Riigikogu
Riigikogu
Riigikogu
Skip navigation

Riigikogu

Calendar

Select a date range Open Calendar

From:

To:

Close X

View Results:

Find a verbatim record

Search using the left date panel to select a period, and other filters below. The search phrase must be at least 3 characters long.

Find a verbatim record

Cancel
header-logo

Verbatim records

Verbatim reports of proceedings: 221 Ava/Sulge kõik
18.06.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:10

Krediiditeabe jagamise seaduse eelnõu (652 SE) esimese lugemise jätkamine

video-link-logo

Maris Lauri:

Head kolleegid! Tutvustan eelnõu 652 esimest lugemist rahanduskomisjonis, mis toimus 10. juunil. Rahandusminister Jürgen Ligi tutvustas komisjonile eelnõu ja vastas koos ametnikega komisjoni liikmete küsimustele. Need küsimused ja arutelu puudutasid enam-vähem samu teemasid, mis leidsid käsitlemi... Loe lähemalt

17.06.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:49

Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Head kolleegid! Teen ülevaate eelnõu 640 aruteludest ja teemadest, mis toimusid peale selle eelnõu esimest lugemist siin Riigikogu suures saalis. Eelnõu muudatusettepanekute tähtaeg oli 3. juuni kell 17.15 ja neid ei laekunud. Arvamust küsiti ettevalmistamisel osalenud huvigruppidelt ja neid tuli... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lisaks tehakse järelevalvet mittefinantssektori ettevõtete üle ja [täidetakse] ülesandeid, mis [tulenevad] rahvusvahelise sanktsiooni seadusest. Juhtumianalüüs, mis puudutab neid teatisi, mis esitatakse RAB-ile, kuidas see toimub. Seal vaadatakse ära teatud parameetrid, hinnatakse, kas tegemist v... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Nagu ma püüdsin ka seletada siin enne, ja kindlasti oleks olnud abi, kui, teie fraktsiooni esindaja küll osales minu andmetel ühel istungil, aga sellel 10-ndal, kus meil oli kõige suurem, või 5‑ndal, kus meil oli kõige suurem diskussioon, ta ei osalenud, siis meil korjatakse kokku need and... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma kõigepealt vastan sinu esimesele etteheitele. Tõsiasi on see: ka praegu, kui tehakse rahapesu juhtumianalüüsi, võib selguda, et on olemas ettevõtte juht või omanik ja selle tõttu tekivad inimeste andmed. Seda tehakse ka praegu, aga see on kirjeldatud määruse tasemel. Praegu tuuakse see ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Mul oleks olnud väga hea meel, kui Isamaa esindaja oleks osalenud komisjoni istungitel ja nendel aruteludel. Kahjuks teie poolt mitte keegi ei osalenud. Ma tõesti oleks väga lootnud, et me oleksime saanud teha väga tõsist diskussiooni ja sealhulgas ka kriitilisi märkusi välja tuua. (Urmas ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Nagu ma ütlesin, kogutavate andmete maht sõltub esiteks sellest, kui palju esitatakse erinevaid teatisi erinevate asutuste poolt. Eelkõige on nendeks esitajateks erinevad finantsasutused, aga neid esitavad veel ka sellised asutused, kus liigub suures ulatuses sularaha ja tehakse suuremahulisi teh... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Otseselt komisjonis selliselt küsimust ei püstitatud, küll aga ettevalmistavas käigus ligilähedalt selle mõtte põhjal sai diskuteeritud erinevate asjaosalistega. Ja ma rõhutan veel üks kord, eks, et andmete, mida selle eelnõu puhul tõstetakse, see andmetöötlus mingisugusel kujul, valdavalt... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Väga hea, et te selle küsimuse esitasite. Enne oma ettekandes ei saanud ma väga põhjalikult rääkida sellest, mida räägiti 12. juuni istungil. Seal tuli küsimuseks tõesti see, et millised on rahapesu riskid ja ohud. Tihtipeale kujutatakse ette, et saadakse mingisugune trahv või kogutakse mi... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Palun täpne viide. (Rain Epler täpsustab kohalt.)

Loe lähemalt

Maris Lauri: Aa! Profiilianalüüs ongi see, mida ma kirjeldasin, et hinnatakse, kas teatud laadi tehingud võivad viia probleemidele. Isikusamastust ettevõte tasemel tollel hetkel veel ei toimi. Ehk seda mustrit analüüsitakse.  Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Esiteks, ma veel kord rõhutan, et asi algab sellest, et esitatakse ka praegu seaduses olevad teavitused võimalike juhtumite kohta, millel on Rahapesu Andmebüroo kohustus hinnata, kas selle tegevuse taga võib olla reaalselt rahapesujuhtum ja siis seega ka seosed kuritegevusega või mitte. Se... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma rõhutan veel kord, et kõik saab alguse teadetest, mida esitatakse ühe või teise ettevõtte või isiku kohta vastavalt kehtivale seadusele, mida siis analüüsitakse ja millele tuuakse juurde täiendavaid andmeid erinevatest Eesti, juba riigi kasutuses olevatest andmebaasidest. Sellest hakkab... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Kindlasti, kui meil oli diskussioon ka selle üle, millist laadi analüüsi konkreetsemalt võidakse teha nende andmetega, siis uskumust selle kohta, et Rahapesu Andmebüroo oleks võimeline tehisintellekti lähiajal kasutusele võtma, ei olnud. Ei olnud lihtsalt. Nad loodavad siiski masintöötluse... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Sellel seadusel on andmete põhjal tegelikult kaks ülesannet. Üks asi on juhtumianalüüs ja selle protsessi automatiseerimine. Seda kasutatakse minu teada ka … Ja mul ei ole tekkinud muljet, et teistes riikides selliseid võimalusi ei kasutata. 

Nüüd, mis puudutab tõesti sellist sü... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Seadusega ei koguta täiendavat informatsiooni, vaid kasutatakse juba praegu kasutusel olevaid andmebaase või andmestikke. Ühelt poolt seadustatakse nende andmete kasutamine seaduse, mitte määruse tasemel ja luuakse võimalused nende andmete põhjalikumaks analüüsiks, kasutades tehnoloogilisi... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Esiteks, ma keeldun nimetamast analüüsiks moodustuvad andmekogu superandmebaasiks, siia ei koguta kõiki andmeid, vaid kasutatakse eksisteerivaid andmeid väga piiritletult ja eelnõu algsest versioonist võrsuvalt oluliselt kitsamalt, kui muudatused leiavad Riigikogu suure saali toetust. Teis... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Veel kord: kogutavate andmete hulk ei ole mitte see number, mida teie ütlete, vaid see oleneb sellest, millised seosed tuvastatakse, kui palju on seal sees Eesti ettevõtteid, Eesti inimesi. Ja nagu ma ütlesin, mina usun, et Eestis enamus ettevõtted on ausad, enamus inimesed on ausad. Nii e... Loe lähemalt

Maris Lauri: Jaa, aitäh! Loomulikult saab ühte seadust rakendada alles selle jõustumisest alates, nii et minevikus selle seaduse muudatustega midagi suurt peale hakata ei ole. Küll saab selle tehnoloogilise lahendusega, mis see seadus loob, muuta analüüsi efektiivsemaks. Kui ma alguses kirjeldasin, kuidas praeg... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma ei ole kuulnud sellist tõlgendust sellisele nii-öelda raha eraldustele. Ma olen aru saanud, et mõte tehnoloogia laiemast kasutamisest, kõigepealt ma veel kord rõhutan, esimene on see, esimene samm on see olemasolevate teadete uurimine ja teine teema on andmete süvaanalüüs. Need on kaks ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Antud eelnõu tegeleb andmekasutuse korrastamisega ja andmeanalüüsi võimaldamisega Rahapesu Andmebüroo poolt. Kui Rahapesu Andmebüroo tuvastab ja on veendunud, et tegemist võib olla rahapesuga –ja rahapesu juures on alati ka kuritegu, see on element, mis defineerib rahapesu –, siis kogutud ... Loe lähemalt

11.06.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:57

Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Teen ülevaate eelnõu 645 käsitlemisest rahanduskomisjonis peale esimest lugemist Riigikogu suures saalis. 

Komisjon pöördus arvamuse saamiseks kokku 18 huvigrupi poole, kes olid kaasatud julgeolekumaksuseaduse menetlusse. Ja vastused, arvamu... Loe lähemalt

Maris Lauri: Aitäh! Seda küsimust rahanduskomisjon ei arutanud. Loe lähemalt

Maris Lauri: Ma olen siin komisjoni esindajana. Oma isiklikku seisukohta väljendan ma sel juhul, kui ma võtan kõne. Rahanduskomisjonis on olnud väga erinevaid diskussioone erinevatel aegadel maksusüsteemi üle, sealhulgas erinevate muudatuste üle üht- ja teistpidi. Nii et tegemist on kahtlematult poliitilise val... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Mina olen siin puldis komisjoni esindajana. Kui te olete jälginud minu varasemaid esinemisi, siis mina olen alati jälginud siin just nimelt seda positsiooni ja kavatsen seda ka edaspidi teha. Seda küsimust, nagu ma ütlesin, antud eelnõu menetluse käigus ei arutatud, küll on varem erinevate... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Ma loetlesin kolm põhjendust ja ma loen veel kord. Esimene ja kõige olulisem põhjendus puudutab seda, et see ettepanek oleks olnud, tegemist oli ettepanekuga valitsusele koostada lisaeelarve. Lisaeelarve või ettepanekud valitsusele teatavasti Riigikogu töö- ja kodukorra järgi, peatükk 19 § 154, t... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Nagu ma juba varem korduvalt olen öelnud, olen ma siin komisjoni esindajana, mitte isiklikult oma seisukohti hetkel avaldamas.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Antud eelnõu käsitleb julgeolekumaksu tühistamist ja sellist diskussiooni ei olnud.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma olen praegu siin puldis eelnõuga 645 SE. On selge, et ma ei suuda mitte kuidagi peast üles lugeda juba menetletud ja kuid tagasi menetletud eelnõu teatud elemente ja seal toimunud diskussioone.

Aga nagu ma enne juba ütlesin, ma kordan, kui te juhuslikult tähele ei pannud oma vestl... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ei, nendel aruteludel ei arutatud neid küsimusi.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma juhin tähelepanu, et tegemist on eelnõu arutamisega peale esimest lugemist ja enne teist lugemist saalis, kus arutatakse võimalikke muudatusi. Just nimelt sellega on komisjon tegelenud. Muudatusettepanekute käsitlemisel need küsimused ei tõusetunud.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Ma saan aru, et küsimus on lõppenud, ja nii lühike oligi seekord. Aitäh! Kui see küsimus nii lühike oli. Aga … (Urmas Reinsalu ütleb midagi saalist.) Ei, ma olen lihtsalt harjunud, et sinu poolt tulevad alati hästi pikad lohisevad küsimused, millest on raske aru saada. Kuna sa ise olid komisjoni ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Sellist küsimust sellise nurga alt komisjon toimunud istungitel ei arutanud.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Komisjon seda küsimust ei arutanud.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Eks maksudebatt on alati ideoloogiline ja siin saalis me seda nüüd ka kuulsime. On hea, kui inimesed on ausad ja ma sellepärast tunnustan sotsiaaldemokraate. Nad ütlevad ausalt, mida nad tahavad ja miks nad tahavad. See, et mina ei ole nendega a... Loe lähemalt

10.06.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:04 Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh! Lugupeetud Riigikohtu esimees! Ma tuleksin kohtukorralduse muudatuste juurde. Neid arvamusi on olnud päris mitmeid ja just äsja siit osutasite härra Pikamäele, kes hiljuti on osutanud sellele, et ette pandud muudatused ei pruugi olla täiesti põhiseaduspärased, sealhulgas eelarvelise sõltum... Loe lähemalt

20.05.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:47

Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh! Eks ma ka seisan siin, sest teisiti ei saa. Nii, aga ma teen siin ülevaate Vabariigi Valitsuse algatatud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse muutmise seaduse eelnõu esimest lugemist ettevalmistatavast arutelust rahanduskomisjonis. See toimus 6. mai istungil. Kohal olid m... Loe lähemalt

11:20

Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Rahanduskomisjon arutas antud eelnõu kahel istungil. Kõigepealt siis eelmisel neljapäeval, 15. mail erakorralisel istungil, kus tehti konsensuslik otsus panna eelnõu täiskogu päevakorda ja määrati ka komisjoni esindaja selle eelnõu menetluses. Esmaspäe... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Kahju, et pikemalt ei saa rääkida, aga ma teen lühidalt. Arutelu oli ootuspärane ja vastas ilmavaadetele. See, et Isamaa seisab oma vääraka astmelise tulumaksu eest, ei ole üllatav. Ta seisab selle eest, et inimeste tulumaksukoormus väheneb, ja ikka selle nimel, et maksuküür võtaks järjest... Loe lähemalt

14.05.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

01:02

Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (580 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Teen ülevaate selle eelnõu arutelust rahanduskomisjonis. See toimus [teisi]päeval, [15]. aprillil. Tutvustuse tegi komisjonis Aivar Kokk, lugedes ette eelnõu seletuskirja. Ja siis teatati, et valitsus ei toeta eelnõu. Osutati sellele, et praegus... Loe lähemalt

07.05.2025 / 14:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

21:21

Julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Rahanduskomisjon arutas arutluse all olevat eelnõu 8. aprilli istungil. Istungil tegi eelnõu esitajate nimel ettekande Rain Epler. Me siin juba kuulsime seda [ettekannet], nii et ma ei hakka seda kordama. 

Siis oli paar märkust ja küsimust, millega osutati valitsuskoalitsiooni jul... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma olen tõesti siin komisjoni esindajana, mitte ka Reformierakonna esindajana. Nii et ma lihtsalt soovitan tutvuda valitsuse homse [istungi] päevakorraga. 

Loe lähemalt

20.03.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01

Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Alustan sellest ja kinnitan, et ka mina ei saa aru sellest, kui Eesti kodanikud käivad praegusel ajal Venemaal, kuigi sellega seotud ohte on kirjeldatud ja Eesti ametiasutused soovitavad tungivalt seda mitte teha. Aga ju siis on inimeste arusaamad risk... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Te ütlesite, et ma ei saa vastuväidet esitada. Mis tuleks teha sellisel juhul, kui kolleeg laimab mind, süüdistades mind, et ma tsiteerin Dzeržinskit? Mida ma peaksin tegema?

Loe lähemalt

16.01.2025 / 10:00 XV Riigikogu, V session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:19

Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (520 SE) esimene lugemine


Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Keskerakonna fraktsiooni algatatud riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu ettevalmistamine esimeseks lugemiseks toimus rahanduskomisjonis 3. detsembril. [Eelnõu] tutvustajaks oli komisjoni [kuuluv Keskerakonna] fraktsiooni liige. Osutan sellele, ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Selgitan siis veel kord. Palun jälgida tähelepanelikult, mida ma räägin. Valitsus valmistab ette riigieelarve seaduse muudatust, need muudatused tulevad ulatuslikud ja põhjalikud ja need peavad olema omavahel kooskõlas. Seda ei saa teha pealiskaudselt ja kiirustades, võttes ühe üksiku teem... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Head kolleegid! Lugupeetud istungi juhataja! Paluksin kolm minutit.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Kahtlemata tuleb eelarve baasseadust muuta, selles ei ole kõhklust. Nagu ma enne siin puldis juba ütlesin, ei saa seda teha kiirustades ja pealiskaudselt, sest [eelarve] on väga kompleksne ja puudutab väga paljusid teemasid, need tuleb lahendada nii, et nad töötaksid kooskõlaliselt. 

S... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma tahtsingi täpsustada, millega praegusel juhul oli tegemist. Minu teada ei olnud siin tegemist osutusega, vaid tegemist oli vastusõnavõtuga, kõnega. Mis alusel see praegu tehti? Samuti paluksin ma täpsustada sõnavabaduse mõtet Riigikogu saalis. Mulle tundub, et kõik Riigikogu liikmed ei ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Ma palun sel juhul täpsustada. Kas iga kord, kui sõnavõtja või kõnepidaja diskuteerib eelneva kõnelejaga teda nimetamata, aga esitab vastuväiteid, on igaühel õigus vastata? Vanasti oli niimoodi, et see võimalus oli siis, kui nimetati konkreetset isikut. Teie juhtimise ajal on juhtunud nii, et iga... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma kuulsin siit puldist demagoogilist väidet, nagu ma olevat võrrelnud riigikontrolöri seitsmeaastase lapsega. Ma tuletan meelde, et ma osutasin sellele, et riigieelarvet ei ole kunagi võimalik muuta selliseks, et ta oleks detailideni, täielikult arusaadav seitsmeaastasele lapsele. Seda ei... Loe lähemalt

Maris Lauri:

… on arutelul. Ma soovin tõesti diskussiooni, aga selleks, et diskussioon oleks sisukas, peavad kõik osapooled teist poolt kuulama ja olema ausad. Kahjuks, nagu ma komisjoni ettekandjana osundasin, diskussiooni komisjonis päris ei olnud.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma tahtsin täpsustada. Kolleeg ilmselt ei suutnud jälgida protseduurikat ja kõnesid. Seisukoht oli mul väga selge ja ma jälgin alati seda, et ma komisjoni esindajana räägin komisjonis toimunust.

Loe lähemalt

17.12.2024 / 10:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:57

Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (525 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Rahanduskomisjon arutas eelnõu, selle esimest lugemist ette valmistades, käesoleva aasta 3. detsembril. 

Eelnõu tutvustas algatajate esindajana Aivar Kokk. Tutvustus oli hästi lühike ja selle võiks kokku võtta [lausega], et väga hea ett... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Komisjonis, kui arutati eelnõu 511, oli [arutluse] all ka ettepanek, et nii Keskerakond kui ka Isamaa võiksid toetada muudatusettepanekuid selles ulatuses, nagu oli kattuvus eelnõude ja nende esitatud muudatusettepanekute puhul, ning siis oleks tulnud sisuline arvestamine ja ühendamine. Te... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Head kolleegid! Lugupeetud istungi juhataja! Me räägime täna eelarve baasseadusest. Mina ütlen, et palun toetage selle eelnõu tagasilükkamist, sest see eelnõu on käkerdis. 

Eelarve baasseadust tuleb tõesti sisuliselt parandada ning parandada korralikult ja põhjalikult, seal tuleb teha ... Loe lähemalt

11.12.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:42

2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Eks meil igaühel ole omad eelistused ja ettekujutus, kuidas asjad võiksid olla. Me oleme neid kuulnud siin saalis enne, oleme neid kuulnud ka täna. Mõni leiab, et Eesti ei vaja kaitsekulude tõusu või Ukraina ei vaja abistamist. Mina tean seda, et kui r... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Lihtsalt väike märkus. Väga meeldiv, et mõned inimesed end ära tundsid, võib-olla isegi natuke liiga palju ära tundsid. 

Aga ma tahtsin küsida seda. Siin oli erinevaid süüdistusi, et ei ole fakte ja numbreid. Aga mida siis teha, kui komisjoni liige ei edasta komisjonis kättesaad... Loe lähemalt

04.12.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

21:12

Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh! Teen ülevaate eelnõu 512 teisest lugemisest rahanduskomisjonis. Muudatusettepanekute esitamise tähtajaks laekus viis ettepanekut Isamaa fraktsioonilt. Rahanduskomisjon arutas eelnõu neljal istungil: 19., 21. ja 29. novembril ning 2. detsembril. 19. [novembri] istungil toimus kohtumine huvi... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Kõik kohale tulnud osutasid sellele, et nendel ei ole vastuseisu julgeolekumaksu kehtestamisele, nad mõistavad selle olemust ja vajalikkust. Küll aga palusid nad erinevaid elemente täpsustada või muuta. See puudutab kõigepealt topeltmaksustamist, mis eelnõu varasema versiooni kohaselt võib... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Ametiühingud osutasid sellele, et julgeolekumaksu koormus langeb madala sissetulekuga inimestele ja et võiks mitte maksustada pensionäre ja puuetega inimesi ja võiks neile soodustusi teha. Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse nimel räägiti e-residentidest ja nende soovist, et maksu tasumine k... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Käibemaksu tõus peaks minu ees oleva tabeli järgi tooma järgmisel aastal sisse 88 miljonit eurot. Võib-olla ma eksin. Nüüd, mis puudutab riigieelarves olevaid ridu, siis see diskussioon tuleb meil, nii nagu me rahanduskomisjonis sel nädalal otsustasime, järgmisel kolmapäeval. Kindlast... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Kõigepealt ma parandan. Julgeolekumaks koosneb kolmest komponendist. Üks on tõesti käibemaksu suurendamine, üks komponent on ettevõtete maksustamine 2%-liselt ja üks on füüsiliste isikute tulude [täiendav] maksustamine. Kuna julgeolek puudutab meid kõiki, siis oleks õiglane, et kogu ühisko... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Selle maksuga kogutav raha on mõeldud katmaks seda osa julgeolekuga seotud kuludest, mis ületab 2% SKP-st, mis mõned aastad tagasi või õigemini natuke rohkem kui mõned aastad tagasi seati Eesti riigi poolt eesmärgiks. Sellele katet kahjuks ei olnud ja nüüd on julgeolekukulutuste vajadused ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Mul on väga kahju, et te ei ole leidnud ühtegi inimest, kellega kohtuda, kes räägiks ja saaks aru sellest julgeolekuolukorrast ja sotsiaalsetest probleemidest, mis meil on. Tuletan meelde, et meie riigieelarve on ka ilma täiendavate julgeolekukulutuste vajaduseta väga suures puudujäägis. K... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Sellist küsimuse püstitust komisjonis ei olnud. Komisjonis leiti, et julgeolekumaks on vajalik. Seda leidsid ka huvigrupid, kes oma arvamust ja seisukohti väljendasid. Ja erinevad Rahandusministeeriumi prognoosid osutasid sellele, et maksulaekumised siiski suurenevad järgnevatel aastatel.&... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Natuke segane oli teie seisukoha väljendus siin, mõtteid oli väga palju. Ma leian, et julgeolekumaksu kehtestamine on õige samm ja Eesti ühiskond on seda mõistnud ja seda soovinud. Julgeolekumaks tähendab seda, et me ei saa maksustada ju julgeolekut. Maksustada saab ikka vara, maksustada s... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Te suutsite esitada lühikese ajaga sisuliselt kolm väidet. Korrektne oleks piirduda alati ikka ühega, siis on võimalik sisukamalt vastata. (Urmas Reinsalu ütleb midagi saalist.) Ei, ma ei hakka vastama ainult ühele, kuna tegemist on märkimisväärses ulatuses teie isiklike väidetega, millega... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Ma tõesti sooviksin, et kui ma vastan küsimusele, siis ma saaksin vastata, mitte pidada siin diskussiooni. See on minu arvates lugupidamatu ka teiste Riigikogu liikmete suhtes. 

Mis puudutab moonahanget, siis ilmselgelt võiks pikaaegne Riigikogu liige ja pikaaegne poliitikas olnud ja k... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Ma saan aru, et sa oled ja proovid sihilikult olla minu vastu lugupidamatu. (Urmas Reinsalu ütleb midagi saalist.) Mina proovin olla lugupidav sinu vastu, aga [sinu käitumine] on väga häiriv. 

Ühtegi hanget ei saa teha päevapealt, neid planeeritakse. Me teame ka seda, et vajadus ja soo... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Esiteks, ma kindlasti osutan sellele, et kokku keeratud segaduste likvideerimine on alati keerukam ja see võib tuua kaasa ka ebameeldivaid, ebamugavaid olukordi. See puudutab maamaksu ja see puudutab ka teisi olukordi. 

Mis puudutab laenu võtmist, siis oma finantstausta tõttu ja... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Maksude sihtotstarbelisusel on teatud riskid. Esiteks, kui me vaatame just nimelt maksupoliitiliselt ja teoreetiliselt, siis näeme, et selline sihtotstarbelisus tekitab eelarvesse jäikust, mis võib-olla ei ole alati kasulik. Ma räägin sellest üldisemas mõttes. Antud juhul lisaks on tähelda... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Palju räägitud Kaitseväe juhataja sõjaline nõuanne oli ja ka muudes diskussioonides Kaitseväe arendamise üle on [räägitud], et me teeme teatud kulutused mitte ainult järgmisel aastal, vaid ka järgnevatel aastatel. Muu hulgas näevad seda ette ka NATO liikmesusega seotud programmid. Nii et s... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Pean tunnistama, et ma ei suuda sellest küsimusest aru saada. Julgeolekumaks on mõeldud täiendavate tulude saamiseks, mis tähendabki seda, et sellega kokkuhoidu ei tehta. Riigieelarveliselt … (Aivar Kokk täpsustab kohalt, et ta küsis kokku korjamise kohta.) Olenevalt aastast. Järgmisel aas... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Teil oli hästi palju väiteid, seisukohti, küsimusi. Ma proovin vähemalt mõnele neist vastata, nii palju kui ma aru sain, mida te soovisite teada saada. Esiteks, mul on väga kahju, et te ei ole kohanud inimesi, kes sooviksid Eesti riigi kaitsmist, ja tundub, et te [teate] väga palju inimesi... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Julgeolekumaksu eesmärk on koguda maksutulusid, katmaks täiendavaid julgeolekukulusid, mis ületavad 2% SKP‑st. See on põhjus, miks see maks on ette pandud ja miks see kehtestatakse. Loodetavalt seda kasutatakse just nimelt sellel otstarbel, nagu ma ka enne selgitasin, ja siin on kindlasti ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Jah, maksudega ja inimese ja riigi suhetega ongi tihti see olukord, et makse ei taha keegi maksta, aga riigieelarvest raha tahavad kõik saada. See on kahjuks väga valdav meeleolu. Ei mõelda sellele, et kuidagi peab raha sinna riigieelarvesse ka saama. Ja tõsiasi on see, et ma olen kohanud ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! See on esimene rida: residendist füüsiline isik. Nii maksustatakse neid ka praegu. Tuletan meelde, et FIE-d maksavad ka praegu tulumaksu. Nii et nad on seal. Lahendatud on ka küsimus nendega, kellel on näiteks ettevõtluskonto või muud tuluvõimalused. Nii et uskuge, kõik on kaetud.  Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Minu arvates on parim maksusüsteem selline, kus on mõistlikult tasakaalustatud erinevad maksud.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Tahtsin küsida, et kui komisjoni esindaja on materjalid ette valmistanud ja valmis vastama ka tõesti diskussiooni tekitavale küsimusele, miks ühed või teised muudatusettepanekud ei läinud läbivaatamisele, aga asjasse puutuvad isikud lihtsalt ei julge komisjoni esindaja käest neid küsimusi ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

… et lahendada sellist soovimatust diskuteerida selle üle, et nende muudatusettepanekute sisuline eesmärk oli asendada julgeolekumaks tulumaksuküüru [puudutava] eelnõuga?

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Kuulan siin neid kõnesid ja ka seda eelnevat diskussiooni justkui protseduuriliste teemade üle. Paratamatult tuleb mulle meelde, et üks demagoogiline võte on süüdistada teisi selles, mida ise tehakse. Nii et andke andeks, kui süüdistatakse kedagi argpü... Loe lähemalt

13.11.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:39

Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Riigieelarve seaduse eelnõu 511 teise lugemise arutelu toimus komisjonis kolmel korral: 4., 5. ja 11. novembril. 4. novembril osalesid ja esitasid oma seisukohad eelnõu kohta riigikontrolör Janar Holm ja [Riigikontrolli] peakontrolör Ines Metsalu‑Nurmi... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma tulen korraks tagasi ka teie esimesena puudutatud teema juurde. Tõesti, mitmed muudatusettepanekud kajastavad tegelikult komisjoni ettepanekut, seegi oli väärtuslik ja sisukas ettepanek. Aga me konsulteerisime Rahandusministeeriumiga. [Ja tähtis on,] et nad suudaksid selle asja niimoodi... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Riigikogu tähelepanu võimekus on lugupeetud kolleegi enda komisjonil, näiteks. Aga ka kõik teised komisjonid, kui nad kuulavad ministrit või ametnikke, keda nad saavad välja kutsuda, või loevad ajakirjanduses avaldatud raporteid või ülevaateid – kui on ikkagi sellised asjad, mis hakkavad s... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Ma ütlen kõigepealt seda, et kindlasti ma ei kiitnud Keskerakonda mitte nende muudatusettepanekute eest, mis selle eelnõu kohta tehti, vaid osutasin sellele, et Keskerakond suutis esitada 2025. aasta riigieelarve kohta muudatusettepanekud, kasutades seda lisa, mis nüüd on riigieelarve vorm... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Tänan küsimuse eest! Esiteks osutan sellele, et see eelnõu ei anna kindlasti valitsusele, ministritele täiendavaid õigusi juurde. Need õigused on juba praegu olemas. Kuidas seda kokku tõmmata? See on see diskussioon, mida tulebki arutada. Kiirustades muudatuste tegemine võib lõppeda halvasti. Min... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Jah, hea kolleeg, tõesti, sa oled neid teemasid väga palju nimetanud ja juhtinud tähelepanu terve hulga mõõdikute sisutusele väga mitmes aspektis. Selles mõttes tuleb sinuga täiesti nõustuda, et seos mõõdikute, tulemuste ja kulutatud rahahulga vahel on segane, olematu või väga marginaalne.... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Veel kord: esiteks, komisjoni töökorda ei kinnita mina, vaid see on komisjoni esimehe otsustada. Ma usun, et ta peab tähtpäevadest ja tähtaegadest kinni. Teiseks, ma osutasin sellele, et kõige sisukamas arutelus ei olnud komisjonis teie fraktsiooni liiget, ta lahkus [istungilt]. Mina leian... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Seletan veel kord. 4. novembril oli meil sisuline arutelu sellel teemal, kuidas riigieelarve seadust muuta. Kohale olid kutsutud organisatsioonid ja asutused, kellel on selle seaduse loomisega või [selle kohta käiva] kriitikaga otsene puutumus ja kes on midagi selle kohta arvanud. Mei... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Kuulasin siin kõnesid ja täpselt nii, nagu ma kahtlustasin, et võib juhtuda, juhtuski. Aga mõned asjad juhtusid ekstra. Siin oli paar väga barokset sõnavõttu. Mõned ettekanded sellel teemal, mis tõesti muret [teeb], olid täiesti arusaadavad. 

<... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Juhin tähelepanu, et demagoogia üks võte on segada tõde valega või pooltõega. Toetuste hulka loetakse riigieelarves ka eraldised sotsiaalfondi ehk pensionid, loetakse haigekassa eraldis omavalitsustele. Ja need on kindlasti eraldi reaga välja toodud, aga võib-olla alati mitte tõesti sellis... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Meil on olnud tava, et kui küsitakse muudatusettepaneku hääletamist, siis ei peeta kõnesid, aga mu kolleeg selle muudatusettepaneku palumisel pidas väikese kõne. Kas meie tavad on muutunud?

Loe lähemalt

19:32

2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine


Maris Lauri:

Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Iga eelarve peegeldab selle esitanud valitsuskoalitsiooni eesmärke. See on koalitsioonipartnerite ühine arusaam sellest, millele peab keskenduma. Kusjuures igal osapoolel võib olla ka mingeid muid eesmärke, mis jäävad täitmata, ja mingid lahendu... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Majanduskasv on kindlasti väga oluline ja selleks tuleb lisada ressursse, mida see eelarve ka teeb. Selles eelarves on pööratud tähelepanu ka sotsiaalselt nõrgematele, kas või selle kaudu, et pensionid tõusevad. Lisaressurssi tuleb nii ühte kui teise valdkonda. Ja tähtis on seegi, et teatud kõige... Loe lähemalt

06.11.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:01 Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Lugupeetud Riigikontroll! Meil on olnud viis aastat tegevuspõhine eelarve. Ja viis aastat on ilmselgelt [paras] aeg selleks, et hinnata, kas asjad õnnestusid või mitte. 

Kui tegevuspõhisele eelarvele üle mindi, siis oli põhjus ju selles, et ... Loe lähemalt

23.10.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

17:26 29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

Maris Lauri:

Palun kolm lisaminutit.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Meie riik on üles ehitatud mitmeparteilise süsteemina, kus peavad olema koalitsioonivalitsused. See tähendab seda, et koalitsiooni kõrval on alati olemas opositsioon ja tal on poliitikas oma roll. Heas demokraatias peaksid mõlemad osapooled käituma häs... Loe lähemalt

16.10.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:44

Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Rahanduskomisjonis toimus käsitletavat eelnõu ettevalmistav arutelu selle aasta 1. oktoobril. Minister ja Rahandusministeeriumi ametnik Sven Kirsipuu tegid eelnõust ülevaate. Sellele järgnes diskussioon, mis osaliselt kattis ka [täna] esitatud sis... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Baasseadust on korduvalt muudetud, eelarvepilt on aastate jooksul muutunud. Ma arvan, et kõige segasem pilt oli 2020–2021, kui eelarve ise oli kõige udusem, seletuskiri lopsakas ja võib-olla kehvasti süstematiseeritud. Seekordne eelarve, selle seletusk... Loe lähemalt

17:04

Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Head kolleegid! Teen ülevaate rahanduskomisjonis enne [eelnõu] siia saali jõudmist toimunud arutelust. 

Arutelu toimus 1. oktoobril erakorralisel istungil. Kohal olid rahandusminister Jürgen Ligi ning Rahandusministeeriumi maksu‑ ja tollipoliitika osa... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Konkreetne teema ei olnud arutelul. Aga kui see renditööjõud on välismaine tööjõud, siis võib öelda, et mitteresidendid maksustatakse täpselt samade reeglite järgi, nagu ka praegu tulude puhul kehtivad. Meil on tulumaksuseaduses reeglistik, kuidas neid rakendatakse. Kuna tulud on määratud tulumak... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Nagu ma oma ülevaates osutasin, seda teemat puudutati. Prognoosides on arvestatud, et 20% kasumist võidakse peita. Konkreetsed arvutused on seletuskirjas olemas.

Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Head kolleegid! Alates 2022. aastast on Eesti oluliselt tõstnud oma kaitsekulutusi. Me teame, et sel ajal tehtust ei piisanud. Nii toimuski plaanitud kaitsekulutuste suurendamine ka järgnevatel aastatel ja seda tuleb teha veel. Kavade kohaselt tõusevad kulutused... Loe lähemalt

17.09.2024 / 10:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:04 Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Austatud õiguskantsler! Mina ei usu, et enamik inimesi eelistab küllust ja näilist turvatunnet vabadusele ja vastutusele. Tõesti, meile võib aeg-ajalt tunduda, et neid inimesi, kes eelistavad küllust, eelistavad näilist turvatunnet, on väga palju. Aga ... Loe lähemalt

11.09.2024 / 14:00 XV Riigikogu, IV session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

16:55

Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Selle eelnõu esimene lugemine toimus juba kevadel, päris mitu kuud tagasi. Sellepärast tuletan teile meelde, et selle eelnõuga võetakse Eesti õigusesse üle Euroopa Liidu digitaalse tegevuskerksuse nõuded finantsasutustele. Mida see tähendab? [Eesmärk o... Loe lähemalt

13.06.2024 / 10:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

11:14 Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud Riigikogu aseesimees! Head kolleegid! Lugupeetud Eesti Panga president ja Finantsinspektsiooni juht! Finantssüsteem on majanduse vereringe, mistõttu on väga oluline, et see toimiks sujuvalt, hästi. Eesti on kogenud tagajärgi, kui need protsessid ei ole olnud parimad ja on olnud regulee... Loe lähemalt

10.06.2024 / 15:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:07

2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Eesti riigi rahaline seis ei ole hea, see on tegelikult halb, päris halb. Ja kui me midagi ette ei võta, siis kasvab puudujääk sel aastal lubatavast 3%‑st suuremaks, järgmisel aastal [jõuab] 5% juurde ja jääb sinna mõneks ajaks, ja edasi läheb ainult s... Loe lähemalt

30.05.2024 / 10:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01

Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh! Tänan meelde tuletamast seda, mida me üheksakümnendate alguses kõvasti arutasime: mis on laenuga seotud riskid ja mis on võlaga seotud riskid. Mulle tundub, et ühiskonnas on ära unustatud, et laen ei ole maksutulu, et see tuleb ka tagasi maksta. 

Aga minu küsimus puudutab seda v... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud saalis olijad, kolleegid, esinejad! Suur tänu sisuka teemaarenduse eest! Meid siin saalis oli natuke napilt, aga ma arvan, et see teemakäsitlus annab meile võimaluse rääkida sellest teemast rohkem, rääkida asjast, mille me oleme 30 aasta jooksul kahjuks ära unustanud. Peale seda, kui s... Loe lähemalt

29.05.2024 / 14:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

21:22

Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh! Vabandan, ei uskunud, et nii kiiresti läheb ja et opositsioonierakond ei soovi enda eelnõu arutada. Aga see selleks. 

Räägime krüptoeelnõust. Eelnõu esimene lugemine lõpetati 9. aprillil. Muudatusettepanekute tähtajaks, 23. aprilliks laekus Riigikogu liikmelt Andrei Korobeinikul... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Aitäh! Diskussioon oli teatavasti selle üle, kuidas andmete ülekandmist korraldada, kas need andmed on üheselt kasutatavad, ja kuna see vorm, mis kehtestatakse Euroopa määrusega, on ette antud, siis seal on küll kattuvusi kehtivate nõuetega, kuid täiendavate andmete esitamise vajadus on endiselt ... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Head kolleegid! Mul ei olnud plaanis siia tulla, aga kuna meile esitati kallutatud vaatenurka, siis korrigeerin mõningaid asju, [selgitan] mõningat vaadet, mis meie riigil on olnud. 

Eestil on olnud väga halb kogemus krüptoturuga, nende ettevõtetega. Nendega seotud riskid on ülimalt kõ... Loe lähemalt

16.05.2024 / 10:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01 Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

Maris Lauri:

Aitäh! Väga kasulik töö. Isegi kui otsest efekti ei pruugi sellel olla, annab kokku koondatud materjal alati võimaluse diskussioonideks ja siis leitakse ka lahend. Minu küsimus puudutab teadus‑ ja arendustegevuse [rahastust]. Mõni aeg tagasi tehti 1 + 2 kokkulepe: riigi panus pidi olema... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Tänan istungi juhataja! Lugupeetud ettekandja! Tänu teile positiivse ettekande eest! Eriti selle eest, et te osutasite seosele meie varasema edulooga, mis puudutab IT-valdkonda. Tõesti, siin on väga mitmed paralleelid, ma panin kirja: agiilsus ja oma nutikas toode. Ma tean, et see küsimus võib ol... Loe lähemalt

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head esinejad! Head kolleegid! Teema on oluline ja siin oli väga palju mõtteid, mis väärivad edaspidi põhjalikumat käsitlust. Ma väga loodan, et see juhtub nii Riigikogu komisjonides, ministeeriumides, valitsuse tasandil kui ka muudes vormides. 

Riik ei saa... Loe lähemalt

15.05.2024 / 14:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

20:37

Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh! Lugupeetud minister! Ma sain teie ettekandest niimoodi aru, et tekib täiendav vajadus töötajate järgi. No mitte hooldajate, aga just tegevustöötajate järgi ja nii edasi. Samas olen ma aru saanud, et neid töötajaid leida on hästi keeruline. Kuidas te oskate seda vastuolu selgitada? Või olen... Loe lähemalt

21:08

Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) esimene lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Aitäh, lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Lugupeetud minister! Rahanduskomisjon arutas eelnõu 422 oma 6. mai istungil. Rahandusminister tutvustas eelnõu komisjoni liikmetele. Ma seda ei korda, te just kuulsite seda värskelt. Järgnes väga lühikene arutelu sellest, kuidas eelnõu sisu häst... Loe lähemalt

08.05.2024 / 14:00 XV Riigikogu, III session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

19:03

Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) teine lugemine

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Head kolleegid! Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu 391 ehk nõndanimetatud baasseaduse muutmise [eelnõu] puudutab seda, kus Riigikogu põhiseaduslike institutsioonide eelarveotsuseid teeb. See on meenutuseks, millest on jutt.

Muudatusettepanekute tähtaj... Loe lähemalt

19:15

Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

video-link-logo

Maris Lauri:

Lugupeetud istungi juhataja! Head kolleegid! Lugupeetud minister! Kahtlemata on oluline teha pikaajalisi plaane ja nende täitmist aeg-ajalt hinnata. Aga kui majas on tulekahju, siis tuleb tegeleda tulekahju kustutamisega, mitte päästa kardinaid või mõelda sellele, milline peaks olema uus diivan. ... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee