoopis millegi muuga siit väljaspool. Aga kuuldes seda juttu, ei saanud kuidagi tulemata jätta.

Jah, see maja tõesti on üsna auklik. Ma olen aastaid olnud suurte väljaannete peatoimetaja ja tegelenud ka isik... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja kui tulla tagasi selle, kus Tarmo Vahteri ja Sulev Vedleri kohta ootamatult kohtunik lõi kirve selga – piltlikult, vabandust –, siis mulle tundub, et siin oli mingisugune tööõnnetus. Äkki need kanalid, mis on kaua aega töötanud, kusagil ... Äkki üks kohtunik isepäine, ma ei tea, kas on puhkuse... Loe lähemalt

21:01 Keskkonnaministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia „Eesti 2035“ elluviimisest (sh „Kliimapoliitika põhialuste aastani 2050“ elluviimisest) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Homme kella viie paiku on selle gaasiseaduse paranduste ettepanek. Kas vastab tõele, et sina ja kolleeg Taavi Aas tahate teha järjekordse kobareelnõu, et Taavi paneb selle meretuuleparkide talumise tasu ja sina mingid plastivärgid sinna juurde, et tuleb selline ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister!  Põllumehed on siin kõige suurem kivi praegu, et jõuda kliimaneutraalsuseni. Omal ajal see peerumaks läks vett vedama, inimeste n-ö panus selles peerus on umbes sama suur kui veistel, aga seda kavatsust ei ole kellelgi vist. Aga kuidas seda metaani ja kogu seda ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Kui ma kuulsin praegu kolleeg Alenderi suust, et ta tahab soodesse ja rabadesse päikesepaneele panna, siis maal öeldakse, et kuul pähe. Mulle väga meeldivad sood ja rabad. Kui neid [paneele] panna kusagile, siis majade katustele ja kusagile, mitte niitudele. Käed eem... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nii et tegelikult 17 miljardit tuleb veel maksta. 20 miljardit on selle lõbu hind. Ja kui nüüd vaadata, kus me oleme praegu? Oleme sõjas. Jah, see, et naftaanumad põlevad ja kõik muu selline kole sõjategevus. Aga kuhu me oleme jõudnud? Me oleme [saanud] Euroopa kõige kõrgema inflatsiooniga riigik... Loe lähemalt

22:41 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Jah, kolleeg Hepner ütles välja selle, mis meil kolmapäeval hakkab tulema. Ja ma otsisin oma seda kollast lehte, kus olid need numbrid ja muudatused, märkmed, aga see oli ära korjatud vahepeal ja oli pandud vahepeal uus nii-öelda laualeht. Ja kolmapäeval 8., 9., 10., 11... Loe lähemalt

11.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:25 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (565 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jah, suur põud on kõigele lisaks veel tulemas, kui vaadata Euroopat ja maailma, aga see selleks. Valitseja on mures, et aktsiiside langetamine ei päästa ja valitseja on mures, et kust saada seda veelgi suuremat raha Ukraina abistamiseks. Oskad sa öelda, et muidugi ne... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud ettekandja! Valitseja on mures tõesti, et kuigi aktsiisid moodustavad siinsamas 95 bensiinil 51,5 protsenti pool sellest ja edasi, et selle langetamine ei anna efekti. Aga ütleme niimoodi, et kuna valitseja suunis on, et mitte sellega, et saata see prügikasti meie eelnõ... Loe lähemalt

17:41 Siseministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia „Eesti 2035“ elluviimisest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Sinu kolleeg Klaus Bouillon, Saarimaa siseminister, ütles 22. märtsil, sel päeval, kui Saarimaale tuli 300 Ukraina sõjapõgenikku, eelmisel päeval oli 90, ütles, et meie mõõt on täis. Ja ligi kaks kuud on juba mööda sellest. Ja Saarimaal tuleb per capita kusagi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ei hakka küsima seda, kuidas vägivallatsejad, nendega vestlused toimuvad, MARAC-i meetodil. Mina ei saa aru ja ma küsin, kas sinu meelest ... Või põhjenda, miks see hea variant ei ole, et anda oma laevastik, politsei ja piirivalve laevastik Kaitseministeeriumile... Loe lähemalt

19:02 Lennundusseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (477 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Huvitav kuulda sellest, aga nagu ma aru sain ja ma olen lugenud seda Allar Jõksi hävitavat hinnangut selle kapo totaalsele kontrollile kõikide nende kärumeeste ja kõikide, kes seal pühivad lennukit või ja nii edasi. Aga ma ei mäleta, kuidas teie hääletasite 9. mail? Ka... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Muuseas, me ei ole meie pilootide 0,2 promillini veel jõudnudki, aga see Allar Jõksi analüüs Sorainen on tegelikult, tasuks kolleegidel läbi lugeda, see on ikka üsna karm ja kui sa ütled niimoodi, et teie hääletasite, aga sa ei ütelnud, et kuidas see tulemus oli, et na... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Vaatame. Hea juhataja ja kolleegid! Mul ei ole tiibu ja ma ei oska lennata. Aga ma olen lennanud palju. Ma olen ka lennunduse toetusrühma liige. Nii et lind ma ei ole, aga suhtun sümpaatiaga lennundusse.

Esimesel lugemisel me arutasime seda, et kuidas piloodid võivad 0,2 promilliga startida... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kolm. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ta ütleb, et see on tugevdatud taustakontroll, mida tuleb täita väga põhjalikult, see võtab palju aega, ja kus tuleb panna kirja oma Facebooki ja muude elektrooniliste kontode salasõnad, tuleb öelda, kellega sa koos elad või oled elanud, milline on su seksuaalne sättumus. Ja seda hoiab kapo kümme... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, aitäh!

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Minul mikrofoniga ei ole probleeme, aga kohati on vaikusega probleeme ja ka seesama asi, et kõige lihtsam oleks vaadata stenogrammi ja mis me jahume, sealt on kohe näha.

Loe lähemalt

19:58 Vabariigi Valitsuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse ümberkorraldamine valitsusasutuseks) eelnõu (590 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits: Hea juhataja! Hea minister! Kogu pilt või asi peegeldub nagu pudelikillus ja ma tulen tagasi jälle selle pisikese probleemiga, millega ma olen juba sinu poole ammuilma pöördunud, et viis tublit Eesti meest annetasid oma relvad, head relvad ja laskemoona, et kaitseinvesteeringute keskus toimetaks na... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud minister! Jah, tõepoolest ma saatsin kirja ka siseministrile, aga mõnda aega tagasi saatis siseministri nõunik mulle kirja, ma saatsin nendele meestele edasi, aga selle ma ei leia praegu kiiresti üles. Selle mõte oli, et närige muru. Et relvad on, ei ole meeste käes. Uk... Loe lähemalt

20:12 Riigihangete seaduse ning riigihangete seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (610 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja, aitäh! Selle Ukrainaga seoses on jah palju selliseid probleeme. Samas jälle erinevaid trikke kasutatakse, ma ei räägi praegu riigihangetest, aga kuidas neist mööda nihverdada. Ja minu küsimus on see, kas see praegune konstruktsioon, kui vettpidav ta tegelikult arvestades eesmärki on... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, vabandust, see vastus juba oli. Ma tahtsingi küsida, et mis meelsus komisjonis oli, aga ma sain juba vastuse, et kahtlusi ja kõhklusi ei olnud. Loe lähemalt

20:38 Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmise seaduse eelnõu (611 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! See 4400 last, kes õpib – no tegelikult on neid ju kolm korda rohkem, kes jõuavad kohe-kohe sinna. Selge on see, et need lapsed on palju suuremate probleemidega, mis vajavad tõenäoliselt psühhiaatri, rääkimata psühholoogi abi. Ja minu küsimus. Kui palju on praeg... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! 800 000 traumateraapia raviks, aga minu küsimus on nüüd, ma püüdsin natukene selgust saada, kui palju on neid traumateraapia spetsialiste. See ei ole niisama ja see koosneb väga paljudest spetsiifilistest alateemadest. Kui palju on neid, kes üldse seda 800 000... Loe lähemalt

21:42 Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja, lugupeetud minister! Seletate mulle, miks Siseministeerium ja Riigikantselei ei kooskõlastanud seda keha, aga eelkõige mind huvitab, siin on öeldud, et eelkõige kardeti Riigikogu rolli vähenemist ja õigusselguse vähenemist ka. Palun avage natuke seda tausta, et kui selle Vabariigi V... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ausalt öeldes ma ei saanud aru, miks teie aru ei saa küsimusest. Juba varemgi on olnud. Ma küsisin otse. Esimene küsimus oli see, et siin oli, et kardeti Riigikogu rolli vähenemist. Meile on see üsna oluline. Ja te ei vastanud mulle. Ma loodan, et nüüd vastate. Ja kui ma mainisin, e... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Tahtsin vabandada, et liiga kõva häält tegin, ja püüan parandada ennast. Loe lähemalt

22:56 Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud minister! Seaduse mõjud. Oskad sa öelda, mitme mehe või mitme inimese eelnõu see on? Siin on, okei, see on selge, et luure või välisriigi sõjaväe, aga kas siin see sihtrühma kirjelduse lõpuks on nii-öelda Wagneri-sugused eraarmeed mõeldud või?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Tahtsin ikka vastust, kui palju, mitme inimese eelnõu see on siin. Alles see oli, kui oli Georgi lindi eelnõu, ja see on selgelt ajendatud juühest konkreetsest asjast, mis praegu käimas on. Aga teine pool, mida ma küsisin, on: "[...] või relvi valdavasse ja sõjaväelise... Loe lähemalt

23:25 Riigilõivuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (598 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja minister! Nagu ma aru saan, see 9700 euro eelnõu on see, et kui nüüd Ukrainast tulevad meedikud, siis vabastatakse nad ka sellest erialasest kompetentsist peale riigilõivu. Mul on väga õõvastav kuulda seda, mu enda vend lõpetas Tartu Ülikooli seitse aastat ja siis läks Ameerika Üh... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Ma lugesin seda põhjalikult läbi, isegi mitu korda. Aga mis mõtet on maksta riigilõivu sinna registrisse saamisel, kui sa Eestis kehtivaid nõudeid ei täida? Ma ei hakka rääkima, et ta ei valda eesti keelt, kohalikku keelt, see on selge. Aga need erinevused on väga suured, kaasa arvatud Ukrai... Loe lähemalt

23:36 Eestisse lähetatud töötajate töötingimuste seaduse ja töölepingu seaduse muutmise seaduse eelnõu (599 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Et järjekordne direktiiv on üle võtmata, see 2014/67, aga nüüd 2022. aastal, kus me praegu oleme ka, aga kui me seda millegipärast ei võta? Mis siis juhtub, kui palju, millised sanktsioonid meid ootaksid?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, et ma olen küll selle suuresti läbi lugenud, aga äkki sa sõnastad meile selle lühidalt, et mida siis reaalselt tuleb teha selle direktiiviga, et mitte selle Brüsseli viha alla sattuda ja võimaliku karistuse saada. Mis asjad need on, kui saaks maakeeles ja võimalikult selgelt?

Loe lähemalt

23:45 Psühhiaatrilise abi seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (600 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! See on nagu see Jämejala eelnõu nüüd. Aga kas see seitse miljonit, mis nüüd läheb, mis kulub Jämejala nii‑öelda sundraviks, kui suur see pearaha seal on? Ja taust on see, ma olen nagu kuulnud, et neid, kes vajaksid seda tõsisemat ravi, need kõik nagu ei saa ja a... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Vabandust, et ma sellise küsimuse esitan, aga kui ütleks, et läheb haigekassale ja ma ei taha seda, et sisuline seos oleks, aga lihtsalt seos on haigekassa. Vahepeal oli väga pingeline tegevus Tervise Arengu Instituudi n-ö tükeldamise ja viimisega ka haigekassa orbiidile. Kaugel see asi on p... Loe lähemalt

10.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:02 Väljasõidukohustuse ja sissesõidukeelu seaduse, politsei ja piirivalve seaduse ning riigipiiri seaduse muutmise seaduse (Schengeni acquis’ sätete rakendamine tagasisaatmise valdkonnas) eelnõu (518 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja hea ettekandja! See on üks järjekordne Ukraina eelnõu. Ma loen siit, et ülekaalukalt on need isikud, kellele lahkumisettekirjutust väljastatakse, ukrainlased ja neid on ülekaalukalt nii 2018, 2019, 2020. 2020. aastal oli 313. Venelasi oli 119, moldovlasi 58, grusiine 56. Aga 2021.... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Aga tuletan meelde, et ma küsisin ka, et palju neid aastal 2021 neid ukrainlasi oli? Aga põhiline, mida ma, see ei ole küsimus, või ikkagi on küsimus, et oled sa, Mart Võrklaevaga kunagi rääkinud midagi? Et siin on seletuskirjas, et on Tallinnas Rae vallas asuv kinnipidamiskeskus. E... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Protseduuriline küsimus, et kas üldse, lugupeetud juhataja, on mõtet eelnõu arutlusel küsida, kui ettekandja räägib suvalist juttu? Ma küsisin, kas Rae vald kuulub Tallinna linna hulka, aga lugupeetud ettekandja rääkis kõike muud juttu, ümarat juttu, aga konkreetsele küsimusele ... ... Loe lähemalt

10:26 Avaliku teenistuse seaduse ja töötuskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (543 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Võib-olla ma ei mäleta täpselt, aga tuleta mulle meelde, kas selle eelnõu koostamisel on väljatöötamiskavatsus tehtud ja kas on hinnatud selle vastavust põhiseadusele või Euroopa Liidu õigusele.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma arvan, ma kuulsin õigesti, et sa ütlesid, et kui põhiseaduskomisjon on mõnda eelnõud arutanud, järelikult on ta põhiseadusega kooskõlas. See tähendab, et kui Euroopa Liidu asjade komisjon on midagi arutanud, siis on see eelnõu automaatselt kooskõlas Euroopa Liidu ... Loe lähemalt

10:45 Maagaasiseaduse, hädaolukorra seaduse ja konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Nagu ma aru saan, ehitab Elering selle kai. Ma ei tea, mis sellele Alexelale jääb. Aga minu küsimus on, et miks Alexela seda seakisa on viimasel ajal nii paksult täis, ka meie saal siin, mõned kolleegid Isamaast ja sotsidest. Ja ma loen siin, et Alexela firma sees on j... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma näen siin, kuidas Alexela ja mõne teise erafirma lobi on nii‑öelda pöörane. Aga minu küsimus on selle kohta, et tegelikult valge laev peaks 1. novembril tulema Lahepere lahte. Aga samas on Pakri poolsaarel üle 300 meetri pikkune kai olemas, nii et seda nelja-... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kas sina ministrina ei karda seda, et aeg on liiga lühike ja esimesed katastroofid ...  Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa-jaa. Raivot ei ole siin. Aitäh!

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja, lugupeetud kolleegid! Gaas ajab nagu tagajalgadele, kuigi meil ongi ainult ühed jalad, ei ole esi- ega tagajalgu. Aga see selleks. Ma vaatan murelikult, mis toimub. Millal see oli, kui Taavi Rõivas oli peaminister ja kui oli jutt, et kus koha peal seda terminali rajada ja meie lapsp... Loe lähemalt

12:00 Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (502 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Jaak! Jah, nende numbrite üle võib vaielda ja võib-olla ei peakski neid siin olema sellisel kujul, aga samas jälle mingi orientiir peaks olema. Nüüd, ja kui selle bakalaureusega ei ole probleemi, no magistriga tuleks pluss kuus või miinus kuus ja doktoril 30. Aga kas see tempo, ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Võtame nüüd, vaatame niimoodi, et kui midagi ei liigutaks, noh, seda eelnõu ei menetletaks, visatakse prügikasti ja nii edasi ega üldse seda valdkonda ei reguleeritaks. Kui praegu vaadata, seitsme aastaga on bakal 94%-lt 92%-le, magistriga 87%-lt 74%-le ja doktoril 8... Loe lähemalt

09.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:57 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja, protseduuriline jah. Te ütlesite, et probleem on olemas, et taha ei kuule hästi, kuna võimendus on nagu nadi ja me hakkame kohe menetlema lisaeelarvet, kus on palju miljoneid. Kas on Riigikogu juhatus mõelnud selle peale, et mõnisada tuhat leida selle pakilise probleemi lahenda... Loe lähemalt

15:17 Välismaalaste seaduse ja välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seadus (241 UA) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Tõnis, kui me peaksime abielluma sinuga, siis me saame abikaasadeks, aga igal juhul mitte sugulasteks. Mul ei ole küll seda plaani. Aga kui vaadata, kes on sugulased – isad, emad, õed, tädid, lelled, sõtsed, nõbud, onud, isegi kõugud. Aga hõimlased on abikaasa... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Mõni aeg tagasi hea kolleeg Toomas Kivimägi tegi hulga ettepanekuid, et võiks abielluda 10, 11, 12 ja umbes selliste neiudega. Ja kui põhiseaduskomisjonis asendati ootamatult abikaasa sõnaga lähedane sugulane, ma mõtlesin, mida Toomas selle peale mõtleb? Et kui ma abiel... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulsin, et te nagu populariseerite kassi loopimist üle aia või koera, et kas see on üleskutse või kuidas see läheb kokku sellise hea käitumise hea tavaga? Aga tulles sellesama eelmise küsimuse juurde, et mitmes rollis võib ikkagi üks Riigikogu saadik siia kõnepulti tulla, et fra... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, härra Pevkur. Ma kuulsin, et teie kassi loopimine on "Kuulsuse narridest". Ma küsin, et kas te loete "Kuulsuse narre" tihti õhtuti. Loe lähemalt

19:21 Tervise- ja tööministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud terviseminister! Konstantin Päts ütles 1934. aastal, et rahvas on haige ja me peame näitama selle sümptome, et seda ravida saaks. Ja ma küsin nüüd sinult kui terviseministrilt, et millised kõige olulisemad sümptomid sa välja tooks, mida peaks ravima, millega on kõige rohk... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea tööminister praegu! Et rahvas on haige, sellest me rääkisime, aga räägime tööst. Soomes on muna, või, jahu ja juust vaata et odavam kui siin Tallinnas. Aga koristajale või bussijuhile makstakse seal millegipärast paar-kolm korda rohkem. Üldse tööviljakus – kumbki liigutab, ma ar... Loe lähemalt

20:56 Arupärimine individuaalkvootide kohta Peipsi järvel (nr 127) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! On sul ülevaadet, kui palju on seal Peipsi-Pihkva järvel seda ajaloolist püügiõigust nende suurte kalakuningate käes? Milline see kaartide jaotus praegu selles piirkonnas on?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! See on selline väga habemega, üsna halli habemega lugu. Ma olen ise Tartu ja Jõgevamaa saadikuna sellega aastaid tegelenud. Kui natukene tõusta kõrgemale ja vaadata Peipsi-Pihkva ja Lämmijärve seda piirkonda, siis seal on laias laastus olnud kolm kalakuningat. Rahvas ni... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja et mitte liiga pikale minna, praegusel hetkel ma näen tõesti positiivset külge, et kuna see kalandus on, see ei ole ka päris normaalne, on kahe ministeeriumi vahele jäänud. Praegu on vähemalt need kaks ministrihärrat enam-vähem ühte meelt ja nende alamad, ametnikud. On lootust, et siin mingisu... Loe lähemalt

04.05.2022 / 17:00 XIV Riigikogu, VII session, additional sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

17:02 Perehüvitiste seaduse, sotsiaalhoolekande seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (605 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister, aitäh sellise põhjaliku vaimutöö eest! Ei ole jõudnud kõiki numbreid ja eriti veel tasakaalu, kuidas nad omavahel, läbi lugeda. Aga ma küsin ühe sellise küsimuse. Iga Ukraina sõjapõgeniku tervisekontrolliks on ette nähtud 400 eurot. Kas see on ette nähtud ka Ees... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Te kogu aeg puiklete, et tervisevärk ei ole sotsiaalkaitseministri osa, aga tervis on juhtumisi ka väga oluline sotsiaalkaitse osa. Ja pealegi, miks me küsime: terviseminister on ise haige, olen nagu kuulnud. Nii et teie võiksite natukene valgustada valitsuse tö... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Protseduuriline, kolleeg Lotman siin andis mõista, et meie rida on siin n-ö mustad lambad, keda Ukraina jätab külmaks, Ukrainas toimuv. Nii et ma tahan, see puudutas mind. Ma olen selgelt Ukraina ja meie poolel, aga eelkõige mina ja meie lähtume, see rida vähemalt, kus ma olen, läht... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma enne lihtsalt ei protseduurilise küsimusena, sest mind häiris see teie kõnes, te kasutasite "sõjaeelarve". See oli varem. Ja see, kui Mart Helme sellest, siis mul tuli see meelde, et te kasutasite seda. Miks, kas tõesti on meil sõjaeelarve see, mis tuleb vars... Loe lähemalt

18:23 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (606 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah. Hea esimees! Lugupeetud minister! See on eraldi eelnõu, mitte lisaeelarve. Siin on isegi number 606 peal. Ja minu küsimus on, mida üks kolleeg, Padar, juba küsis, et miks ainult nii lühidalt. Ega see segadus ja need asjad igal juhul jätkub. Te ütlesite, et kuna see on lisaeelarve. Aga see ei... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Te olete öelnud, et see on praegu küll väikese seltskonnale selle aktsiisi langetamine, aga laiadele rahvamassidele kütuseaktsiisi ei ole mõtet langetada, kui me solidaarselt ei käitu siin, ma mõtlen naaberriikidega. Kas olete arutanud Läti või Leedu kolleegiga,... Loe lähemalt

19:23 Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud minister! Siin on öeldud, et sadat ajakirjandusettevõtjat toetatakse. (Juhataja helistab kella.)

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, et sadat ettevõtjat toetatakse 5,7 miljoniga. Ja siin on öeldud, jälle seostatud siin Ukraina sõjaga, see on kõik nagu jälle ühte potti pandud, et kuna kvaliteetajakirjandus kajastab Ukraina sõda õiglaselt. Aga siin on öeldud, et see ei puuduta erootikaajakirju ja ka porno. Aga need on ka kv... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Endise ajakirjanikuna, ajakirjanduse juhina pean kahjuks tunnistama, et kvaliteetajakirjandust on häbematult vähe. Ja mind sügavalt solvas see, kui ma kuulsin, lugesin täna, et kohus on trahvinud Eesti ühte vähest kvaliteetajakirjanikku Tarmo Vahterit selle eest... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud aseesimees! Ma täpselt ei jälginud, aga kas ma sain aru, et tegite üleskutse meile minna ja võtta üks pits?

Loe lähemalt

20:19 Riigi 2022. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (608 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Süda läheb soojaks, kui ma loen, et te olete ette näinud 100 000 eurot, lemmikloomade marutaudi vastu vaktsineerimiseks. Ja see tähendab seda, et arvestades, et vaktsineerimise hind on umbes 30 eurot, see tähendab 3300 kassi ja koera vaktsineerimiseks. Samas oli Ukrain... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Eelmises küsimuses, kui 100 000 eurot Ukraina põgenike penidele, 3000-le umbes, marutõve vastu vaktsineerimise puhul on selge, keda eelistatakse, kuna enamik meie penisid ei ole vaktsineeritud. Aga nüüd võtame toimetulekutoetused: 28,57 miljonit, seejuures 10 27... Loe lähemalt

04.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:12 Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (keskkonnaregistri seaduse kehtetuks tunnistamine) eelnõu (441 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Pool muna või terve muna? Tegelikult võiks meelde tuletada teile, et see on väga käänulisel teel kulgenud eelnõu. Tegelikult on ta number 441, aga sündis ta hoopis numbriga 292 SE. Ja algas see 23. novembril 2020, aga 22. septembril 2021 keskkonnaminister Tõnis Mölde... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... selline tegevus käib ja salatsemine metsaga. Põllumaa puhul võis ka olla. Aga jah. 

Ja tuletan meelde veel ühe märksõna: kährikud. Need ei ole mitte need kährikkoerad, kes kunagi toodi meile, vaid on ülekantud tähenduses need, kes siin sõeluvad ja helistavad memmedele ja taatidele, kell... Loe lähemalt

15:36 Politsei ja piirivalve seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse (eriteenistuste ühtlustamine) eelnõu (508 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Eelnõu eesmärk on nagu üllas, et ühtlustada nende eriteenistujate sotsiaalseid tagatisi ja võrdset kohtlemist ja bürokraatiat. Aga lugesin, et Rotali need ettepanekud valdavalt ei leidnud nagu toetust. Ja minu küsimus on, kui palju see muudab asja paremaks, kui palju... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Tahaks rotatsioonist rääkida. Siin nii sala- kui ka tavapolitseinikud ja päästjad ja vanglaametnikud ja nii edasi, kui suur see rotatsioon tegelikult praegu nendes silotornides on? Ma saan aru, et tammede allee peabki kaua kasvama, muidu see ei saagi tammede alleeks.... Loe lähemalt

16:11 Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja tööstusheite seaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah. Hea juhataja! Hea Heiki! Aitäh sellise minimalistliku esinemise eest! Aga sina kui F-gaaside suurim spetsialist meil siin saalis, ja sa juhtisid tähelepanu, kuidas nad tulevad ja kuidas nad liiguvad, ja Rene ei saanud ka vastust ministrihärralt. Mida sina teeks nende F-gaaside liikumise pidu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Heiki! Jah, tõesti, komisjonipoolse ettekandjana sa võid kitsalt võttes öelda või lugeda maha, mis seal oli tegelikult. Aga laiemalt võttes ma küsin, et kui mina keskkonnakomisjoni liikmena oleks sult küsinud neidsamu küsimusi toona selleks, et sa saaksid praegu siin vastata, et... Loe lähemalt

04.05.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:32 Integratsioon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Rääkides integratsioonist, jaanipäeva paiku peaks 50 000 ukrainlast olema siin. Ma küsin või ma ei hakka küsima, mis see lisaeelarves on, aga kas valitsuses on arutatud seda, kuidas seda seltskonda integreerida Eesti ühiskonda või on selline ettekujutus, et lähevad var... Loe lähemalt

03.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele võtta tagasi allkiri 18.02.2014. a. alla kirjutatud Eesti Vabariigi ja Venemaa Föderatsiooni vaheliselt piirilepingult" eelnõu (540 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Mul on natuke segadus. Kui välisminister Paet 18. veebruaril kolleeg Lavroviga selle lepingu alla kirjutas, siis nädal aega hiljem algasid Ukraina sündmused, Krimm ja nii edasi. Ja nüüd, kui kolleeg Mihkelson käis, 7. veebruaril kohtus kolleeg Slutski ja teist... Loe lähemalt

11:49 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (552 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Kui koolitoidu hind oli veel 78 senti, siis oli meie tublidel vangidel 1,3 eurot. Ma ei tea, milline see praegu on, aga kõik meie 2400 vangi jälgivad ka kindlasti arutelu siin. Milline see seis on praegu? Kartuli hind, mis on tõusnud 120% ja tatral 140%, kindl... Loe lähemalt

02.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Jah, ma ootan niikaua, kui kolleegidel on tähtsamat rääkida. (Juhataja helistab kella.) Kuulates kolleeg Jürgen Ligi tarka juttu, mis 30 aastat on olnud siin, et kas on Riigikogu juhatus arutanud, et inimene, kellel on kõige pikem isiklik mälu Riigikogus, selline tõeline aksakall, et teda kaasata... Loe lähemalt

17:18 Arupärimine solidaarsuse kohta sõja ajal (nr 130) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Solidaarsusest sõja ajal  –suurepärane pealkiri. Aga kuidas lugupeetud peaminister kommenteerib seda, et me oleme kõik sellise Venemaa naaberriigid, aga kui vaadata nüüd, kui palju eestlane, lätlane või leedukas on suhtarvuna per capita SKT puhul panus... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Minu kõne mõte on umbes samasugune nagu Mardil, aga erinevalt Mardist ja paljudest teist olen ma täna hommikul kaks tundi kuulnud riigi lisaeelarve sisu ministritega diskuteerides. Nii et mul on natukene rohkem infot praegu, vähem muidugi kui peaministril.

<... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

 Jah, oleks küll vaja. Ja kellukene ka siis! Aitäh!

Nii et ma ei näe siin hästi solidaarsust. Aidata tuleb, aga ei tohi unustada ära ka oma rahvast. Ja see teeb mulle ja mitte ainult mulle muret. Saarimaa siseminister Klaus Bouillon ütles 22. märtsil – seal on miljon elanikku –, et meie mõõ... Loe lähemalt

18:40 125 Venemaa agressiooni mõju kohta Eesti majandusele video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Sõdade puhul ongi see energiakaart kõige olulisem, ükskõik, kus see sõda toimub. Aga ma küsin gaasiga seoses. Meil siin vahepeal peaminister lõikas aplombiga Vene gaasist meid lahti, aga Eesti Gaasi juht ühel eelarve kontrolli komisjoni istungil ääri-veeri hakka... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee